X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זהו רגע האמת של הליכוד - האם היא מפלגה דמוקרטית או שמא היא עוד מפלגה ישראל הכפופה לרודן זה או אחר, וכשהוא סורח כולם שרים "הוא זכאי", "הוא זכאי"?
▪  ▪  ▪
סער. לא אמין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בנימין נתניהו הגיע, כראש ממשלה, אל רגע האמת. הוא יכול לטעון מה שירצה אבל לפני בית המשפט הוא יהיה חייב להתייצב. אינני יודע מדוע בצרפת נחקק ה"חוק הצרפתי", שאין מעמידים לדין ראש ממשלה מכהן, אבל בטוחני שהחקיקה הזו נעשתה במחשבה תחילה ומראש, ולא לשם פתירת בעיה אישית של ראש ממשלה שנתפס בפלילים. הסיפור הזה, שנתניהו הוא "אחד בדורו", גם הוא בבחינת בדותה, שהרי לכול אדם יש גם תחליף, ובוודאי אדם שהחשדות נגדו הן על סירחון פלילי ושאינו יכול לרסן את אישתו ובנו מלעורר סקנדלים פוליטיים בעניינים שלא להם, ובשפה זולה וולגרית (בנו - יאיר נתניהו).
בטוחני שמלבד גדעון סער הרי שבליכוד קיימים לא מעט ח"כים נוספים המעוניינים שנתניהו יתפטר אך ממלאים את פיהם מים. מדובר כנראה גם בשרים בכירים מאוד שגם התנהגות נתניהו פוגעת בהם וגם התפטרותו תריץ אותם קדימה. הגיע הזמן שהליכוד, מפלגה עם מוסדות דמוקרטים אמיתיים, תתנהג כפי שמתנהגים באמת במפלגה כזו בשעת אמת ובשעת משבר ולא כפי שמתנהגים במפלגות תואמות קוריאה הצפונית כ"ישראל בתינו", ש"ס, "יש עתיד", "כולנו" ו"כחול לבן" של בני גנץ.
בליכוד המסורת הייתה שבשעת משבר מחליפים מנהיג ולא מסתבכים בנתינת קרדיט לדיקטטור. נתניהו עצמו דוחף מ"תחת לשולחן" לחוקק חוק שימנע ממנו העמדה לדין אבל כלפי חוץ הוא טוען הפוך. הוא פשוט מצפה שמישהו אחר יוציא לו את ה"ערמונים מהאש". כדאי לליכודניקים גם לזכור שלזוג נתניהו אין כל כך נאמנות למי שמוציא להם את "הערמונים מהאש", כי דקה אח"כ הם משאירים אותו לבעור באותה אש. ראה ערך דוד ביטן למשל...
במקום לתכנן בחירות חדשות או לחיות בקואליציה של כרעי תרנגולת היה עדיף לראשי הליכוד לגרום להתפטרותו של נתניהו ואז הם היו רואים כיצד האופציות לקואליציה רחבה בהרבה נפתחת וגם ליברמן היה שועט לשם ללא תנאים מוקדמים.
להדיח את עמיר כוכבי כהונתו!
מסתבר שרון קובי, ראש עיריית טבריה, לא רק שאיננו לבד במלחמתו ביהדות אלא שהוא עדיין שה תמים לעומת עמיר כוכבי מהוד השרון, ראש העיר שנבחר שם ברשימת "קצ"ב", שמאחוריה עומדת תנועת מר"צ בעיר, ושיו"ר מר"צ שם, מיטל מועלם, עסקה בהקמתה. לא רק שראש העיר החדש ביטל את המחלקה לאירועים דתיים בעיר אלא שהוא הורה בימים אלה על מעשה אנטי יהודי, שרק אנטיוכוס הרביעי - אפיפנס, הקדים אותו בכך. המרד החשמונאי נערך בין השאר משום שההלניסטים של אנטיוכוס הורו לעם ישראל לכתוב על קרן השור שאין להם חלק באלוקי ישראל, רחמנא לצלן.
