X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ביקורת "גוד איבנינד אירופה" בס׳ יורם לוינשטיין

המיטב מהאירוויזיון

הרבה יותר טוב מהאירו-ביזיון שהיה בת"א ב-2019 בסטודיו יורם לוינשטיין מעלים (חבל שרק עד ה-9.6) את מיטב השירים ממהלך שנות האירוויזיון בביצוע מבריק, מעולה ומלהיב
▪  ▪  ▪
בר קליין [צילום: רדי רובינשטיין]
מרנין את הלב
כמה טוב שזה ללא הפירוטכניקה ששלטה השנה בתחרות עם שירים בינוניים ומטה - בעוד שכאן ראינו ושמענו זמרים, רקדנים ושחקנים מצוינים שכה הרנינו את הלב. והכל - בבימויו של יורם לוינשטיין, מנהל הסטודיו.

את הרעיון המבריק ליצור מופע המבוסס על מיטב שירי האירוויזיון מכל מהלך שנותיו העלו טל קלאי ויורם לוינשטיין עצמו. את הסיפור שמלכד את כל השירים למופע ממוצק וסוחף, כתבו אליקו לוי, רועי רביב, מרין שלפי ויורם לוינשטיין. שפר מזלנו, והמחזור המסיים הקיץ את לימודיו בסטודיו הוא מחזור משובח ביותר, כך שהתוצאה הייתה ערב כה מענג, עוד יותר מהצפיה בתחרות שהתקיימה בת"א 2019.
בר קליין, שכל נתוניה וכשרונותיה עוד יביאו אותה רחוק: קולה המקסים (היא עצמה זמרת הליווי של שירי מימון), יופיה המושלם ויכולת המשחק והתנועה ביחד, מעמידים לפנינו כוכבת בתהליך. מלבדה בולטים בלהקה עוד כוכבים בהתהוות: אמיר חורי יפה התואר, המקסים ללא גבולות באופן טבעי, עם יכולת המשחק הדרמטי, הקומי והקולי - מלהיב בכל קטע בו הופיע. במיוחד בשיר עם מורין אמור המצטיינת בקולה וביכולותיה אף היא, שהייתה בת זוגו המושלמת בעוד קטעים. בשיר הצרפתי שייצג את אן מארי דוד ב-1973, הדגים אדם אלשיר התמיר את יכולת השירה הנפלאה שלו במבטא צרפתי אותנטי הודות לרקע שלו, כאשר בנוסף, בכל קטע בו הופיע כרקדן, נכללה הבעה מרשימה ביכולת המשחק שלו.
מתנאל לייני כסולן השיר של אירלנד מ-1987 נשמע כמו אירי אמיתי, בקולו היפה ובמיבטא המשובח. את השיר הנודע ביותר של להקת "אבבא" מ-1974 "ווטרלו" ביצעו אלי סטין, בר קליין, אליקו לוי, רועי רביב ומתנאל לייני, כקריקטורה של הלהקה הנצחית. גיא דמידוב, תחילה בתפקיד איש הביטחון בפתיח קומי ודרמטי כאחד, היה ממש דמות טיפוסית של באונסר ממוצא רוסי. משגע עם כל התיבלון המתלווה לכך. בהמשך, כבש את הלב בהופעתו המוחצנת כסולן השיר "ג׳ינגיס חאן", יחד עם כל הלהקה הכה משובבת לב באינטנסיביות, בטמפרמנט ובלהט הריקוד והשירה. בפתיח של המופע, יריב דהן המזוקן עם הפאה הבלונדית, היה בן דמותו הנלעגת של זמר דומה לו שייצג מדינה בתחרות באביב זה. למעשה, חלקו במופע גם כמנחה, רשם את המסר שכלול ביצירה: אהבת כולם וקבלת האחר. לעומתו, את דמות החנון הטיפוסי, השכן של החבורה - מייצג בהצגה יובל שבח הג׳ינג׳י, שבמהלך השנה האחרונה בלט כשחקן דרמטי מהמעלה הראשונה, שנחון לו עתיד הודות לכשרונותיו בתחום.
כך היטיבו לשיר, לרקוד ולשחק אילן זכרוב, רועי רביב הזמיר, עדן אמסילי, אליקו לוי, שגיא פרץ - כולם חלק מובנה בהצלחה של ההפקה הזו של הסטודיו. נראה כי כולם הבשילו כבר למקצוענות, ובסיום עוד שלוש הפקות של הסטודיו השנה, כולל "רוחות" של איבסן, שתעלה ביולי-אוגוסט, יצטרפו לעולם התיאטרון, הסרטים והטלוויזיה הישראלית כוחות רעננים, מקצועיים וראויים לתשומת לב.
שאפו לבימאי ההצגה יורם לוינשטיין, לתזמורת החיה הנפלאה בניצוחו ועיבודו של אפי שושני ולכל הנגנים הראויים לשבח; להדרכה קולית של הזמרת המחוננת לימור עובד; לכוריאוגרפיה הכה מרקידה ומקפיצה של תום אפלבאום, לתאורה המשובחת והתפאורה של אייל תבורי, ולתלבושות הססגוניות האותנטיות של אלכס קוכמן. כל כך אירוויזיוני כמו שצריך, כשהדגש על יופיים של השירים שנבחרו, והביצוע המושלם. כיף של ממש. בלתי רגיל.

בר קליין ויוסיאל נאמן [צילום: רדי רובינשטיין]
הכתה בדרך לתחרות האירוויזיון, עומד - יובל שבח [צילום: רדי רובינשטיין]
מורין אמור ואמיר חורי [צילום: רדי רובינשטיין]
תאריך:  25/05/2019   |   עודכן:  25/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מאמר פרי עטו של היועץ המשפטי לממשלה מתפרסם בעיתון של נוני מוזס - ערב ההכרעה בתיק 2000. זה פסול מבחינה ציבורית, ולכל הפחות מעורר תהיות מבחינה אתית ואולי גם מבחינה פלילית
איתמר לוין
המונח "גרמניה האחרת" נטבע בשנות ה-50 וה-60, כדי להבדיל בין גרמניה הפושעת של התקופה הנאצית לבין גרמניה המערבית, מדינה דמוקרטית המכה על חטא ומשלמת פיצויים ביד רחבה. אין להכחיש שאכן גרמניה עשתה דרך ארוכה וממשיכה לעשות מאמץ ניכר לכפר על חטאיה, במיוחד מול ישראל והעם היהודי. אבל שבוע של ביקור במדינה מעלה תופעות מטרידות, הן בנוגע לעברה של גרמניה והן בנוגע לאופן בו היא מנציחה אותו ומתמודדת איתו - החל מהשנים המוקדמות שלאחר המלחמה ועד ימינו
חן בן אליהו
מדוע ספר הזוהר לא נזכר בשמו המפורש ואף לא ברמז עד סוף המאה ה-13? למה הוא לא נזכר בגמרא? אצל רס"ג? למה לא אצל רש"י והרמב"ם?
חנינא פורת
סיפורן של נשים שהפכו באחת למנהיגות מרי של פועלות בנגב    בעקבות ספר חדש של פרופ' הנרייטה דהאן-כלב
איתמר לוין
נתניהו מתקשה למצוא סניגורים לא רק בגלל בעיית המימון - שהוא בעצמו מסבך את פתרונה - אלא גם בגלל הצהרותיו הפומביות בנוגע לחשדות נגדו ובגלל הפעילות הפוליטית המיועדת לחלץ אותו מאימת הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il