X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
את נקודת המחלוקת היחידה שלשמה קם 'הימין החדש' וממנה, רק ממנה, זכות קיומו - הוא אינו מציב במוקד הקמפיין
▪  ▪  ▪

ימין - מה הוא? מה מייחד אותו מן השמאל? היכן בדיוק עובר קו ההפרדה הפוליטי הזה, החוצה את העם זה למעלה מ-50 שנים? על השאלה הזאת חיפשנו תשובה ב-"עשרת העקרונות של הימין המאוחד " ("מסמך הנאמנות של שקד"), שהמפלגה הזאת החתימה עליהם את חברי רשימתה לכנסת. את התשובה מצאנו בסעיף 2. למסמך, האומר: "אנו הרשימה היחידה שמתנגדת להקמת מדינה פלשתינית ולנסיגה כלשהי משטחי ארץ ישראל נפעל לפתח את ההתיישבות בכל רחבי הארץ".
להגדרה הזאת שלושה עקרונות השלובים זה בזה: אין נסיגה משטחי ארץ ישראל, אין בה מקום לריבונות זרה ויש ליישבה בכל חלקיה. וגם ההפך נכון. מי שחפץ בהקמת מדינה פלשתינית בא'י המערבית, מי שמוכן לוותר על חלקי מולדת, מי ששולל את ההתנחלות - יוכל להיחשב לכל דבר בין 'מרכז' ל'שמאל', רק 'ימין' איננו.
מי שינסה להחיל את המבחנים האלה על הליכוד הנחשב לעיקר 'המחנה הלאומי', ייגע בנקודת תורפה: נכון הדבר, שמרבית מכרעת של חברי הליכוד וכמעט כל השרים וחברי הכנסת מטעמו מאמינים בעקרונות הללו ואף מזדהים עמהם בפומבי, אבל דווקא מנהיג הליכוד, הוא עצמו, אינו עונה על-אף אחד מן הקריטריונים. בנאום בר-אילן הוא צידד במפורש בהקמת מדינה פלשתינית ובהתבטאויותיו ובמעשיו הוא נותן להבין שבכוונתו לסגת משטחי יש'ע שבהם אמורה לקום המדינה הזאת. הוא מקפיד למשל להבטיח שהיישובים יישארו במקומם - יישובים ולא השטח מסביבם, מבטיח שבבקעת הירדן תישאר נוכחות צה'לית, ותבין מעצמך של מי יהיה השלטון האזרחי בשטח. ואשר להתיישבות - aאותה נתניהו מעכב, בולם, מצמצם ואף מקפיא אפילו בירושלים, בהתאם לדרישה האמריקנית להשאיר פתוחה את האופציה של מדינה פלשתינית.
אם לא די בניגוד הזה בין המנהיג לתנועתו, למרבה המבוכה נתניהו מלווה את הדיבורים והמעשים האלה המקטלגים אותו חד-משמעית בתוך השמאל, בדברי שבח מאוצר המליצות הלאומי. כל הרטוריקה שלו, שהוא כל כך מצטיין בה, היא - ימין! הרי לכם "מלכוד 22": ההמונים ההולכים אחריו, חלקם מתוך הערצה ממש, משלים את עצמם שהם צועדים ימינה ואינם מעלים על הדעת שכל הליכתם היא בתוך הנתיב השמאלי. "כל מקום שאני הולך, אני הולך לארץ ישראל", אומרים בליכוד ברוח דבריו של ר' נחמן מברצלב, ואינם רואים שבמציאות נתניהו מוליך אותם אלי פלשתין.
מצב עוועים זה עלול להביא לתוצאות פטאליות עם צאתה לאור של תוכנית טראמפ, הדומה כנראה בקוויה הכלליים לתפיסתו של נתניהו: נוכחות ישראלית אזרחית בהתנחלויות, נוכחות צבאית בבקעת הירדן ומסביב ליישובים, ובשטח כולו - פלשתין כ"מדינה-מינוס". שטחי המחייה והבנייה של ההתנחלויות היהודיות יצטרכו להצטמצם לפי צרכי המדינה הפלשתינית הזאת, שבתוכה הן תהיינה שתולות. והנה עוד "מלכוד 22": את התוכנית הזאת ישווק נתניהו כ"מציאה", המגשימה את כל חלומות הימין: רציתם סיפוח? קיבלתם! ובמסלול התעתועים שעליו נתניהו מצעיד את העם, הוא ילך בעיניים פקוחות אחרי 'החלילן מן הבית הלבן'.
יו'ר הימין המאוחד, איילת שקד, מודעת לסכנה הזאת ונתנה לה ביטוי בעת הצגת "עשרת העקרונות":
"כדי שהבוחר הימני יבחר ימין וגם יקבל ימין, אני רואה חשיבות בהתחייבויות ברורות...הציבור צריך להבין את המשוואה - זה או ימין מאוחד גדול, או ממשלת נתניהו עם השמאל". ומה זה 'נתניהו עם השמאל'? שמאל!
ברוחם של הדברים האלה מצפים היינו שהקמפיין של 'הימין המאוחד' יתרכז בנקודה המכרעת הזאת - בשאלת המדינה הפלשתינית, שהיא היא פרשת הדרכים בין ימין לשמאל. שאלנו את עצמנו, מי יוקיע את המלכוד בליכוד אם לא המפלגה שלימינו? מי, אם לא הימין המאוחד ינצל עד תום את מערכת הבחירות כדי לאלץ את הליכוד להחליט סוף-סוף, לאן נושאות אותו רגליו, לא'י או לפלשתין? ואת נתניהו בעצמו ידחק אל הקיר בשאלה נוקבת ובלתי מתפשרת: אמור בקול רם וברור, הלנו אתה או לנאום בר-אילן? האם בימין אתה או בשמאל?
לקראת הבחירות הקודמות לא מצאנו זכר לקמפיין מעין זה, ולכן כאשר שמענו את בנט ושקד מבטיחים שהפיקו לקחים מכישלונם בסיבוב הקודם, צפינו לשינוי המיוחל - אבל לשווא. כבר ב-10 העקרונות שעליהם החתימו את המועמדים לא מצאנו לבד מסעיף "שלמות הארץ", אותו ציטטנו, שום דבר שיש בו כדי להסביר לבוחר הלאומי, מדוע עליו להצביע 'ימין' דווקא ולא 'ליכוד'. כי לכל יתר 9 העקרונות - חוק הלאום; זהות יהודית, מאבק בטרור, עליה והגירה, פיתוח המשק, בוררות חובה, משילות, עזרה לחלשים - גם הליכוד של נתניהו לא יתנגד . נושאים כאלה נקראים באנגלית "motherhood", ומי אינו בעד אימהות? ואשר להחלת הריבונות שאף אותה מצאנו בין העקרונות, על כך יש הבדלי גישה גם בתוך מחנה הימין ולא בכך תעסוק מלחמת הבחירות.
נסכם: את נקודת המחלוקת היחידה שלשמה קם 'הימין החדש' וממנה, רק ממנה, זכות קיומו - הוא אינו מציב במוקד הקמפיין. מדוע למשל יכלו 4 מנהיגי 'כחול-לבן' להצטלם על-רקע העיר שדרות כדי לשדר משם את משנתם, ואת מנהיגי 'הימין המאוחד' לא ראינו מצטלמים על-רקע E1 ליד מעלה אדומים או על גבעת המטוס בדרום ירושלים, היכן שנתניהו מקפיא את הבנייה כי משם זוממים האמריקנים לחלק את ירושלים?
ומדוע לא תנסה איילת שקד להחתים גם את מועמדי הליכוד על 'עקרון שלמות הארץ'? הרי כאן תוכל רק להרוויח: יחתמו על עקרונות הימין - מה טוב, ועם החתימות האלה הולכים אל נתניהו ומבקשים ממנו לצרף גם הוא את חתימתו. יחתום? נפלא! לא יחתום - חשפו את המחלוקת האמתית שבין ימין לשמאל והראו לבוחר הימני, מדוע ההצבעה למפלגתם חיונית.