מר כוכבי - מהכוחות העולים והאנטי דתיים במר"צ, הורה לפני זמן קצר למנהלי בתי הספר בעיר לא לכתוב עוד את ההקדמה והסימן האמונתי של "בס"ד או "ב"ה" בראש עמודי הכתיבה הרשמיים שלהם. זה כבר איננו עוד מאבק ב"כפייה הדתית" או מלחמה נגד הציבור הדתי ונגד צרכיו אלא זו כפייה חילונית שאפילו בחלק מהמדינות הקומוניסטיות לשעבר לא הייתה קיימת, והיא נותרה אך ורק בקוריאה הצפונית התימהונית, הקומוניסטית והקיצונית.
לפני מספר שבועות הגדרתי את מר"צ כמפלגה אנטישמית והסתמכתי על כך שכול מלחמתה של המפלגה הזו היא אך ורק נגד דת ישראל ולא נגד דתות אחרות, גם אם הדתות האחרות פועלות בדיוק כמו הדת היהודית. מעלליו של כוכבי מעידים כאלף עדים שטענתי זו היא לא רק נכונה אלא שהיא ממש עובדה קשה. בכול מדינה בעולם, מוסלמית, נוצרית או בודהיסטית, היו מזמן מזדעזעים מהאיסור לרשום רשמית את הביטחון באל עליון. בארה"ב זה כתוב על הדולר, בבריטניה זה מושר בהימנון הלאומי וכך הלאה והלאה.
אבל בישראל של המאה ה-21 קיימת מפלגה פרימיטיבית שחוזרת לימי ההלניזם והקומוניזם הקמבודי של ה"חמר רוז", ומבקשת לעקור את אמונת רוב רובם של אזרחי המדינה ללא קשר לדתם, שהרי הקב"ה הוא של כולנו! בטוחני שאם בהוד השרון, העיר בה מכהן הקיצוני והתימהוני ממר"צ, היו חיים נוצרים, מוסלמים או סתם עובדי אלילים הרי שהאיש הזה היה מהסס לנקוט צעד קיצוני כזה אבל כשמדובר ביהדות הרי שהכול מותר לעקירה. ראש עיר כזה, עם מפלגתו הסוררת, היו מוצאים את עצמם מחוץ לחוק ולמשחק הפוליטי בכול מדינה בעולם, מלבד קוריאה הצפונית ואולי גם ויטנאם. את המפלגה הזו - שחרתה על דגלה את כפיית המיעוט שבמיעוט על הרוב המאמין, היה צריך להוציא מזמן מחוץ לחוק.
האיש שיכול להעמיד לסדר, ואף לפטר את ה"כוכבי" הזה, אם לא יחזור בו מהוראתו הקיצונית, הוא שר הפנים. בישראל מכהן בתפקיד הזה אדם בשם אריה דרעי, יו"ר תנועת ש"ס, שטוען שוב ושוב להיותו נציג המאמינים בהשם ובמשיחו. אבל כמו שבפרשת רון קובי מטבריה מגמגם האיש הזה, הרי שגם בפרשת ה"כוכבי" מסתבר שדרעי עבר ל"דום - שתיקה". הגיוס לצבא, המלחמה על השבת במקומות שאין בהם דתיים, הבקשות לכספים ול"כיבודים" פוליטיים הם רחוקים עדיין מהנאמנות להקב"ה ויש לנגח את אלה המעוניינים, רחמנא לצלן, למחוק את שמו, אבל דרעי, וגם אנשי "יהדות התורה", מזמן שכחו מה מסמלת הכיפה שעל ראשם, וגם אנשי ה"בית היהודי" וה"איחוד הלאומי" מזמן שכחו ששמו של האל הוא התנאי לישוב ארץ ישראל.
בכך מוכיחים שוב במפלגות הדתיות והחרדיות שהצבעה להן ולמר"צ איננה אלא חד מינה. את האיש הזה - עמיר כוכבי, היו מזמן צריכים להדיח ואת מפלגתו היה צריך להוציא מחוץ לחוק. ההיסטוריה של העת החדשה רצופה, מימין ומשמאל, בדוגמאות של מפלגות שניצלו את הדמוקרטיה כדי לכפות אח"כ ערכי מיעוט הזוי על הרוב-ובכוח הזרוע. פרשת הוד השרון, עיר של אוכלוסייה מתונה ונעימה, היא הדוגמה וה"אור האדום" של מה שיכול לבוא במקומות אחרים בישראל אם מפלגת המיעוט ההזוי, שבקושי נכנסה לפרקלמנט הישראל, תתפוס בעתיד רשויות מוניציפליות נוספות או אפילו תגיע לתפקידים ממלכתיים.
