X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ממשלת אחדות המחנה הציוני והלאומי אפשרית והכרחית בכל חלקי הציבור יש רצון לשינוי. רצון להתנתק מהמריבה המפלגתית ההרסנית השגרתית כולם מחפשים דגל, כתובת ואכסניה, אליה יוכלו להצטרף לפעולה
▪  ▪  ▪
שיר חדש בלב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ]

בכל דברי הימים של ההיסטוריה היהודית, לאורך אלפי השנים, רק שלוש פעמים התקיימה ריבונות יהודית חופשית כמדינה/מלוכה חופשית. פעמיים בעבר הרחוק, לתקופות קצרות, בימי הבית הראשון והבית השני ובפעם השלישית רק במאה ה-20, עם הקמתה של מדינת ישראל לאחר השואה ומלחמת העולם השנייה.
בימי דוד המלך ושלמה המלך. הבית השני בימי יוחנן הורקנוס ושושלת הבית הראשון החשמונאים. שתי הממלכות האלה התפרקו ונהרסו מבפנים בגלל שנאת חינם ומלחמות אחים. בגלל מחלוקות פנימיות בלתי נשלטות על-רקע קרע בין השבטים, העדות והמעמדות. בגלל מחלוקות דתיות ומדיניות, בגלל קיטוב בין קנאים למתונים ובין עניים לעשירים.
התוצאות הטרגיות היו אובדן החרות והעצמאות שגרמו לחורבן, לכיבוש ולגירוש. בעקבות חורבן הבית הראשון והשני, היהודים הוגלו מארצם והפכו למיעוט שסבל מאות בשנים מרדיפות, מנדודים ומגירושים ברחבי העולם.
הבית השלישי - משואה לתקומה
רק כעבור יותר מאלפיים שנות גלות של רדיפות ונדודים ברחבי העולם קם לתחייה הבית השלישי עם הקמתה של מדינת ישראל במאה ה-20 לאחר השואה ומלחמת העולם השנייה. על סף שנתה ה-70 של מדינת ישראל חיים בה קרוב ל-7 מיליון יהודים עם הישגים אדירים בכל תחומי החיים על-פי כל מאות המידה. ואולם כל זה נתון לסכנה של אובדן שליטה לעתיד המדינה, לאור כל מה שקורה בתוכה.
כל אותן התופעות השליליות וההרסניות שגרמו לאובדן העצמאות של הבית הראשון והשני קימות ומתעצמות במדינת ישראל שהיא הבית השלישי. קיטוב חברתי, עדתי וסוציאלי. שנאה, הסתה, איבה ואבטלה. מחלוקות מדינית ודתיות ללא פשרות. עושר מנקר עיניים מול עוני זועק לשמים. סמים, עוני, פשע, אלימות ושחיתות שלטונית. נביאי שקר ומכסחי מיתוסים.
דמוקרטיה שהפכה לסדומוקרטיה ולאנרכיה. חוסר סולידריות ופטריוטיזם נורמטיבי. "עגל הזהב" ו"אחרי המבול" שולטים בחיינו. הביטחון הלאומי נישחק, החזון הציוני נישכח, ההרס הפנימי נימשך. משבר המנהיגות, המדיניות, והאמינות, מובילים להתפרקות ולהתפוררות. השחיקה הביטחונית, השחיתות השלטונית והפוליטיקה ההרסנית זו סכנה קיומית.
הבית השלישי - מדינת ישראל
חביב בורגיבה נשיא טוניסיה לשעבר, אמר לפני שנים רבות לחבריו בליגה הערבית: "הערבים לא צריכים להילחם נגד ישראל כדי להרסה מבחוץ, מאחר שהיהודים יהרסו את עצמם, במריבות פנימיות בתוכם". זו נבואה שאולי מגשימה את עצמה.
במחנה ההשמדה מיידנק מוצב שלט זיכרון: "גורלנו אזהרה לכם".
במחנה ההשמדה טרבלינקה מוצב שלט זיכרון: "לעולם לא עוד".
תהליכי ההרס העצמי מובילים לייאוש, לאכזבה ולמחשבה כיצד לבלום את ההתפוררות, לעצור את ההתדרדרות, ולחסום את סכנת אובדן העצמאות של הבית השלישי.
השאלה היא: על מה חלמנו - היכן נכשלנו? מה רצינו - היכן טעינו? בכל חלקי הציבור יש רצון לשינוי. רצון להתנתק מהמריבה המפלגתית ההרסנית השגרתית. כולם מחפשים דגל, כתובת ואכסניה, אליה יוכלו להצטרף לפעולה, כדי להביא לתקווה ולאמונה חדשה. כולם רוצים להחזיר את החברה והמדינה למסלול ממלכתי לאומי, אחראי ואמיתי, של עם אחד וגורל אחד, של סולידריות ופטריוטיזם ציוני וחברתי, מול הסכנה הקיומית מהאיסלאם הקיצוני. כולם חולמים לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב.
דרושה אחדות של מנהיגות לאומית אחראית
מנהיגות של מופת ואמת שתבטיח את המשך קיומו של הבית השלישי באמצעות הביטחון הלאומי, צדק חברתי ומוסרי, והחזון הציוני המקורי. דרושה הינתקות זמנית מהמריבות ההרסניות בין ימין לשמאל. המדינה זקוקה לריפוי מונע, החברה זקוקה לריפוי בעיסוק, והמפלגות זקוקות לריפוי בהלם.
זעקי ארץ אהובה הצילו את המדינה. יש לנו עם חזק וארץ נהדרת הזקוקים למנהיגות ציונית שתגבש הסכמה לאומית מול הסכנה האיסלאמית האזורית.
דרושה אחדות פנימית, עוצמה צבאית, תבונה מדינית, ערבות הדדית, יציבות שלטונית, ולא מריבה מפלגתית הרסנית. דרושה ממשלת אחדות לאומית של הליכוד וכחול לבן.

