X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בזכות ישראל וחמאס הפכה קטר לגורם אזורי חשוב המסייע לשמירה על הרגיעה ברצועת עזה. אסור לשכוח כי מדובר במדינה תומכת טרור, השגריר שלה מוחמד אלעמאדי הוא סמל החנופה לישראל ומטרתה היא להגיע דרכה אל ממשל טראמפ
▪  ▪  ▪
מוחמד אלעמאדי

קטר היא מדינה תומכת טרור. היא מארחת בעיר הבירה דוחא את מפקדת ארגון חמאס בחו"ל ואת מנהיגי הטרור של "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים. היא גם תומכת בארגוני אל-קאעידה ודאעש בכמה מדינות ערביות במזה"ת כולל בשלוחת דאעש בצפון סיני.
למרות זאת, איפשרה ממשלת ישראל להעניק לקטר דריסת דגל בתוך רצועת עזה, למורת רוחה של מצרים, וגם מדי פעם לתווך בינה לבין חמאס. המהלך הזה משרת את קטר, שמדיניותה הקבועה היא להתערב בכל נושא במזה"ת שממנו היא יכולה להפיק רווחים מדיניים ולנקוט את שיטת "הפרד ומשול" באמצעות יצירת בעיות כדי שהיא תוכל לפתור אותן בהמשך.
כל ההתנהלות הקטרית ברצועת עזה בשנתיים האחרונות נועדה להתחנף לישראל ולממשל טראמפ, כדי שיגבירו את הלחץ על מדינות ערב המתונות, ובראשן מצרים וסעודיה, לבטל את החרם שהטילה ה"רביעייה הערבית" עליה ולהתפייס עמה. כל מאמצי ממשל טראמפ בנושא הזה עלו בתוהו. מצרים וסעודיה שמכירות היטב את האופי החתרני של שליט קטר ותמיכתו בטרור של חמאס ושל "האחים המוסלמים" מסרבות לבטל את החרם. המודיעין הקטרי בחש ובוחש רבות בעניינים הפנימיים שלהן כדי לזעזע את יציבות משטרן.
הנציג של קטר לשיקום רצועת עזה ולתיווך בין ישראל לחמאס הוא מוחמד אלעמאדי, שנושא בתואר הרשמי של ראש הוועדה לשיקום רצועת עזה. גורמים ביטחוניים בכירים שמכירים מקרוב את אלעמאדי מתארים אותו בערמומי וחנפן. לדבריהם, הוא יודע היטב היכן מרוחה החמאה המדינית והוא עסוק בהתחנפות בו-זמנית לישראל ולחמאס, תוך שהוא מנסה לתקוע מקלות בגלגלים של מצרים.
יש כאלה בישראל שמאשימים אותו בסחבת מכוונת בעניין העברת הכסף הקטרי בסך 30 מיליון דולר לרצועת עזה, שהייתה אחת הסיבות העיקריות לסבב הלחימה האחרון ברצועה.
אלעמאדי יצא לביקור פרטי בארה"ב מ"סיבות אישיות", לא העביר את הכסף לרצועה ושב לעזה רק לאחר השגת הפסקת האש כדי לחלק 30 מיליון דולר למשפחות הנזקקות.
הסתבכות עם הג'יהאד האיסלאמי
מוחמד אלעמאדי הוא אדם יהיר המסתובב באזור כ"בעל מאה הוא בעל הדעה" וסבור כי הצדדים צריכים לקבל את עמדותיו בגלל שהוא שחולש על ברז הכספים הקטרי. היהירות שלו גורמת לו לעשות טעויות שמסבכות אותו. במהלך מסיבת עיתונאים ב-14 במאי בעיר עזה האשים השגריר אלעמאדי את ארגון הג'יהאד האיסלאמי בגרירת הרצועה לסבב הלחימה האחרון עם ישראל ובעצם אימץ את הנרטיב הישראלי. דבריו פורסמו באתרי חדשות מקומיים ברצועה ועוררו את זעמו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נח'אלה אשר דרש ממנו להתנצל לאלתר בפני "ההתנגדות הפלשתינית".
"הודינו לקטר על הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, אך אין פירוש הדבר שנסכים לקבל את ההצהרות הבלתי האחראיות של מוחמד אלעמאדי שחרג ממשימתו ההומניטרית", הדגיש נח'אלה. אלעמאדי פרסם הודעה שקרית שהכחישה את הדברים שאמר, ומיהר לברוח מהרצועה לפני שיתחילו אירועי "יום הנכבה".