על מה יהום הסער?
לח"כ עו"ד גדעון סער יש בת שבן זוגה איננו יהודי, או ליתר דיוק הוא ערבי. בינינו זה לא חדש. גם הבן של אולמרט הואשם ב"בן זוג" ערבי ואילו הבן של בנימין נתניהו חבר לנורבגית וכך הם גם הסיפורים לגבי בתו של בני בגין ואילו למשה ארנס היו בן ואח שלחמו נגד קיומה של המדינה. ארנס היה היחיד שניתק את קשריו עם בני משפחתו הבעייתים אבל אולמרט, בגין, ועכשיו סער, סרבו ומסרבים לעשות זאת. ב"יהדות התורה" הייתה בעיה אחרת - אבל דומה מבחינת "אבות ובנים".
בתו של ח"כ אליעזר מוזס מחסידות וויז'ניץ, לא רק שהפכה לאנטי דתית אלא עומדת בראש מנהיגות חבורת אלה שהיהדות מכנה אותם "תועבות". מאחר שמוזס סירב לנתק קשר עימה הרי שזו הייתה אחת הסיבות להחלפתו ברשימת "יהדות התורה", כנציג החסידות שלו. לפני שנים לא רבות התנהל משפטו של מיכאל ("מיקדו") ורשבסקי - ראש תנועת "מצפן מרכסיסטי" ובעלה של עו"ד לאה צמל שמשמשת עו"ד של תנועות הסירוב באש"ף ואף של פעילי ה"חמס", שהואשם בריגול נגד ישראל ותמיכה ב"חזית הסירוב" של אש"ף.
על כס עדי הסניגוריה עלה רבה הראשי לשעבר של העיר שטרסבורג בצרפת והעיד לא רק לטובתו של ורשבסקי אלא גם טען שזהו ה"חינוך החיובי" שקיבל בבית הוריו, לזכויות המיעוט. הקהילה היהודית של שטרסבטורג סערה מעדותו של רבה לשעבר - יוצא הציונות הדתית, ובמיוחד מזה שהרב הלה היה שמו הרב ורשבסקי והוא גם היה בעצם... אביו של הנאשם! בשנות התשעים של המאה העשרים ליויתי את משפטו של רפאל אברהם משכונת רמת אליהו בראשל"צ, שהואשם בנכונות לריגול ולרצח בשרות אש"ף.
לא אכנס לפרשה כי היא די בעייתית ותמוהה אבל ליויתי את אביו של הנאשם - שהיה שכני בשכונת רמת אליהו ואשר בנו השני, מלונדון, הוא חברי הטוב וחייתי בקהליתו באותה עת, בבריטניה. האב, באחת משיחות הנפש בינינו, הזיל יותר דמעה וטען כי "אני לא הייתי מתרוצץ למענו אלמלא אשתי - אמא שלו, הייתה בוכה לי כל לילה בלכתה לישון". וכול זאת הן רק דוגמאות קטנות מבעיות של "אבות ובנים" כשהצאצא חורג מהמסילה אבל דם האבות ממשיך לזרום ונותר דם ולא מים.
אני מתעב את כל העיסוק ורקידת היריבים על דם המשפחה. כך כתבתי גם כשיאיר נתניהו יצא בגלוי עם בת זוגו הנורבגית. אני גם לא מצפה שההורים, שילדו את ה"תכשיט", מיד יצאו נגדו וישליכוהו לכלבים. לגדעון סער יש מספיק מגבלות לשמש כיו"ר הליכוד ו/או ראש ממשלה בעתיד. בבקשה מרוקדי דם המשפחה להיטפל לבעיות הנוספות של סער, הרחוק מלהיות "צדיק הדור", ולעזוב את ביתו לאנחות. הבת שלו, כמו צאצאי אולמרט ובגין, איננה מטרד למדינה ולחברה הישראלית. אל תשפטו את האנשים הללו עד שחלילה לא תגיעו למקומם.
