X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הפרת פקודות, סחבת, מדינה מוזרה, איזה חינוך קיבלו? ואש ארוכת-טווח ומדויקת
▪  ▪  ▪
בג"צ. דחה [צילום: עידן יוסף]

בעיית משמעת
המרחב הציבורי (פרהסיה) במדינת ישראל, קבע דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון, יישא אופי יהודי; וזה חל גם על צבאנו. כדי שחיילים דתיים יוכלו לשרת בו (בעיה, שמציקה לראשי המדינה ולציבור מאז תש"ח), הוחלט, שיישמרו בצה"ל השבת והחגים, ובמטבחיו ובחדרי-האוכל שלו תישמר הכשרות. כידוע, זה לא בוצע; וביחידות רבות מוטרפים המטבחים וחדרי-האוכל, ומחללים שבתות וחגים - בניגוד לפקודות מטכ"ל.
כלומר, במסגרת חוסר המשמעת בצבאנו הופרו ההוראות הללו, גם בשל כוונות זדון של שונאי יהדות. לדברי פרופ' אלישע האס, ידידי, זה נבע מאידיאולוגיה של מחיקת המסורת, בין היתר, על-ידי ביטול השבת והכשרות; ומחוסר התחשבות בבני-אדם, שנחשבו בעיני "המתקדמים" כפרימיטיוויים, שצריך לכפות עליהם את הקִדמה.
רבים שלחו לי סיפורים על התופעה, שחוו בשירותם, וגם לי יש סיפורים דומים. כלומר, זו אינה תופעה שולית, שנכחדה עם הזמן. מצד שני, דורשים ה"מתקדמים", שדתיים, דתיות וחרדים ישרתו בצבא - מבלי להרגיש בסתירה החמורה בעמדותיהם.
סוחבים רגליים
רמזה קיסיה ומישל קיסיה, בני זוג פלשתינים, מבצעים מזה 14 שנים עבירות בנייה חוזרות ונשנות על אותה הקרקע בבית ג'אלא - וסחבת של הפרקליטות גרמה לכך שהמבנים לא נהרסו במשך שנה וחצי, כך דיווח איתמר לוין באתר הזה. השניים הקימו, בצורה בלתי-חוקית, מסעדה בבית ג'אלא, ובשנת 2005 הוצא צו להפסקת העבודה. נדרשו שבע שנים עד להריסת המבנים במאי 2012, אך השניים לא ויתרו, והקימו מבנה בלתי-חוקי במקום ארבע פעמים.
במארס 2018 ביקשו בני הזוג לעכב את הריסת המבנים, ועתרו לבג"ץ, שהוציא צו ארעי, שאסר על המינהל האזרחי להרוס את המבנים, והורה למדינה להשיב על העתירה בתוך חודש. בפועל, קיבלה הפרקליטות שמונה דחיות במועד הגשת התגובה, לבקשתה, ולא עמדה באף אחד מהמועדים שנקבעו לה. תגובת הפרקליטות הוגשה לבסוף רק בפברואר השנה, ואז ביקשה פעמיים לדחות את מועד הדיון.
במשך כל אותו הזמן עמד בתוקפו הצו, שמנע את ההריסה, ובני הזוג יכלו להשתמש במבנים. מהתגובה עלה, כי לא היה כל צורך בדחיות: הפרקליטות ביקשה למחוק על הסף את העתירה, תוך שהיא מעלה טענות עובדתיות, הלקוחות מהמסמכים שבידיה, וניתן היה להציגן במהירות רבה. בין היתר, אמרה הפרקליטות, כי הקרקע שייכת לחברת 'הימנותא' (חברה-בת של הקרן הקיימת לישראל), ובני הזוג קיסיה עשו דין לעצמם.
השופטים דחו את עתירת הזוג; והשאלה היחידה, שאינה ברורה לי - האם אמונות פוליטיות של אנשי הפרקליטות גרמו לגרירת רגליהם בעניין בנייה בלתי-חוקית של ערבים על קרקע, ששייכת ליהודים? באותו ההקשר - דיווח לוין, כי לפרקליטות נדרשה יותר משנה, כדי לענות לעתירת-סרק של פלשתינים, שביקשו לקבל היתרי שהייה בישראל, וכך, נהנו מהגנה של צו ארעי, שאסר לגרשם.
חסימות
בחודש יולי 2000 חגגה משפחתו של ד"ר מארק - ידידי, מדען מדינה אמריקני, שמתמחה בצבא, את הגיעה של סמדר, בתם, למצוות. באותה ההזדמנות באו ארצה בראשונה בחייהם, ואירחתי אותם. בין השאר, הראיתי להם בסיורי בזק את ארצנו מבאר-שבע, ממצדה ומים המלח ועד לחרמון.
באחד מטיולינו עצרתי ליד אחד הכפרים בנחל עירון (ואדי ערה). מה העניינים? תמה מארק, למה עצרת? בוא נדבר על צבא (כאילו לא עשינו זאת רבות במהלך טיולינו), אמרתי. במלחמה הבאה, יחסמו הכפריים הערביים את הכביש הזה, כסיוע למי שיתקיפו את מדינת ישראל.
