X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא היה די בתגובתו של דובר צה"ל, לפיה הסרטון צולם בהקשר של שביעות רצון מהצלחת המשימה, על-מנת להפיס את דעתם של אותם מתחסדים
▪  ▪  ▪
כמו שיר הייקו יפני [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

הריסת המבנים בצור-באהר בשבוע שעבר בהחלט סיפקה את הסחורה עבור מקהלת המצקצקים, הצדקנים ויפי-הנפש למיניהם. הגינויים וציוצי הזעזוע למראה שוטר וקצין הנדסה שהעזו לחייך, להתחבק וללחוץ ידיים לאחר פיצוץ מבוקר של מבנה בלתי-חוקי, רעשו וגעשו ברשת החברתית. אינני מדבר על פעילי השמאל. תגובתם הפבלובית של אלו לכל הריסת מבנה מעבר לגדר ההפרדה הינה צפויה ואין בה כל חידוש. כוונתי לאנשי תקשורת ופרשנים חמורי-סבר אשר מיהרו להתחלחל מה"נזק התדמיתי" שהסב הסרטון לצה"ל ולמדינה.
לא היה די בתגובתו של דובר צה"ל, לפיה הסרטון צולם בהקשר של שביעות רצון מהצלחת המשימה, על-מנת להפיס את דעתם של אותם מתחסדים. "האם הם היו מחייכים לו היה מדובר במבנה בהתנחלות"? השתעשע איזה חכמולוג תורן בשאלה היפותטית מפגרת למדי. אף אחד מאותן "נשמות טובות" לא ניסה לעמוד באמת על טיב העליצות שאחזה בקצין ההנדסה הנמרץ לנוכח הביצוע המופתי של משימתו. השימוש הנדיר הנעשה בשיטת הפיצוץ המבוקר במסגרת הריסת מבנים דורש רמת מקצועיות גבוהה במיוחד מהמהנדס המבצע. פיצוץ מבוקר של מבנים שלודים דורש חישובים סטטיים ודינמיים מורכבים ביותר: חומרים, כמויות, משקלים, כיווני יזימה, עוצמת ההדף ותזמון הפעלת המרעומים הם רק חלק מהפרמטרים שיש להביא בחשבון.
כמו שיר הייקו יפני, גם פיצוץ מבוקר "טוב" שואף למינימליזם. שימוש בכמה שפחות חנ"מ, במקום הנכון, בזמן הנכון. באופן אידיאלי, פיצוץ "נקי" יביא לקריסת המבנה לתוך עצמו. הריסת מבנה באמצעות פיצוץ מבוקר היא דבר מרהיב המושך את העין. כמו סופות טורנדו או סופות ברקים, גם לפיצוצים מבוקרים יש את קהל המשוגעים לדבר, אלו המצלמים, המעלים לרשת והמדרגים את רמתו האומנותית של כל פיצוץ. מבחינה מקצועית אוביקטיבית (ולמגינת ליבם של כמה שבדים מהאו"ם), הריסת מבנה באמצעות חנ"מ היא אכן מלאכת מחשבת אומנותית שיש להתפאר בה.
לאור העובדה שבג"ץ עצמו קבע, לאחר הליך משפטי שארך מספר שנים (כיאה לתיק בינוי ממוצע באזור ירושלים) כי המבנים בוואדי אל-חומוס נבנו ללא היתר ואף עלולים להוות סכנה ביטחונית, הרי שעליצותו של הקצין החביב נראית אנושית ומובנת אף יותר. לבסוף, קשה להבין מדוע ישנם עוד כאלו הסבורים משום מה, שבנייה פרועה ומשולחת רסן בניגוד לחוק איננה מזיקה למגזר הערבי. העבירה הכל-כך משתלמת הזו, שבזכותה יכול כל עבריין מקומי לשדרג את מעמדו הכלכלי מדג-רקק למאפיוזו עם דיפלומה בהינף יציקת בטון, מזיקה לערבים בדיוק כשם שהיא מזיקה ליהודים. אף אחד, גם אם הוא גר בצור-באהר, לא אוהב שאיזה עארס כוחני מרים לו בניין מול הפרצוף.
יתרה מכך, אף כלכלה בריאה לא יכולה להשלים עם כמות ההון השחור שמגלגלת התופעה ההרסנית הזו, וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על בטיחות. ובכן, האם אותו קצין היה עולץ לו היה נדרש לפוצץ מבנה במאחז יהודי? אני מעריך שלא. ייתכן שבמקרה שכזה הוא אפילו היה מזיל דמעה. אך עם זאת, אני מעריך שהוא היה עושה עבודה לא פחות נקייה ומקצועית מזו שביצע בוואדי אל-חומוס. השליטה בכוח מאפשרת למערכת הצבאית לוודא כי חייל הנדרש לבצע את משימתו אכן מבצע אותה על הצד הטוב ביותר. אך הדרישה כלפי מערכת צבאית להכתיב לחייל מה עליו לחוש כלפי ביצוע משימתו היא יומרה מסוכנת, הנמצאת כבר צעד אחד רחוק מדי בתחום הרובוטיקה.

תאריך:  28/07/2019   |   עודכן:  28/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע על הפסקת העבודה על-פי ההסכמים שנחתמו עם ישראל בתגובה להריסת הבתים בצור באהר, כולל התיאום הביטחוני עמה    מדובר באיומים חסרי שיניים: הרש"פ והעומד בראשה אינם יכולים להתקיים בשטח ללא קשר הדוק עם ישראל    מדובר בהחלטה דומה להחלטות שהתקבלו בעבר ומטרתה לנסות ולשכך את הזעם ברחוב הפלשתיני
פנינה איזנמן
שבענו הבטחות ואי-מימושן. שבענו טרור. המולדת שלנו קטנה. קטנה מידי לחלוקות. לא כך ייפתר סכסוך הדמים בינינו לבין העם הערבי החולק אתנו אדמה אחת. בעוד ידינו תמיד מושטות לשלום, פניהם למלחמה.
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - פוליטיזציה, פוּטר, גרירת רגליים, רוצים להסתיר וכשרות מפוקפקת
עידן יוסף
אבו עוביידה התייחס לנושא בנאום ברצועת עזה, ואמר כי ממשלת ישראל משקרת כבר חמש שנים    ורמז למצבם של השבויים: "הנהגת האויב אומרת שמדובר בגופות. אם זה נכון, מדוע לא מחזירים אותם?"
איתן קלינסקי
בביקורי בהר חברון, בשהות במחיצת רועים פלשתינים אני חש, שנוכחות של קבוצת יהודים מונעת מהמתנחלים להתנכל לרועים ולהבריח אותם כהרגלם משטחי המרעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il