X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארה"ב וישראל השיגו הצלחה במלחמה בטרור של ארגון חמאס והביאו לנתק בין בית המלוכה הסעודי לארגון והפסקת איסוף הכספים עבורו. גורמים בחמאס מאשימים את סעודיה כי הקריבה את היחסים עם הארגון למען נורמליזציה עם ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: עמר נביל, AP]

נושא מעצר עשרות פעילי חמאס על-ידי שלטונות סעודיה ממשיך להסעיר את העולם הערבי ואט אט מתגלים פרטים חדשים על עומק השבר ביחסים בין סעודיה להנהגת חמאס. מאחורי הפעילות הסעודית נגד חמאס עומדות ארה"ב וישראל אשר עומדות לקצור הצלחה גדולה ולהביא לנתק מוחלט בין סעודיה לארגון חמאס.
בכיר חמאס מרוואן אבו ראס אמר ב-12 בספטמבר לאתר "אלח'ליג' און ליין" כי סעודיה מתקרבת לישראל ופותחת את שערי הנורמלזיציה עמה באמצעות מעצר בכירי חמאס בממלכה. "מדובר במעצרים בלתי מצודקים והפרת הערכים ההומניטריים" הוא טען. גורמים בחמאס אומרים כי הסתיימה תקופת "תור הזהב" בין בית המלוכה הסעודי לבין הנהגת חמאס.
יחסי חמאס סעודיה
המשרד של חמאס בסעודיה נפתח בשנת 1988 בזמן שלטונו של המלך פהד בן עבד אלעזיז ובכיר חמאס, מוחמד אלח'ודארי, העצור כעת בכל הסעודי, מונה לנציג הרשמי של התנועה.
המלך פהד אירח בשנת 1998 את מייסד ארגון החמאס השיח' אחמד יאסין ואישר לו לאסוף תרומות בממלכה עבור רצועת עזה, "אתם בליבנו ואנו עומדים עמכם עד שחרור ירושלים" כך צוטט בזמנו המלך פהד בדברים שאמר בקבלת הפנים שערך לשיח' יאסין.
השבר הראשון ביחסי סעודיה עם חמאס החל בשנת 2007 לאחר שתנועת חמאס השתלטה בכוח על רצועת עזה וסילקה משם את הרש"פ. מנהיג חמאס ח'אלד משעל ויו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נפגשו במכה כמה חודשים לאחר מכן וחתמו על הסכם פיוס ליד הכעבה, אולם, לטענת הסעודים, חמאס היא שהפרה את ההסכם. מאז היחסים המשיכו להתדרדר, ב-2015 עצרו גורמי הביטחון של סעודיה את מאהר צלאח, מנהיג חמאס בחו"ל והאשימו אותו בהלבנת כספים, הוא בילה בכלא הסעודי כשנה וגורש לטורקיה.
באוקטובר 2016 עצרו גורמי הביטחון הסעודים את בכיר חמאס ניזאר עוודאללה.
כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן ומינויו של מוחמד בן סלמאן לתפקיד יורש העצר האיצו את החרפת היחסים אחרי שהנשיא טראמפ הכריז על חמאס כ"ארגון טרור" ב-2017 מיהרו הסעודים לאמץ את עמדתו ובפברואר 2018 הכריז שר החוץ הסעודי על חמאס כ"ארגון טרור".
אלם, גל המעצרים האחרון שהחל בחודש אפריל השנה וכלל מעצר של כ-60 פעילים של חמאס מהווה שינוי משמעותי ביחס של בית המלוכה הסעודי לתנועת חמאס, גורמים בחמאס מאשימים את ארה"ב וישראל בהפעלת לחץ על סעודיה לעצור את פעילי חמאס בממלכה ולשתק את פעילות איסוף הכספים עבור התנועה ברצועת עזה ואת בית המלוכה הסעודי בתקיעת סכין בגבה של חמאס בגלל הקרבה בין יורש העצר מוחמד בן סלמאן לג'ראד קושניר יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ והרצון שלו להתקרב לישראל.
לאן פני הדברים?
