X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חשיפה ב-News1: ש"י מוחזק מזה 20 ימים בבית המעצר קישון, למרות חוות דעת לפיה אינו יכול לשאת באחריות פלילית ושיש לשלוח אותו בהקדם למוסד ייעודי
▪  ▪  ▪
קישון? יותר בכיוון של קפקא [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

דוחות הסניגוריה הציבורית מציינים פעם אחר פעם שבבתי המעצר בישראל שוהים אנשים רבים שאובחנו כלוקים במוגבלות שכלית. בימים אלה ממש נמצא בבית המעצר קישון עצור שאובחן על-ידי פסיכיאטר מחוזי כלוקה במוגבלות שכלית קלה עד בינונית. בשל חוסר התיאום בין משרד הבריאות למשרד הרווחה, ובשל כשל חמור של הסניגוריה הציבורית - הוא נותר במעצר גם לאחר שנקבע כי הוא זקוק לטיפול במוסד המתמחה בטיפול, ליווי ושיקום בעלי מוגבלות שכלית. סיפורו מהווה דוגמה למצב חמור, שאינו אמור להתרחש במדינה דמוקרטית בשנת 2019.
  • 15.7.19 - ש"י נעצר לאחר שאיים על עובדות סוציאליות שהגיעו לבית סבתו שבו הוא מתגורר, תוך שהוא מחזיק בידו סכין.
  • 16.7.19 - ש"י נשלח לאבחון פסיכיאטרי בבית החולים הפסיכיאטרי בטירת הכרמל. באבחון נקבע, כי הוא אינו סובל מהפרעה פסיכוטית, אלא לוקה בתפקוד שכלי "ברמה של פיגור שכלי קל עד בינוני", כלשון האבחון.
הפסיכיאטר המחוזי שביצע את האבחון, פרופ' אנטולי קריינין, אף ציין שבשל בעיותיו של ש"י ביכולת ההבנה, הוא היה כמעט לקורבן לאלימות מצד מטופלי המחלקה שבה שהה בעת האבחון. לדבריו, בשל רמתו השכלית הנמוכה מאוד - לא היה יכול להימנע מלבצע את המעשים שבהם הוא מואשם. "הוא לא מבדיל בין מותר ואסור ובין טוב ורע בצורה קוהרנטית ורציפה. הוא לא מתמצא בנפשות הפועלות בזירה המשפטית ובהליך המשפטי כלל, הוא לא מבין מה תפקידו של סניגורו ולכן לא יכול לשתף פעולה איתו, הוא לא יודע מה העונש על העבירה בה הוא מואשם. הוא לא מבין מה הוא התפקיד של עדים ואין לו גרסה סבירה להגנתו", ציין הפסיכיאטר.
בשל כך קבע, כי מבחינה פסיכיאטרית, ש"י אינו יכול להיחקר בפני שופט ואינו יכול לשאת באחריות למעשיו. עוד קבע, כי במצבו השכלי - שאינו פסיכיאטרי - זקוק ש"י לטיפול על-ידי הגורמים המקצועיים שמיומנים במתן טיפול, ליווי ושיקום של אנשים בעלי מוגבלות שכלית. "שהותו במסגרת מחלקה פסיכיאטרית בכלל ואגף סגור בפרט מהווים עבורו סכנה של ממש, סיכון פיסי מיידי. דהיינו - זקוק להעברתו בהקדם האפשרי למסגרת מתאימה (לאנשים בעלי מוגבלות שכלית)", קבע בחוות הדעת.
  • 1.8.19: חוות הדעת הנחרצת של הפסיכיאטר המחוזי הוגשה לבית משפט השלום קריות. למרות הגשתה, נותר ש"י בבית המעצר. זאת, לאחר שנציג הסנגוריה הציבורית בדיון ביקש דחייה של הדיון בשבוע שלם, עד ל-8 באוגוסט, משום שהפרקליט המטפל בתיק נמצא בחו"ל. לא הוסבר מדוע הסניגוריה הציבורית - גוף עתיר כוח אדם - לא יכלה לשלוח מישהו אחר לדיון.
ל-News1 נודע, כי מצבו הנפשי של ש"י הביא לכך שהוא ניסה להכות קצין בשב"ס. בעקבות כך, ובשל חוות הדעת שניתנה בעניינו, הוא הועבר לתא מרופד - "צוללת" - על-מנת שלא יפגע בעצמו בימי המעצר. בהקשר זה לא מיותר לציין, שעל-פי חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי - סבל ש"י בשבועיים שבהם שהה בהסתכלות מהתעללות של השוהים בבית החולים הפסיכיאטרי עד כדי סכנה פיסית. עובדה זו עשויה להבהיר את הרקע להתנהגותו האלימה כששב לתא המעצר בקישון.
  • 4.8.19: הסניגוריה הציבורית הגישה לבית המשפט בקשה לעיון חוזר, להורות על הוצאת ש"י מבית המעצר למוסד מתאים עבורו.
  • 5.8.19: היועצת הטיפולית בסניגוריה הציבורית מחוז חיפה מעורבת בתיק ומנסה לאתר עבור ש"י מוסד מתאים.
משמעות הדברים היא, שגם חמישה ימים אחרי שבידי המדינה חוות דעת הקובעת, כי בבית המעצר שוהה אדם בעל מוגבלות שכלית, לא נמצא לו כל פתרון והוא נאלץ להמשיך לשהות במעצר.
ל-News1 נודע, כי חלק ניכר מן הבעיה טמון בחוסר תיאום שיש בין משרד הבריאות - שמטעמו פועל הפסיכיאטר המחוזי, לבין משרד הרווחה המפעיל את המוסדות המתאימים לבעלי מוגבלויות שכליות. במסגרת חוסר התיאום הזה, לא מקבל משרד הרווחה את חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי, בטענה שאין בסמכותו לקבוע מוגבלות שכלית התפתחותית, אלא רק עניינים פסיכיאטריים. בשל כך, נדרש משרד הרווחה לקיים ועדת השמה מטעם עצמו - והיא זו שאמורה לקבוע האם ש"י יוכל להשתבץ במוסד מתאים עבורו. לא ברור כיצד שורר חוסר תיאום שכזה בין שני גופים ממשלתיים, במקרה שוודאי אינו הראשון מסוגו.
בית משפט השלום קריות אומנם נתן החלטה הקובעת, כי על משרד הרווחה לקיים ועדה שכזו בהקדם, אולם בינתיים נותר ש"י במעצר.

