X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעקבות תמיכתה של הרשימה המשותפת

בני גנץ, אלו תומכיך

דרישה לחסל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית, תמיכה במחבלים רוצחים ובבשאר אסד, השוואה של ישראל לגרמניה הנאצית וצפצוף מוחלט על חוקי הבנייה. כמה קווים מאפיינים למי שבזכותם יקבל גנץ את המנדט להרכבת הממשלה
▪  ▪  ▪
נציגי הרשימה המשותפת אצל הנשיא [צילום: פלאש 90]

בני גנץ צפוי לקבל את המנדט להרכבת הממשלה - בזכות תמיכתה של הרשימה המשותפת (יום א', 22.9.19). סיעה זו הציגה שורה של דרישות כתנאי לתמיכתה ביו"ר כחול-לבן, ולא נמסר האם הן נענו. מכל מקום, דרישות אלו לצד המצע של כמה מן המפלגות המרכיבות את הרשימה, כמו גם מעשיהם ודבריהם של חלק מחברי הכנסת שלה, מלמדים היטב מיהם אלו שמעניקים בפועל לגנץ את האפשרות להקים ממשלה. וזה מעלה לכל הפחות סימני שאלה קשים, בלשון עדינה.
הסיעות
סיעת בל"ד, שהיא הסמן האולטרה-קיצוני במפלגה הקיצונית הזאת, הוקמה בידי המרגל עזמי בשארה. היא דורשת להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה - דהיינו, לבטל את אופיה היהודי; להעניק זכות שיבה מלאה, שמשמעותה ביטול הרוב היהודי של המדינה; לבטל את ההכרה של המדינה בסוכנות היהודית ובקרן הקיימת; לשחרר את כל האסירים הביטחוניים (כולל רוצחי המונים) ולהימנע מגיוס ערביי ישראל לשירות צבאי או לאומי כלשהו. במשפט אחד: הסיעה הזאת שוללת את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית; התמודדותה בבחירות לכנסת לא נמנעה רק משום שהיא חלק מהרשימה המשותפת.
תע"ל של אחמד טיבי מציגה, לפחות כלפי חוץ, עמדה מתונה יותר. היא קוראת לפתור את בעיית הפליטים הפלשתינים "באופן צודק על-פי החלטות מועצת הביטחון" - אלא שההחלטות הללו מדברות על זכות השיבה, שמשמעותה כאמור חיסול הרוב היהודי של ישראל. היא גם דורשת נסיגה לגבולות יוני 1967 והקמת מדינה פלשתינית שבירתה מזרח ירושלים.
חד"ש גינתה בשנים האחרונות את הכרזת מדינות המפרץ ולפיהן חיזבאללה הוא ארגון טרור, הביעה תמיכה במשטרו הרצחני והפושע של בשאר אל-אסד, וגינתה את מתקפת ארה"ב עליו בעקבות השימוש שעשה בנשק כימי נגד אזרחי סוריה.
הנציגים
אחמד טיבי. מי שהיה יועצו של יאסר ערפאת בתקופה בה אש"ף היה ארגון טרור לכל דבר, הגדיר את ישראל כ"מדינת אפרטהייד" בה "הדמוקרטיה היא ליהודים בלבד". הוא בירך את "אנשי הפתח [המחבלים] שמקרבם נפלו השאהידים הראשונים", ומאוחר יותר הרחיב מאוד את אותו רעיון: "אין ערך נעלה יותר מהשהאדה. השהיד הוא אשר פורץ את הדרך ומשרטט בדמו את הדרך לחרות ולשחרור. ברכות לאלפי השהידים במולדת וברכות לשהידים שלנו ושלכם בתחומי הקו הירוק. הכובש רוצה לכנות אותם 'מחבלים'; אנו אומרים שאין דבר נעלה יותר מאלו שמתו למען המולדת".
טיבי תומך ב"מדינת כל אזרחיה" - וכפי שאמרנו, זהו הקוד לחיסול אופיה היהודי של ישראל. הוא גם קורא לבטל את סמליה היהודיים של המדינה - מגילת העצמאות, הדגל, ההמנון וחוק השבות; טיבי דורש את זכות השיבה (אם כי מעריך שרק חלק קטן מהפלשתינים יממשו אותה); מתנגד לגיוס ערבים לצה"ל גם אם ישראל תהיה מדינת כל אזרחיה. את ההתנחלויות הוא כינה "גידול סרטני שיש להסיר", ואת חיסולו של מנהיג חמאס, אחמד יאסין - "פשע מלחמה". לגרסתו, ישראל הייתה אשמה בחטיפת החיילים בהר דוב שהובילה למלחמת לבנון השנייה, שכן חיזבאללה "נאלץ לחטוף את החיילים לאור דרך המחשבה של ההנהגה הישראלית וטמטומה". לדברי טיבי, הר-הבית שייך למוסלמים בלבד וליהודים אין זכות לטמא אותו, בהר לא היה מעולם מקדש יהודי, ו"הכיבוש הישראלי של ירושלים יסתיים כמו הכיבוש הצלבני והבריטי".
