X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המאבק הוא על לא ערכים דמוקרטיים כפי שמנסים "למכור" לנו. המאבק הוא על המשך השליטה במוקדי הכוח. מן הניצחון בקלפי כבר התייאשו בחונטה, ולכן מתרכזים כעת במאבקים מכוערים במיוחד; באמצעות הדלפות, הכפשות וכל שאר האביזרים ש"העיתונות החופשית" מעמידה לרשותם
▪  ▪  ▪
הדלפות שיחות נתניהו עם איוב קרא

בערוץ 12 החלו לדלות שאריות של זוהמה מתחתית החבית. לא משהו שראוי בכלל לפרסמו - אבל יש, כנראה, מחויבות של העורכים להשיב לפרקליט המדינה, ולעושי דברו, טובה כנגד טובה. הוא כיבד את האירוע השיווקי של הערוץ בנוכחותו - ועתה מבקשים שם להראות שהם אינם כפויי טובה. אלא שמה שנותר בתחתית החבית הוא רפש רכילותי. לא ראיות שיש, אולי, לציבור עניין בפרסומם. וזה עצוב.
במקום אחר עלו על שיחה בין שר התקשורת באותה העת, איוב קרא, לבין ראש הממשלה - ושוב, הערך הוא פולקלוריסטי בלבד; כשם שפרסום תמלילי-חקירה של ניר חפץ שבהם הוא מספר על ניסיון, לכאורה, של בני משפחת בנימין נתניהו להשפיע עליו בעניין מסוים, אין בו כל ממש. את אותם דברים יכולתי לומר גם על פרסום קטעים מעדותה של המו"ל של ישראל היום - אבל מה הטעם. המדליפים ממשיכים בשלהם - והיועמ"ש שותק.
הכול, כמובן, חרטא ברטא, אבל בערוצי התקשורת, המונעים ממניעים פוליטיים, לא אומרים נואש. חלק מהם החליטו, ללא ספק, לחבור לחונטה שמבקשת לשמור על עמדות הכוח שלה; במשרדים של אלה המכונים "שומרי הסף" - ובמקומות אסטרטגיים אחרים. עד לא מכבר היה גם בית המשפט העליון במוקד הניסיונות לשמור לעצמם, נוטרי חומות הדמוקרטיה, בעיני עצמם, כמובן, את חלקת אלוהים הקטנה באמצעות נשיא שהמגלומניה הייתה מסימני ההיכר הבולטים שלו, אבל בעת האחרונה זה מצליח להם הרבה פחות. כמה מינויים איזנו במידה רבה את מאזן הכוחות.
אולם בחוגי החונטה לא אומרים נואש. יש להם שיטות בדוקות. תחילה בוחנים בחשדנות כל מינוי למשרה ציבורית רמה. אם הוא הוא עונה לציפיות שהחונטה מקדשת, מניחים לו. אולם אם הוא מגלה סימני עצמאות מיד מתחילים להשתלח בו. זה מה שקרה לרוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה, וזה מה שקרה ליוסי שפירא, מבקר המדינה. ימי החסד שהוענקו להם היו קצרים ביותר. ההשתלחות בהם הייתה מהירה. היא גם הייתה אינטנסיבית ואכזרית.
עד שאירע הפלא הגדול: השניים התהפכו ועברו לשתף פעולה עם נציגי החונטה בתקשורת; מה שהפך אותם עד מהרה ליקירי הרשתות. הם למדו מהר מאוד מאיזה צד מרוחה החמאה - ופתחו בשיתוף פעולה אינטנסיבי שכלל הדלפות, תדרוכים, הפרכת האשמות שווא ועוד כיוצא באלה. רוני אלשיך אף הרחיק לכת. הוא סיפר לאילנה דיין, בחיוך מתנשא, על חוקרים פרטיים שראש הממשלה שכר, כביכול, כדי להאדיר את שמו-שלו. הוא גם היה מוכן להתעמת עם החלטות של בית משפט עליון בעניינו של רוני ריטמן (מפקד להב 433 באותה העת).
אלא שכל זה לא הועיל לו. רוני אלשיך סיים את תפקידו בקול נפיחה קלה - וכעת כשמתפרסמות ההדלפות מתיקי החקירה של בנימין נתניהו מתברר עד כמה עלובה הייתה המשמרת שלו. מה שאפשר להגיד במידה רבה גם על יוסי שפירא. תיק הדגל שלו היה בנושא "מעונות ראש הממשלה". רק עתה לאחר שבית המשפט אמר את דברו, התברר עד כמה פתטי היה התיק הזה; מה שלא פטר, כמובן, את השופט, נשיא בית משפט השלום בירושלים, מנחת זעמם של נציגי החונטה בתקשורת. לפתע, פסיקתו של בית המשפט איננה קדושה כבמקרים שבהם החונטה מרוצה מן התוצאות.
וזה מה שמנסים לעשות עתה לשניים משומרי הסף החדשים. נציב שירות המדינה ומבקר המדינה. כבודם נרמס בראש חוצות. לא מכבדים את הכרעותיהם. מנאצים. משסים. מנבלים את הפה באין מפגיע. שהרי מה שמותר לנציגי החונטה שצבועה בצבעים פוליטיים פוסט ציוניים אסור על האחרים.
מה שעושים לבנימין נתניהו במשך שנים בגדול, עושים כעת בחוצפה רבה, בין השאר, גם למבקר המדינה; מי שכל חטאו הוא שרוב של 67 חברי כנסת בחר בו - לא בנימין נתניהו - לכהונה הרמה.
מה שמחזיר אותי לראשית הדברים: המאבק הוא על לא ערכים דמוקרטיים כפי שמנסים "למכור" לנו. המאבק הוא על המשך השליטה במוקדי הכוח. מן הניצחון בקלפי כבר התייאשו בחונטה, ולכן מתרכזים כעת, כבעבר, במאבקים מכוערים במיוחד; באמצעות הדלפות, הכפשות וכל שאר האביזרים ש"העיתונות החופשית" מעמידה לרשותם.
ולטעמי, הכל כשר, אלא שהאזרחים צריכים לדעת, שהמאבק איננו קשור כלל לעתידה הדמוקרטי של המדינה, אלא למשהו אחר לגמרי: עמעום המהלך הדמוקרטי הצפוי בעוד כמה ימים לטובת המשך השליטה במוקדי כוח שיכולים לנטרל את ההכרעה של ציבור הבוחרים.

