X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אפשר גם אפשר להשאיר את השדה על-כנו באותו אזור בדיוק ובד בבד לבנות לא רק 16 אלף דירות, כפי שהתב"ע המתוכננת מאשרת, אלא 20,800 דירות, כלומר 30% יותר = 4.800 דירות
▪  ▪  ▪
כולם יכולים להרוויח [צילום: משה שי/פלאש 90]

סהדי שבמרומים, אורח לרגע אם יגיע לביקור פתע במדינת היהודים, יהיה בטוח שכולם השתגעו. פוליטיקאים מימין ומשמאל, מראש הממשלה ועד שר השיכון וראשי האופוזיציה, ראשי עיריות, נציגי בעלי הקרקע, רשות מקרקעי ישראל, אילתים ותל אביבים, כל אמצעי התקשורת, וכעת גם בתי-המשפט, מתנגחים זה בזה כבר שבועיים על עתידו של שדה תעופה קטנטן שבכל מדינה מתוקנת לא היו סופרים אותו כלל.
הקרב הטיטאני הזה, לכאורה, הינו בין אילתים ותל אביבים שהתרגלו זה מכבר לפינוק של לרדת מהבית היישר אל הטרמינל העתיק הממוקם בלב שכונות היוקרה של צפון תל אביב, ומזדעקים כעת על מר גורלם, משל השדה הזה הוא שילוב של אינפוזיה ובלון חמצן, שבלעדיו חייהם לא יהיו חיים, ובין בעלי קרקע שנשחקו במשך עשרות שנים תחת גלגלי הביורוקרטיה הישראלית, ראו סוף-סוף את האור בקצה המנהרה.
אלא מאי? מרוב מלל ומרוב דברים שנכתבו, איש לא טרח להמציא פתרון פשוט למשבר המיותר הזה. ובכן, אפשר גם אפשר להשאיר את השדה על-כנו באותו אזור בדיוק ובד בבד לבנות לא רק 16 אלף דירות, כפי שהתב"ע המתוכננת מאשרת, אלא 20,800 דירות, כלומר 30% יותר = 4.800 דירות.
מבדיקה שערכנו בלשכת הקבלנים החדשה מסתבר, כי ניתן ואפשר להעניק לבעלי הקרקע באופן טכני עוד 30% בנייה במתחם הגוש הגדול ועדיין לשמור על רמת צפיפות סבירה בהחלט במתחם. בפועל היזמים ישלמו מיליון שקלים עבור כל דירה נוספת במקום (2-1.5 מ' שקלים) לדירה על כל דירה, כלומר יכנסו לקופה עוד 4.8 מיליארד שקלים עבור אותן 4,800 דירות נוספות.
בתמורה שתתקבל היזמים ובעלי הקרקע את אותם אחוזים 30% נוספים יעבור הכסף למדינת ישראל והכסף הזה יושקע בהקמת שדה תעופה חלופי לשדה דב במתחם חדש שיוקם בים ויקושר אל החוף בגשרון.
מתקן זה לא יצריך ייבוש ים, זאת משום שעל-פי טכנולוגיה שכבר יושמה היטב בסין, לדוגמה בשדה תעופה שהוקם לא מכבר סמוך בהונג קונג וביפן, ניתן לייצר מבנה מברזל ממולא בפסולת, השעון על עמודים תומכים העומדים בתוך הים ומעליו מסלול נחיתה מבטון באורך 1800/2000 מטרים, שיוכל אף לקלוט מטוסים גדולים יותר משדה דב המיושן הקיים וכל זאת בסכום הנאמד בעלות של כשלושה מיליארד שקלים, כלומר יוותר למדינה עודף משמעותי של 1.8 מיליארד שקלים בקירוב מהסכום שיקבלו מהיזמים.
את השדה החדש הזה ניתן יהיה לקדם להערכתנו תכנון שישה חודשים וביצוע תוך כ-18 חודשים בלבד, סך-הכל 24 חודשים ובינתיים, עד שיתקבלו ההיתרים הסופיים ליזמים, ניתן יהיה להשתמש באופן זמני בשדה דב הקיים ואף להתחיל בהדרגה בעבודות תשתית בגוש הגדול ולאחר-מכן לפנות את השדה בנחת, כמה מאות מטרים ספורים מערבה מהשדה הקיים.
באופן זה כולם ירוויחו: גם בעלי הקרקע והיזמים, גם העיר תל אביב שתזכה לעתודה של יותר מ-20 אלף יחידות דיור חדשות גם לשדה תעופה חדיש, שימשיך לשרת בנאמנות גם את תושבי מרכז הארץ וגם תושבי אילת. הפתרון הזה, אדגיש, איננו בשמיים, ואנחנו, לשכת הקבלנים החדשה, מוכנים לקחת על עצמנו את קידום התוכנית כמו גם את ביצועה היעיל ומהיר, בין היתר באמצעות כוח עבודה סיני מיומן שכבר ביצע כהנה וכהנה פרויקטים אלה.
כמו-כן, פתרון פשוט עוד יותר הוא מסירת הקמת מסלול נחיתה על המים ושדה תעופה על החוף בעסקת BOT - ל-30-25 שנה לחברה סינית אשר תפעיל את השדה בזיכיון למשך זמן זה בתמורה להקמת השדה לתכנון והקמה כאמור תוך 24 חודש - עסקה מקובלת בעולם.
אני קורא לממשלת ישראל לצאת בצעד אמיץ מתבקש ואפשרי! שיעניק פתרון WIN WIN גם לתוספת יחידות דיור משמעותית בתל אביב וגם לא יפגע בתושבי אילת ויותיר שדה תעופה אלטרנטיבי וחדיש לנתב"ג במרכז הארץ ויוריד ממנו עומס מיותר ומשמעותי ביותר.

תאריך:  27/06/2019   |   עודכן:  27/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
המלחים הלבושים בבגדים לבנים - אדומים נראו בדיוק כמו חבריו של פיטר פן, וכך נסחפנו מיד לעלות לאוניה. הצוות הבכיר כולו עמד שם וקיבל את פנינו, כל אחד לוחץ את יד הבאים. כך עברנו מלחיצת יד ללחיצת יד, עד ששחררו אותנו לנפשנו, לעלות לסיפון אחר
יוני בן-מנחם
הוועידה הכלכלית בבחריין המחישה את הצורך בשינוי יוזמת השלום הערבית והתאמתה למציאות החדשה במזרח התיכון. יו"ר הרש"פ פועל לכינוסה של ועידה בינלאומית שתהווה משקל נגד לוועידת בחריין אך ספק רב אם יצליח בכך
יוני בן-מנחם
חשש בהנהגת הרש"פ שלאחר הוועידה הכלכלית בבחריין תנסה ארה"ב ליישם פרויקטים כלכליים של "עסקת המאה" באורח חד-צדדי באמצעות מדינות ערב וארגונים בינלאומיים. יו"ר הרש"פ חושש גם ממתן "אור ירוק" לישראל לספח את גושי ההתנחלויות הגדולים בגדה לפני פרסום החלק המדיני של "עסקת המאה"
גרשון אקשטיין
באין פתרון נראה לעין, מעלים יריבים אידיאולוגיים מכל גווני הקשת הפוליטית את השאלה הידועה "אז מה אתה מציע"?
דן מרגלית
יש לסיעות הערביות הזדמנות פז להשיג משהו לטובת כולנו, גם לטובת הציונים המובהקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il