X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשולי הכותרות: מעברי חצייה קטלניים קולינרייה לחיך - העיקר הבריאות? ולקינוח הצילום כסמל
▪  ▪  ▪
80% נפגעים במעברי חצייה [צילום: פלאש 90]

קווים אדומים
מדוח של אור ירוק עולים נתונים עגומים, שחייבים להדליק נורה אדומה בקרב רשויות התחבורה והמשטרה. שליש מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל, בעיקר, איך לא, מהאוכלוסיות הרגישות, הקשישים והילדים.
ועכשיו שימו לב לנתון הנוסף: 80%(!) מהם נפגעים במעברי חצייה. אז איך זה שאותם קווים לבנים, שאמוּרים להבטיח את בטיחותם של הולכי הרגל, הופכים לקווים אדומים מסוכנים וקטלניים? מעֵבר לחוסר הרגישוּת של הנהג הישראלי לקשישים ולקטנים, הדבר מצביע על שיעור עבריינות גבוה של הנהגים. היכן האכיפה של החוק? היכן הענישה המחמירה והמרתיעה? והיכן המצלמות המשוכללות המרושתות שהבטיח השר ארדן לאיתור עברייני תנועה כדי למנוע את התאונה הבאה.
טעים ובריא
בעבר שלטה התפיסה שאוכל בריא הוא לא טעים, והטעם, מה לעשות, הוא הקובע. אז, למרבה הצער, בני אדם התנזרו, למען החיך, ממאכלים בריאים. אולם, הבשורה הטובה היא, שבימינו כשהשוק מציע שפע של מאכלים בריאים ועסיסיים - והמוּדעות לבריאות גוברת - הטרנד השתנה, והשפים הרימו את הכפפה והם מציעים מגוון קולינארי רחב של מוצרים בריאים וּטעימים הערֵבים מאוד לחיך.
כמה משמח אפוא לראות שמדורי הקולינריה של המוסף של המדינה 'טעם החיים' של נירה ורותי רוסו, והשף אהרוני הפותח שולחן, נרתמו אף הם למגמה מבורכת זו, שבריא זה טעים, ומוכיחים שאפשר גם אחרת. כך מככבים במדוריהם ירקות ופירות עסיסיים, מתכוני גזר בריא, שפע מיצים, כמו גם טחינה וחומוס לתוספת חלבונים ומינרלים. ואפילו חג המנגל אליבא אהרוני עומד להשתנות במגוון של דגים בריאים וירקות על הגריל. אז תבריאו ותסעדו לתיאבון!
הצילום כסמל
לקראת יום העצמאות בחר המוסף של המדינה בתמונות של צלמים ממגזרים שונים במגוון פרמטרים. מעֵבר לצילומים המרהיבים ביופיים, הנָעים לא אחת בין צילום לציור בהבעה האקספרסיבית שלהם, אין ספק שהם משקפים את הווי החיים, הפולקלור, החברה, הסוציולוגיה, נופי טבע ואנוש מגוּונים, בצד אידיאולוגיה של המצלמים.
כך למשל ניתן ללמוד שחיי הבדואי נעים בעיקר סביב החיים הגשמיים - השבט, המדבר, הצאן במרעה ובמאכל, מבנה המשפחה הפטריארכלי - כשהאישה בבית והגבר שולט בנכסים, ודווקא הרקמה הייחודית הסימטרית הנשית היא בעלת משמעות רוחנית.
לעומת זאת, חיי החרדי במיוחד, וגם של המתנחל והעולה, רוויי אמונה גם בפרמטרים הגשמיים. אצל החרדי האמונה נקשרת בגאולה של ביאת המשיח, המשפחה בקדושה, והשכנים מפליגים חוּצה לבית מדרש שכונתי חסידי ביפו. הבית והטבע משקפים את ארץ האבות.
גם אצל המתנחל בתקוע הטבע נקשר באדמת הארץ, הבית בבית כנסת, כמו גם האוכל בסעודת מצווה בחתונה בבת עין המתנחלת. אך הוא לא פוסח גם על הממד החברתי. כך הוא נודד אל שכונת גילה הסמוכה כדי להצביע על הקיוסק כסמל להעצמה נשית חברתית. והכסף מסמל עבורו את החברה הנתמכת כלכלית.
ואחרון אחרון בעיני החילוני הטיפוסי החיים נעים סביב מדינת תל אביב בעבודה בשוק הצבעוני, הססגוני והידידותי, בחצוצרת הכסף ובשכנים ברחבי העיר ללא הפסקה המסמלים תקווה. לעומת זאת, הבית באורח פרדוכסלי מסמל עבורו את ההומלסים, חסרי הבית הרבים המאכלסים את רחובות העיר. תמונת ההומלס המתרווח בשלושת רגליו (רגל אחת של צל) על הספסל, ההבעתית כל-כך, משקפת את הצורך שלו במרחב! בצד החברה, המשפחה מסמלת אמונה באדם וגילוי עצמי. האוכל הוא גם בעל משמעות מטפורית של טעם החיים בצד יצירתיות.

תאריך:  15/05/2019   |   עודכן:  15/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
בצעד חריג הסכימה הרש"פ להסדר פשרה שבמסגרתו היא תשלם פיצוי כספי לבני משפחתו של גד רג'ואן ז"ל שנרצח על-ידי פלשתיני ב-2002. החלטת הרש"פ מעוררת זעם רב בקרב בכירים בתנועת פתח, מדובר בתקדים חשוב ועל נפגעי טרור ישראלים להגיש תביעות נוספות נגד הרש"פ בדרישה לפצוי כספי
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
אין מנוס הפעם הזו, אלא, מקיומה של חקירה פלילית מתבקשת, מקצועית, יסודית, מקיפה    יוחנן דנינו שהצהיר על חובה לניקוי האורוות במשטרה נחלץ מחקירה מקצועית על יחסיו עם הקצינה צ'    מתי היה להם בכלל זמן לעבוד בפיקוד הבכיר של המשטרה?
יוני בן-מנחם
ממשל טראמפ לא הרים את ידיו מהאפשרות שבסופו של דבר תסכים הרש"פ לדון על "עסקת המאה". ראשי המתנחלים התארחו לארוחת שבירת הצום בביתו של השיח' אשרף ג'עברי מייסד המפלגה החדשה המתנגדת לרש"פ ועוררו סערה בשטחים ובמדינות ערב
דן מרגלית
ביבי הופך את הכנסת עיר מקלט לפושעים למרות שרוב הח"כים אינם כמובן עבריינים
משה נסטלבאום
טור דעה אישי בשלישי שלא דופק חשבון    על סיכויי בנט לעלות שוב על הגלגל    על מה מייסר את עצמו עמירם לוין    על מפלגת העבודה שמתמחה בהדחת יושבי-הראש שלה    על חפים מפשע שמרצים עונשי מאסר ממושכים    ועל דובי גל, ששובר קופות בתיאטרון ה"יידיש שפיל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il