X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במפלגת העבודה נזכרים בערגה בפרס וברבין מנהיגיה הדגולים מבלי להבין שדווקא הם היו אלו שריסקו אותה אהוד ברק פורר את המפלגה סופית אך עיקר האשמה היא על מי שהחל בהריסה אבי גבאי לעומת זאת לא כשל יותר מהאחרים הוא רק עבר שם במקרה בזמן הכי פחות מתאים
▪  ▪  ▪
גבאי. לא אשם [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

מפלגת העבודה בשיא תפארתה ופריחתה לא הייתה נדבקת לרעיון אוסלו גם לאחר שכשל. מפלגת העבודה בשיא תפארתה ופריחתה לא הייתה מתנגדת לחוק הלאום. מפלגת העבודה בשיא תפארתה ופריחתה הייתה מתביישת לשתף פעולה בעצרת אחת עם איימן עודה. מפלגת העבודה בשיא תפארתה ופריחתה לא הייתה מתביישת להסביר לרותם סלע שהערבים הם אזרחים לגיטימיים, אך המפלגה הערבית הספציפית שמייצגת אותם אינה לגיטימית (ישנם ערבים רבים שגם חושבים כך ומצביעים למפלגות אחרות). מפלגת העבודה בשיא תפארתה ופריחתה הייתה חוששת בעצמה מהערבים הנוהרים בהמונם לקלפיות ולא הייתה משתמשת באמירה הזו ככלי לניגוח ביריבם הפוליטי.
מפלגת העבודה בשיא תפארתה ופריחתה הייתה שומרת על כבודה העצמי ולא ממליכה בראשה מנהיג שדעותיו אינן מוכרות, המגיע משורות הימין (אבי גבאי), רק בגלל מחשבה מטופשת שאולי הוא יביא להם את השלטון. מפלגת העבודה בשיא תפארתה ופריחתה הייתה שומרת על כבודה ולא הייתה מעלה בדעתה את האפשרות לחבור שוב לאהוד ברק שצימק ופיצל אותה כשערק ממנה ביחד עם ח"כים נוספים כדי להצטרף לממשלת נתניהו תמורת כיבודים.
מפלגת העבודה בשיא תפארתה ופריחתה הייתה מגבה את מירי רגב שהגדילה את תקציב התרבות ודרשה תקצוב גם לאמנים המבטאים סגנונות אחרים, ובייחוד, היא הייתה מגבה אותה לאחר שדרשה את המובן מאליו שמי שרוצה לצאת נגד המדינה שיעשה זאת מכספו ולא מכספי המדינה.
מפלגת העבודה בשיא תפארתה ופריחתה הייתה תומכת בתושבי דרום תל אביב ומביעה עמדה ברורה נגד המסתננים ולא הייתה מתביישת לבקר את בג"ץ שמונע את הטיפול בהם. מפלגת העבודה בימיה הטובים גם הייתה יוצאת נגד הארגונים המשחירים את פניה של המדינה הקוראים להחרימה, ונגד הסכם הגרעין של אובמה.
מפלגת העבודה השואפת לחזור להנהגת המדינה חייבת להיות ערכית ולא ליהנות מהצד מכל חבטה בנתניהו רק בגלל השנאה אליו ומותר לראשיה גם לשבח אותו מידי פעם על הישגיו הדיפלומטיים. זו לא בושה. זו יריבות הוגנת! גם נתניהו ידע להגיד מדי פעם מילה טובה על אולמרט ולגבות אותו בעניינים צבאיים למרות היריבות הפוליטית שהייתה ביניהם. על מפלגת העבודה לבקר את נתניהו ביושר רק היכן שצריך ולא להתבייש לבקר את אלו שהרחיקו לכת ויוצאים נגדו ונגד משפחתו גם היכן שלא צריך, מתוך תפיסה מטופשת שריבוי התקפות יועיל להם.
