X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: לבטל את הבחירות איווט - אמרת ביבי קיבלת רק לא ביבי ולקינוח מצא את ההבדלים -ה י כ ן הפרופורציות?
▪  ▪  ▪
אדלשטיין. לתמוך ביוזמה [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]

יוזמה מבורכת
היוזמה שהעלה יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לביטול הבחירות היא יוזמה מבורכת. אין ספק שהמחנה הימני והדתי -חרדי המחייב, והמחנה השמאלי השולל (בעיקר משנאת ביבי) מוּנעים כולם מאינטרסים אישיים. אולם האינטרס הממלכתי והציבורי גובר.
ראוי שהח"כים, נבחרי העם, יתעלו על עצמם, והפעם יפעלו כמבוגרים אחראים, לטובת הציבור והמשק, ויתמכו ביוזמה. נפתח כאן חלון הזדמנויות למנוע ממשלת שיתוק לאומי וירידת מיליארדי שקלים לטמיון בגין הבחירות, במיוחד לאור הגרעון התקציבי החמור של המדינה.
יש לזכור כי בבחירות הקודמות לכנסת, שלא מומשו, נקבע שיא גינס ישראלי, ואף עולמי, של פארסה דמוקרטית. ביטול הבחירות הוא רצון העם המבואס שמאס בפארסה הזאת. תהיה זו הזדמנות פז לתיקון הביזיון הדמוקרטי והשבת הדמוקרטיה לתפארתה, אחרי שלמרבה האבסורד איווט ליברמן, ראש מפלגה קטנה ביותר, בעלת ארבעה מנדטים בלבד, הצליח ברודנותו ללא בושה פעמיים להפיל ממשלה וכנסת והפך את הדמוקרטיה לסוג של דיקטטורה.
פרס הבחירות החוזרות ממש לא מגיע לו, וגם מניעתן ימנע בעתיד את 'אפקט ליברמן' הזכוּר לשמצה, תוך הפצת הגזענות האנטי חרדית הנקשרת בשמו. וּבא לציון גואל.
אסטרטגיה ושמה ליברמן
עיזבו את הזיגזוגים הפוליטיים הרבים של השיאן בתחום בדמות איווט ליברמן, החושב שלציבור המטומטם יש זיכרון קצר וכי אפשר לעבוד עליו כל זמן. אז מה אם פעם הוא ימין ופעם שמאל, פעם בעד חזרת שטחים ופעם לא. פעם בעד ממשלת אחדות לאומית, בעוד שרק לא מכבר התבטא שזו ממשלת שיתוק לאומי. הכל לפי מדד הכיסא המתנדנד שלו.
הכירו את האסטרטגיה הליברמנית, שעיקרה להיות כל הזמן על המפה, לתפוס כותרות בלי הפסקה ולהישאר תמיד בחזית סדר היום הציבורי והלאומי. ומעמדה אסטרטגית זו לשטוף בהתמדה את מוחות ההמונים והתקשורת בשקרים, בספינים ובצביעות בלתי פוסקת. כשאיווט אומר 'רק ביבי', בפועל קיבלנו 'רק לא ביבי'. וכך ממפלגה קטנה ביותר, שבקושי עברה את אחוז החסימה האיש הפך לדמות רודנית מובילה הנותנת את הטון בפוליטיקה הישראלית. ברצותו מפיל ממשלות וברצותו ממליך מלכים. ואם אפשר גם להשתמש בחרדים כשק חבטות למה לא.
היכן הפרופורציות?
הַּקשיבו היטב לפניניו של אלוף יאיר גולן, שחבַר לאהוד ברק להקמת מפלגה חדשה: "איזה ביטוי נורא ומזעזע זה 'שמאלן'!" אז לידיעתך אלוף נכבד, הביטוי הוא לגיטימי לחלוטין, וכנראה בגלל זהותך השמאלנית הוא גורם לך אי-נוחות ניכרת. אבל דומה שהביטוי הזה ממש מחוויר לעומת ההשוואה המזעזעת באמת, ששיגרת לחלל המרחב הציבורי, בין התהליכים המתחוללים במדינה לתהליכים שהתחוללו בגרמניה הנאצית. האם התבלבלת? אז כדאי שתביט היטב בעצמך במראָה.
מעבר לכך הצהרתָ קבל עם ותקשורת, שאינך פוסל צירוף של איימן עודה למפלגתך - מי שאינו מכיר במדינת ישראל, ואף מסית נגדה, ותומך במחבלים ובמשפחותיהם. לעומת זאת אתה ועמיתיך פוסלים את הימין הפטריוטי שמיטב בניו משרתים בצבא ותורמים רבות למדינה. היכן הפרופורציות?

תאריך:  27/06/2019   |   עודכן:  27/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היו יולונים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מי הקדים את הבחירות?
אלטע קאקער  |  27/06/19 21:18
2
כל שלושת הקטעים - מדוייקים.
כל השלושה  |  29/06/19 17:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איציק וולף
הוועדה המסדרת ממליצה למליאת הכנסת לאשר את מינוי חברי ועדת החינוך, התרבות והספורט    המינוי נדרש לצורך אישור תשלומי ההורים לשנת הלימודים תש"פ שתתחיל עוד בימי פגרת הבחירות
עמוס שנער
לא סתם חבר אהוד ברק שאמר: "אם הייתי פלשתיני בגיל המתאים, הייתי נכנס בשלב מסוים לאחד מארגוני ההתנגדות (הטרור)"    ליאיר גולן שאמר: "מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 80-70 שנה"    מה שחסר להם זו רק ציפי לבני (שכבר מחוזרת ע"י ברק) אשר קבעה ש"מחבל הפוגע בחייל אינו טרוריסט"
עמוס שנער
במסיבת העיתונאים קבע גנץ שנתניהו נכשל בהרכבת הממשלה. ומה לגביו? הוא הצליח לעמוד במשימה? מדוע הוא מתנשא על נתניהו? עוד קבע גנץ שאילו הנשיא היה מטיל עליו את הרכבת הממשלה הוא היה היום ראש הממשלה וזה שקר מוחלט המתסיס חלקים מהעם
איתן קלינסקי
את האמירות, הצבועות בצבעי כחול לבן פטריוטי, יולי אדלשטיין נמנע להשמיע לפני חודש    הוא בחר ללכת עם העדר עיוור אחרי מה שדרש בנימין נתניהו
מירב ארד
יו"ר ש"ס הסביר כי אין היתכנות משפטית למהלך ולכן אין סיכוי אמיתי לביטול פיזור הכנסת    על חזרתו של ברק: "זה עוד פיצול בגוש שלהם"
רשימות נוספות
סקר חדש: 61 מנדטים למרכז-שמאל  /  איציק וולף
גנץ: פיצול בגוש יפגע בניצחון  /  מחלקה ראשונה
אהוד ברק מקים מפלגה: "פנינו לחיבורים"  /  עידן יוסף
נבחרי העם, אייכם?  /  בצלאל לביא
גלגל ההצלה של הרוטציה  /  יורי מור
צחוק יסוד  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il