X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פתיחת מעבר הגבול "אלקאים-אלבוכמאל" על גבול עירק-סוריה מהווה גשר יבשתי שיאפשר לאירן להעביר משלוחי נשק גדולים לכוחותיה בסוריה ולחיזבאללה בלבנון מדובר בניצחון אירני בדרך למימוש התוכניות הצבאיות נגד ישראל ההתקפות האוויריות באזור המיוחסות לישראל לא עצרו את פתיחת המעבר אבל הן חייבות להתגבר כדי לשבש את התוכניות האירניות
▪  ▪  ▪
סולימאני. סטירת לחי לארה"ב ולישראל

למרות הלחצים האמריקנים על ממשלת עירק, ולמרות התקיפות האוויריות המיוחסות לישראל באזור, נחנך ונפתח ב-30 בספטמבר מעבר הגבול בין עירק לסוריה המכונה אלקאים-אל-בוכמאל. מדובר במעבר גבול שנמצא סמוך לגשר מרכזי על נהר הפרת.
המעבר היה סגור מאז 2012. בפתיחתו יהיו שלושה מעברי גבול פעילים בין סוריה לעירק, דבר שיש לו משמעויות מדיניות, כלכליות וצבאיות-אסטרטגיות.
על-פי גורמי מודיעין מערביים, אירן בונה מתחם חדש כ-2 ק"מ מהמעבר שנפתח באל-בוכמאל כדי להשתמש בו להעברות נשק וציוד צבאי לסוריה ולחיזבאללה בלבנון. על-פי גורמים אלה, ישראל תקפה באחרונה מהאוויר מטרות אירניות באזור כדי לשבש את הקמת המסדרון היבשתי החדש מאירן דרך עירק ועד לחופי סוריה ולבנון, שדרכו מתכננים האירנים להעביר טילים מדויקים ואמצעי לחימה לכוח "קודס", למליציות השיעיות בסוריה ולכוחות חיזבאללה בלבנון כדי לתקוף את ישראל בעתיד.
האירנים מקימים באזור מעבר הגבול אל-בוכמאל מובלעת צבאית באחריות כוח "קודס" שבפיקודו של הגנרל קאסם סולימאני, מובלעת שבה ירוכזו אמצעי הלחימה שיגיעו מאירן לעירק לקראת העברתם לסוריה ולבנון. פתיחת המעבר באל-בוכמאל מחזקת את השפעת אירן באזור. מדובר בניצחון של אירן ושלוחותיה. באירן רואים בה "סטירת לחי" לארה"ב וישראל.
המאמצים של ישראל וארה"ב לבודד את אירן ולמנוע ממנה חיבור יבשתי אל הים התיכון, נכשלו. למעשה, נפתח ציר יבשתי חדש: טהרן-בגדד-דמשק-ביירות, שמקבל את הכינוי "האוטוסטרדה של "ציר ההתנגדות".
פתיחת המעבר התאפשרה לאחר שכוחות צבא עירק הצליחו למגר את כוחות דאעש באזור, ולאחר שסוריה הצליחה להשתלט מחדש על שטחים גדולים בגבולה המזרחי.
העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה דיווח ב-1 באוקטובר, כי ראש ממשלת עירק עאדל עבד אלהאדי דחה לחצים ופיתויים אמריקנים שלא לפתוח את מעבר הגבול החדש.
שבירת המצור האמריקני על סוריה
לדברי גורמים סורים, פתיחת עבר אלקאים-אלבוכמאל הביאה לשבירת המצור האמריקני על סוריה. עכשיו תוכל סוריה לחדש את קשרי הכלכלה, המסחר והתיירות עם עירק.
ראש מנהלת המעברים העירקי כאט'ם אלעקאבי אמר ב-30 בספטמבר כי "המעבר הנוכחי הוא זמני", וכי קיימת תוכנית להרחיב את המעבר על-פני שטח של 400 דונמים במרחק של 2 ק"מ מהמיקום הנוכחי שלו - כדי שיוכל לקלוט יותר אנשים וכלי רכב.
לפני כשנה נפתח מחדש מעבר "נציב" בין סוריה לירדן. פתיחת המעבר באלקאים-אלבוכמאל בגבול עירק-סוריה תאפשר להגדיל את שיתוף הפעולה המסחרי בין עירק לסוריה. עירק מהווה את העומק המסחרי העיקרי של סוריה. היא תוכל עכשיו לייצא סחורות דרך עירק למדינות המפרץ ולטורקיה.
