X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מוחמד מסאד
המחבל שחזר למוטב
מה גרם למוחמד מסאד, מחבל לשעבר בחוליית "הפנתר השחור" של פתח, לנטוש את דרך הטרור, לחבר ספר נגד פיגועי התאבדות ולהקים פרויקט ענק של שתילת מיליון עצי זית בישראל למען השלום?
תעודת הערכה שקיבל מצה"ל

מוחמד מסאד, בן 46 מהכפר ברקין אזור ג'נין בצפון הגדה פועל מתחת לראדאר התקשורתי כבר יותר מ-20 שנה, הוא מתרחק מאמצעי התקשורת ולקח לי זמן ממושך לשכנע אותו לספר את סיפורו. האיש שהיה מחבל בארגון פתח ועשה פיגועים נגד כוחות צה"ל בצפון הגדה הפך לשוחר שלום ומאמין גדול בדו-קיום בין הפלשתינים לישראל.
בצעירותו התגרה באופן יומי במוות, היום הוא שונא דם ואלימות ומאמין רק בדרך הדיאלוג והמשא-ומתן להשגת שלום בין הישראלים והפלשתינים. כנער צעיר השתתף מוחמד מסאד באינתיפאדה הראשונה בידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל באזור ג'נין, מאוחר יותר הצטרף לחוליית "הפנתר השחור" שפעלה באזור ועסקה בפיגועים נגד כוחות צה"ל וחיסול משתפי פעולה עם ישראל. במהלך פעילות הטרור שלו נפגש עם מחבל החמאס יחיא עיאש המכונה "המהנדס" ועם נצר ג'ראר, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס באזור ג'נין, כדי לדון באפשרות לפיגועים משותפים נגד ישראל.
השניים הציעו לו ולחברי החוליה שהיו עמו לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות באמצעות מכוניות תופת וחגורות נפץ אך הם סירבו. ב-1991 הוא נכנס לעפולה מבית שאן עם קבוצה של חמושים מחוליית "הפנתר השחור" מארגון פתח כדי לחטוף חייל ישראלי כדי שישמש כקלף מיקוח במשא-ומתן על עסקת חילופי שבויים.
הם השתלטו על רכב ישראלי וחטפו את נהגו, אחרי שהשאירו אותו תחת שמירה בכפר אליאמון יצאו ברכבו, שנשא לוחית רישוי ישראלית, אל הטרמפיאדות באזור מגידו- בית שאן כדי לחטוף חיילים שנסעו בטרמפים. בדרך ביקשה חיילת צה"ל שעמדה בטרמפיאדה לנסוע עמם אך הם סירבו,מוחמד מסאד הסביר כי "אין זו גבורה לחטוף אישה כדי שתשמש קלף במשא-ומתן לשחרור אסירים ביטחוניים".
בסופו של דבר סוכלה תוכניתם מכיוון ששוטר ישראלי בבית שאן, שהיה בעברו סוהר בשב"ס, זיהה את אחד המחבלים שהיו ברכב כמי שישב בכלא הישראלי על עבירות ביטחוניות, הוא הזעיק כוחות משטרה למקום והם נאלצו להימלט.
מסאד נעצר על-ידי השב"כ, נשפט והורשע על פעילות חבלנית ונגזר עליו מאסר בפועל של 7.5 שנות מאסר. מוחמד מסאד שוחרר לאחר מאסר של שנתיים במסגרת שחרור האסירים הביטחוניים לאחר ועידת מדריד.

המפנה

מוחמד מסאד הצטרף לרש"פ אחרי שחרורו מן הכלא הישראלי, הוא עבד כאיש ביטחון במנגנון הביטחון הנשיאותי אולם לא הסתדר עם אחד מראשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים ונאלץ לפרוש מעבודתו.
הוא עזב את הרש"פ והחל לעבוד בישראל כשוהה בלתי חוקי( שב"ח) בעבודות שונות, במסעדות,בשטיפת מכוניות ובעבודות בניין.
מנגנון הביטחון המסכל הפלשתיני בג'נין עצר אותו בשנת 1996 לחקירה בטענה כי הינו משתף פעולה עם ישראל, לאחר חקירה קשה שנמשכה 23 ימים,שבה עבר עינויים הוא שוחרר וחוקריו התנצלו בפניו. במשך כ-9 חודשים הוא היה בטראמה נפשית ולא יצא מביתו.
החקירה במתקני המודיעין המסכל, היחס של הרש"פ אליו והשחיתות במנגנוני הרש"פ שראה במו עיניו גרמו לו לשנות את עמדותיו כלפי ישראל וכלפי דרך הטרור שבה עסק, הוא הגיע למסקנה כי דרך הטרור רק גורמת נזק והרס לעם הפלשתיני.
לכן עבר לגור בישראל, התחתן והקים חברת בניה.
בשנת 2002 קיבל תעודת הערכה מצה"ל לאחר שהציל את חייו של חייל ישראלי שפלשתינים תקפו אותו אזור ג'נין וניסו לחטוף את נשקו.

