X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על-פי משרד ההגנה בדמשק ישראל תקפה אמש את שדה התעופה 4-T ליד חומס, המתיחות בצפון גוברת וישראל מעבירה מסר תקיף לסוריה כי לא תשלים עם התקפות משטחה. ישראל חייבת להבהיר לנשיא סוריה כי ניסיון לפתוח חזית חדשה ברמת הגולן יביא לנפילת משטרו
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שני אירועים חמורים היו בשבוע החולף ברמת הגולן, בראשון נורתה אש נ"מ מרמת הגולן לעבר מטוס ישראלי, למרות שהוא לא עסק בתקיפת מטרות בסוריה, והשני היה ירי מכוון של 2 רקטות מאזור דמשק לעבר רמת הגולן ואתר החרמון. על-פי גורמי מודיעין בצה"ל, מי שאחראי לירי הזה בסבירות גבוהה היו גורמים בצבא הסורי, לא היה זה ירי בטעות אלא ירי מכוון שתוכנן מראש. מאידך-גיסא קיימת גם אפשרות כי את הירי ביצעו אנשי מליציות שיעיות פרו אירניות שעדיין פועלים באזור דמשק. לכן, צה"ל תקף בתגובה מטרות ברמת הגולן, 2 סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין וסוללת הגנה אווירית מסוג אס איי 2 שממנה נורתה אש לעבר מטוסי חיל-האוויר.
הנשיא בשאר אסד חש כי הוא מתחזק בעת האחרונה, הוא העביר כמה יחידות צבא לדרום רמת הגולן ומתכוון לחזק את שליטת הצבא הסורי באזור. לא ברור אם מדובר באירוע חד-פעמי או שמדובר בתחילתה של מגמה.
מה יכולות להיות הסיבות לירי הרקטות?
  • הירי נעשה בהשראה אירנית כנקמה על ההפצצות של חיל-האוויר הישראלי על מטרות של אירן וחיזבאללה בסוריה, ירי הרקטות נעשה בסמיכות זמנים ל "יום ירושלים העולמי" שמצויין מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979 ביום שישי האחרון של חודש רמאדאן.
  • ירי הרקטות נועד לאותת לישראל ולארה"ב כי חלפו הימים של מדיניות "ההכלה" הסורית לגבי התקפות של ישראל בשטח סוריה וכי הצבא הסורי החליט לקחת את היוזמה לידיו ולהגיב על ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית על רמת הגולן באמצעות תקיפת מטרות בגולן שהינו שטח סורי לכל דבר.
  • מדובר בתחילת הסלמה איטית שתלך ותגבר לקראת פתיחת מלחמת התשה נגד ישראל בחזית רמת הגולן בדיוק כפי שארגוני הטרור מתישים את ישראל בגבול הדרום באמצעות הפגנות על הגבול, שיגור בלוני תבערה ירי רקטות.
ישראל הגיבה נכון בעוצמה ובתקיפות כדי להעביר את המסר החד-משמעי למשטר בדמשק כי לא תשלים עם התקפות משטח סוריה לעבר שטחה. גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי ישראל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה נגד ישראל משטח סוריה ולכן היא פועלת בתקיפות נגד כל פעולה משטחה. ישראל חידדה את המסר בתקיפה נוספת אמש בשטח סוריה, משרד ההגנה בדמשק הודיע כי ישראל תקפה את שדה התעופה הצבאי 4-T שליד חומס.
על-פי מרכז המעקב הסורי, 5 חיילים נהרגו בתקיפה, 3 מהם סורים, שני טילים יורטו על-ידי מערכות ההגנה הסוריות, מחסן טילים ועוד כמה בניינים נפגעו בתקיפה.
התקיפה הישראלית אמש באזור חומס נועדה להבהיר למשטר הסורי את כוונות ישראל, ראש הממשלה נתניהו הבהיר כי מדובר ב "מדיניות עקבית" וכי ישראל איננה מכונה לסבול ירי לשטחה. ישראל נהנית מגיבוי אמריקני מלא ועל-פי גורמים מדיניים בירושלים ארה"ב הבהירה לרוסיה כי היא תומכת במאה אחוזים בתקיפות ישראל כל עוד האירנים שוהים בסוריה.
מה שמדאיג הוא שיתכן ששיגור 2 הרקטות משטח סוריה לעבר ישראל הינו תחילת מהלך שתכליתו לכתר את ישראל מכל הכיוונים, בנוסף לחזית אפשרית מול חיזבאללה בדרום לבנון וחזית מול ארגוני הטרור בגבול הדרום, לפתוח גם חזית חדשה ממזרח מגבול רמת הגולן.
בכך יושלם החזון האירני להטיל מצור על ישראל בשלוש חזיתות כשעשרות אלפי טילים ורקטות מאיימים על כל שטח מדינת ישראל ובהם טילים מדויקים.
ישראל חייבת להמשיך במדיניות תקיפה בסוריה כדי להרתיע את הנשיא הסורי בשאר אסד כדי שיוותר על הפנטזיות שלו כי ישראל נחלשה ולקטוע באיבן את כל הנסיונות לפתוח חזית חדשה ברמת הגולן.
הצבא הסורי נמצא בתהליך של שיקום מתקדם ועדיין לא סיים את מלחמת האזרחים בסוריה, לכן אם הנשיא אסד מתכנן לפתוח במלחמת התשה נגד ישראל הוא חייב להבין שישראל חזקה ממנו והיא יכולה גם להפיל את משטרו, התקיפה של שדה התעופה 4-T הייתה צעד חשוב ויש לקוות שבשאר אסד יפנים את המסר.

תאריך:  03/06/2019   |   עודכן:  03/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מה גרם למוחמד מסאד, מחבל לשעבר בחוליית "הפנתר השחור" של פתח, לנטוש את דרך הטרור, לחבר ספר נגד פיגועי התאבדות ולהקים פרויקט ענק של שתילת מיליון עצי זית בישראל למען השלום?
שמואל פישר
מה שמתרחש במדבר יהודה הוא אוזלת-יד מדהימה מבחינה ציונית-יהודית, מעשה מקומם של שמיטת הארץ לידי הערבים
עידן יוסף
מחבל תושב השטחים דקר שני יהודים באזור שער שכם ונוטרל    מפקד מחוז ירושלים הורה על הגברת הבידוק במעברים ועל הצבת שוטרים סמויים
יוני בן-מנחם
הממשל האמריקני יעשה הערכת מצב מחודשת לגבי קידום תוכנית "עסקת המאה" בחודשים הקרובים בעקבות ההחלטה לקיים בחירות חדשות בישראל. הפלשתינים מקווים שהסדנא הכלכלית בבחריין תבוטל וכי הבחירות החדשות יעכבו את "עסקת המאה" שאמורה להחליף את הסכם אוסלו ואת יוזמת השלום הערבית
אריה גל
גם אם אתם שונאים חורף, הוא קיים    וכך גם ערביי ישראל    אבל לליברמן יש פתרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il