עופר כסיף. לדעתו יש לשנות את הדגל וההמנון, לבטל את חוק השבות ולמנוע את "הפרהסיה היהודית של המדינה". ממשלת ישראל היא "ממשלה פשיסטית פר-אקסלנס ובה מוטיבים נאצים של ממש... ובראש, מעל כולם: נבל חדל אישים שהרס כל דבר חיובי שאי פעם היה פה... תלמיד מצטיין של משנת גרינג". בשנה שעברה אמר: "בשיח הישראלי שממשלת ישראל הנוכחית יצרה, זה לגיטימי להרוג ערבים. ככה מדרדרים לתהום למה שקרה בגרמניה לפני 80 שנה".
כסיף גם קרא לפגוע בחיילי צה"ל: "פגיעה בחיילים אינה טרור. אפילו בספר של נתניהו על טרור הוא מגדיר במפורש פגיעה בחיילים או באנשי כוחות ביטחון כמלחמת גרילה. זה לחלוטין לגיטימי, לפי כל קריטריון מוסרי, ודרך אגב, גם משפטי בינלאומי. עם זאת, אני לא אומר שזה דבר נפלא, משמח ורצוי". אין לו ספק, הוסיף, שמפקדי חמאס ההורגים כיום חיילים, יהיו גיבורי המדינה הפלשתינית.
היבא יזבק. כינתה בשם "שהיד" את סמיר קונטאר - רוצח משפחת הרן בנהריה, שחזר לפעילות בחיזבאללה לאחר שחרורו וחוסל בידי צה"ל. בית המשפט העליון רמז בבירור, כי אם היה מתבקש - היה פוסל את מועמדותה לכנסת ה-22.
אוסמה סעדי. אמר: "אנחנו בעד מאבק פלשתיני עממי ונגד פגיעה בחפים מפשע. את הפיגוע בתל אביב גינינו כי זה טרור. ביו"ש יש מתנחלים כובשים ושם זה שונה".
יוסף ג'בארין. השתתף בשנת 2013 בכנס בנושא "האפרטהייד הישראלי" ודיבר על "הגזענות בתחומי הקו הירוק". ביולי השנה היה אורח בכנס של הארגון האיסלאמי "ידידי אל-אקצה" בבריטניה, שעסק בקידום החרם ובשיטות המאבק הבינלאומיות נגד ישראל.
הדרישות
הרשימה המשותפת דורשת לבטל את חוק יסוד הלאום וחקיקת חוק יסוד שיבטיח שוויון לכל תושבי המדינה - עוד מהלך שמשמעותו ביטול אופיה היהודי של ישראל. אנחנו מבקשים להפנות את תשומת הלב לדרישה אחרת, שמשמעותה מתן הכשר לעבריינות מתמשכת ומכוונת: ביטול דוח קמיניץ.
מדובר בדוח שהוגש לממשלה לפני שלוש שנים, במטרה להילחם בבנייה הבלתי-חוקית שהפכה למכת מדינה, ושהיא בולטת במיוחד במגזר הערבי. מאז הופץ תזכיר חוק ליישומו, אך לא הרבה התקדם. שניים מהעקרונות המרכזיים של הדוח ושל החוק המוצע הם: הענישה על עבירות בנייה תוחמר במידה ניכרת, תוך דגש על ענישה כלכלית; ובתי המשפט לא יוכלו לדחות ביצוע של צווי הריסה, אלא במקרים מיוחדים.
על-פי ההצעה, העונש המירבי על בנייה ושימוש ללא היתר יהיה שלוש שנות מאסר (במקום שנתיים כיום), הקנס המירבי יהיה 226,000 שקל והקנס היומי על הפרות מתמשכות יהיה 1,400 שקל. האמצעי הכספי העיקרי המוצע הוא קנס בגובה כפליים משוויו של המבנה הבלתי-חוקי, או כפליים ההפרש בין שווי הקרקע בייעודה המקורי לבין השווי לאחר הבנייה עליה. עונש המאסר המירבי על אי-קיום צו הריסה יוכפל לשנתיים.
על-פי השינוי המוצע, ברירת המחדל תהיה הריסה בתוך 30 יום, ובית המשפט יוכל להאריך את המועד רק מטעמים מיוחדים ורק אם המבנה אינו מסוכן. בית המשפט יהיה רשאי להתנות את הדחייה בהפקדת ערבויות כספיות לביצוע הצו במועד הנדחה ובתנאים נוספים. אם העבריין לא יהרוס את המבנה במועד, תוכל הרשות הרלוונטית לעשות זאת בעצמה ולחייב אותו בהוצאות. כמו-כן, ניתן יהיה להוציא צו הריסה גם בלא הרשעה, אם לדעת התובע אין עניין לציבור בהעמדה לדין פלילי, אך יש עניין בהריסה. התזכיר גם מציע להחיל על עבירות הבנייה את חוק העבירות המינהליות, כך שניתן יהיה להטיל עליהן גם קנסות מינהליים.
משמעות דרישה זו של הרשימה המשותפת היא צפצוף מוחלט על החוק ועל בתי המשפט. זו איננה הכשרה של השרץ, אלא פתיחת הדלת לרווחה לכל השרצים שטרם באו לעולם. אם רשימת ימין הייתה מעלה דרישה כזו לגבי התנחלויות, הייתה קמה צעקה (ראו המאבק על חוק ההסדרה). כאשר רשימה ערבית דורשת זאת לגבי עבירות בהיקף נרחב פי כמה, זה נשמע כמעט טבעי.

