X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גובר הזעם בעקבות השחיתות הגואה

שכר רה"מ והשרים ברש"פ הועלה ב-67%

גובר הזעם ברחוב הפלשתיני בגדה וברצועה בעקבות פרשת שחיתות חדשה שמסגרתה הועלה שכרם של ראש הממשלה והשרים ב-67%, בניגוד לחוק מי שאישר את ההעלאה הוא יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס גורמים בפתח אומרים כי הדבר נעשה כדי לקנות את נאמנותם ושתיקתם של בכירי הרש"פ
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. קונה שתיקת שריו [צילום: פלאש 90]

הרחוב הפלשתיני רוחש וגועש בעקבות שערוריית השחיתות החדשה שנחשפה בצמרת הרשות הפלשתינית בכל הקשור למשכורותיהם של ראש הממשלה והשרים בממשלה הפלשתינית. את פרשת השחיתות החדשה חשף אתר אנונימי באינטרנט בשם "בניגוד לזרם" (עכס אלתיאר-בערבית) אשר פרסם לפני כמה ימים מסמכים שעל-פיהם עולה כי כבר לפני שנתיים ימים הועלה בחשאי שכרם של ראש הממשלה הפלשתיני דאז ראמי חמדאללה ושרי הממשלה ב-67%, בניגוד לחוק הפלשתיני.
על-פי גורמים בכירים בפתח, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הוא שאישר אישית את העלאת שכרם של ראש הממשלה ושריו. ההעלאה אושרה בדיון בממשלה הפלשתינית. ראש הממשלה לא היה מעז להעביר את ההחלטה מבלי לקבל "אור ירוק" מיו"ר הרש"פ.
על-פי ההחלטה, שכרם של ראש הממשלה והשרים עלה בתוספת קבועה של 2000 דולר בחודש. לדבר יש השלכות כספיות גם על הפנסיה החודשית שמקבלים ראש הממשלה לשעבר ראמי חמדאללה והשרים לשעבר.
משנכנס ראש הממשלה החדש מוחמד א-שתייה לתפקידו לפני כ-3 חודשים, הוא לא ביטל את ההחלטה, למרות מדיניותו המוצהרת על "הידוק החגורה" וצמצומים במנגנון הממשלתי, כדי להתמודד על המשבר הכספי החמור שבו נתונה הרש"פ עקב קיצוץ הסיוע האמריקני וסירובה לקבל מישראל את כספי המיסים, שמהווים 70% מתקציבה, בגלל שקוצץ מהם הסכום שהיא מעבירה למשפחות ה"שהידים" והמחבלים מדי חודש בחודשו.
הצעד הבולט שעשה מוחמד א-שתייה היה העברת החלטה בממשלה כי לא ירכשו מכוניות חדשות עבור שרי הממשלה. בעקבות חשיפת הפרשה, מתח שליח האו"ם ניקולאי מלדאנוב ביקורת קשה על הרש"פ. הוא שוחח עם ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה וביקש ממנו לבטל לאלתר את התוספת ולהורות על חקירה בנושא.
סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" דיווחה ב-7 ביוני כי ראש הממשלה מוחמד א-שתייה אמר כי ממשלתו תשנה את ההחלטה על תוספת השכר החודשית בסך 2000 דולר לחברי הממשלה.
אולם, בפועל לא נעשה דבר, הסערה ברחוב הפלשתיני בגדה וברצועה נמשכת, הנושא הפך לשיחת היום וגובר הזעם נגד השחיתות של צמרת הרש"פ.
רק בחודש מרס שעבר קיצצה הממשלה הפלשתינית ב-40% את שכרם של פקידי הרש"פ, בעוד שבפועל קיבלו ראש הממשלה ושריו תוספת חודשית של 2000 דולר למשכורותיהם.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס איננו מתרגש מחשיפת הפרשה. הוא סומך על ראש הממשלה מוחמד א-שתייה, שהינו כלכלן בהכשרתו, לטשטש את הפרשה באופן מתוחכם ולהורידה מסדר היום הציבורי. לדבריהם, זוהי הדרך שבה רוכשים מחמוד עבאס ושני בניו את נאמנותם של בכירי פתח ואת שתיקתם על מעשי השחיתות שלהם.
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה אמר לפני כמה ימים, כי הרש"פ נאלצה לקחת הלוואות מבנקים כדי להתמודד עם המשבר הכספי הגדול שבו היא נתונה. בראיון לעיתון "ניו-יורק טיימס" ב-5 ביוני אמר א-שתייה כי "הרש"פ נמצאת בקריסה בגלל המשבר הכספי שלה וכי בקרוב תתחיל לשלוח אנשי ביטחון הביתה".
הרש"פ דורשת ממדינות ערב ליישם את החלטות הפסגה הערבית ולהעניק לה רשת ביטחון כלכלית בסך 100 מיליון דולר כדי להתמודד עם "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. אולם במדינות ערב אין ממהרים ליישם את ההחלטה. מנגנוני המודיעין של מדינות אלה מכירים היטב את השחיתות והנהנתנות של בכירי הרש"פ וחוששים כי כל הזרמת כסף לקופת הרש"פ לא תגיע באמת לצורך סיוע לתושבי הגדה והרצועה.
מה שהיה צריך לעשות ראש הממשלה החדש מוחמד א-שתייה הוא לבטל מיידית את התוספת הכספית הנדיבה בסך 2000 דולר לחברי הממשלה הפלשתיני, ולתת דוגמה אישית לתושבי השטחים למדיניות "הידוק החגורה". אולם, הוא גורר רגליים וחושש מעימות עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שהוא האחראי הראשי למה שקורה בצמרת הרש"פ.