הכותב הוא דירקטור בחברת החדשות ובהנהלות שני ערוצי הטלוויזיה 1, 2 לשעבר. ניצול שואה. אזרח מודאג.
תאריך:  12/08/2019   |   עודכן:  12/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבית השלישי במשבר חברתי ומנהיגותי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מצטרף לקריאתך זו!
א. וינשטיין  |  12/08/19 10:00
2
תגובה למתי דוד
dante alighieri  |  12/08/19 12:37
 
- ואיזה הצעה
באום  |  12/08/19 15:56
 
- כל הכבוד להתייחסותך זו! שאפו! ל"ת
א. וינשטיין  |  12/08/19 18:51
 
- סוף סוף הגיון בריא מול השמאל
קורצאק  |  12/08/19 23:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מירב ארד
הוסיף: זהו החולי העמוק במרכז-שמאל. היעדר הנחישות להתגייס ביחד    גנץ לאחר הראיון: "נקרא לאחדות ללא נתניהו"
צילה שיר-אל
יש לה זכרון מעולה וניתן לסמוך עליה שתדע לשלוף תשובות גם מארועי העבר הרחוק באופן מדויק כזה, שירתיע את מכריה ויוכיח שוב ושוב את כישוריה הרבים
יוסף אליעז
ביבי חרד מאוד לבל יצמח לצדו מנהיג אחר שיוכל אי-פעם להחליפו    לאחרונה, משבקעה או זרחה האפשרות שמא אַחֵר ייקרא להרכיב ממשלה ולא ניתן יהא להביא עלינו בחירות זו הפעם השלישית, מיהר לקקנו [המועמד לשר!] דוד ביתן להחתים את 40 המועמדים בראש רשימת הליכוד לכנסת על הצהרה כי לא יתמכו באף מועמד אחר, שאינו ביבי, לראשות הממשלה
רון בריימן
מי שבאמת ובתמים רוצה למנוע את הקמתה של מדינה פלשתינית, אסור לו לפצל את הכוחות ולתקוע מקל בגלגליה של איילת השקד, שסוד כוחה הוא היכולת לפנות אל כל הציבור הימני, חילוניים ודתיים כאחד    אם יאפשרו לה להוביל למטרה האחת, יש לה סיכוי להגיע ל-15 ח"כים של הימין המאוחד    אם ימשיכו לפצל את המאמץ ולהעלות מן האוב נושאים אחרים ומיותרים, הימין המאוחד לא ימנה יותר מ-8 ח"כים    ראו הוזהרנו!
צ'לו רוזנברג
אם אזרחי ישראל יבחנו את מה שקרה מאז הסכמי אוסלו ועד היום, ימצאו שממשלות ישראל, משמאל ומימין בעיקר, אימצו את הפתרון של שתי המדינות כפתרון היחידי המבשר חיים טובים ושקטים יותר מאשר ללא הפתרון
רשימות נוספות
משרד המשפטים עיכב החקיקה  /  איתמר לוין
שפיר: סיפוח שטחי סי ימוטט את הרש"פ  /  איציק וולף
חוו"ד: הליכוד יקבל עוד ח"כ  /  עידן יוסף
מחדל ההסברה של הימין  /  אליקים העצני
ההר הוליד עכבר  /  אליהו קאופמן
התפוח לא נפל רחוק מן העץ  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il