X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על-פי גורמים ערבים ומערביים, ישראל תקפה פעמיים בסיסים של המליציות הפרו אירניות בעירק כדי למנוע העברת רקטות וטילים לידי ארגון חיזבאללה. ישראל מנהלת מדיניות תקיפה נגד הניסיונות להקמת בסיסים חדשים בעירק שמטרתם לבנות תשתית צבאית נגד ישראל, המדיניות הזו תימשך כל עוד נמשך המאמץ האירני לפתיחת חזית מאבק חדשה נגד ישראל
▪  ▪  ▪
מוס הקרב F-35 [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]

ישראל ממשיכה בניהול מדיניות זהירה אך תקיפה נגד ההתבססות האירנית בסוריה ובאחרונה גם נגד הניסיון האירני להקים בעירק בסיסי אחסון לרקטות וטילים או הקמת סוללות טילים לקראת שיגורם בעתיד לעבר ישראל. הזרוע הארוכה של חיל-האוויר הישראלי מגיעה גם לעירק.
על-פי מקורות ערביים ומערביים, ישראל תקפה בשבועות האחרונים שני בסיסים חשובים של המליציות הפרו-אירניות המכונות "הגיוס העממי"(אלחשד א-שעבי"- בערבית) בבסיס אשרף ובבסיס אמרלי מצפון לבגדד שבהם אוחסנו רקטות וטילים שהיו מיועדים לעבור לידי חיזבאללה בלבנון, דרך הציר היבשתי מעירק לסוריה ומשם ללבנון, או להיות מוצבים בעירק לקראת שיגורם בעתיד לעבר ישראל.
על-פי הדיווחים האלה, את התקיפות ביצעו מטוסי החמקן החדשים של חיל-האוויר הישראלי מסוג
35-F מבלי שמערכות ההגנה האווירית של עירק יצליחו לאתר אותם. על-פי דיווחים בתקשורת הערבית, בהפצצות נהרגו ונפצעו אנשים של "משמרות המהפכה" האירניים.
כמה נקודות לציון:
  • מטרות התקיפות הייתה לפגוע ביעדים אירניים ולא ביעדים עירקיים. הבסיסים שהותקפו הם בסיסים נפרדים של המליציות הפרו אירניות שאינם קשורים לצבא עירק.
  • המרחב האווירי של עירק נשלט על-ידי חיל-האוויר האמריקני, לכן כל חדירה למרחב האווירי של עירק מחייבת תיאום עמו. אם אכן ישראל היא זו שתקפה את היעדים של המליציות הפרו אירניות הרי שהדבר חייב הסכמה אמריקנית ותיאום בין חיל-האוויר הישראלי לחיל-האוויר האמריקני. ארה"ב הכחישה כי חיל-האוויר שלה הוא שתקף את היעדים של המליציות הפרו אירניות ורמזה כי מדובר בישראל.
  • התקיפות של הבסיסים של המליציות הפרו אירניות גרמו מבוכה רבה לממשלת עירק. דובר "הגיוס העממי" עלי אלחוסייני הכחיש נוכחות של כוחות אירניים בבסיס אמרלי בעירק, הוא אמר שאין כל סיבה לנוכחות של יועצים אירנים בבסיס מנהלתי כמו זה שהותקף והדגיש כי הוקמה ועדת חקירה בנושא. ב-21 ביולי דיווחה סוכנות הידיעות העירקית הרשמית כי החקירה בבסיס אמרלי העלתה כי הפיצוץ בבסיס נגרמה מתקלה פנימית שהביאה לשריפת דלק מוצק ולא מתקיפת כלי טיס בלתי מאוייש, עוד נטען בדיווח כי לא היו הרוגים מקרב המליציות השיעיות. ממשלת עירק נמנעת מלאשר את דבר התקיפות מחשש שערוותה תיחשף ברבים, אין לה שום יכולת אווירית להתמודד עם מטוסי החמקן החדשים של ישראל, ברשותה רק כמה עשרות מטוסי 16-F אמריקנים שאינם יכולים לתת מענה למטוסים המתקדמים מסוג 35-F שבידי ישראל.
  • לממשלת עירק אין יכולת לכפות על המליציות הפרו אירניות שום דבר, הן מופעלות ע"י הגנרל האירני קאסם סולימאני שעל פיו ישק דבר. ישראל שומרת על עמימות, דבר שמקל על ממשלת עירק לספוג את המכות האוויריות ומאפשר לה לחיות במרחב ההכחשה.