בשנה האחרונה, מאז החל קמפיין צעדות השיבה, הותקפה שיירתו של השגריר הקטרי באבנים כמה פעמים בעת שביקר באזור ההפגנות בגבול עם ישראל, והושמעו לעברו קריאות כי הוא "סוכן של ישראל". אלעמאדי התפאר כמה פעמים בראיונות לאמצעי התקשורת כי יחסי קטר עם ישראל הם "מצוינים", וגורמים בתנועת פתח אומרים כי הוא מקיים מדי פעם פגישות חשאיות עם גורמי ביטחון ישראלים בכירים בתל אביב ובדוחא.
אלעמאדי לא נענה לדרישתו של זיאד נח'אלה מנהיג הג'יהאד האיסלאמי להתנצל, והוא סומך על הנהגת חמאס שתוציא עבורו את הערמונים מן האש לקראת ביקורו הבא ברצועה.
שתיקת החמאס
ארגון חמאס שומר על שתיקה רועמת בכל הקשור לההאשמות שהפנה השגריר הקטרי לעבר ארגון הג'יהאד האיסלאמי. הארגון בורח מעימות עם אלעמאדי וכמה פעילי חמאס נשלחו לרשתות החברתיות כדי להגן עליו, ולטעון כי דבריו פורשו שלא כהלכה ואף "הוצאו מהקשרם".
ארגון חמאס איננו מעוניין בעימות עם קטר. הנהגת הארגון בחו"ל ממוקמת בדוחא בירת קטר, וחמאס מעוניין בהמשך הזרמת הכסף הקטרי לפקידיו ולמשפחות הנזקקות ברצועה. לפני יותר משבוע התקשר מנהיג חמאס אסמעיל הנייה בטלפון אל שליט קטר השיח' תמים בן חמד, והודה לו על הסיוע הכספי של ארצו לרצועת עזה.
לסיכום: ישראל וארגון חמאס חיזקו את מעמדה של קטר בכך שהפכו אותה למממנת של פרויקטים הומניטריים וסיוע כספי לרצועה וגם למתווכת בינהם, הכל בגלל נכונותה להעביר כספים לרצועה.
האינטרס הקטרי הוא להתחנף לישראל ולהגיע דרכה אל ממשל טראמפ. השגריר אלעמאדי תקף את ארגון הג'יהאד האיסלאמי כאקט חנופה לישראל מבלי להסתבך עם חמאס.
קטר מנצלת באופן ציני את ההתדרדרות במצב ההומניטרי ברצועה כדי לחזק את מעמדה האזורי ואסור לנו לשכוח שמדובר במדינה תומכת טרור.

תאריך:  17/05/2019   |   עודכן:  17/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
פרסום "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ מתקרב וגובר בידודה של הרש"פ המתנגדת לתוכנית האמריקנית. ישראל וארה"ב צריכות לייצב את המצב הכלכלי בגדה כדי למנוע התפרצות עממית על-רקע התסכול המדיני והמשבר הכספי של הרש"פ
עידן יוסף
הודיע כי הוא מבצע בדיקה אקדמית מעמיקה למציאת הסתה לשנאה ולאלימות בספרי הלימוד הפלשתינים החדשים    מוגריני: "המחקר יבוצע על-ידי מכון מחקר עצמאי-בינלאומי מוכר"
איציק וולף
שריפה פרצה בגבעת יהודה שביער בארי לאחר שפלשתינים הפריחו בלוני תבערה מהרצועה    כ-10,000 פלשתינים התפרעו במספר מוקדים סמוך לגדר לציון יום הנכבה
יוני בן-מנחם
בצעד חריג הסכימה הרש"פ להסדר פשרה שבמסגרתו היא תשלם פיצוי כספי לבני משפחתו של גד רג'ואן ז"ל שנרצח על-ידי פלשתיני ב-2002. החלטת הרש"פ מעוררת זעם רב בקרב בכירים בתנועת פתח, מדובר בתקדים חשוב ועל נפגעי טרור ישראלים להגיש תביעות נוספות נגד הרש"פ בדרישה לפצוי כספי
יוני בן-מנחם
ממשל טראמפ לא הרים את ידיו מהאפשרות שבסופו של דבר תסכים הרש"פ לדון על "עסקת המאה". ראשי המתנחלים התארחו לארוחת שבירת הצום בביתו של השיח' אשרף ג'עברי מייסד המפלגה החדשה המתנגדת לרש"פ ועוררו סערה בשטחים ובמדינות ערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il