X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
העימות הצבאי בין ישראל לאירן ושלוחותיה מלווה בשימוש במל"טים ורחפני נפץ על-ידי כל הצדדים. ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי עוסקים ביצור ופיתוח מל"טים ורחפנים, בסיוע אירן, מדובר בתהליך מסוכן שישראל צריכה למצוא לו תשובה הולמת
▪  ▪  ▪
מל"ט ישראלי [צילום: התעשייה האווירית]

על-פי הערכות שונות, העימות צבאי הבא בין ישראל לארגון חיזבאללה יקרה במרחב האווירי של לבנון כאשר חיזבאללה ינסה לירט מל"טים ורחפנים ישראלים שיחדרו למרחב הלבנוני. ארגון חיזבאללה ניסה גם בעבר להפיל מל"טים ישראלים בשמי לבנון, ללא הצלחה מרובה, אולם הפעם מדובר במאמץ מיוחד של הארגון, בעקבות תקיפת 2 הרחפנים הישראלים בשכונת א-דאחיה בביירות, כשלמאמץ הזה יהיה שותף גם צבא לבנון.
גורמים לבנונים מעלים את האפשרות שחיזבאללה מתכנן מארב אווירי למל"טים הישראלים באמצעות טילי נ"מ שיקבל מאירן, מאותו הסוג שבו השתמשה אירן לירט את המל"ט האמריקני במיצרי הורמוז. ארגון חיזבאללה רוצה לרסק את אגדת המל"טים הישראלים, שלטענתו תוקפים ביעילות וללא "טביעות אצבעות", גם בעירק את מאגרי הטילים האירניים במחנות מליציות "אלחשד א-שעבי". השימוש במל"טים לתקיפות באזור הולך וגובר ונראה כי גם אירן ושלוחותיה מתחילים להשתמש בנשק הזה נגד ישראל.
אירן ניסתה בפברואר 2018 לתקוף את ישראל באמצעות מל"ט נושא חומרי נפץ דרך רמת הגולן אך מזימתה התגלתה על-ידי ישראל והוא הופל, לפני כשבועיים היא יזמה הטסת כמה רחפנים נושאי חומרי נפץ משטח סוריה לתקיפה בשטח ישראל, אך ישראל שיבשה את המראת הרחפנים ואח"כ חיסלה אותם ואת חברי החוליה שהפעילה אותם באזור עקרבא שבסוריה.
המל"טים של חמאס
ארגון חמאס הקים מערך אווירי שבו הוא משתמש במל"טים וברחפנים למטרות איסוף מודיעין וגם לתקיפה. המל"טים שבשימוש הזרוע הצבאית "עז א-דין אל-קסאם" הם מל"טים אירנים מדגם "אבאביל" שעברו שדרוג אצל זרוע הפיתוח של חמאס, בנוסף פותחו רחפנים שנושאים מטעני נפץ ומטרתם תקיפה או ביצוע משימות התאבדות והתרסקות על היעד.
על-פי גורמים בחמאס, לארגון ישנם 3 סוגים של מל"טים מתוצרת מקומית.
  • מל"ט מסוג A1A למטרות תצפית ומודיעין
  • מל"ט מסוג A1B מל"ט לצרכי תקיפה
  • מל"ט מסוג A1C מל"ט למשימות התאבדות.
ב-8 בספטמבר תקף רחפן שחדר מרצועת עזה כלי רכב של צה"ל בקרבת הגבול, הרכב נפגע קלות ממטען חבלה שהושלך לעברו מהמל"ט אשר הצליח לחזור בשלום לשטח הרצועה אל חברי החוליה ששיגרו אותו בסמוך לגבול.
זהו המקרה השני שבו תוקף רחפן מהרצועה כוחות של צה"ל, לפני כמה חודשים הפעיל ארגון חמאס רחפן שתקף טנק של צה"ל והשליך עליו מטען חבלה, נגרם נזק לטנק והרחפן הצליח לחזור לרצועה מבלי שנפגע.
ארגון חמאס האיץ את הפיתוח של המל"טים והרחפנים התוקפים לקראת השלמת המכשול הקרקע הענק על גבול הרצועה בעוד כשנה המתנשא לגובה של 6 מטרים, שמסתיר את שדה הראיה של מחבלי החמאס והגי'האד האיסלאמי לאורך הגבול, ושנועד למנוע חדירות קרקעיות ואת השימוש במנהרות התקפיות החודרות לשטח ישראל, אולם נראה כי הארגון החל כבר להכניס את המלט"ים והרחפנים לשימוש מבצעי.