המאמצים של תנועת חמאס כרגע מתמקדים בשחרורו מהכלא הסעודי של מוחמד אלחודארי (81) ובנו האני מהכלא הסעודי. השניים עמדו בראש המנגנון שאסף כספים בממלכה והעביר אותם לטורקיה ומשם להנהגת החמאס ברצועת עזה.
משפחת אלחודארי פנתה בבקשה למלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז לשחררם ממעצר אלך קיבלה תשובה כי החקירה לא הסתיימה עדיין.
הנהגת חמאס פנתה לשליט כווית השיח' צבאח אלאחמד אלג'אבר ואל ראש ממשלת לבנון סעד אלחרירי כדי שיפעלו אצל בית המלוכה הסעודי אך השניים קיבלו תשובה כי "מדובר בעניין פנימי הקשור בריבונותה של סעודיה".
משפחת אלחודארי טוענת כי אבי המשפחה, מוחמד אלחודארי, הינו חולה במחלה כרונית ועבר באחרונה ניתוח וכי הוא ובנו האני עברו לחצים עינויים נפשיים שהפעילו עליהם החוקרים בכלא הסעודי ואף שהו 3 חודשים בבידוד, על כך היא הגישה תלונה לארגון "אמנסטי".
העיתון "אלקודס אלערבי" דיווח ב-12 בספטמבר כי בכיר חמאס בסעודיה, מוחמד אלחודארי נושא גם אזרחות של כווית. מוחמד אלחודארי עבד כמנהל בית החולים הצבאי כווית והיייתה לו דרגה של אלוף משנה בצבא כווית. המעצרים של פעילי חמאס בסעודיה, על-פי בקשת ארה"ב וישראל נועדו לייבש את מקורות המימון של חמאס בסעודיה.
ב-10 בספטמבר נקטה ארה"ב בצעד משלים והטילה סנקציות על בכירים בחמאס ועל מוסדות בחו"ל שעסקו בהעברות כסף לארגון ברצועת עזה, בין היתר מדובר במרוואן צלאח אלראווי בעל חברת "רדין" לחלפנות בטורקיה, סגנו אסמעיל טש ועל חברת "סמאט" ליבוא ויצוא באיסטנבול.
ארגון חמאס מחזיק, באישור שלטונות טורקיה, משרד של חמאס באיסטנבול שממנו גם מכוונת פעילות טרור בשטחי הגדה, באחרונה החלו שלטונות טורקיה בהערכה מחדש של פעילות המשרד של חמאס בגלל חשש מסנקציות אמריקניות.

תאריך:  16/09/2019   |   עודכן:  16/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
בנימין נתניהו ומלקקי פנכתו אינם בוחלים בגילויי הסתה אנטישמית ויצירת דה לגיטמציה לעודה איימן וד"ר אחמד טיבי, מנהיגי ציבור של אזרחים במדינת ישראל, כשעל הדרך מציגים את הרמטכ"ל לשעבר כלא שפוי
איתן קלינסקי
למעשה בוצעה התרת דמם של חמישית מאזרחי ישראל מעל דפי הפיסבוק של ראש הממשלה הקורא לאזרחי ישראל להצביע בעדו    הכל נעשה, לדברי ראש הממשלה, רק על-ידי "עובד זוטר"
יורם אטינגר
"השם פלשתינה ניתן לאזור גדול יותר מיהודה, קשור היסטורית וגאוגרפית לארץ ישראל, ומתייחס לאזור גדול יותר מארץ הפלישתים - ארץ ישראל..."
אליקים העצני
אם יש זכות קיום למפלגה 'ימינה מן הליכוד', הרי זה רק על-רקע השאלה הפלשתינית, וגם פה לא שמענו את מנהיגי 'ימינה' שואלים את הליכוד בקול רם וברור: האם אתם בעד או נגד מדינה פלשתינית?
יוני בן-מנחם
ישראל מנסה לנצל את התמיכה החזקה של הנשיא טראמפ באינטרסים הביטחונים שלה ולספח שטחים בגדה ובבקעת הירדן אחרי הבחירות. מדיניות הסרבנות של מחמוד עבאס גורמת רק נזק לפלשתינים, הסיפוח שמתכנן בנימין נתניהו ישים קץ לחלום המדינה הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il