X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסיסי מתעלם מן העובדה שהעניים שמהווים את רוב העם, אינם מסוגלים לקנות את העופות והבשרים הרבויים פרוטונים, לכן, הם אוכלים את המזון הזול עשיר פחמימות כגון ממתקים ופיתות
▪  ▪  ▪
א-סיסי. רודף את השמנים [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]

בעולם הערבי אין חילופי עונות - האביב הערבי נמשך זה מעל לשמונה שנים. עובדה היא שהאביב הערבי הפיל חמישה שליטים עריצים: את זין אל עבדין, מובארק, קדאפי, סדאם ועבדאללה עלי סאלח, וזה אינו הסוף. לא מזמן הפיל עוד שניים, בו תפליקה ששלט 20 שנה באלג'יריה ועומר אלבשיר ששלט שלושים שנה בסודן. אלבשיר היה צריך להיות ראשון הנופלים. זהו איש הדמים שהיגלה שלושה מיליונים ורצח שלוש מאות אלף בדרפור שרובם המכריע היו מוסלמים כמו אלבשיר, אך עורם היה כהה יותר. אלבשיר מבוקש בבית הדין הבינלאומי כמבצע פשעי מלחמה.
למהפכים שפקדו את שבע מדינות ערב, יש שני מאפיינים: אחד - הפיכות האביב הערבי מקורן ברחוב. זה התחיל בטוניסיה. אקדמאי מובטל הצית את עצמו בגלל מצוקה כלכלית. ההפיכות שהחלו יובל שנים קודם בוצעו על-ידי ראשי הצבא. יש לציין שבהפיכות של האביב הערבי, ראשי הצבא לא נענו לדרישת השליטים לדכא את העם המתקומם. זה קרה לאחרונה בסודן ואלג'יריה. גם במצרים, ראשי הצבא נטשו את האחים המוסלמים ששלטו במדינה בהנהגתו של מורסי. סיסמת המתקוממים באביב הערבי: "העם רוצה להפיל את השלטון". המשטרים נפלו משום שפעלו לפי סיסמה מנוגדת: "השלטון רוצה להפיל את העם", אם כי המשטרים לא הכריזו פומבית על כך, אך זה היה מאפיין פועלם.
שלושה משטרים טרם נפלו למרות אופיים העריץ, האכזרי והמדכא. המשטר הסורי שרד משום שהפיקוד הצבאי מגבה אותו, בניגוד לארצות ערב האחרות, המשטר בסוריה הוא באחיזת המיעוט העלאווי וראשי הצבא רובם באים מתוך עדת העלאווים, ואם יש כאלה מוסלמים סונים ונוצרים, הם לא יותר מבובות שמתמנים כדי להראות שהמשטר אינו עדתי. זאת ועוד, המשטר הסורי שרד אפילו יצא מנצח, משום שהמאבק הפנימי בין הפלגים בסוריה כמו הסונים, העלאווים, הדרוזים ועוד, הפך למאבק חיצוני במעורבות אירן, רוסיה, טורקיה וחיזבאללה. רוב גורמי החוץ תמכו במשטר ונלחמו במתקוממים כדי להשיג דריסת רגל ואחיזה על אדמת סוריה, תוך כדי גיבוי המשטר.
במדינות ערב אחרות, כמו לוב ועירק ארה"ב ועוד מדינות הפציצו את מעוזי המשטר. המשטר של חמאס ברצועת עזה אכזרי יותר כלפי אנשיו אפילו ממשטרו של אלבשיר בסודן. ההפגנות בערי רצועת עזה מבשרות שהמצב אינו יכול להימשך, אך איש לא יודע לאמר מתי זה יתרחש. המשטר השני שמאוים באביב הערבי, הוא משטר האייתואללה באירן. הזמן נוקף והמצוקה גוברת, הוא שורד בגלל יד הברזל, אך לא לעולם חוסן. משטר שטוען כי השטפונות שפוקדות את מערב אירן ומנשלות עשרות אלפים מבתיהם, זה בגלל שליטת מדעני ישראל וארה"ב ששולטים בהורדת הגשם, בכך הוא מפגין אותות חולשה והזיה.
מי מוריד את הגשם
שטפונות כבדים פקדו לאחרונה את צפונה ומערבה של אירן וגרמו לנזקים כבדים. השלטונות פינו שישים אלף תושבים במערבה של אירן לפני שבתיהם נמחקו על-ידי השטפונות. מה גרם לכך ומי הם האשמים לגשם העז שניתך? סוכנות החדשות האירנית "תסנים", פרסמה ב-30.3.2019 דיווח מיוחד שכותרתו: "האם הממטרים העזים האחרונים קרו במזיד"? לטענת סוכנות החדשות המזוהה עם המשטר, הממטרים הם מעשי ידי אויבי אירן ברמיזה לארצות הברית וישראל, שגרמו לשינוי דרמטי במזג האוויר ולשטפונות חסרי תקדים בתולדות המדינה. כזכור, ב-2010, טען היומון האירני "באירן" שהאימפריה האמריקנית-ציונית, היא שחוללה את רעש האדמה ההרסני בהיאטי ואת הקור העז באירופה באותה שנה.
תעמולת המשטר החשוך באירן הולכת בעקבות התעמולה השחורה האנטי-ישראלית שניהלו משטרים בארצות ערב, מימים ימימה. זה היה ב-1960 כשעיתון "אלג'יהאד" הירדני טען כי ארצות ערב השכנות לישראל סובלות משנה שחונה באשמת היהודים, ומדוע? כי אלוהים מעניש אותם על-ידי עצירת הגשמים בישראל... וכך מדינות ערב השכנות לישראל גם סובלות מכך.