תאריך:  09/08/2019   |   עודכן:  09/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל ההסברה של הימין
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
}}}דתיים חרדים ושסניקים=ימין?
אולי שוחד בחירות?  |  10/08/19 10:42
 
- עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית !  |  13/08/19 20:10
 
- אלדד אתה תמים או חלילה טיפש
איילת המסוכנת   |  16/08/19 01:18
 
- די לבלבל במוח=הוצע מקום8לעוצמה
ע_הראל  |  18/08/19 08:35
2
מה באמת מייחד ?
ארי כספי  |  10/08/19 19:32
3
איילת שקד לינקולן》סוףלשיעבודנו
ע_הראל  |  11/08/19 05:49
4
אתה מאמין בפיקציה
העצני מתי תבין  |  11/08/19 09:40
 
- בזכות התנחלויות》טרור רחוק מת"א
ע_הראל  |  12/08/19 05:27
 
- טוב שלום מארץ ישראל השלמה
נכד של טרומפלדור  |  12/08/19 14:16
 
- כמו חיזבלה בלבנוןחמאס יקח בגדה
ע_הראל  |  13/08/19 05:10
 
- שכחת לומר דבר אחד
שמואל א'  |  12/08/19 07:53
5
6.5מליון יהודים+4.5מליון ערבים
}}ישראל דו לאומית  |  17/08/19 10:19
6
מחדל טפטוף הרעל
אליכין הלצני  |  17/08/19 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איציק וולף
ח"כ שפיר תקפה את תוכנית מפלגת הימין לסיפוח שטחי סי שביהודה ובשומרון    "שראל תאבד את הביטחון שלה, את הרוב היהודי שלה ואת הדמוקרטיה שלה"
עידן יוסף
על-פי חוות דעת משפטית של יועמ"ש הכנסת, עשוי עמית הלוי להיכנס על חשבון יצחק פינדרוס מיהדות התורה    הלוי: חשוב לעשות צדק    ההכרעה - בסוף החודש
איציק וולף
ח"כ דוד ביטן מאשר שנתניהו מעוניין בצירוף בני גנץ ומפלגת חוסן לישראל אל קואליציה עתידית בראשותו, ללא יש עתיד ויאיר לפיד החברים איתו היום בכחול לבן
אליהו קאופמן
העלייה לקברי הצדיקים, ובמיוחד בחו"ל, הפכה למעין "וודסטוק חרדי" עם חילוניים פרועים וחובשי כיפות    אם זה היה קורה רק בארץ עוד אפשר היה להתגבר, אם כי חלולי השם הם באותה מידה נוראים, אבל כשזה קורה בחו"ל זה כבר מביא עימו את האנטישמיות
אפרים הלפרין
ראיתי את הסרטון של לפיד, לא התרגשתי כי אני יודע על איזה עץ הוא גדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il