X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דומעות ומתייסרות השורות המצוטטות לעיל מהגיליון הראשון של עיתון הפועלים "דבר", שבין מייסדיו היה ברל כצלנסון, לנוכח מה שמתרחש היום בין כתלי המוסד האקדמי "בית ברל"
▪  ▪  ▪
בית ברל

"יש לנו מחויבות גדולה, שבמפעלי התנועה שלנו יושתתו מערכות העסקה המהוות דוגמה ומופת לחברה, הרואה בשוויוניות ערך מנווט בחיינו. נקפיד קלה כבחמורה, שבמפעלי התנועה המעסיקים עובדים שכירים יתקיימו מערכות שכר מבוססות רק על הסכמים קיבוציים עם הסתדרות העובדים ...".
כשהתכנסה השבוע מועצת מפלגת העבודה בבית ברל, היא לא מצאה לנכון להתייחס לעוצמת הפער בין התכנים, שביקש להנחיל ברל כצלנסון ובין מה שמאפיין את האכסנייה הנושאת את שמו. עמיר פרץ, שבחר באכסנייה זו לתת את המעטפת לכל מה שהוא מבקש להנחיל, אולי אינו מודע עד כמה דומע התוכן החברתי, שביקש להנחיל ברל בראותו דפוסי העסקה של קפיטליזים חזירי בבית הנושא את שמו.
דומעות ומתייסרות השורות המצוטטות לעיל מהגיליון הראשון של עיתון הפועלים "דבר", שבין מייסדיו היה ברל כצלנסון, לנוכח מה שמתרחש היום בין כתלי המוסד האקדמי "בית ברל". מכללת בית ברל נמנית בין המכללות המובילות בהעסקת מרצים בתנאי חברות קבלן. המכללה, שניתן היה לצפות ממנה, שתהיה זו שתישא את בשורתו החברתית של מי שעל שמו היא נקראת, נוהגת בחיי היומיום האקדמיים בניגוד משווע לתביעותיו כיצד יש להשתית כאן בארץ מערכת של יחסי עבודה.
חלק גדול מסגל המרצים במכללת בית ברל, שבין היתר היא גם אכסניה רעיונית של מפלגת העבודה ושל הסתדרות העובדים, מועסקים בסביבת עבודה פוגענית. רבים מסגל המרצים מקבלים הודעת פיטורים בסוף סמסטר ומתקבלים לעבודה בסמסטר הבא. רק כדי למנוע צבירת וותק ותנאים סוציאליים. אחוזים כה מחפירים ניתן למצוא גם בסגל המרצים בסמינר הקיבוצים, במכללת עמק יזרעאל ובמכללה הטכנולוגית בחולון.
יציבות תעסוקתית
מסמל רעיוני ואידאי, הנושא את השם בית ברל כצלנסון, ניתן היה בהחלט לצפות למשהו אחר. מסמל כמו בית ברל ניתן לצפות שלא תהיה עוצמת פער בין הגותו הסוציאליסטית על "ביטחון תעסוקתי לעובד", על "יציבות ומתן מלוא התנאים הסוציאליים לעובד השכיר" ובין מציאות, שכל סמסטר אומרים למרצים רבים - "ביי", "שלום" ונפגשים אתם שוב בסמסטר הבא כדי לחסוך צבירת שנות וותק, לחסוך בתנאים סוציאליים, ביטחון ויציבות תעסוקתית עליהם חזר ושנה ברל כצלנסון פעמים רבות.
את מתחם מכללת בית ברל מנקים עובדי ניקיון, שלגביהם לא חלה אמירה נוקבת של ברל כצלנסון - "לא יהיו אצלנו פערי שכר צורמים בין שכר המנהלים ובין שכרם של אלו שמעניקים לסביבה שירותי ניקיון ...". על האכסניה האקדמית בית ברל דומע מי שעל שמו נקראת האכסניה, שעובדי הניקיון והמרצים האקדמים הם בבחינת סמרטוט רצפה, שניתן לזרוק אותו באבחת מכתב - "תודה על שירותך".
גילוי נאות, לפני למעלה מחמישים שנה לימדתי במכון למדריכי נוער בבית ברל. כמו כל חברי לצוות ההוראה נהניתי מזכויות מלאות של עובד הוראה. אף לא עובד הוראה אחד קיבל בתום סמסטר הודעת פיטורים. כשעבדתי בבית ברל כל עובדי הניקיון נהנו מהעסקה ישירה, הכוללת את כל התנאים הסוציאליים ושכר בהתאם לצבירת שנות ותק.
כיום, תכני החיים של ברל כצנלסון נחרכים ע-ידי המוסד, שנושא את שמו, ולמעשה מבייש את השם. הגיליון הראשון של עיתון "דבר" בעריכתו דמוע. כיום תכני חיים של קפיטליזים חזירי חדרו לרקמת החיים של "בית ברל כצנלסון".

תאריך:  14/07/2019   |   עודכן:  14/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמיר פרץ, ברל כצלנסון דומע
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
זה הפרצוץ של בית ברל כצלנסון
אחד בםה ואחד בלב  |  14/07/19 13:08
2
תודה למוסד בית ברל
חברון קבלן  |  14/07/19 13:17
3
הטרגדיה של ההסתדרות
לעמיר פרץ  |  14/07/19 13:32
4
לפוליטיקה זולה אין פנאי לדמוע
לפוליטיקה זולה  |  14/07/19 13:57
5
תורת ברל כצלנסון ז"ל
עמיר פרץ  |  14/07/19 15:34
6
רפי פרץ מייצג את חשכת ימי הבינ
חשכת ימי הביניים  |  14/07/19 17:10
7
ואיפה כיום מפלגת העבודה ל"ת
איפה ברל   |  15/07/19 10:47
8
מסכים, אבל מה אתה רוצה מפרץ?
עמוס שנער  |  17/07/19 23:09
 
- עמוס שנער לא קרא את המאמר
חבל..  |  19/07/19 07:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
בסופו של דבר, מי שמשתתף במשחק הדמוקרטי מבקש מבוחריו אמון וכשאובד האמון, נגמר המשחק
יצחק מאיר
משום הכבוד, של האור ושל השומע, של הפרט ושל הכלל של השפה ושל דימויי החיים שהיא מייצגת, היה ראוי לסגור את הארון ממנו מוציאים אנשים    אין צורך    כשם שאין מציינים ליד שמו של הטרוסקסואל את דבר נטייתו המינית כן אין שום צורך לציין אותה ליד שמו של הומוסקסואל
שמואל פישר
אין זה חשוב כלל אם האתר המרכזי הזה, שאליו העביר עמרי מלך ישראל את בירת ממלכתו, נמצא בשטח B או בשטח C - אין צורך להתפלסף על כך, שהרי מדובר באתר ארכיאולוגי והיסטורי ישראלי השייך ליהודים בלבד ואין לו קשר לכל עם אחר
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בלי משוב, אין מיישמים, יצלחו את המשבר? מונופול באיום, יתוסף והחזירו    משנכנס אדר מרבין בשמחה
יוסף פנדריך
לפי הפקודה המנדטורית די בכך שההורה המשמורן רוצה להמיר את דתו של הקטין, כדי שההמרה תוכר כדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il