הכתיבה לטובת האנושות
סופר עירקי באסים פורת אומר: "הכתיבה הופכת לאקט בוגדני כשהיא קוראת להשפלת האדם וכבודו ומקדשת את האלימות, העושק, התוקפנות וההזיות". עיתון אל ערב 7.4.2019 באסים ממשיך: "הכתיבה היצירתית והלא יצירתית היא פעילות אנושית בעלת מסר אנושי שחותר לקידום האדם והחברה, וכל זה ללא הבדל דת, אידיאולוגיה וגאוגרפיה".
הכתיבה הופכת לעריצות כשהיא מנסה להעביר את תכניה על-ידי העלבת השונה. כתיבה יכולה לפאר את השייכים למי שכותב ללא צורך בהשפלת הזולת ופגיעה בו". אינני משנן בעל-פה את הקוראן ואינני מתמחה בתכניו, אך אני מכיר את הפסוק מספר שבעים מפרק "אל-איסרא": אנו מכבדים את בני-האדם והעברנו אותם את היבשה והים ונתנו להם מכל טוב". זהו הקוראן שכיבד את האדם והיטיב עימו, ואל לנו להתכחש לקוראן. חוקר בעל תואר דוקטור, לאומני בהשקפותיו טוען כי "העברים היהודים הם קבוצה אתנית זרה באזור הזה. הלאומן הערבי הזה דוחה את היהדות כחלק אינטגרלי של האיזור. בכך, הוא אינו שונה מאלה שרואים את הערבים כבדווים לא מתורבתים ובלתי שייכים לציביליזציה. "עליונות זו היא ההפך מהרגש האנושי שהופך את הכתיבה למכשיר השפלה ודימוניזציה של האחר". עד כאן.
"השמנים ישלמו קנסות"
נשיא מצרים אסיסי מרבה בנאומיו האחרונים להתייחס לתופעות ההשמנה בקרב בני עמו. הנשיא מדגיש, כי המדינה אינה מסוגלת לבדה לטפל בבעיית ההשמנה, וכי על ההורים לדאוג שילדיהם יצרכו פחות פחמימות ויותר פרוטינים.
אסיסי מתעלם מן העובדה שהעניים שמהווים את רוב העם, אינם מסוגלים לקנות את העופות והבשרים הרבויים פרוטונים, לכן, הם אוכלים את המזון הזול עשיר פחמימות כגון ממתקים ופיתות. זו עיקר הסיבה לכך, שהאנשים הסובלים מעודף משקל במצרים מהווים 75 אחוזים, וזאת לפי הפרסומים הרשמיים.
הנשיא קרא לאוניבסיטאות להכין תוכניות של ספורט ובעיקר הליכה כשיעורי חובה. זה מחייב כמובן הכשרת מסלולי הליכה מוצלים ובטוחים, דבר שמחייב השקעת מאות מיליונים. הרשתות החברתיות מרבות להתייחס לנושא ולספר בדיחות על הסוגיה. הרשתות קראו לשלטונות לעצור את השמנים ולהטיל עליהם קנסות.

תאריך:  01/06/2019   |   עודכן:  02/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האביב הערבי מתמשך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין. תודה. ל"ת
למחבר  |  2/06/19 17:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
לוב הסגירה למצרים את רב המחבלים השאם עשמאווי שאחראי להקמת ארגוני טרור במצרים ובלוב ולביצוע 17 טרור שבהם נהרגו עשרות אנשי צבא ומשטרה. המודיעין המצרי טוען כי עשמאווי פעל בשליחותה של קטר כדי לערער את היציבות במצרים ובלוב
איתמר לוין
שתי המעצמות שלחופי המפרץ הפרסי הן יריבות אתניות, דתיות ותרבותיות - ולכך מצטרפים המאבק על עמדת ההובלה במזרח התיכון ותוכנית הגרעין האירנית
יוני בן-מנחם
השליח האמריקני ג'ראד קושניר יגיע היום לירדן לפגישה עם המלך עבדאללה בנוגע ל"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. מדובר במפגש חשוב שבו ינסה השליח האמריקני לשכנע את המלך שלא להחרים את הכינוס הכלכלי בבחריין,ההערכה היא כי ארה"ב תסכים לחלק מדרישותיו של מלך ירדן
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הארגון קיבל 70% מתקציבו מטהרן - וכעת הוא נאלץ לוותר על לוחמים, לקצץ בהטבות לנותרים, להפחית את פעילות הרווחה ולצמצם את שידורי ערוץ הטלוויזיה שלו. וכדאי לשים לב לדבריו של נסראללה ב-2016
איתמר לוין
רוסיה השיגה בסוריה הרבה יותר מכפי שהעז פוטין לחשוב כאשר התערב במלחמת האזרחים שם, אך אקונומיסט מציין שמדובר בהישגים נזילים. הללו עלולים להתפוגג בשורה של תרחישים מקומיים ואיזוריים, ואז דעת הקהל תפנה נגדו
רשימות נוספות
טראמפ עשוי להכריז על האחים המוסלמים כארגון טרור  /  איתמר לוין
ארה"ב תמשיך לסייע לסעודיה בתימן  /  מירב ארד, איתמר לוין
להפסיק הסיוע לסעודיה בתימן  /  איתמר לוין
הלאומנות בסעודיה מתגברת  /  איתמר לוין
האם מצרים חוזרת  /  ד"ר יהושע קרסנה
מערכת העינויים של אסד   /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il