X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אולי גם בליכוד יכריזו מראש שאין להם בעיה עם מפלגת "כחול לבן" בתנאי שגנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי לא יעמדו בראשה? כדי למנוע את הבלאגן והחרמות מכל הצדדים וכדי להפסיק להתווכח מהו רצונו האמיתי של העם כדאי לחשוב שוב על בחירה ישירה לראשות הממשלה
▪  ▪  ▪
כחול לבן. לא פוסלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

במפלגת כחול לבן לא פסלו חבירה לליכוד אלא רק לנתניהו למרות שמבחינה משפטית הוא זכאי עד שחלילה יורשע, ולכן לא הייתה שום סיבה להימנע מהרכבת הממשלה אתו ולחכות להכרעה המשפטית בעניינו שתקבע אם הקואליציה תמשיך להתנהל תחתיו או תחת מחליפו בליכוד. יש לזכור שנתניהו לא דרש תמורת החבירה אליו את התמיכה בחוק שיגן עליו מבחינה משפטית, ולכן לא היה לראשי כחול לבן שום תירוץ לפסול את השותפות אתו.
בכחול לבן לקחו על עצמם את תפקיד השופט ואת תפקיד התליין והחליטו כבר עכשיו לפסול את נתניהו בשל פשע השנאה אליו ולא בשל מצבו המשפטי ולכן, גם להם יש חלק בפיזורה של הכנסת היוצאת ובבחירות החוזרות והמיותרות שעולות כסף רב למשלמי המיסים.
לא זכור לי תקדים בפוליטיקה הישראלית שבו מפלגות מכתיבות למפלגות אחרות מי יעמוד בראשן. אבל, מי קבע שתכתיבים כאלה צריכים להיות חד-צדדיים? אולי גם בליכוד יכריזו מראש שאין להם בעיה עם מפלגת "כחול לבן" בתנאי שגנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי לא יעמדו בראשה?
אולי בכלל ייקבעו ראשי המפלגות באופן סופי רק לאחר המשא-ומתן הקואליציוני שיכתיב לכל מפלגה ומפלגה, גם את ענייניה הפרטיים? מי קבע שאפשר להתערב רק למפלגת השלטון בבחירת האדם שיעמוד בראשה? אולי כוח פוליטי חזק ידרוש מעתה גם שינויי הנהגה במפלגות הקטנות ואם נתניהו יצליח להרכיב ממשלה יציבה ללא תלות ביריביו המרים הוא יאלץ את ליברמן לוותר על ראשות מפלגתו תמורת צירופה לקואליציה? אולי הוא יעשה זאת גם לבנט, שקד ופייגלין לו זה יתאפשר לו?
אם בכחול לבן מתעקשים על החרמת מנהיג הליכוד, אז כדאי גם לו לדרוש החרמה הדדית דומה כדי שראשי כחול לבן יבינו שבשביל הסיכוי לפגוע בנתניהו הם יאלצו לסכן גם את עצמם. לפיד, שחולם על ראשות הממשלה, לא יקבל זאת. הוא כבר הביע את נכונותו לפרק את כחול לבן אם תתבטל לו הרוטציה על תפקיד ראש הממשלה.
כדי למנוע את הבלאגן והחרמות מכל הצדדים וכדי להפסיק להתווכח מהו רצונו האמיתי של העם, ייתכן שכדאי לחזור לבחירה הישירה לראשות הממשלה שתתנהל בשני פתקים: פתק אחד לבחירת ראש הממשלה ופתק שני לבחירת המפלגה. רק כך יתאפשר לעם להכריע מי יהיה המנהיג שיעמוד בראשו ורק כך ייאלצו הפוליטיקאים הקטנים לכבד את ההכרעה הזו. בחירה ישירה לראשות הממשלה הייתה יכולה לחסוך לנו גם את פיזורה של הכנסת היוצאת.

תאריך:  01/07/2019   |   עודכן:  01/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירה ישירה לראשות הממשלה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מעלה שאלה חשובה
אלטע קאקער  |  1/07/19 13:47
2
ואז
שמ  |  1/07/19 14:34
3
יש לכבד את החוק
אקטואלי  |  3/07/19 02:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
פסח רויטמן
בינתיים קמה מפלגה נוספת בראשותו של אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר שגם היא אמורה להיות אידיאולוגית, אך בשלב זה לא ברור מה "הגדרתה"
מירב ארד
הוסיף: "המדיניות של רה"מ בשנתיים האחרונות הובילה לשחיקת ההרתעה ברצועת עזה"    ציין כי כאשר יקים ממשלה ידאג שלאירן לא יהיה נשק גרעיני
איציק וולף
לאחר שאהוד ברק תקף את ראש הממשלה על מה שכינה 'כניעה בפני חמאס' בהסכם הרגיעה אנחנו חושפים בפניכם הקלטה שבה שותפו הבכיר למפלגה החדשה, יאיר גולן, דווקא חושב שנתניהו הוא מנהיג אחראי ומנהל את העימות תוך שמירה על איזון סביר    "אני לא אוהד של נתניהו, אבל אני חושב שהוא מנהיג אחראי"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בוּטל, בטלנים, היפוך ורוב מהומה על לא-מאומה    שבת שלום
עידן יוסף
פייגלין לבנט: אם לא תתקבל החלטה על בחירות מקדימות פתוחות - ארוץ ברשימה נפרדת    בחדשות 12 דווח כי המגעים בין מפלגת זהות והימין החדש תקועים והמו"מ נמצא על סף פיצוץ    בלב המתיחות - השאלה מי יוביל את המפלגה המאוחדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il