X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מה אירע בשיחה עם נשיא אוקראינה

טראמפ רומז: דיברתי על ביידן

טראמפ מאשר למעשה ששוחח עם עמיתו האוקראיני בנוגע למשפחתו של ג'ו ביידן ג'וליאני: אלחץ לחדש את החקירה באוקראינה בנוגע לבנו של סגן הנשיא לשעבר רומני: אם טראמפ ניסה להיעזר במנהיג זר - "זה מטריד ברמות"
▪  ▪  ▪
ביידן. לחץ לפטר את התובע [צילום: מג קינארד, AP]
טראמפ, זלנסקי ומשפחת ביידן
איתמר לוין
האם נשיא ארה"ב הבטיח לעמיתו האוקראיני סיוע פדרלי תמורת קידום חקירה נגד בנו של ג'ו ביידן? זו השאלה המרכזית בפרשה הנוכחית, מסביר וושינגטון פוסט
לרשימה המלאה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אישר למעשה אמש (יום א', 22.9.19), כי שוחח עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, על סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו, הנטר ביידן. במקביל, הגבירו אתמול טראמפ ומקורביו את התקפותיהם על ביידן, המועמד הדמוקרטי המוביל לקראת בחירות 2020.
טראמפ וזלנסקי שוחחו ב-25.9.19, ועל-פי הנטען - טראמפ יצר זיקה בין חקירה באוקראינה בנוגע לביידן-הבן לבין יחסיהן של שתי המדינות. הנטר ביידן היה חבר במועצת המנהלים של חברת הגז המקומית בוריסמה, נגדה ניהל התובע הכללי חקירה - עד שהאחרון פוטר, בין היתר בלחצו של ביידן בשמה של ארה"ב. שלטונות אוקראינה אומרים, כי החקירה הייתה קפואה באותו שלב.
טראמפ אמר לעיתונאים: "השיחה שניהלתי הייתה בעיקרה לצורכי ברכות [על בחירתו של זלנסקי], היא הייתה בעיקרה על שחיתות המתרחשת, הייתה בעיקרה על כך שאנחנו לא רוצים שאמריקנים, כמו סגן הנשיא ביידן ובנו, יוסיפו לשחיתות שכבר קיימת באוקראינה. ולאוקראינה יש הרבה בעיות". מאוחר יותר נסוג מעט טראמפ, באומרו: "אני לא רוצה אפילו להעלות את זה, אבל בהחלט יש לי זכות" להעלות את נושא ביידן בפני זלנסקי. לדבריו, הוא ישמח לפרסם את תמליל השיחה, אם כי עדיין לא החליט על כך.
טראמפ המשיך ותקף את ביידן, למרות שלא הציג כל הוכחה לטענותיו נגדו: "אני לא מחפש לפגוע בו ביחס לבנו, אבל לג'ו יש הרבה בעיות. לג'ו יש מספיק בעיות. אבל הוא אמר דבר נורא", הוסיף בהתייחסו לטענתו של ביידן ולפיה טראמפ שוחח עם זלנסקי בנוגע להנטר ביידן.
כאמור, בכירים אחרים בממשל ובסביבתו של טראמפ שבו וטענו, כי ביידן פעל שלא כשורה. שר החוץ, מייק פומפאו, אמר, כי לא ראה את התלונה שיצרה את הפרשה הנוכחית והוסיף: "אני מקווה שאם סגן הנשיא ביידן היה מעורב בפעילות בלתי הולמת, אם היה לו ניגוד עניינים או שהוא אפשר למשהו בלתי תקין להתרחש באוקראינה, שנרד לשורש העניין".
וושינגטון פוסט - אשר חשף את הפרשה - מזכיר, כי בחודשים האחרונים לוחץ פרקליטו האישי של טראמפ, רודי ג'וליאני, על אוקראינה לחדש שתי חקירות: בעניינו של הנטר ביידן, והטענה לפיה הדמוקרטים שיתפו פעולה עם גורמים אוקראיניים כדי לחשוף מידע מזיק על פעילותו הפוליטית במדינה של פול מנפורט, שהיה מאוחר יותר יו"ר קמפיין טראמפ ב-2016. אתמול טען ג'וליאני, כי הנטר ביידן מכור לסמים.