  • הפגיעה המדויקת באתרים בהם הוחזקו הרקטות והטילים האירניים בעירק מעידה על מודיעין מצויין ומדויק ויכולת מבצעית גבוהה.
לאן פני הדברים?
ישראל מנהלת מדיניות זהירה מול הניסיונות של אירן להקים בסיסים חדשים בסוריה ובעירק לקראת פתיחת חזית חדשה שתקיף את ישראל מצפון, מדרום וממזרח שבמהלכה ישוגרו לעבר ישראל עשרות אלפי רקטות וטילים מדויקים.
המדיניות הישראלית היא לא לתקוף את אירן ואת חיזבאללה בלבנון, כל עוד לא נורו לעברה טילים מהשטחים האלה כדי שלא להביא למלחמה שבמסגרתה יותקפו כל מרכזי האוכלוסייה הגדולים בעורף הישראלי, אולם ישראל נוקטת במדיניות של "מכות מנע" או "מכות מקדימות" בסוריה ובעירק בניסיון למנוע את התוכנית האירנית להרחיב את המאבק מולה ולפתוח חזיתות חדשות מרמת הגולן או ממערב עירק.
האסטרטגיה הישראלית היא להמשיך בתקיפות של יעדים אירניים בעירק ובסוריה כל עוד אירן מקימה במדינות אלה בסיסים שמסכנים את ביטחונה של ישראל.
גורמים ביטחוניים בישראל דוחים טענות בתקשורת הערבית כי ישראל תקפה את בסיסי המליציות הפרו אירניות בעירק כדי לתמוך בארגון דאעש.
למליציות הפרו אירניות "הגיוס העממי" היה ויש תפקיד חשוב במלחמה נגד כוחות דאעש בעירק אך גורמים יודעי דבר בירושלים מדגישים כי המטרות שהותקפו היו מחסני רקטות וטילים של אירן וכי ישראל נלחמת בדאעש שהינו ארגון טרור ואיננו תומכת בו בצורה ישירה או עקיפה.

תאריך:  01/08/2019   |   עודכן:  01/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עמוס גלבוע
הנחת העבודה של הנהגת ישראל צריכה להיות שבמקרה הקיצון של התדרדרות למלחמה בין אירן לארה"ב, היכולת הזאת תופעל    האם יש לישראל יכולת הגנתית יעילה (להבדיל מהתקפית) מול יכולת האש של חיזבאללה? סימן שאלה מפחיד!
רפי לאופרט
למעט איום אירני ישיר על ישראל, זה הנשקף מחיזבאללה הוא כיום האיום הקונבנציונלי החמור ביותר, שיסתבך עוד יותר בעימות אזורי; לכך מכוונת אירן בהקמתו ובטיפוחו    ישראל חייבת לתכנן מהלך פוליטי-צבאי שינטרל איום זה - בדרך של פרוק נשק או פרוק הארגון ולבנון מארחתו - בטרם תעמוד חומרתו האמיתי למבחן מעשי
עמוס גלבוע
יש לו "משרדי" שיכון, בריאות, חינוך, כספים ועוד רבים אחרים עבור האוכלוסייה השיעית    הוא דואג לה    בכך הוא שונה, בין השאר, מהחמאס שאינו רואה עצמו אחראי לאוכלוסייה האזרחית
יורם אטינגר
התמקדות המעצמות ומדינות ערב באיום האייתולות חושף את משקלו המשני של העניין הפלשתיני, כפי שהומחש בוועידת בחריין (יוני 2019) ווועידת וורשה (פברואר 2019), שהתכנסו ללא נציגי הרשות הפלשתינית
יוני בן-מנחם
לרגל 13 שנים למלחמת לבנון השנייה הופיע מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בראיון טלוויזיוני שבו הכריז כי ארגונו יכול "להחזיר לתקופת האבן" את ישראל באמצעות רקטות וטילים. בראיון שנועד ללוחמה פסיכולוגית הבהיר נסראללה כי כוחות אירן לא יצאו מסוריה ו"שכח" לציין את העובדה כי הוא מסתתר בבונקר כבר 13 שנים
רשימות נוספות
"הצעת ארה"ב - סחטנות משפילה"  /  איציק וולף
תביעה בגולן לפי חוק החרם  /  יצחק דנון
פלשתיני חטף ואנס תלמידה בת 7  /  עידן יוסף
ארגון חמאס חושש מהתקפה ישראלית  /  יוני בן-מנחם
הזרזיר והחברים  /  אסתר שניאורסון גרי
לפיד בקנה ואיווט בצריח  /  יורי מור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il