תאריך:  22/09/2019   |   עודכן:  23/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני גנץ, אלו תומכיך
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אוי לתומכים ואבוי לנתמך !
א.ל. רמת-גן  |  22/09/19 20:41
2
גם האמת היא אופציה.
יוסי מ.  |  22/09/19 21:32
3
הפקרה
לא לפייסבוק  |  22/09/19 21:45
4
יש לנו בעיה
הפרעאנק הזועם  |  22/09/19 22:02
5
אם אתה מחפש תיאום
אלטע קאקער  |  23/09/19 00:56
6
ZU LO MDINA YEHUDIT NEKUDA
Haim Mevin, NYC  |  23/09/19 03:08
7
השנאה מעל הכל! הערבים לא אשמים
קורןנאוה טבריה  |  23/09/19 05:39
8
נתניהו - אלה תומכיך
ארי כספי  |  23/09/19 08:34
 
- כמו שאמר בן אהרון
יאיר4  |  1/10/19 07:29
9
אמור לי מי חברך, ואגיד לך,
מדמוני אסף  |  23/09/19 09:54
10
תומכיו:33 מנדטים+11 יהודים
רבקה שפק ליסק  |  2/10/19 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איציק וולף
הרשימה הערבית המשותפת המליצה על בני גנץ כמי שצריך להרכיב את הממשלה ובכך העניקה לו 57 ממליצים    בעקבות התרגיל של נתניהו חידש ריבלין שאלה: האם המנדט יוחזר אליו במקרה של כישלון
איציק וולף
יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הבהיר שמפלגתו לא תצטרף לגוש השמאל    "אני יזמתי את בלוק הימין, צר לי לאכזב את כולם - ש"ס תמשיך להיות בצד של נתניהו"
עו"ד אביעד ויסולי
הסיבה שהליכוד כשל בבחירות ברורה כשמש - נתניהו הימר על התקשורת, האינטרנט, הטוויטר והפייסבוק, והזניח את השטח
דן מרגלית
אני רואה בחיוב גם את הגידול בשיעורי ההצבעה למען ש"ס ויהדות התורה
מירב ארד
פגישת ראשי הרשימה הסתיימה ללא החלטה משותפת להצביע לגנץ    הנשיא יחל היום את סבב ההתייעצויות עם הסיעות שנבחרו לכנסת במטרה להחליט מי ירכיב את הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il