ראשי מפלגת העבודה צריכים לשנות את קו החשיבה שלהם מהקצה לקצה ולקחת אחריות על הטעויות שלהם ולהראות קצת יותר פטריוטיות לעם שאותו הם רוצים לייצג, כי במצבה הנוכחי גם אם בן-גוריון יקום לתחייה הוא לא יצליח להציל אותה ורוב הסיכויים שהוא היה מעדיף את הליכוד עליה על כחול לבן שחוזרת על טעויות דומות.
פרס ורבין החריבו את מפלגת העבודה ולא גבאי
במפלגת העבודה נזכרים בערגה בפרס וברבין מנהיגיה הדגולים מבלי להבין שדווקא הם היו אלו שריסקו אותה. אהוד ברק פורר את המפלגה סופית לאחר שהציע למסור כמעט את הכל והוביל לאינתיפאדה שניה, אך עיקר האשמה היא על מי שהחל בהריסה. אבי גבאי לעומת זאת לא כשל יותר מהאחרים. הוא רק עבר שם במקרה בזמן הכי פחות מתאים (ההסבר לכך בהמשך).
עד לאוסלו, הרעיון של "שטחים תמורת שלום" היה מעניין ומאתגר ואני בעצמי תמכתי בו, אך לאחר שכל הניסיונות לתת אמון באויבנו כשלו, היו צריכים ראשי העבודה לוותר על האגו, להודות בטעות ולחשב מסלול מחדש ולנסות להחזיר את המפלגה לימי הזוהר שלה לפני תקופת רבין ופרס (גולדה מאיר ודאי לא הייתה מזדהה עם מפלגת העבודה של היום).
מפלגת העבודה אינה יכולה לחלום על השלטון בזמן הקרוב כי גם אם היא בחרה להעמיד בראשה מועמד מהימין כמו אבי גבאי ולקדם אישיות ביטחונית כמו טל רוסו, קו החשיבה שלה לא באמת השתנה, בייחוד כשבמפלגה עדיין קיימים פעילים רבים הלהוטים לחזור לימי אוסלו ובייחוד כשהתמונות של רבין ופרס תלויות בלשכותיהם במקום תמונותיהם של גדולי מנהיגיהם האחרים שבניגוד לרבין ופרס, העבירו את מפלגתם לבאים אחריהם במצב טוב ושמור (למרות שגם מנהיגיהם האחרים חתומים על שערוריות בלתי נסלחות כמו הפנקס האדום וחטיפת ילדי תימן).
לראשי העבודה מצנע, פרץ, יחימוביץ, הרצוג וגבאי לא היה סיכוי להזיז משהו כי הם נכנסו לכתחילה להנהגת מותג כושל ללא היכולת וכנראה שגם ללא הרצון לשנות אותו מהקצה לקצה, ואם אבי גבאי שילם את המחיר הכבד ביותר זה היה רק בגלל חוסר המזל שלו לעמוד מול "כחול לבן" ששתתה לו מנדטים ובגלל חוסר המזל שלו לרוץ בראש העבודה לאחר שהמותג המרוסק שלה התיישן ונהרס. הקודמים לו עוד זכו מעט להילה של מפלגת העבודה ההיסטורית שעוד לא הספיקה לדעוך לגמרי.
שיקום ראשוני
מפלגת העבודה חייבת לשלוח את הקיצונים שלה למפלגת מרצ כי שם מקומם ושאר חבריה חייבים לעבור שינוי תודעתי עמוק ולהציב אלטרנטיבות אחרות ולא לדבוק בעקשנות במודל שלהם שכשל. לא יהיה להם קל לשכנע את הציבור שהם הפנימו את טעויותיהם בייחוד כי הציבור אינו טיפש ובייחוד כי שקרים חמורים אינם דבר נדיר בפוליטיקה ובייחוד כי ברור שאם הכוח ישוב אליהם, הם ירוצו אחוזי אמוק בזרועות פתוחות לכיוונו של אבו מאזן כדי להספיק להרוס את המדינה כמה שיותר לפני שהימין ייבחר מחדש ויעצור להם שוב את החגיגה.
אם הם בכל זאת דבקים בדרכם הנוכחית, עליהם לקחת אחריות על בחירתם השגויה ולא לדרוש אותה רק מהעומד בראשם ולהחליף אותו ואת הבאים אחריו כמו גרביים.

