X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
איך זה שממשלת "הימין החזק" של נתניהו לא הגיבה על למעלה מ-1,600 פעמים בהם נרצח כך הסכם אוסלו על-ידי ה'פרטנר' מרמאללה, כאלו לא שמעה ולא ראתה?
▪  ▪  ▪
מדיניות "שמאלנית"[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שני הורים יש לאוסלו: אמה יולדתה הלא היא מפלגת העבודה, והליכוד אביה המאמץ.
את האימוץ הזה ביצע נתניהו כמה פעמים: בספטמבר 2011 הוא הבליג ולא הגיב על פניית הרשות הפלשתינית למועצת הביטחון בבקשה להתקבל לאו"ם כ'מדינה תחת כיבוש', והניסיון לא צלח רק מפני שאבו-מאזן לא הצליח לגייס 9 תומכים לבקשה. אותה שעה, נתניהו היה רשאי להשתחרר מאוסלו נוכח הפרה זו של ההסכם, אך הוא העדיף להתעלם ולהמשיך כאלו לא קרה כלום.
שנה לאחר מכן, בנובמבר 2012, ביקשה הרש"פ מהעצרת הכללית של האו"ם מעמד של 'מדינה משקיפה תחת כיבוש' והפעם זכתה ברוב ונתקבלה. הייתה זאת הפרה בוטה היורדת לשורש הסכם אוסלו, שסעיף 31 להסכם-הביניים שלו קבע: "אף צד לא ייזום או ינקוט כל צעד שישנה את המעמד של הגדה המערבית ורצועת עזה כל עוד התוצאה של המו"מ על מצב הקבע תלויה ועומדת".
כידוע, המו"מ על 'מצב הקבע' כלל לא התחיל, ולכן בצדק הגיב שר החוץ ליברמן במלים אלה: "זה טרור מדיני נטו. הבהרנו לכל הגורמים שמדובר בשבירת כלים עם השלכות מרחיקות לכת".
"שבירת כלים" - אי-אפשר היה להגדיר את ההפרה הזאת טוב יותר. אלא, שה"הבהרה לכל הגורמים" של ליברמן לא נעשתה כנראה כלפי נתניהו, שלא נקף אצבע. אולי יש בפרשה הזאת חיזוק לטענתו של ליברמן בימים אלה, שכאשר כיהן כשר ביטחון נתניהו שם לאל את כל הצעותיו. כך או כך עובדה היא, שאיומו של ליברמן נשאר איום ריק.
התוצאה המשפטית, כשהסכם מופר והצד המקיים מבליג על ההפרה, היא ויתור של הצד המקיים על זכותו לבטל את ההסכם עקב ההפרה ובענייננו - הפחת רוח חיים חדשה באפו של פגר אוסלו.
אימוץ אוסלו מחדש, והפעם בממדים של שערורייה היסטורית, מתרחש בימים אלה עם מתן פסק דינו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט דרורי, בתביעת פיצויי נזיקין מטעם 17 מקורבנות הטרור הערבי (וביניהם הלינץ' ברמאללה, רצח משפחת גביש - שני הורים, סבא ונכד באלון מורה, רצח בני הזוג דיקשטיין ובנם הקטן, ועוד ועוד) נגד הארגון לשחרור פלשתין (אש"ף), הרשות הפלשתינית (רש"פ), ערפאת, מחמוד עבאס (אבו-מאזן) ומרוואן ברגותי (להלן: 'הממסד הטרוריסטי הפלשתיני'). גובה הפיצוי (בתביעה של מיליארד שקל) טרם נקבע ורק סכום הוצאות המשפט ושכר טירחת עורכי הדין נפסק בסך-. 5.545.000 שקלים. עיקר חשיבותו של פסק הדין היא עקרונית. כספית - הוא יחייב את הממסד הטרוריסטי, אבל מדינית - את ממשלות ישראל. מפני שכאן נקבע מטעם הגוף הממונה על הצדק והמשפט בישראל, שה"פרטנר" להסכם אוסלו הפר אותו מן השורש, יותר נכון: רצח אותו.
נתחיל בהתחייבות שהיא בסיס ההסכם כולו. במבוא להסכם הביניים מספטמבר 1995, נאמר: "מאשרים מחדש את ההתחייבות ההדדית... לפעול... מיד, ביעילות ובתכליתיות ('אפקטיביות') נגד פעולות או איומים של טרור, אלימות או הסתה..." ובעניין הזה בדיוק קובע פסק הדין שכל גורמי הממסד הטרוריסטי הפלשתיני, ובתוכם הרש"פ ואבו-מאזן, רצחו את ההתחייבות הזאת - "אידיאולוגית, כספית, מעשית":
  • הכינו תשתית טרור מסועפת ומאורגנת לביצוע פיגועים נגד ישראל;
  • שלחו את המפגעים לביצוע הפיגועים;
  • נתנו הוראה ישירה ומפורשת לרכישת אמצעי לחימה בהיקפי ענק לצורך פיגועים;
  • מימנו באופן ישיר את הפיגועים;
  • הזהירו מראש את המפגעים כדי שיימלטו ואלה ש'נעצרו', שוחררו במסגרת מדיניות "הדלת המסתובבת";
  • משלמים משכורות לאסירים הטרוריסטים ולמשפחות "השאהידים";
  • קוראים רחובות, כיכרות, קבוצות ספורט על שם המרצחים;
  • הכריזו במפורש שכל האסירים מכל הארגונים נשלחו למשימתם - על ידם.
