X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מודאג מהזעם העממי נגד השחיתות בצמרת הרש"פ ומנסה לרכך אותו. גורמים בפתח טוענים כי מקור ההדלפות על השחיתות הוא בצמרת פתח בעקבות בריתות חדשות שנעשו במסגרת קרב הירושה
▪  ▪  ▪
מוחמד א-שתיה. קיבל העלאה במשכורת [צילום: AP]

מנגנוני הביטחון של הרש"פ עצרו בימים האחרונים עשרות פעילים חברתיים בשטחי הגדה על-רקע דרישתם בפוסטים שפורסמו ברשתות החברתיות להפגין נגד השחיתות בצמרת הרש"פ. על-פי גורמים בפתח, ראשי המנגנונים הזהירו את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כי הזעם ברחוב הפלשתיני נגד תופעות השחיתות הולך וגובר ואם לא יתקיימו בחירות לנשיאות ולפרלמנט בקרוב, ולא יעשו רפורמות מרחיקות לכת או יענשו המושחתים יגלוש הזעם מהרשתות אל הרחוב להפגנות ענק שיערערו את יציבות שלטונו.
לכן, החל מחמוד עבאס בניסיון להכיל את הזעם העממי באמצעות הצהרות והבטחות, בפגישה ב-15 ביוני עם צעירים מתנועת פתח קרא מחמוד עבאס לעריכת בחירות כלליות ולפיוס לאומי בין פתח לחמאס. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס התייחס גם לשערוריית השחיתות האחרונה שנחשפה לפני שבוע על העלאה קבועה של שכרם של ראש הממשלה הפלשתיני ושריו בסכום של 2000 דולר בחודש בעוד הממשלה קיצצה ב-40 אחוזים את שכרם של עשרות אלפי פקידים ברש"פ. "העלאת המשכורות הייתה טעות שיש לתקנה וכי כל מי שלקח אגורה שלו מגיעה לו צריך להחזירה" אמר יו"ר הרש"פ.
מחמוד עבאס הוא זה שאישר את העלאת המשכורות לראש הממשלה והשרים בניגוד לחוק היסוד הפלשתיני כדי לרכוש את נאמנותם, למרות זאת הדבר לא הפריע לו לשקר ולנסות ולגלגל את האחריות לשחיתות הזו הרחק ממנו. ההודאה של מחמוד עבאס בהעלאת שכרם של ראש הממשלה והשרים ב-67 אחוזים לא תרגיע את הרחוב הפלשתיני במיוחד נוכח העובדה שעד כה הוא לא הורה לבטל את ההעלאה ולהחזיר את הכספים ששולמו לראש הממשלה והשרים בשנתיים שחלפו מאז שבוצעה בפועל העלאת שכרם, מחמוד עבאס פשוט סומך על הזיכרון הקצר של הציבור ומקווה שהפרשה תדעך ותרד מסדר היום.
בשבוע האחרון היו הדלפות נוספות מתוך הרש"פ על מעשי שחיתות נוספים, ברשתות החברתיות הופצו מסמכים על כך שחוסיין א-שיח' השר לעניינים אזרחיים רכש קרקעות רבות באזור רמאללה ועל כך שמוחמד עסאפ, הממונה על הרדיו והטלוויזיה של הרש"פ, ביקש שהרש"פ תממן עבורו ניתוח של השתלת שיער בטורקיה. דוברי הרש"פ הכחישו את הפרסומים האלה וטענו שמדובר במסמכים מזויפים אך הציבור הפלשתיני איננו קונה את ההסברים האלה.
הכלכלן נהאד נשוואן חשף בפוסט שפרסם את החשיבות הגדולה שמייחס מחמוד עבאס לאמצעי התקשורת הרשמיים של הרש"פ כמו הרדיו והטלוויזיה וסוכנות הידיעות הרשמית "וופא" שתקציבם השנתי מגיע ל-182 מיליון ש"ח, סכום עתק שלדבריו שווה בהיקפו לתקציבם השנתי של 6 מינסטריונים ממשלתיים. למרות המשבר הכספי הקשה יש לרש"פ מספיק כסף כדי לשבח ולהלל את הראיס ופועלו.
מה מקור ההדלפות?
דוברי הרש"פ ופתח מאשימים את ארה"ב וישראל כי הן עומדות מאחורי ההדלפות על השחיתות בצמרת הרש"פ כדי להכפישה בגלל התנגדותו של יו"ר הרש"פ ל"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ ומאמציו להכשיל את הכינוס הכלכלי בבחריין בשבוע הבא.
לא ברור גם מי עומד מאחורי אתר האינטרנט האנונימי "בניגוד לזרם" (עכס אלתיאר-בערבית) שחשף את העלאת המשכורות המושחתת של ראש הממשלה הפלשתיני ושריו.
