X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הוא רצה מלחמה בלי דיון בקבינט, ואם ד"ר אביחי מנדלבליט כפה עליו דיון בקבינט הוא היה מספיק עז מצח (ואולי אפילו לא הקפיד על החוק היבש) כשהדיר את צה"ל מלחוות את דעתו המקצועית באוזני השרים המחליטים
▪  ▪  ▪
נתניהו. מושחת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

לא ביבי גרם ללשון הבחירות להיות מזוהמת. אך הוא הוסיף זיהום כאשר דיבר ש"גונבים לי את הבחירות". כך הטיח ביריביו ובעיקר בציבור הערבי. אם לשון זו מותרת אני מטיל משקל-נגד: ביבי גנב לנו (כמעט) מלחמה. הוא ניסה לתקוף בחריפות בעזה לא בגלל אלפי-אלפי פגיעות מעזה בתושבי הנגב המערבי אלא בגלל רקטה אחת שנורתה וייורטה כאשר הוא נכח באזור.
הוא רצה מלחמה בלי דיון בקבינט. ואם ד"ר אביחי מנדלבליט כפה עליו דיון בקבינט הוא היה מספיק עז מצח (ואולי אפילו לא הקפיד על החוק היבש) כשהדיר את צה"ל מלחוות את דעתו המקצועית באוזני השרים המחליטים.
יש לי תהייה אם הרמטכ"ל אביב כוכבי היה רשאי למלא פקודה כזאת, או שדגל שחור מתנוסס עליה. רודן יחיד כפה על קבוצת שרים כנועים לצאת למבצעים צבאיים שייכפו על הצבא בלי לשאול לדעתו המקצועית. נורא.
אך התברר כי יש בליכוד אנשים הגונים. הם הבינו שזה נורא. יש להם בנות ובנים, נכדות ונכדים במדים, בים ובאוויר וביבשה, והם סירבו לראותם בשדות הקרב רק מפני שביבי רצה לדחות את הבחירות או לנצח בקלפי בחסות האש והעשן וצפירות האמבולנסים. עז רצוני לצטט באוזני אנשי הימין שנטשו את נתניהו את השיר הישן שנשמע מיד אחרי מלחמת ששת הימים: "לחיי העם הזה... שהוא כזה".
אנוכיות של משפחה אחת
מה באמת אירע? טבעי שביבי רוצה להיחלץ מן ההאשמות המיוחסות לו. אבל בשל האופק הצר שלו (בשורה של נושאים, זה עניין שראוי לעסוק בו בהזדמנות אחרת) הוא דחה הצעות לעסקת טיעון קלה. ואז, כל עוד הוא הכחיש את ההאשמות נגדו, הכל קיבלו זאת בהבנה בין אם האמינו לו ובין אם לאו; אבל ברגע שהפך את עבירת השחיתות הגדולה של השוחד למשהו שכאילו אינו כה חמור הוא הרס את הנורמה הנחוצה במדינה נאורה. לכן הדחתו (אם תתרחש) תהיה בשורה גדולה.
הצעת חוק ההתגברות היא מחלוקת חשובה במדינה דמוקרטית. אבל שימוש פסול בחוק החסינות הוא השחתה נוראה לא רק של ביבי ושל הכנסת אלא של הציבור כולו, "והעם רואים את הקולות" (הרעים). יש סיכוי שזה נבלם, וזו תוצאה מעולה של הבחירות עוד לפני שמרכיבים קואליציה.
גם התנהלותו עתה מושחתת. הרי אם יפנה את מקומו "לחברך הטוב ממך" הוא יחלץ את עם ישראל ממשבר חוקתי ופוליטי ומדיני וצבאי, ויאפשר הקמת ממשלה רחבה. אבל האנוכיות של משפחה אחת גוברת על כל האינטרס הלאומי.
וביבי? תמכתי ואני תומך עדיין בצעד בלתי מידתי ובלתי ראוי, שיש לו צידוק קלוש רק בצוק העתים: ביבי, קבל עסקת טיעון נוחה. הרשעה עם קלון עם עונש מופחת, ושלום ולא להתראות. זו הצעה הרואה את "ישראל לפני הכל", וגם אינה שגורה בפיהם של שונאיך. להפך, זה לפי הכלל היהודי הנודע - "איזהו חכם? הרואה את הנולד. גמור עסקה, פלוט מפיך שאנחנו מנוולים, ולך לדרכך לטובת כולם, גם לטובתך.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  18/09/2019   |   עודכן:  18/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשביבי כמעט "גנב מלחמה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אמר המטריד מינית
דורון.צ  |  18/09/19 18:54
2
מי אמר?שBBלא נועץבראשי הביטחון
ע_הראל  |  18/09/19 23:20
3
מרגלית^הפח》בעד עסקת טיעון+קלון
ע_הראל  |  18/09/19 23:42
4
מרגלית שמענו כבר הסיפורים.....
מהפך 77.  |  19/09/19 06:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מרדכי ליפמן
מספר הח"כים ה'ציוניים', העומדים בפועל לרשותו של גנץ הוא 43 (להוציא את המשותפת)    גם אם יצטרפו קולותיו של ליברמן (8) לגנץ, מה בדיוק יעשה יו"ר כחול לבן עם 51 מנדטים?
גד פניני
מרבית הציבור היהודי רוצה בבנימין נתניהו כראש הממשלה. התוצאה מצביעה בעקיפין, אולי, גם על אי-אמון שרוכש רוב הציבור היהודי למערכות אכיפת החוק, למשטרה, לפרקליטות, ליועץ המשפטי ולמערכת המשפט
איתן קלינסקי
בפרהסיה הכתיר המלך אלכסנדר ינאי את מערכת אוכפי החוק, במיוחד את הרשות השופטת ושופט בית המשפט העליון כמכלים זמן יקר בחקירות על התרחשויות שלא היו, כי לא השכילה להבין
ציפי לידר
בשולי הכותרות: השמאל מציג שק חבטות חרדי לכל דורש    גנץ ואשכנזי מציגים - השחצנים    גזית מציג - הבריחה    ולקינוח בקטנה
מירב ארד
לא פוסל את האפשרות להיות ראש האופוזיציה: "תפקיד מעניין". על התוצאות: "בקולות שלנו מנענו הקמת ממשלת ימין קיצונית"    עקץ אץ נתניהו: "להסתה יש מחיר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il