X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
שיפוט מהיר / אדהם ספדי

"אני מקנא בך"

זוהי תגובתו של השופט אדהם ספדי, לעורך דין המספר לו שהוא יוצא לחאג'. זוהי גם דוגמה לאווירה הנעימה והעניינית באולמו, המסייעת לו לנצל היטב את תהליך הקדם-משפט בתביעות ביטוח
▪  ▪  ▪
ספדי. "להצדיק את שכר הטרחה"

השופט: אדהם ספדי, בית משפט השלום בבית שאן
המועד: יום שני, 15.7.2019, שעה 10:00
הנושא: קדם-משפט
"מי שלא מדבר, זה אומר שהוא בטוח בניצחון שלו - ואני לא בטוח שזהו המצב", אומר השופט אדהם ספדי לבא-כוחה של חברת הביטוח הנתבעת. "אני מכבד את משרד הורוביץ. נכנסתי אתמול לערעור שהוא הגיש במחוזי בתל אביב. רוב השאלות שאני לומד מהפרוטוקול - וטוב שיש נט המשפט - הופנו אליו. בסופו של יום אפשר לגזור גזירה שווה: בגלל שעברו מספר שנים, מתוך 500-ומשהו ששולמו לתובעת, היא התחייבה למסור 50-ומשהו".
נכון שאי-אפשר להבין במה מדובר, אבל בהחלט אפשר להתרשם ש-ספדי התכונן היטב לדיון. "הקושי פה הוא להוכיח שהוא קיבל. הטענות שלכם הן נגד עיזבון, כי המנוח לא נמצא, ולפי הפסיקה רמת ההוכחה גבוהה למדי. מצד שני, מה המשמעות שאין לנו מכתבים למבוטחת הנוספת. אני אומר שיש שאלות. יש שאלה מעניינת, אני לא בטוח שיש פסיקה לגביה.
"לגבי הבנק - אני חושב שאיכשהו הוא לא בתמונה. הוא אמור היה ליהנות מהפוליסה. חברת הביטוח קיימה את חובתה לפי חוק חוזה הביטוח. אי-אפשר להכריח את המוטב לשלם את הפנסיה. אני אומר את זה על פני הדברים. זה מסוג התיקים הבעייתיים, ואולי שני הצדדים צריכים לקנות סיכונים" - לשון אחרת: להתפשר.
ספדי מאפשר לקיים דיון לא-רשמי, מאזין בתשומת לב ומעיר: "שלושת הצדדים הרחיבו בכתבי הטענות ופרסו את התמונה בצורה כמעט מושלמת. אני בהחלט שותף לתחושה; מה לעשות שהפסיקה - אומנם פסיקה מחוזית, זה מה שיש - קבעה שאין קשר סיבתי בין מתן ההודעה [על פיגור בפרמיות] לבין יכולתו לסלק את הפיגור. הטענה הזו נטענה: מצבו היה גרוע, לא יכול היה לעמוד [בתשלומים]; זה לא מעניין.
"אני בהחלט יכול לאמץ את מה שאתה אומר: אם תבוא העדה ויעלה שהיא ידעה [על הפיגור] והשלימה [את התשלומים] - ברור שמצבם לכיוון דחיית התביעה. אבל את זה אנחנו עוד לא יודעים. מצד שני, אם לא תצליח בחקירה הנגדית - מערך הסיכונים והסיכויים יהיה שונה מאשר עכשיו".
בא כוח החברה מודה שהוא לא עמד בזמנים למתן מענה לשאלונים, ומציין שהצדדים דיברו על האפשרות של דחיית הדיון, אבל ירדו ממנה "היות שאדוני מקפיד". ספדי משיב: "בגלל שאני רוצה לקדם את התיקים". נציגת הבנק מבקשת לדבר, וספדי מחייך: "היא צריכה להצדיק את שכר הטרחה". נציגי הצדדים מדברים, ספדי שם לב לכל פרט ומראה שהוא בקיא בהם היטב - וגם בחוק: "זה המצב המשפטי, אחרת לא היה טעם בסעיף 15 לחוק חוזה הביטוח, אחרת חברת הביטוח לא הייתה צריכה להוכיח דבר". לבסוף קובע ספדי קדם-משפט נוסף ל-30.12.19.
"איך אתם רוצים שאזמן את הגזבר?"
זהו בוקר של תביעות ביטוח, ובתיק הבא אומר נציג החברה, כי יש מו"מ וייתכן שיבקשו את עזרתו של ספדי. הוא מצידו מציע לזמן את הגזבר של המועצה המקומית הנתבעת, כי "הם צריכים להבין שאם לא יקבלו את הסכם הפשרה, ייתכן שאפסוק יותר והם יצטרכו לממן את הדלתא הזאת". אבל הנתבעים כופרים בקיומו של האירוע, וספדי מגיב: "על בסיס ההצהרה הזאת, איך אתם רוצים שאזמן את הגזבר? אני לא רואה בעיה לכתוב את זה, כתבנו את זה בתיקים אחרים, אבל אני מכבד את רצונך. ואתם לא רוצים להגיש תחשיבים, נכון? גיבשתם הסכמות ביניכם. אני לא רוצה לשנות, כי אולי המספר יהיה שונה. צריך לחתוך. צריך לסיים את התיק בדרך זו או אחרת".
לבסוף חוזר ספדי לפרוטוקול וכותב בשם בא-כוח התובע, כי קיום ישיבת קדם-משפט נוספת בנוכחות התובע ונציג הנתבעת יכול לקדם את התיק. הוא קובע את הדיון ל-24.10.19, ותוך דיון ראוי לשבח בפרטים קובע שישתתפו בו "התובע וגזבר המועצה הנתבעת או נציג מטעמה המוסמך לקבל החלטות בשמה".
התיק השלישי עוסק בתאונת דרכים קשה, והתובע טוען שנאלץ לסגור את עסקו בעקבותיה. "לא הוגש אישור", מגיב ספדי. "מצד שני, אי-אפשר להתעלם. אני מניח שאתם יודעים שיש פסיקה שתופסת את כושר ההשתכרות כנפש, שכל פגיעה בו מחייבת פיצוי". אחרי ההקדמה הזאת, מציג ספדי את הצעתו לצדדים בצורה מפורטת כראוי:
"הפסדי פנסיה לא הצעתי, כי הוא עצמאי ורוב הפסיקה אומרת שהוא לא [זכאי]. לגבי הוצאות נוספות - בהתחשב בכך שזו תאונת עבודה ורוב ההוצאות מכוסות. אני מציע לך לא לדבר על זה" - הוא אומר לבא כוח התובע, השואל מה עם עלויות חוות הדעת. "זה לא קשור לתיק הזה. הוא יכול להזמין עוד שתי חוות דעת". השורה התחתונה של ההצעה היא 222,1000 שקל נטו, וספדי ממשיך להסביר:
"הבן-אדם עבד, תפקד. החישוב אצל עצמאי לא פשוט, כי לשכיר יש משכורת. זה שיש הכנסות [לאחר התאונה] לא אומר שהוא עובד. גם אני הייתי עצמאי. יכול להיות שזה [ההכנסות] מעבודות קודמות, יכול להיות שהוא קיבל עובדים [לעסק שבבעלותו], יכול להיות שאחיו נטל את המושכות". ספדי ממשיך להסביר, וזו הסיבה שההצעה מוגשת בדיון פרונטלי ולא נשלחת בכתב. לבסוף קובע ספדי מועדים לתשובות הצדדים. בא-כוח התובע תוהה האם הוא עובד בפגרה, וספדי מחייך: "אני עובד בבית". בא-כוח התובע עצמו נוסע לחאג', וספדי עונה: "שיהיה לך מזל טוב, אני מקנא בך".
השורה התחתונה:
הכנה מצוינת ובקיאות רבה בפרטים מאפשרים לספדי להשתמש בקדם-המשפט למטרה לה הוא נועד - לחדד את המחלוקות ולנסות לקרב בין הצדדים. האווירה העניינית והנעימה שהוא יוצר מקלות על ביצוע משימה זו, אם כי מצבו של ספדי קל למדי משום שמדובר בעורכי דין מקצועיים הרגילים כנראה להופיע בפניו.
יעילות: 9
מזג שיפוטי: 9

