X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מיכאל מירו עיתונאי אזרחי וחוקר בתחומי חברה וסביבה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ברוכים הבאים לבחירות האישיות והשטחיות שבפניהן אנו עומדים. כבר היום אפשר לומר שזה ממש לא משנה מי יבחר, שכן אף לא אחד מציג משנה סדורה בסוגיות האסטרטגיות של מדינת ישראל, שהיא מדינה שהצליחה עד כה למצב את עצמה, אך כושלת בתחזוק ההצלחה ובחשיבה לעתיד איך לצמוח
▪  ▪  ▪
מראית עין של שיתוף פעולה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אפשר היום לומר שמלבד הליכוד כל המפלגות הן הלכה ולמעשה התארגנויות פוליטיות. זאת אומרת קבוצות של אזרחים ופוליטיקאיים, נשים וגברים כאחד מחפשים לעצמם מסגרת שתשכנע אותנו האזרחים.
אפשר לדמות את המצב למשחק שבו על הבמה נמצאים מאה ועשרים נציגות ונציגי ציבור שמצפים למחיאות כפיים בכל חיבור או חיבוק שהם יעשו. הליכוד וגם המפלגות החרדיות ואפילו אביגדור ליברמן נמצאים על הבמה וביחד עם הליכוד נהנים מהמשחק. נהנים עד כדי כך שאינםטורחים אפילו למצוא חן בעיני מישהו או מישהי.
אם נמשיך עם הדימוי, מדובר בקבוצה גדולה מאוד של נציגי ציבור שאיבדו את הדרך. במקום להציג חלופה אידיאולוגית, הם שקועים בסקרים, שמקצתם משקפים מציאות אחרת שאינה קשורה למציאות. ההתמכרות שלהם לסקרים היא מוחלטת.
אבל לא רק הן מכורים, גם ראש הממשלה וגם היתר סופרים בכל רגע, מי לנו ומי לצרנו. הליכוד הימר על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא יקח באופן אישי את הבחירות וכך המפלגה תשאר בשלטון. ראש הממשלה, מוכוון משימה, אך פועל על-פי כל הכללים והשיטות שאימץ במהלךהשנים. הוא פועל עוד מאותו הדבר, בבחינת מה שעבד טוב לא משנים, גם אם יש תקלות וכאלה לא חסרות.
המצב שבו אין שיח רעיוני אלא רק שיח פרסונלי, מי האדם המתאים להיות ראש ממשלה, מי המפלגה הראויה, אלה שאלות של הסוקרים והסקרים. אך האם נדע מה המועמדים הללו חושבים? האם נדע האם הם יעמדו בעקרונות הקיימות שקיבל האום, האם הם יחפשו מקורות הכנסה ברי קיימא? אלה שאלות ענקיות שלא נקבל עליהן תשובות כי אנחנו לא שואלים שאלות כאלה. אנחנו מצביעים למי שנמצא גבוה בסקרים. אנחנו קונים את התוצאות ואומרים לעצמנו שאין אף אחד שיכול למלא את מקומו של נתניהו.
אני באמת לא יודע מי מתאים לעמוד בראש הממשלה, אני באמת לא יודע מיהם נציגי הציבור ששואלים שאלות קיומיות. אני יודע שגם אנחנו האזרחים בדיוק כמו הפוליטיקאים התמכרנו לסיפורים שמספרים לנו. הפסקנו לחשוב ולשאול שאלות, אנחנו מקבלים את מה שיש.
במצב זה, כל מי שרוצה לנצח בבחירות, לגרוף יותר קולות יודע שהוא נמצא תחרות על המראה, על הנוכחות ברשת ולא על התוכן שהוא מגיש לנו כי זה כבר לא חשוב. המתמודדים והמתמודדות מדברים על איחוד כזה או אחר, כדי ליצור מראית עין של שיתוף פעולה, הכלכדי לזכותבעוד פיסת מנדט על מקום ישיבה בכנסת.
ברוכים הבאים לבחירות האישיות והשטחיות שבפניהן אנו עומדים. כבר היום אפשר לומר שזה ממש לא משנה מי יבחר, שכן אף לא אחד מציג משנה סדורה בסוגיות האסטרטגיות של מדינת ישראל, שהיא מדינה שהצליחה עד כה למצב את עצמה, אך כושלת בתחזוק ההצלחה ובחשיבה לעתיד איך לצמוח ולאפשר לכל אחד מהאזרחים והאזרחיות לחיות באושר. מדינה שתוביל משטר מוכוון רעיונות שמטרתם לעשות טוב משותף.

תאריך:  29/07/2019   |   עודכן:  29/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות אישיות אד הוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק ביבי הצליח למצב את המדינה
בשיא כל הזמנים  |  29/07/19 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איתמר לוין
קוברינסקי ואשתו הואשמו בהעסקת עובדת זרה בלתי חוקית בשנת 2010; הם טענו שרק האישה נושאת באחריות    בית הדין האיזורי הטיל על קוברינסקי קנס על תנאי ונמנע מהרשעתו - למרות שכלל לא ביקש זאת    בית הדין הארצי קבע שיש להרשיע את קוברינסקי - ואז הציע למדינה להסכים להימנע מכך
איתמר לוין
אומרת בבג"ץ, כי לפלמור לא נותרה ברירה אלא להסכים לסיום תפקידה לאחר שהשר הודיע שאינו מעוניין בה    מבקשת לדחות על הסף את העתירה נגד ההדחה בטענה שטרם התקבלה החלטה סופית
איתמר לוין
הבית היהודי, הימין החדש והאיחוד הלאומי ינסו לסכם הערב את חלוקת המקומות בתשיעייה הראשונה של הרשימה    ינסו לצרף בהמשך את זהות
עידן יוסף
אומר כי הוא חלוק על היו"ר בדרך אך לא במטרה    "ניסיתי ככל יכולתי לשכנע לחיבור גדול של המפלגות"    עוקץ את סתיו שפיר: בחרה באקזיט אישי מבטיח ונוח במקום אחר, בידיעה שגרמה לבית הפוליטי שלה נזק
דן מרגלית
מרשה לעצמו לרוץ בבחירות עם הסיסמה שלא צריך להיות כל הזמן "פרו ישראלי" אלא "פרו אזורי"
רשימות נוספות
העליון אישר מיזוג כולנו  /  איתמר לוין
הרב פרץ דחה את פגישתו עם בנט ושקד   /  מירב ארד
"לא אתחייב להמליץ על גנץ"  /  עידן יוסף
אל תרוצו ביחד!  /  עמוס שנער
ברק והורוביץ - הזוג המוזר  /  עו"ד יוסי דר
שלא יכה בנו ברק (2)  /  יעקב עמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il