ארגון חמאס איננו מסתפק רק בפיתוח הרקטות והגדלת הטווח שלהן ועוצמת הפגיעה, הוא ממשיך לחפש אמצעי לחימה חדשים שבעזרתם יוכל להפתיע את כוחות צה"ל. במרבית המקרים הצליחו כוחות צה"ל לירט מל"טים או רחפנים של חמאס שחדרו לשטח ישראל למשימות איסוף מידע ולהפילם.
המל"ט הראשון הופיע בשמי הרצועה בפברואר 2016, מדובר במל"ט של ארגון חמאס שיוצר בסיועו של המהנדס התוניסאי מוחמד א-זווארי אשר חוסל בידי המוסד הישראלי בתוניסיה בדצמבר 2016.
גורמים בחמאס אומרים כי קיים צוות פיתוח מיוחד של הזרוע הצבאית העוסק בפיתוח המל"טים והרחפנים שבהם רואים ארגוני חמאס, והג'יהאד האיסלאמי, את נשק העימות החדש מול ישראל. בשנה האחרונה החל גם ארגון הג'יהאד האיסלאמי לייצר מל"טים ורחפני תקיפה כדי להשתמש בהם נגד ישראל.
הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי (סראיא אלקודס) פרסמה בחודש מאי שעבר סרטון וידאו שבו נראה רחפן של הארגון כשהוא תוקף 2 כלי רכב של צה"ל. על-פי גורמים בחמאס, הזרוע הצבאית נותנת עדיפות לנושא פיתוח המל"טים והרחפנים על פני נושא המנהרות החודרות, לאחר שצה"ל הצליח למצוא להן פתרון טכנולוגי המאפשר את חשיפתן. לדבריהם, אירן וארגון חיזבאללה מסייעים לזרוע הצבאית של חמאס בפיתוח המל"טים והרחפנים.
מערכת הביטחון הישראלית מודאגת מאוד מאמצעי הלחימה החדש של חמאס והגי'האד האיסלאמי והיא שוקדת על פיתוח מענה הולם למל"טים ולרחפני התקיפה, חמאס טוען גם כי הוא משתמש בטכנולוגיה אירנית להשתלט על מל"טים ורחפנים של צה"ל שחודרים לשמי הרצועה וזהו אתגר נוסף של מערכת הביטחון שצריכה למצוא לו מענה מתאים.
נראה כי ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי מנסים כעת ליצור משוואה חדשה כדי להרתיע את ישראל באמצעות שימוש במל"טים ורחפנים לצרכי תקיפה ואולי גם בהמשך לפיגועי התאבדות על כוחות צה"ל או ישובים בעוטף עזה. פיתוח המל"טים והרחפנים התוקפים על-ידי ארגוני הטרור ברצועה הוא מסוכן ומדובר ביצירת איום חדש על ישראל בגבול הדרום, ישראל צריכה להתייחס לכך ברצינות גם באופי התגובה שלה בדיוק כפי שהיא מתייחסת למל"טים והרחפנים של אירן וחיזבאללה ולהגיב בחריפות על כל ניסיון לשגרם ולתקוף מטרות בשטח ישראל.

תאריך:  09/09/2019   |   עודכן:  09/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
שרידי אורניום מועשר ברמה נמוכה התגלו בדגימות שנלקחו באפריל מן המחסן האטומי הסודי בטהרן שחשף ראש הממשלה נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם אשתקד    האירנים טרם סיפקו הסברים
מירב ארד
קאמלבנדי הודיע כי ארצו הסירה את ההגבלות על מחקר ופיתוח גרעיני וכי אירן תפתח צנטריפוגות מתקדמות יותר    טען כי אירן תאפשר לפקחי האו"ם להיכנס לאתרים הגרעניים
איציק וולף
נשיא אירן הודיע כי החל מיום שישי הקרוב תשוב אירן לפתח את סרכזות מתקני הגרעין שלה כחלק מצמצום המחויבות שלה להסכם הגרעין    השליח האמריקני: "מחויבים להפעיל לחץ מקסימלי ולא מחפשים לתת הנחות"
איתמר לוין
מקרון מנסה לארגן פגישה בין נשיאי ארה"ב ואירן, וסבור שניתן יהיה להגיע להסכם חדש בנושא הגרעין שיעסוק גם בהתנהלותה האיזורית של אירן
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס חושף כיצד מנסה אירן להמשיך לייצא נפט למרות העיצומים האמריקניים, ומהם האמצעים שהיא נוקטת במטרה למנוע מארה"ב לגלות את הפרות העיצומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il