לאן פני הדברים?
ישראל הצליחה לעכב במידת-מה את פתיחת מעבר אלקאים-אלבוכמאל כדי למנוע את הקמת האוטוסטרדה מטהרן לסוריה וללבנון דרך עירק. אין ספק, אפוא, שמדובר בניצחון חשוב של הגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" של "משמרות המהפכה", שפיקח אישית על ההכנות לפתיחת המעבר ואף סייר בשטח מספר פעמים.
המעבר הזה אמור לסייע לאירן לחזק את נוכחותה צבאית בסוריה, לתגברה באמצעי לחימה מתקדמים, ולחזק את כוחו הצבאי של חיזבאללה בלבנון. לכן, פתיחת האוטוסטרדה הזו מסכנת את ביטחון ישראל.
הנחת העבודה של "ציר ההתנגדות" היא: פתיחת המעבר יוצרת עובדה-מוגמרת שתקשה על ישראל להמשיך בתקיפות האוויריות באזור. אולם, ישראל חייבת להמשיך בכל הכוח בתקיפות האוויריות כדי למנוע את הקמת המתחם האירני של כוח "קודס" באזור ומעבר של כל משלוח נשק מאירן לסוריה ולבנון דרך האוטוסטרדה החדשה.
אירן ממשיכה בתוכניות שלה להדק את המצור על ישראל וליצור איום ביטחוני מסוכן של עשרות אלפי רקטות וטילים מדויקים המקיפים אותה מכל עבר. היא גם מצליחה לקבוע עובדות חדשות בשטח ולממש את תוכניותיה. ישראל חייבת לשמר את כוח ההרתעה. האירנים מבינים רק את שפת הכוח, לכן התקיפות בעירק ובסוריה חייבות להימשך וביתר עוצמה.

תאריך:  01/10/2019   |   עודכן:  01/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוטוסטרדה של "ציר ההתנגדות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מתקפת טט-מויאטנם לירדן
אלו שלא שוכחים 73  |  1/10/19 17:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לוקח אחריות על רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י אך מכחיש כי הורה לחסלו    סעודיה מנסה לשקם את תדמיתה בעולם שנפגעה קשות בעקבות הרצח אך אינה מתפשרת בכל הקשור לשמירה על יציבות בית המלוכה הסעודי
איציק וולף
לא היו נפגעים, אך נגרם נזק קל    צבא מצרים הרג 118 מחבלי דאעש בסדרת מבצעים לאחר שהארגון הרג 19 חיילים מצריים
יוני בן-מנחם
גורמי הביטחון של מצרים טוענים כי ההפגנות נגד הנשיא א-סיסי אורגנו על-ידי כמה גופים: "האחים המוסלמים", המודיעין הטורקי וארגוני דאעש והגי'האד האיסלאמי. המשטר המצרי גיבש תוכנית לצמצם את המחאה נגד הנשיא ולארגן הפגנות ענק לתמיכה בנשיא א-סיסי
יוני בן-מנחם
הרחוב המצרי יצא לרחובות בסוף השבוע במחאה על תופעת השחיתות אך תנועת "האחים המוסלמים" בסיוע אמצעי התקשורת של קטר וטורקיה מגזימה בתיאור ההפגנות    הנשיא א-סיסי יצטרך להקל את מדיניות "יד הברזל" במצרים כדי למנוע את הפיכת ההפגנות לכדור שלג שיאיים על המשך שלטונו
יוני בן-מנחם
הנשיא טראמפ עסוק בקמפיין הבחירות לנשיאות ונמנע מלהגיב צבאית על המתקפה האירנית על מתקני הנפט בסעודיה מחשש למלחמה אזורית שתסבך גם את ישראל. חשש במערכת הביטחון שהתקיפה המוצלחת של אירן בסעודיה תעודד אותה לתקיפת פתע דומה על ישראל באמצעות מל"טים וטילי שיוט
רשימות נוספות
עירק: הרוגים בתקיפת מחסן נשק של מיליציה שיעית  /  מחלקה ראשונה
הנסיך מוחמד מאחורי רצח ג'מאל חאשוקג'י  /  איתמר לוין
מוחמד מורסי מת בבית המשפט  /  איציק וולף, איתמר לוין
מאבק המדיה החברתית בסודן  /  איתמר לוין
ההשפלה של סעודיה  /  יוני בן-מנחם
התקפה על האמינות הסעודית  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il