הפרשה העלתה מחדש את הטענות לפיהן טראמפ מוכן להיעזר במדינות זרות לצרכיו הפוליטיים - טענה שעמדה במרכז הפרשה הרוסית (בה נקבע, כי אומנם רוסיה סייעה לקמפיין טראמפ, אך לא היה תיאום בין הצדדים). היא גם מעניקה תחמושת מחודשת לדמוקרטים בקונגרס הטוענים שיש לנהל הליכי הדחה נגד טראמפ. זלנסקי וטראמפ ייפגשו מחרתיים (יום ד', 25.9.19) בשולי עצרת האו"ם, ופגישתם אמורה לעסוק בעיקר במאבק בשחיתות באוקראינה. ג'וליאני אמר אתמול לפוסט, כי הוא עובד חודשים לקראת פגישה זו, וכי ימשיך ללחוץ כדי לחשוף את ענייניה הכספיים של משפחת ביידן. "אני לא עושה דבר שמערב את הלקוח שלי בלי לדבר איתו", הוסיף.
טראמפ תקף אתמול את גרסתו של ביידן, לפיה מעולם לא דיבר עם בנו על עסקיו בחו"ל, ותהה האם מישהו מאמין לכך. הפוסט מזכיר, כי טראמפ עצמו טען שלא דיבר עם בנו, דונלד טראמפ הבן, לפני שהלה נפגש ביוני 2016 עם עורכת דין רוסייה שהבטיחה מידע מזיק על הילרי קלינטון. ביידן עצמו סירב להתייחס לנושא ואמר, כי יש להתמקד בהפרת החוקה בידי טראמפ, וטען שמדובר בניצול לרעה של סמכותו כנשיא.
בעוד רוב המחוקקים הרפובליקנים נמנעו מלהתייחס לפרשה, דרש הסנאטור מיט רומני - יריב ותיק של טראמפ - לחשוף את פרטי השיחה בין שני הנשיאים. "אם הנשיא ביקש מנשיא אוקראינה או לחץ עליו, בעצמו או באמצעות פרקליטות הפרטי, לחקור יריב פוליטי - זה מטריד ברמות", טען. "חיוני שהעובדות ייצאו לאור", הוסיף מי שהיה ב-2012 המועמד הרפובליקני לנשיאות. ואילו הסנאטור הרפובליקני ג'ון קורנין אמר, כי הטענות נגד טראמפ מבוססות על דיווחים חלקיים וכי אין ראיה ישירה לכך שטראמפ ביקש מזלנסקי לנהל חקירה נגד בני משפחת ביידן.
שר האוצר, סטיב מנוחין, התחמק מהשאלה האם מעשיו של טראמפ היו תקינים. לדבריו, זוהי ספקולציה שאין לו יסוד להאמין בה. מנוחין הוסיף, כי במקום לעסוק בשיחה חסויה בין שני מנהיגים, "הנושא האמיתי איננו מה הנשיא אמר אלא מה עשה בנו של ביידן". הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינזדי גראהם קרא למשרד המשפטים לחקור את קשרי ביידן-אוקראינה, בדומה לחקירת הפרשה הרוסית בעניינו של טראמפ.
בשנת 2016 ביקר ביידן באוקראינה ולחץ לפטר את התובע הכללי, ויקטור שוקין, תוך שהוא מבהיר שארה"ב תסרב לערוב להלוואות אוקראיניות במיליארד דולר אם דרישתה לא תיענה. שורה של מדינות לחצו באותה עת לפטר את שוקין, בטענה שהוא אינו נלחם כיאות בשחיתות באוקראינה.

תאריך:  23/09/19   |   עודכן:  23/09/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
חוקרים של החברה טוענים שהצליחו לעבור משלב המחקר לשלב הטכנולוגיה    מומחים בחברות מתחרות אומרים לפורצ'ן: הדרך עדיין ארוכה מאוד
איתמר לוין
המשרד הורה לאוניברסיטאות דיוק וצפון קרוליינה לשכתב את התוכנית המיועדת לבתי ספר יסודיים ותיכוניים, בנימוק שהיא מוטה נגד יהודים ונוצרים
איתמר לוין
בית המשפט העליון של בריטניה יקבע האם ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, פעל כחוק כאשר שלח את הפרלמנט לפגרה כפויה. דיילי טלגרף מציג את ההכרעות האפשריות
איתמר לוין
משרד הפנים הבריטי הורה למחלקת ההונאות, הפועלת במשטרת הסיטי, למחוק רבבות תלונות בשנה - במטרה להראות שנתוני הפשיעה נמוכים מכפי שהם באמת
איתמר לוין
נושיה של הסוכנות הוותיקה בעולם דורשים הזרמה מיידית של 200 מיליון ליש"ט    דיילי מייל צופה, כי אם לא יושג הסכם - הסוכנות עלולה לקרוס ביום ראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il