תאריך:  17/06/2019   |   עודכן:  17/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העבודה - פרס ורבין החריבוה
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
האמת
ארי כספי  |  17/06/19 16:13
 
- לגבי העולים מרוסיה
עמוס שנער  |  17/06/19 16:24
2
עזבו אותכם ממנה זו-מפלגה מתה.
Prms-24.  |  17/06/19 22:10
3
ולמה "יצאו נגד משפחתו", שנער ?
שלמה המגיב  |  20/06/19 08:59
 
- כרגיל לוקה שלמה בבורות
עמוס שנער  |  20/06/19 16:37
 
- תראו מי כאן "לוקה בבורות"
שלמה המגיב  |  21/06/19 12:02
 
- אשיב לך על הכל אחרי שבת
עמוס שנער  |  21/06/19 14:47
 
- תגובה
עמוס שנער  |  22/06/19 21:34
 
- "ללכת שוב לבחירות" , שנער ?
שלמה המגיב  |  23/06/19 08:26
 
- אתה מניפולטור
עמוס שנער  |  23/06/19 14:49
 
- מי כאן "המניפולטור" , שנער ?
שלמה המגיב  |  23/06/19 18:50
 
- ועוד הערה לשנער
שלמה המגיב  |  23/06/19 18:59
 
- לבני ניצחה את נתניהו שלמה?
עמוס שנער  |  24/06/19 00:15
 
- ושנער ממשיך להפגין חוסר בקיאות
שלמה המגיב  |  24/06/19 08:42
 
- חוסר הבקיאות היא שלך מניפולטור
עמוס שנער  |  26/06/19 00:21
 
- לגבי פינויי ישובים ובתי המשפט
עמוס שנער  |  26/06/19 00:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איציק וולף
מקורבו של ראש הממשלה ומי שניהל מטעמו את המו"מ הקואליציוני קורא לימין להקים גשר אל החברה הערבית בישראל על בסיס נושאי כלכלה, חינוך וביטחון פנים    "עלינו לקשור את גורלנו עם ערביי ישראל, להניח בצד נושאים ללא פתרון בטווח הנראה לעין"    קורא לבלוק טכני במפלגות הימין
עידן יוסף
רשימת הימין החילוני בראשותו מתחייבת להילחם למען גיוס חרדים, ביטול חוק המרכולים ולמען תחבורה ציבורית בשבת
איציק וולף
שרת המשפטים לשעבר קוראת לממשלת ישראל שלא לפספס את חלון ההזדמנויות הנדיר שנוצר לקביעת עובדות בשטח    "אסור לעשות כל ויתור מדיני או ויתור על שטח. ישראל צריכה ליישם את החוק הישראלי באזור סי"
איציק וולף
יו"ר סיעת ישראל ביתנו פנה ליו"ר הכנסת וביקש לקיים דיון מיוחד של מליאת הכנסת במשבר התקציבי החמור שאליו נקלעה מדינת ישראל    "אי-אפשר להתמודד עם בעיה כשמסתירים אותה מתחת לשטיח"
מנחם רהט
מערכת הבחירות המיותרת שלתוכה הטיל אותנו נתניהו, עלולה לשמש מקפצה יעילה למפלגת הכלאיים כחול-לבן לכיבוש הממשלה הבאה של ישראל – בתמיכת מאוכזבי נתניהו בימין, שנפשם מתעבת את התנהלויותיו השערורייתיות בתחומים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il