שטויות, השיב לי. הצבא או המשטרה יביאו נגמ"ש או טנק, שיפנו את הדרך באש. אי-אפשר לחסום דרך ראשית. נכון, אבל אינך ישראלי, ואתה חושב כמו אמריקני. אצלנו לא יעשו זאת - בעיקר, בגלל מה שהיה אחרי 'יום האדמה'. מארק הביט בי בתימהון, ואמר, שאם צדקתי, ישראל היא מדינה מוזרה.
כידוע, זה מה שקרה בנחל עירון במהומות אוקטובר 2000, שבמהלכן שהיתי בארצות-הברית, וגם ביקרתי בביתו של מארק. אין מה להגיד - צדקת, אמר מארק. והוא לא קרא את הדוח של ועדת אור, שהיה גורם לו לפקפק בהגיונם של מקבלי החלטות בישראל.
בהמות
לא הצלחתי להבין מאיפה החוצפה של כנופיית הנערים, שנעצרה בקפריסין. אומנם הם נוקו מאשמת אונס, אך אחרי כל הרעש והצפצופים, הסיפור מלמד על-כנופייה, שהתבהמה במהלך שהותה באיה נאפה.
מה יש להוריהם להגיד על החינוך, שנתנו לבניהם? בעצם, לאור התנהגות בניהם, עדיף שישתקו. ואותה השאלה אפנה למערכת החינוך שלנו.
הנערים הללו, שהתקשורת הפכה בטיפשותה לגיבוריה לשעה, הנם דוגמה מצוינת לישראלי המכוער.
ארטילריה מתקדמת
החשש פן יצליחו הגנות אוויריות למנוע במלחמה הבאה סיוע אווירי מכוחות הצבא האמריקני, הביא את הצבא לפתח תותח מתניע (תומ"ת) ומטול רקטות (מטל"ר) ארוכי-טווח, שייצרו אש מדויקת. לדגם המשופר של התומ"ת פָּלָדין M109 תוכנן קנה חדש, ארוך יותר, ותחמושת מתקדמת, שיכפילו את טווחו לכ-70 ק"מ. אם יצליח הפיתוח, יציידו האמריקנים את התותח בפגזים שגא-קוליים (ראם-ג'ט), שיכפילו את טווח הפלדין לכ-130 ק"מ.
למטל"רים M270 ו- M142 מתוכננת תחמושת, שתכפיל את טווחם לכ-147 ק"מ. בנוסף, הם יוכלו לירות טילים טקטיים, שטווחם כ-496 ק"מ - לעומת הטילים הנוכחיים מדגם ATACMS, שטווחם רק כ-288 ק"מ. בנוסף, מפתח הצבא האמריקני טיל היפר-קולי, שטווחו כ-2,400 ק"מ ותותח אסטרטגי, שטווחו כ-1,600 ק"מ. אלה יאפשרו ירי ארטילרי מדויק מִנֶגד, שיכריע את האויב.

תאריך:  31/07/2019   |   עודכן:  31/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמונות פוליטיות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
האבא נשאל לגביי הפצת הסירטונים
רמי לוד49  |  31/07/19 17:50
2
שמירת כשרות בצבא אינה בעיה של
אלי12  |  31/07/19 23:15
3
שמירת כשרות בצבא אינה בעיה של
אלי12  |  31/07/19 23:15
4
תפסיק להאשים את מערכת החינוך
מורה בפנסיה  |  1/08/19 07:43
5
במשך 2000 ויותר מה שגרם
סניל  |  2/08/19 09:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שאול מנשה
לפי קביעתו של המנהיג העליון חמינאי, נשארו לישראל עוד 25 שנים להתקיים, ובמדויק 7,705 ימים
דן מרגלית
אני משבח את ביבי אבל זוכר את כושר ההונאה שלו    שמא זה עוד מין נאום בר-אילן    ביבי הסכים אז להקים מדינה פלשתינית לצד ישראל וזו הייתה הונאה שלמה
מרדכי ליפמן
ציפוף השורות, הנובע מהקמת הימין המאוחד, משדר נוכחות של חזית רעננה מול השמאל על מרכיביו השונים    תהליך זה, אלא אם ישובש ברגע האחרון, על-ידי מי ממנהיגות הליכוד, יתרום לעיצוב המפה הפוליטית מחדש, יעצור את הרדיקליזציה, שאינה יודעת גבולות, בהתנהלות מערכת המשפט, ויבלום גורמים בלכוד החולמים על פשרות מרחיקות לכת עם הפלשתינים
יוני בן-מנחם
בכיר אירני חושף כי ארצו בונה חזית מאבק חדשה נגד ישראל בהשתתפות ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי. ביקורה האחרון של משלחת חמאס בטהרן מיסד ברית אסטרטגית עם אירן, חמאס תגיב באש על כל התקפה צבאית על אירן והיא תקבל ממנה כלי נשק מתקדמים למאבק בישראל
איתמר לוין
הפרקליטות נזקקה לעשרה חודשים כדי להגיב על עתירה נגד הריסת בנייה בלתי חוקית בבית ג'אלא - ובזמן הזה לא ניתן היה להרוס אותה    העתירה נדחתה על הסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il