גורמים בכירים בפתח טוענים כי מקור ההדלפות הינם בכירים בצמרת פתח הנאבקים בינהם במסגרת קרב הירושה. לדבריהם,מצבה הכספי של הרש"פ והשחיתויות בצמרת ידועים רק לקומץ של יודעי סוד בסביבתו הקרובה של מחמוד עבאס.
הגורמים נוקבים גם בשמות של בכירים בפתח שהיו במנגנוני הביטחון הפלשתינים ושבאחרונה עשו בריתות חדשות עם בכירים אחרים כדי לשפר את מצבם בקרב הירושה. הסכסוכים הפנימיים בתוך צמרת פתח וחיסולי החשבונות יהיו בעוכריו של מחמוד עבאס שמעודד אותם ומשתמש בשיטת "הפרד ומשול", עכשיו מופנה הזעם העממי כלפיו וכלפי שני בניו, יאסר וטארק, שהקימו אימפריית עסקים של מיליארדי דולרים והפכו לסמל השחיתות של הרש"פ.
עבאס נושא באחריות המלאה לשחיתות ברש"פ הוא פיזר בדצמבר 2018 את הפרלמנט ובכך מונע ביקורת על הרשות המבצעת, המטה למלחמה בשחיתות איננו יעיל ומשמש ככלי של יו"ר הרש"פ לחיסול חשבונות והוא עצמו עוצם עינים כלפי מעשי השחיתות של מקורביו.
על-פי סקר שפירסם המרכז הפלשתיני למחקרים מדינים בחודש אפריל שעבר 82 אחוזים מתושבי השטחים סבורים כי יש שחיתות ברש"פ ו-47 אחוזים סבורים כי השחיתות הפכה לעול על העם הפלשתיני. נראה כי המצב החריף היום עוד יותר, ההתעניינות הציבורית בפרשיות השחיתות עולה בהרבה על ההתעניינות בנושאים מדיניים ופוליטיים והרחוב הפלשתיני חושש כי תופעת השחיתות תהרוס כל חלקה טובה מכיוון שהיא מוכוונת מראש הפירמידה השלטונית שאין לה עניין למגר אותה.

תאריך:  17/06/2019   |   עודכן:  17/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עו"ד אברהם פכטר
ההברקה העלובה והעצובה של בוגי יעלון, שהשווה הבחירות בליכוד לבחירות בחמאס    רמטכ"ל ושר ביטחון שהפך לפוליטיקאי קטן, מתוסכל וממורמר    ואל תשכחו, לבד עם המפלגה שהקים - לא עבר את אחת אחוז החסימה ועדיין שקוע בצוללותמן.
יוני בן-מנחם
"עסקת המאה" האמריקנית תצא בקרוב לדרך והפלשתינים מארגנים ועידה מקבילה בלבנון כמשקל נגד לועידה הכלכלית בבחריין. המשטרים של מצרים, ירדן ומרוקו חוששים לאשר רשמית את השתתפותם בוועידת בחריין מחשש לגל של הפגנות והאשמתם בבגידה בבעיה הפלשתינית
ד"ר רונן יצחק
שינוי הסטטוס-קוו בירושלים באופן חד-צדדי, עלול להביא לחוסר יציבות פוליטית, להחלשת השלטון ההאשמי ולהתגברות העוינות כלפי ישראל, שכבר מזמן שברה שיאים ברחוב הירדני
ד"ר ערן לרמן
דרישותיהם המוקדמות והאולטימטיביות של הפלשתינים הן שהורידו מעל סדר היום את רעיון שתי המדינות - ולא עמדותיה של ישראל. יוזמת טראמפ היא הזדמנות לשינוי החוכמה המקובלת, שהיא מוטעית מיסודה
יוני בן-מנחם
אחרי חודש רמדאן ועיד אלפיטר חוזר ארגון חמאס לחדש את המתיחות בגבול רצועת עזה באמצעות שיגור בלוני נפץ ותבערה וטפטוף רקטות לעבר עוטף עזה. ההסלמה עלולה להתגבר לקראת כנוס הוועידה הכלכלית בבחריין ב-25 בחודש
רשימות נוספות
שליח האו"ם - ברצועת עזה  /  איציק וולף
הושמד מתחם הכוח הימי של חמאס  /  איציק וולף
שדרות: פגיעה ישירה בישיבת ההסדר  /  עידן יוסף
החמאס מסלים  /  יוני בן-מנחם
האם אנחנו מרתיעים את החמאס ממלחמה כוללת  /  עמוס גלבוע
דבר אלינו אמת!  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il