הספר "האיסלאם-הסכנה"

אחד הדברים שהטרידו את מוחמד מסאד היה האופן שבו מעוותים חכמי הדת המוסלמים הקיצונים את דת האיסלאם ומשתמשים בה כדי להסית מאמינים לבצע פיגועי התאבדות נגד ישראל.
הוא החליט להתמסר לנושא ולחקור אותו ביסודיות ובמהלך כשנתיים חיבר את הספר "האיסלאם-הסכנה" שבו הוכיח,בהסתמך על הקוראן והחדית', כי מתאבד מוסלמי איננו מגיע לגן עדן וכי כל מי שטוען זאת משקר, "מדובר בשטיפת מוח למען אינטרסים פוליטיים ורווחים אישיים שח מנהיגי הטרור" הוא מדגיש.
במהלך הכנת הספר הוא התכתב עם מנהיג "האחים המוסלמים" השיח' יוסף קרדאווי המתגורר בדוחא שבקטאר, השיח' קרדאווי פרסם פסק הלכה (פתווא-בערבית) המתיר לבצע פיגועי התאבדות.לדברי מוחמד מסאד האסמכתות הדתיות שהציג בפני השיח' קרדאווי גרמו לו לתקן את פסק ההלכה שהתיר לבצע פיגועי התאבדות ואסר על ביצועם.
מסאד הדפיס כמה אלפי עותקים של ספרו וחילק אותם באוניברסיטאות בגדה ובספריות הציבוריות.

השחיתות ברש"פ

מוחמד מסאד טוען כי הרש"פ מושחתת מן היסוד ועושקת את בני העם הפלשתיני. לדבריו, יו"ר הרש"פ, שני בניו יאסר וטארק וצמרת פתח המקיפה אותו גנבו מיליארדים מכספי הסיוע לעם הפלשתיני, הקימו חברות מסחריות והבריחו את הכספים לבנקים בחו"ל. הוא דורש להעמיד לדין את יו"ר הרש"פ, שני בניו ובכירים בפתח בגין מעשי שחיתות.
מסאד קורא להקמת מערכת משפט עצמאית בגדה שתשפוט את מושחתי הרש"פ שתהייה כפופה לאו"ם או לאיחוד האירופי כדי שתוכל לבצע את עבודתה נאמנה. לדבריו, מנגנוני הביטחון של הרש"פ בגדה מושחתים והם אינם מספקים את ההגנה הדרושה לאזרחים, לכן צריך לעשות רפורמות מקיפות בנושא הביטחוני.

פרויקט עצי השלום

בימים אלה עוסק מוחמד מסאד בפרויקט גדול שיזם לשתילת מיליון עצי זית בערים ובישובים בישראל, הוא התכוון לבצע בתחילה את הפרויקט בשטחי הגדה אך בכירים ברש"פ דרשו ממנו שוחד של 10 אלפים ש"ח כדי להתחיל ולקדם את הפרויקט.
מסאד סירב והחליט להעתיק את הפרויקט לישראל, הוא פנה לרשויות בישראל, קיבל אישור והתחיל בביצועו,מדובר בפרויקט שתורם לאיכות הסביבה והוא רואה בו סמל לשלום בין שני העמים.
אחרי יותר מ-20 שנים של פעילות טרור ואלימות החליט מוחמד מסאד לשנות את תפיסת חייו ולבחור בדרך השלום ודו-קיום עם ישראל,הוא עבר לגור בחיפה עם משפחתו ומתמסר לפרויקט עצי הזית, הוא בטוח ששני העמים יכולים להגיע להסכם שלום בדרך הדיאלוג והמשא-ומתן ומתכוון לתרום את חלקו ככל שיוכל כדי להשיג את המטרה הזו.

הספר "האסלאם-הסכנה"
תאריך:  02/06/2019   |   עודכן:  02/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שמואל פישר
מה שמתרחש במדבר יהודה הוא אוזלת-יד מדהימה מבחינה ציונית-יהודית, מעשה מקומם של שמיטת הארץ לידי הערבים
עידן יוסף
מחבל תושב השטחים דקר שני יהודים באזור שער שכם ונוטרל    מפקד מחוז ירושלים הורה על הגברת הבידוק במעברים ועל הצבת שוטרים סמויים
יוני בן-מנחם
הממשל האמריקני יעשה הערכת מצב מחודשת לגבי קידום תוכנית "עסקת המאה" בחודשים הקרובים בעקבות ההחלטה לקיים בחירות חדשות בישראל. הפלשתינים מקווים שהסדנא הכלכלית בבחריין תבוטל וכי הבחירות החדשות יעכבו את "עסקת המאה" שאמורה להחליף את הסכם אוסלו ואת יוזמת השלום הערבית
אריה גל
גם אם אתם שונאים חורף, הוא קיים    וכך גם ערביי ישראל    אבל לליברמן יש פתרון
אדי כהן
המשך ההתעלמות הבינלאומית המתמשכת ממצוקת הנוצרים תחת שלטון הרשות הפלשתינית עלול להביא להיעלמותה של הנצרות במקום התהוותה המקורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il