תאריך:  09/06/2019   |   עודכן:  09/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכר רה"מ והשרים ברש"פ הועלה ב-67%
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ובכמה משתכר שם שר ?
אורי... .  |  9/06/19 00:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דוד בדין
קרן קטר הבינ"ל מספקת משאבים לפיתוח תוכניות לימוד עבור מורים ערביים אשר נחשבים למשוחדים ובעייתיים ביותר
איציק וולף
חיל-הים לכד ב-11 במאי שני כלי שיט פלשתינים במהלך ניסיון הברחת 24 חביות פיברגלס המשמש את חמאס לייצור טילים    ארבעת המבריחים נעצרו והועברו לחקירת שב"כ    השבוע הוגש נגדם כתב אישום על עבירות טרור וקשירת קשר לרצח
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה הפלשתיני החדש מוחמד א-שתייה מנסה להלך אימים על ישראל כי קריסת הרש"פ החלה כדי לסחוט את ישראל כספית ומדינית ולהביא להפסקת ישום החוק לקיזוז כספים שהרש"פ מעבירה למשפחות המחבלים. מדובר באיומי סרק, הרש"פ לא תקרוס וישראל חייבת לעמוד על עמדתה ולהפסיק להיות הכספומט של הטרור
יוני בן-מנחם
החרפה חדה במשבר בין חמאס לסעודיה על-רקע "עסקת המאה" והסירוב של ארגון חמאס להתנתק כספית מאירן. ארגון חמאס מחזר על פתחו של הנשיא הסורי בשאר אסד כדי להתפייס עמו, בינתיים ללא הצלחה
יוני בן-מנחם
הרש"פ קוראת למדינות ערב להחרים את ג'ראד קושניר יועצו של הנשיא טראמפ בגלל דבריו כי "הפלשתינים אינם מסוגלים למשול על עצמם". הסדנה הכלכלית בבחריין תהיה מפגן של נורמליזציה בין מדינות ערב לישראל, מחמוד עבאס לא מסוגל לחלץ את הפלשתינים מהמצוקה הקשה שאליה הוא הוביל אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il