X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מי שרצה שביבי יעוף לו מהעיניים ו"אחריו המבול" - יעלוז מי שחושש מ"המבול" ומכיר במעלות ביבי ובחסרונותיו - יתעצב אבל בינתיים קיבלנו אות אזהרה אדום לוהט מאירן (ומי שעומד מאחוריה) ששיתקה את מחצית מתפוקת הנפט הסעודית בטילים בעלי טכנולוגית-על, שחמקו מכל מערכות ההגנה האווירית
▪  ▪  ▪
טכנולוגיה עילית [צילום: Iranian Presidency Office via AP]

שלוש הערות יסוד בנוגע לבחירות, ובצידן הערה נוספת חשובה. הראשונה, בנימין נתניהו. המאבק העיקרי לא היה על ענייני מהות של אידיאולוגיה וקווי מדיניות, אלא "בעד ביבי" או "נגד ביבי". במובן הזה ביבי הפסיד, לדעתי, בנקודות. לא הרבה, אבל הפסיד כי לא ניצח. הוא הפסיד מול מסע שנאה חולנית, שטרם ראיתי כמותה בכל מערכות הבחירות בישראל. ביבי הואשם בהסתה, בפלגנות, בשיסוי, ובהריסת הדמוקרטיה. בחלקם הדברים נכונים, כי נתניהו חילק את העם לשניים והסית: "הימין" שהוא איתי וחושב כמוני, ה"שמאל", שרוצה להדיחני, ועל-כן הוא נמנה על הבוגדים, והערבים שרוצים להשמידנו.
אבל, בו-בזמן, מסע ההסתה נגדו החריף והעצים את הפלגנות בעם ישראל: ראשית, החרדים הוקעו מתוך העם, תויגו כמשהו שחור ואיום שיהפוך את מדינת ישראל ל"מדינת הלכה". היו כאלו שאף הגדירו אותם כמסוכנים לקיום המדינה יותר מאשר כל אויביה החיצוניים על שלל נשקם. מילת הקוד, קריאת הקרב נגדם, הייתה "הדתה". שנית, המתנחלים, כולם, ללא יוצא מהכלל, הוקעו, תויגו כשודדי כספים, כגורמים לעוני ולילדים לרעוב. ושלישית, אותם המונים שתומכים מסורתית ב"ליכוד", תויגו כבלתי שפויים, כעיוורים, כמטומטמים, רק לא כבני אנוש סבירים ורגילים. ואלה הם המוני העם של הפריפריה, של כל הערים הבינוניות ברחבי המדינה. והם גם חילוניים וגם מסורתיים, גם מזרחיים וגם אשכנזים. פשוט "עם ישראל".
השנייה, הרשימה המשותפת. הצד שנגד ביבי דיבר על "בחירות היסטוריות", על בחירות שגורל קיומה של המדינה תלוי בהם, על בחירות שכל עתיד הדמוקרטיה בישראל תלוי בהם, ועוד כאלו דברי הפרזה. ואכן, דומני שאלו אכן בחירות "היסטוריות". באיזה מובן? ב-1977 היו בחירות היסטוריות כאשר ה"מערך" הודח מהשלטון במדינה מאז הקמתה, ופינה מקומו לשלטון הליכוד (בהפסקות קצרות). הפעם הממד ההיסטורי הוא בכך שבמצב הפוליטי הקיים מפלגה ציונית גדולה אינה יכולה להקים קואליציה עם מפלגות יהודיות!
שנאה עוורת
לא קרה כדבר הזה, לפי ידיעתי, בתולדות הבחירות במדינת ישראל, אלא בקואליציה בין שתי המפלגות הציוניות הגדולות. התייחסתי במאמרי בשבוע הקודם לסוגיה הזאת שעלתה בזמן ממשלתו השנייה של רבין שהיו לה 62 קולות של המפלגות היהודיות, ולאחר פריסת ש"ס היא נזקקה ל-5 קולות של המפלגות הערביות על-מנת שיהיה לה גוש חוסם. כיום המצב שונה לחלוטין הן מבחינת ההקצנה הלאומית החריפה המאפיינת של חברי "הרשימה המשותפת", והן מבחינת מספרם הגדול, והמספר הקטן יחסית של מפלגת "כחול לבן" לעומת 44 הקולות שהיו לרבין.
השלישית, המבוי הסתום, או במילים אחרות: מצב פוליטי הרבה יותר גרוע מהמצב לפני בחירות אפריל, ואולי הגרוע ביותר בכל הבחירות במדינה. מי שדבק במחלת השנאה העיוורת לנתניהו יכול לספוק כפיים בשמחה ולזמר: "אחרי המבול", העיקר שביבי יעוף לי מהעיניים. מי שחושש "ממבול", ומכיר במעלותיו וחסרונותיו של ביבי - רק יתעצב ויחשוש לבאות.
וכאן אני מגיע להערה אחרונה. בלהט הבחירות לא הובלט אצלנו אירוע מכונן משמעותי שהתרחש בשבת האחרונה: אירן (כן אירן!! לא חוטים בתימן) תקפה את סעודיה ושיתקה חצי מתפוקת הנפט שלה. זה לא רק אירוע הנוגע לנפט ולמחיריו. יש בו הרבה מעבר לכך: היה כאן שימוש בטילים עם טכנולוגיה עילית, שלא אותרו על-ידי מערכות ההגנה האווירית שהקיפו את המקומות המותקפים. זהו אות אזהרה אדום לוהט לישראל ולמערב כולו מפני אירן והעומדים מאחוריה. זה נוגע מאוד לממשלה החדשה, אם ומתי שתקום.

תאריך:  19/09/2019   |   עודכן:  19/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מירב ארד
הבהירה: נצטרך לוודא שהאינטרסים שלנו מיוצגים    "אנחנו צריכים לעשות מאמץ להקים ממשלה ולהפסיק עם הפסילות ההדדיות"    על 7 המנדטים בבחירות: "הצלחנו רק לשמר לקוחות ולא להביא חדשים"
אברהם בנמלך
איך תתפקד ממשלה ברוטציה של ארבעה? היא לא תפקדה עם ראש אחד בראש    ילכו עם ארבעה יצליחו    ואם אחד יאחז בקרנות הכיסא ולא יתחלף? לא יתנו לו חסינות
צ'לו רוזנברג
תוך 4 חודשים נערכו שתי מערכות בחירות שוודאי עלו לקופת המדינה הון עתק, גרמו להתלהמות שמזמן לא הייתה, וגרמו לשיסוי והסתה מן המכוערים שהיו    הסיבה היחידה לכך היא סירובו של נתניהו להיפרד מכיסא ראש הממשלה ביודעו שבסבירות גבוהה מאוד הוא יצטרך להתמודד עם שלושה כתבי אישום קשים העלולים/עשויים לשלוח אותו לכלא
איציק וולף
יו"ר רשימת ימינה הבינה שלא תוכל למנוע את פיצול הרשימה לשלוש סיעות נפרדות, באופן שיפגע בכוחה הפוליטי    "שותפי רצו שנקיים את ההסכם של בלוק טכני והסכמים יש לכבד"
איציק וולף
נשיא ארצות הברית התייחס בפעם הראשונה לתוצאות הבחירות בישראל והבהיר שטרם שוחח עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו    כשנשאל על האפשרות שנתניהו יסיים את תפקידו השיב: היחסים שלנו הם עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il