אבל לגדעון סער יש להזכיר כי בימי היותו סטודנט באוניברסיטת ת"א הוא עצמו הכפיש ונלחם נגד הסטודנטיות שחברו זוגית לערבים, והוא קרא להחרימן. מסעו המזוגזג של סער - בפוליטיקה הישראלית, הוא פחות ידוע. האיש היה בעברו ראש תא הסטודנטים של תנועת "צומת" של רפאל איתן המנוח ולימים הפך סער ליו"ר הצעירים של "מולדת" הקיצונית, מפלגתו של רחבעם זאבי המנוח. אבל כשעבד במשרדו של עו"רד מיכאל בן יאיר, אז היועץ המשפטי לממשלה, הרי שסער סייע לבן יאיר לנסות ולטייח את התלונות כנגד ח"כ לשעבר ממר"צ - דדי צוקר, על העבירות שביצע צוקר כראש עמותת "קמרה אובסקורה", בימים שצוקר כיהן כיו"ר ועדת חוק ומשפט של הפרלמנט הישראלי. טפלו בבקשה בסער הזה - הלא אמין, ועזבו בבקשה את בתו למנוחה כי בלאו הכי הוא לא יוכל לרסנה.

תאריך:  22/05/2019   |   עודכן:  22/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועכשיו בבקשה להתפטר
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
סער בעל תפישת עולם שמאל מובהק
שלהבת  |  22/05/19 10:25
2
הליכוד דמוקרטית ?
ארי כספי  |  22/05/19 11:27
3
את הקטע האחרון של מר קאופמן
על גדעון סער  |  22/05/19 11:39
4
משפט שנראה לי מוזר
עמוס שנער  |  22/05/19 12:28
 
- הערה חשובה מאד. מנין הקריץ
ל-עמוס שנער  |  23/05/19 05:35
5
כשכחול לבן תדיח את גנץ
עודד123  |  22/05/19 18:47
 
- מספיק עם האחדות הזו! אחדות
למגיב  |  23/05/19 05:40
6
שמור את הצדקנות הפיקטיבית שלך,
אברהם 101010  |  22/05/19 20:49
7
תפסיק לקשקש! לחסינות
ישראל בר-ניר  |  22/05/19 21:34
8
מצג שווא כשיטה
באום  |  22/05/19 22:49
9
מצחיק
טורי  |  23/05/19 06:16
10
למה שרה''מ הנרדף יותר מ-20 שנה
קורןנאוה טבריה  |  23/05/19 06:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
אפרים הלפרין
הרצון של בן אדם לבקש חסינות, איננו קשורה בהכרח לעילות החסינות שבחוק    קודם כל עליו להחליט אם הוא רוצה חסינות ומדוע, ורק לאחר מכן עליו לבדוק אם הוא עומד בקריטריונים או לא
אפרים הלפרין
ימי פסח חלפו, בפסח אסור החמץ בישראל לזכר אבותינו שיצאו ממצרים, ואשר מהחיפזון, אכלו את פת לחמם אשר טרם הספיקה להחמיץ    חומר ההחמצה עתיק היומין הוא השאור, אשר די בגרגר אחד ממנו על-מנת להחמיץ עיסה שלמה
דן מרגלית
אם ביבי ופרקליטיו עשו תרגיל ותכסיס לדחות את המהלך - פעם כשתבעו לגנוז את החומר לפני הבחירות ועתה כשביבי איחר לשלם לעורכי דינו - זו בעיה שלהם
איתמר לוין
מיקי זוהר מהליכוד מבקש מהכנסת להשיב לקדמותו את המצב ששרר עד 2005 ולקבוע שיהיה צורך להסיר את חסינותם של חברי כנסת לצורך העמדתם לדין - במקום שהם יצטרכו לבקש חסינות
איציק וולף
פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, פנה אל היועץ המשפטי לממשלה וביקש לדחות את השימוע בשנה בשל היקפם העצום של תיקי החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il