X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
קיבל את עמדת גוגל וקבע שהכלל שנפסק בשנת 2014, ולפיו ניתן לבקש להסיר תוצאות ישנות או מביכות ממנועי החיפוש, חל רק ב-28 מדינות האיחוד האירופי
▪  ▪  ▪
בית הדין האירופי לצדק [צילום: סילביאן פלאצי, AP]

כלל "הזכות להישכח" חל על גוגל רק ב-28 מדינות האיחוד האירופי ולא מחוצה לו. כך קבע אתמול (יום ג', 24.9.19) בית המשפט האירופי הגבוה לצדק – הגוף המשפטי העליון באיחוד האירופי.
בשנת 2014 קבע בית המשפט, כי לאזרחי האיחוד יש זכות לבקש ממנועי החיפוש למחוק קישורים למידע רגיש, מביך או בלתי מעודכן. גוף צרפתי העוסק בהגנת הפרטיות ביקש לחייב את גוגל להעניק זכות זו גם למי שמתגוררים מחוץ לאיחוד, אך עמדתו נדחתה. בית המשפט קבע, כי החוק הנוכחי באירופה אינו מאפשר את הרחבת "הזכות להישכח", אם כי הדגיש, כי מנועי החיפוש חייבים לאמץ מדיניות אשר לא תעודד גולשים לעקוף את הכלל דרך מדינות שמחוץ לאיחוד.
וושינגטון פוסט מעיר, כי התיק עורר שאלות של אסדרת האינטרנט בתחומי שיפוט שונים, כמו גם של האיזון בין הפרטיות והשם הטוב לבין חופש הביטוי וזכותו של הציבור לקבל מידע. תומכי הדרישה טענו, כי קל מאוד לעקוף את הכלל על-ידי מעבר פשוט מחיפוש בגוגל במדינה האירופית לחיפוש באתר האמריקני המרכזי של החברה. גוגל נהנתה מתמיכתן של מיקורוסופט, ויקימדיה (בעלת ויקיפדיה) ואגודת העיתונאים למען חופש הביטוי. בין היתר נטען, כי עלול להיווצר תקדים מסוכן, בו יוכלו להשתמש ממשלות בלתי דמוקרטיות כדי לצנזר את האינטרנט.
בארה"ב קראה ועדת הסחר הפדרלית לקונגרס להעביר חוק פרטיות פדרלי, אשר יקבע כיצד ינוהל מידע אישי בידי חברות הטכנולוגיה. אך בעוד בארה"ב מתנהלים הדיונים בנושא בעצלתיים, באירופה כבר יש חקיקה כזו; ואילו קנדה, צ'ילה, ברזיל, הודו ומקסיקו בוחנות חקיקה דומה, מציין הפוסט.
במקביל ניצבת גוגל בפני לחצים מצד המאסדרים האירופיים. בחודש מארס קנסה אותה נציבות האיחוד ב-1.7 מיליארד דולר בשל טכניקות פרסום שהפרו את חוקי ההגבלים של האיחוד. בשנה שעברה נקנסה גוגל בידי הנציבות ב-5 מיליארד דולר בשל עבירות ישירות על חוקי ההגבלים, והצטוותה לשנות את הפעלת מנוע החיפוש במערכות ההפעלה אנדרואיד בטלפונים סלולריים. קודם לכן היא ספגה קנס של 2.7 מיליארד דולר, בשל האופן בו הפנתה גולשים לאתר המסחרי שלה.
מומחי משפט וטכנולוגיה אמרו לפוסט, כי הפסיקה מציבה גבולות הולמים בפני ההשפעה האירופית על האסדרה של שוק האינטרנט העולמי. דניאל קסטרו אמר, כי אין להרשות לאיחוד לכפות את כלליו על מדינות שמחוצה לו, וכי עליו גם למצוא איזון טוב יותר בחוקים ובכללים שהוא מפעיל ביחס לרשת. פטריק ון-אקה הוסיף, כי פסיקה שונה עלולה הייתה ליצור תקדים בו ישתמשו מדינות אחרות כדי לכפות את חוקיהן מחוץ לגבולותיהן.

תאריך:  25/09/19   |   עודכן:  25/09/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אין סיכוי שטראמפ יודח בגלל הפרשה החדשה, והשערורייה סביב ג'ו ביידן היא אמיתית    הצד החיובי של העסק: אולי טראמפ יחשוב פעמיים לפני שינהג שוב באותה צורה
איתמר לוין
רוסיה השמיטה נתונים ממאגר נתוני בדיקות הסמים שהעבירה לסוכנות הבינלאומית - ועלולה להיות מורחקת מהאולימפיאדה ב-2020 ומהגביע העולמי ב-2022
איתמר לוין
בעוד ארה"ב נסוגה מן האו"ם והארגונים המסונפים אליו, סין מנסה להפוך אותו למכשיר שיקדם את האינטרסים והאידיאולוגיה שלה - מזהיר מאמר ב-Foreign Affairs
איתמר לוין
רק חלק קטן מרשימת 100 סדרות הטלוויזיה שודרו גם בישראל, ובהן "חסרי בושה", "סקס והעיר הגדולה", "סיפורה של שפחה" ו"מאד מן". ומי במקום הראשון?
איתמר לוין
טראמפ מאשר למעשה ששוחח עם עמיתו האוקראיני בנוגע למשפחתו של ג'ו ביידן    ג'וליאני: אלחץ לחדש את החקירה באוקראינה בנוגע לבנו של סגן הנשיא לשעבר    רומני: אם טראמפ ניסה להיעזר במנהיג זר - "זה מטריד ברמות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il