תגובת הסניגוריה הציבורית:

מהסניגוריה הציבורית נמסר בתגובה כי בזכות עירנותו של הסניגור הופנה הלקוח לקבלת חוות דעת פסיכאטרית ורק בעקבתיה התקבלה אינדיקציה שייתכן שהצעיר מתמודד עם לקות שכלית. "לאור הממצאים פנה הסניגור בבקשה דחופה לבית המשפט כי יורה להפנות את הצעיר בדחיפות לוועדת אבחון. בקשת הסניגור התקבלה. מאז קבלת הבקשה פועלת הסניגוריה הציבורית נמרצות לכינוס ועדת האבחון ללא דיחוי ולהוצאת הצעיר מבית המעצר", לשון התגובה.

תאריך:  05/08/2019   |   עודכן:  05/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוגבל שכלית נמצא במעצר במקום בטיפול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
כתבי אישום פליליים ומשמעתיים הוגשו רק ב-3.9% מן התלונות למח"ש בשנים 2018-2014    מסרבת למסור נתונים על החפיפה בין תלונות שוטרים ואזרחים על אלימות הדדית
איתמר לוין
שליש מהתיקים הוחזרו בידי הפרקליטות למשטרה בשל טעויות וחוסרים מהותיים    שיא הטעויות שייך לסקוטלנד יארד; גם משטרת לונדון מרבה לשגות
איתמר לוין
המשטרה עצרה אדם שהתבטא בגזענות כלפי שוטר ממוצא אתיופי, בחשד להעלבת עובד ציבור. אלא שהמעצר עומד בניגוד גמור להלכה המחייבת של בית המשפט העליון, וייתכן שיש לראותו על-רקע ההתפרעויות האחרונות
איתמר לוין
שרון יוסף קיבל 27,000 שקל משני מקורות מודיעין - חלקם במזומן וחלקם במוצרים שונים    ביהמ"ש: השיקול המרכזי הוא הרתעת הרבים באמצעות החמרה בעונש
איתמר לוין
ההתפרעויות היום של יוצאי אתיופיה מכוונות נגד החוק ונגד בית המשפט שמקיים אותו. וזה רק הקדימון למה שצפוי בעת ההחלטה בעניינו של השוטר היורה. מוטי כהן, שי ניצן ואביחי מנדלבליט נושאים באחריות לכך בשל האימפוטנציה שהם מובילים
רשימות נוספות
המשטרה שיקרה לבית המשפט במעצר עו"ד  /  איתמר לוין
42 חודשים לשוטר על שוחד  /  איתמר לוין
קנסות עד 1,000 ש' לשני שוטרים אלימים  /  איתמר לוין
לתקן את המשטרה  /  איתמר לוין
משטרת קפצונים  /  איתמר לוין
משטרה פושעת  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il