X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ההחלטה לפתוח בחקירה כנגד בנימין נתניהו וההחלטה להעמידו לדין כפוף לשימוע, שנראו נכונות לשעתן לפחות מההיבט המשפטי והציבורי, נראית לרבים בדיעבד כטעות איומה שתוצאותיה מאיימות על מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. לשמור על כבוד מערכת החוק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

המצב הפוליטי המורכב שאליו נקלעה מדינת ישראל הוא תוצאה ישירה, צפויה וכמעט בלתי נמנעת, של חקירת ראש ממשלה מכהן. גם אלו שמשוכנעים שבנימין נתניהו מושחת ומקומו בכלא וגם אלו שסבורים שהוא קורבן לקנוניה פוליטית יסכימו שהימשכות חקירת ראש הממשלה גרמה וגורמת לנזק למדינת ישראל.
הנזק הראשון מחקירת ראש ממשלה מכהן נובע מכך שחלק מזמנו ומתשומת ליבו של ראש הממשלה, בעל התפקיד הבכיר והחשוב ביותר במדינה, מופנה בהכרח לענייניו האישיים במקום שיוקדש כולו לניהול ענייני המדינה. כמו-כן, כל החלטה של ראש ממשלה הנתון תחת חקירה נתפסת כבלתי לגיטימית ונגועה, לכאורה, באינטרסים זרים.
נזק שני נובע מכך שבמצב שראש ממשלה מכהן נתון תחת חקירה, הוא וחברי ממשלתו, נמצאים בעימות מובנה עם רשויות החוק, המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה. מצב בו היועץ המשפטי לממשלה שאמור להיות איש אמונו ועזר כנגדו של ראש הממשלה הופך בעיניו ובעיני חברי ממשלתו לאויב בוודאי שאינו מאפשר ניהול תקין של ענייני המדינה.
נזק שלישי שניתן היה לצפות מראש ושאנחנו כבר חווים, הוא הגדלת הקיטוב בעם, שמתבטא בשיח אלים, בחוסר אמון ברשויות, ובפרימת הנורמות הציבוריות וההסכמות הלאומיות.
"שלטון החוק"
לבסוף, הדחה של ראש ממשלה מכהן מתוקף החלטה של מעטים (שופטים ופרקליטים) במקום באמצעות בחירות, הופכת את ישראל מדמוקרטיה אמתית שבה רצון הרוב הוא המכריע, לאוטוקרטיה משפטית שבה עקרון שלטון החוק שמיוצג על-ידי יחידים עומד מעל רצון העם. בניתוח קר של העובדות, הנזק שכבר נגרם למדינת ישראל וזה שבוודאי עוד ייגרם, עולה עשרות מונים על כל תועלת אפשרית מהמשך ההליך המשפטי כנגד בנימין נתניהו.
ההחלטה לפתוח בחקירה כנגד בנימין נתניהו וההחלטה להעמידו לדין כפוף לשימוע, שנראו נכונות לשעתן לפחות מההיבט המשפטי והציבורי, נראית לרבים בדיעבד כטעות איומה שתוצאותיה מאיימות על מדינת ישראל. המשך ההליך המשפטי יגרום בוודאי להמשך ההקצנה בחברה הישראלית, לחוסר יציבות פוליטית, ייתכן לירידה בדירוג האשראי של ישראל ובסבירות לא קטנה לפגיעה בביטחון המדינה.
גם "שלטון החוק" לא ייצא נשכר בין אם בנימין נתניהו יורשע ובין אם יזוכה. זיכוי של ראש הממשלה יהווה מכה אנושה לשארית האמון הציבורי במשטרה ובפרקליטות. הרשאה של ראש הממשלה תוביל לפגיעה לא פחותה באמון הציבור ברשויות ולשסע חברתי חמור. בשני המקרים להערכתי, כל ממשלה עתידית תשאף לסרס את הפרקליטות, לקצץ את סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה ולפגוע במעמד בית המשפט העליון כדי למנוע תרחיש דומה בעתיד.
למרבית המזל נקרתה בפניך הזדמנות, אולי, אחרונה לתקן את הטעות שעשית, להחזיר את שד השנאה לבקבוק ואת הדמוקרטיה הישראלית למסלול. לכן, ביושבך כדן יחיד, חיוני שלא רק הראיות המשפטיות וסיכויי ההרשעה, יעמדו לנגד עיניך. תרצה או לא תרצה, על כף המאזניים ועל כתפיך מונחים הפעם בעיקר שלומה ועתידה של מדינת ישראל.
לכן חיוני שהחלטתך תהיה לא רק מנומקת משפטית אלא, בעיקר, תיתפס על-ידי רוב הציבור כהוגנת ולא תוליך חלילה להתלהטות יצרים, לסערה ציבורית ולהגברת הקרע בעם. ההחלטה הנכונה ביותר לדעתי, שתעמוד במבחן הראיות, תתקבל בהבנה על-ידי הציבור, תשמור על כבוד מערכת החוק ותימנע מהתערבות יתר בהליך הדמוקרטי תהיה לעצור את ההליך המשפטי בתיקים 2000 ו-4000 התקדימיים ולהמשיך את ההליך בתיק 1000. כמעט כל החלטה אחרת, אני חושש, עלולה להטיל את מדינת ישראל למערבולת מסוכנת. אני מקווה שיעמדו לך הכוח והתבונה לקבל החלטה נבונה ושקולה ולא רק מדויקת משפטית.

תאריך:  24/09/2019   |   עודכן:  24/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב אישי ליועץ המשפטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה בתשלום ?
ארי כספי  |  24/09/19 11:58
2
ומה ענה לך היועץ המשפטי? ל"ת
הירונימוס  |  25/09/19 09:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
דן מרגלית
נתניהו נהג בהם כאילו היו "כחומר ביד היוצר", או בלשון עממית - כאילו היו הפלסטלינה שלו
צ'לו רוזנברג
נבחרי הליכוד מתהדרים בכך שאין במפלגתם "סכינאות", אין מדיחים מנהיג, ומיני מנטרות חסרות שחר    ההיסטוריה של הליכוד מלאה במחלוקות אישיות, בניסיונות להדחה או החלפה של מנהיגים
חיים שטנגר
ככל שיזוכה נתניהו מכתב האישום מורכב וסבוך, ככל שיהיה ולא יורשע בעבירה פלילית, המונעת שובו לשלטון ואל שולחן הממשלה, הרי יוכל הוא לשוב בגאון ובראש מורם לכהן בראש ממשלת ישראל, בתום הקדנציה הראשונה לשלטונו של בני גנץ, כראש ממשלה
יוסי דר
זכותו המלאה של נתניהו להילחם על חפותו כמיטב כשרון פרקליטיו    התנהלות הפרקליטות והמשטרה במהלך איסוף הראיות אינה חפה מפגמים שורשיים - סוגיית עדי המדינה היא רק דוגמה אחת לכך
דן מרגלית
יש לכחול-לבן מה להציע למרכיבים מסוימים במחנה הימין המצהיר אמונים מבישים לביבי    זו פשרה קשה אבל לגיטימית לגמרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il