תאריך:  02/10/2019   |   עודכן:  02/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אני מקנא בך"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש צבועים באולם !
ישמעאל  |  2/10/19 12:13
 
- רק במוח המעוות שלך ל"ת
אלטע קאקער  |  2/10/19 22:27
 
- תגובה לא ראויה. מה חבל. ל"ת
דניאל11  |  10/10/19 13:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שיפוט מהיר
איתמר לוין
קרן מרגולין-פלדמן מנהלת היטב תיקי תביעות קטנות - והייתה עושה זאת עוד יותר טוב, אילו הייתה מקדישה קצת יותר זמן להסברת אפשרויות הפסיקה העומדות בפני הצדדים
איתמר לוין
ניהול של תיקי פשיטת רגל מצריך סבלנות, בקיאות בפרטים ויכולת לאזן בין אינטרסים מתחרים - ואת כל אלו יש לשופטת החיפאית רבקה אייזנברג
איתמר לוין
צדדים שעושים פחות או יותר מה שבא להם, גורמים לשופטת אפרת בוסני להבהיר שאצלה זה לא יעבוד. תוך הפגנת בקיאות מרשימה, היא דורשת תשובות לשאלות העיקריות ומבהירה שמי שלא יציית להנחיותיה - ישלם על כך
איתמר לוין
הציון הממוצע הגיע ל-94.1 - הגבוה ביותר בשמונה שנותיו של המדור "שיפוט מהיר"    תצוגות שיפוט מרשימות לצד אירועים שליליים מלמדים שהרבה מאוד תלוי בשופט/ת    המדור חשף מקרה חמור של משוא פנים מצד שופטת והצביע שוב על הליקויים המערכתיים בבתי המשפט לתעבורה    נמשכות הבעיות בהתנהלותם של עורכי דין: איחורים, העדרויות, חוסר בקיאות והתנהגות מבזה
איתמר לוין
כאשר ילדים בני 11-10 הם האנשים השקטים ביותר באולם, זה אומר שיש בעיה. השופט ירון גת אינו מצליח להשתלט על המהומה, והדבר מעיב על בקיאותו ועל האיזון הנכון בין יעילות לבין הקפדה על נהלים וזכויות
רשימות נוספות
"סלט קטן עם בעלי"  /  איתמר לוין
"אלה כללי הטקס"  /  איתמר לוין
בערך בית משפט  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il