מכל זה עולה תמיהה גדולה: איך זה שממשלת "הימין החזק" של נתניהו לא הגיבה על למעלה מ-1,600 פעמים בהם נרצח כך הסכם אוסלו על-ידי ה'פרטנר' מרמאללה, כאלו לא שמעה ולא ראתה? איך ייתכן שהיא ממשיכה להעניק לאנשי ממסד המרצחים תעודות VIP מעין-דיפלומטיות מתוך דבקות באוסלו ומכבדת את חלוקת יהודה ושומרון לאזורי A,B ו-C לפיהם רגל יהודית לא תדרוך על אדמת A ושכונות יהודיות לא תיבנינה ויישובים לא יקומו גם באזור C כשרק כמה מטרים חסרים כדי להתחבר לכביש ואת אלה - אבוי! - אי-אפשר להפקיע, גם לצורכי ציבור, בגלל קדושת הסכם אוסלו, הגם שגווייתו הרצוחה מדממת לנגד עיניה? יתר על כן: לאחר שהנשיא טראמפ הפסיק להעביר כספים לרש"פ ולאונרא, ממשלת גרמניה העלתה את תרומתה השנתית ל -.100 מיליון אירו - ולבקשת מי? לא תאמינו: ממשלת ישראל!
בעצם, כדי להגיע לתובנה האלמנטרית שהסכם אוסלו טבע בדם לא היה צריך לגושפנקה של בית משפט, אבל הממשלה בחרה לעצום עיניים. עכשיו - מה שהעיניים ראו כל הזמן קיבל גם מסגרת מחייבת של פסק דין, והואיל וישראל הרשמית מתעלמת גם מזה, המשמעות המשפטית היא השלמה עם הטרור וקבלתו כמרכיב לגיטימי של הסכם אוסלו. דומה הדבר להורים של ילדי גן שרואים בסרטונים את הגננת מענה את ילדיהם ומתעללת בהם, ולמרות זאת ממשיכים להעסיקה ולשלוח אליה את ילדיהם ואפילו מעלים לה את המשכורת. בחברה נורמלית היו שוללים מהורים כאלה את זכות ההורות וממנים לילדיהם אפוטרופוס.
הסיבה להתנהגות הממשלה, הגובלת במופרעות, היא פשוטה עד כדי בנאליות: אין לה חלופה לשלטון הטרוריסטי ביו"ש, הואיל והיא בפירוש אינה רוצה לשלוט על יהודה ושומרון. די לה באיי ההתיישבות הקיימים ובהבטחה, שהשטח הפלשתיני לא ינוצל לפגיעה בביטחון מדינת הקו הירוק.
המדיניות הזאת נחשבה עד כה 'שמאלנית', אולם כעת כבר אין מנוס מן המסקנה שגם במיקרוסקופ לא תמצאו הבדל בין שמאל-לייט נוסח כחול-לבן לבין משטר ההקפאות של הליכוד, בואך תוכנית נתניהו-טראמפ.

תאריך:  15/07/2019   |   עודכן:  15/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני הורים יש לאוסלו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו הוא שמאל. חזק
שמואל פישר  |  16/07/19 07:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
בסופו של דבר, מי שמשתתף במשחק הדמוקרטי מבקש מבוחריו אמון וכשאובד האמון, נגמר המשחק
שמואל פישר
אין זה חשוב כלל אם האתר המרכזי הזה, שאליו העביר עמרי מלך ישראל את בירת ממלכתו, נמצא בשטח B או בשטח C - אין צורך להתפלסף על כך, שהרי מדובר באתר ארכיאולוגי והיסטורי ישראלי השייך ליהודים בלבד ואין לו קשר לכל עם אחר
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בלי משוב, אין מיישמים, יצלחו את המשבר? מונופול באיום, יתוסף והחזירו    משנכנס אדר מרבין בשמחה
יוני בן-מנחם
דאגה ברש"פ מהשתתפות איחוד האמירויות בוועידה הכלכלית בבחריין והתקרבותו לישראל. היחסים בין איחוד האמירויות לרש"פ עכורים והוא מתקרב לישראל בעידוד סעודיה ובניגוד להחלטות הליגה הערבית
יוני בן-מנחם
בשיחות שקיימה הנהגת חמאס עם המשלחת המצרים (יום שישי) היא מאשימה את ישראל בנקיטת סחבת בישום הבנות הרגיעה    במקביל הדגישה את התנגדותה לוועידת בחריין ו"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il