תאריך:  07/09/2019   |   עודכן:  07/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפש רכילותי
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
משגב ההוזה והחונטות שלו
ביביזבל  |  7/09/19 12:55
2
צודק משגב
באום  |  7/09/19 12:57
 
- עוד קשקוש של באום
משה דב  |  7/09/19 18:04
 
- משה דב
באום  |  7/09/19 20:37
 
- עכשיו הבנתי הליכוד זה שמאל
משה דב  |  8/09/19 11:25
 
- אף אחד לא ויתר
באום  |  8/09/19 13:32
 
- באום, אתה טועה ומטעה. ביבי
רחל סבתו  |  7/09/19 19:20
 
- עוד ליכודניק טמבל
ביביזבל  |  7/09/19 20:53
 
- אם היו לך טיעונים טובים
באום  |  7/09/19 22:25
 
- די! רק לא פארש!
ביביזבל  |  7/09/19 23:52
 
- ב1950 השמאל היה בריא ל"ת
באום  |  8/09/19 05:36
 
- באום, גלה את זהותך
רונן ערוער  |  11/09/19 05:45
3
{{{ערוץ12צדיקים=ביבי מגה חשוד
נתניהו מסית!!!  |  7/09/19 13:42
4
כל שבת מפרסם כאן משגב את
שוקי מנורדיה  |  7/09/19 14:52
5
"אין ממש" , בנוסח עו"ד משגב
שלמה המגיב  |  7/09/19 17:42
6
משגב הילד מבגדי המלך החדשים
יוסף מלמוד  |  7/09/19 20:19
 
- מלמוד, משגב ימני הזוי שמעולם
ראובן שרצקי  |  13/09/19 11:31
7
האפסים מנסים לעלות כיתה
לורשן  |  7/09/19 20:20
8
נכון אתה צודק ל"ת
כוכי  |  7/09/19 21:07
9
פוטש במיטבו ל"ת
יאיר4  |  8/09/19 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
אביחי מנדלבליט
נאום היועץ המשפטי לממשלה, בוועידת המשפיעים של חדשות 12, ת"א [ה׳ באלול תשע"ט, 05.09.2019]
עידן יוסף
ח"כ אלי אבידר: "לא רצינו להקים תא גאה שבועיים לפני הבחירות, כדי שזה לא ייראה כמו ניצול של הקהילה בבחירות הקודמות"    ליברמן עצמו לא מתכוון להילחם על זכויות להט"ב
עידן יוסף
3,525 ישראלים הצביעו ב-97 נציגויות דיפלומטיות    אחוז ההצבעה הוא 69.5%. אחוז ההצבעה בבחירות הקודמות עמד על כמעט 76%, ירידה של 6.5%
אפרים הלפרין
אחרי שהיו"ר הנכבד של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הכריז פעמיים על "דרכנו" בגוף פעיל בבחירות, קבע כך בג"ץ בהלכת שלושה פה אחד, בפסק דינו של השופט סולברג
איתמר לוין
בנימין נתניהו היה ראש ממשלה מעולה, וכאיש ימין אני רוצה שהליכוד ינצח בבחירות. אבל כעת יש סיבות רבות ומשמעותיות המצדיקות לומר לו: תודה רבה, עשית את שלך, כעת תורו של מישהו אחר. זה מה שמחייבת טובת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il