X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חשיפת התוכנית לחסל את הגנרל קאסם סולימאני, לפחות על-פי טענתו, עשויה להעיד על כך שהדרג המדיני הגיע למסקנה כי סולימאני מהווה סכנה גדולה לביטחונה של ישראל ויש לסלקו מהזירה הטענה לניסיון חיסול שכשל מגבירה את הסיכויים לתגובת נגד אירנית נגד ישראל ונגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל, ישראל חייבת להגביר את הכוננות ולהיערך בהתאם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מומחי מודיעין המכירים את דפוסי הפעולה האירניים מעריכים, כי הראיון הנדיר שהעניק לפני כמה ימים הגנרל קאסם סולימאני לערוץ הטלוויזיה האירני "אלעאלם" שבו טען כי ניצל מהתנקשות ישראלית במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006 באמצעות כטב"מים בעת ששהה בבונקר בביירות, ביחד עם חסן נסראללה ועימאד מורנייה, לא היה מקרי אלא נועד להעביר מסר לישראל. לכך יש להוסיף את דברי ראש מנגנון המודיעין של "משמרות המהפכה", חוסיין טאיב, שחשף ב-3 באוקטובר את הטענה, כי אירן סיכלה תוכנית "ישראלית-ערבית" לחסל את קאסם סולימאני במהלך אירועי חג העאשורא השיעי האחרון במחוז כרמאן באירן.
לדברי מומחי המודיעין, המסר האירני לישראל הוא כפול וברור: אירן יודעת שהגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "קודס" הוא על הכוונת של ישראל, היא בטוחה ביכולותיה המודיעיניות למנוע את החיסול והתגובה האירנית על כך תגיע בקרוב.
המהלך האירני בחשיפת הדברים בתקשורת נועד להכין את דעת הקהל בעולם לתגובה הצבאית האירנית נגד ישראל. לא מן הנמנע שהאירנים יציגו בקרוב באמצעי התקשורת את 3 חברי החוליה שנלכדו, לטענתם, ואת הציוד שנתפס על ידם כדי שיבליטו את חלקה של ישראל בפרשה, כדי להעצים את הצלחתם וגם את הכשרת דעת הקהל העולמית לתגובה הצפויה.
ישראל צריכה לקחת את הדברים ברצינות רבה ולהגביר את הכוננות בכל הקשור לאירן, החל מהאפשרות שמנגנוני הביטחון האירנים ינסו לפגוע באישים ומוסדות ישראלים ויהודים בחו"ל ועד לפעילות צבאית מפתיעה נגד ישראל משטחי עירק, סוריה, לבנון ורצועת עזה.
ההתקפה האירנית המוצלחת שתוכננה ובוצעה במדויק נגד מתקני הנפט של סעודיה באזור בקיק מעידה על כך שהאירנים הפיקו את הלקחים ויש להם יכולות מודיעיניות ומבצעיות גבוהות מאוד. גם פעולה כזו של תקיפת יעדים ישראלים באמצעות טילי שיוט ומל"טים היא בגדר תרחיש אפשרי.
האירנים שואבים עידוד מהתנהלותו של הנשיא טראמפ, הם משוכנעים שהוא איננו מעוניין להסתבך מבחינה צבאית באזור המפרץ במהלך ההכנות לבחירות לנשיאות בארה"ב וכי הממשל לא יתערב צבאית לטובת ישראל במקרה של תגובה צבאית אירנית בשטח ישראל.
אם אכן ישראל עמדה מאחורי הניסיון שנכשל לחסל את קאסם סולימאני, כפי שטוענים האירנים, מה ניתן להסיק עד כה?
  • מבצע החיסול תוכנן במשך תקופה ארוכה ו"האור הירוק" לבצעו ניתן רק באחרונה, בישראל נפלה החלטה בדרג המדיני-ביטחוני הבכיר ביותר כי הגנרל קאסם סולימאני מהווה סכנה גדולה לביטחון ישראל ויש לחסלו. סולימאני סומן כיעד לחיסול על-ידי ישראל ומכאן זו רק שאלה של זמן ואפשרויות מבצעיות עד שהדבר יקרה בגלל הסכנה הגדולה שהוא מהווה עבורה.
  • המבצע שנכשל נועד לבצע את החיסול ללא "טביעות אצבע" של ישראל,הוא תוכנן להיראות כפעולת נקמה על-רקע דתי של האיסלאם הסוני באיסלאם השיעי. כמות חומר הנפץ שבה תכננו המתנקשים להשתמש,כחצי טון של חומרי נפץ, מעידה על הנחישות לודא את מותו של הגנרל קאסם סולימאני ולחקות את שיטות הפעולה של הטרור הסוני.
  • מדובר במבצע מודיעיני משותף לישראל ולאחת ממדינות המפרץ שעמה יש לה קשרים מודיעינים ענפים מאחורי הקלעים, ייתכן סעודיה או איחוד האמירויות, או שמדובר במבצע של המוסד הישראלי ששכר שכירי חרב כדי לבצע את המשימה. בזמנו נטען שהמוסד הישראל הסתייע בשכירי חרב כורדים כדי לסייע לו לחסל מדעני גרעין באירן.
  • שוב התברר כי אירן פרוצה מבחינה מודיעינית עבור ישראל והיא יכולה להשיג מודיעין מדויק על כל מטרה באירן וגם על תנועותיהם של בכירי הצמרת האירנית.
  • האירנים הפיקו לקחים מפעולת המוסד הישראלי בטהרן, שהצליח להביא ארצה את ארכיון הגרעין האירני, והם הגבירו את פעילות המודיעין הנגדי בתוך אירן כדי לחשוף סוכנים ישראלים.
כל תגובה צבאית אירנית נגד ישראל מחייבת את אישור המנהיג העליון עלי ח'מינאי לאור ההשלכות שעלולות להיות לפעולה כזו והתגובה הישראלית הצפויה. הגנרל קאסם סולימאני רשם הצלחות לא מעטות בחזיתות שהקים בעירק, סוריה, לבנון ורצועת עזה נגד ישראל במהלך השנים האחרונות, הוא נחשב לבן טיפוחיו של המנהיג העליון עלי ח'מינאי ויש באירן שרואים בו גם את יורשו האפשרי למרות שהוא איש צבא ותיק. על-פי גורמים באירן, השליט העליון ח'מינאי כינה את הגנרל סולימאני במילים "השהיד החי של המהפכה האירנית".
הגנרל סולימאני הוא שהפך את ארגון חיזבאללה למפלצת טרור עם עשרות אלפי רקטות וטילים ומקדם גם כעת את פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה, הוא האחראי להתבססות הצבאית האירנית בסוריה ולהקמת חזית חדשה ברמת הגולן, הוא שמנהל את המליציות השיעיות בעירק ושהקים את "הגשר היבשתי" מאירן לחופי הים התיכון באמצעות פתיחת מעבר אלקאים-אלבוכמאל על גבול סוריה ועירק.
קאסם סולימאני אף היה מעורב באחרונה בהקמת הממשלה החדשה הפרו אירנית בעירק ובמינויו של ראש הממשלה עאדל עבד אלהאדי. סולימאני גם מפעיל את המורדים החות'ים בתימן נגד סעודיה והוא שתומך בכסף ובאמצעי לחימה בזרועות הצבאיות של חמאס והגי'האד האיסלאמי ברצועת עזה.
כישלון התוכנית לחסל את קאסם סולימאני, ככל שהייתה תוכנית שכזו, איננו אומר כי הוא יצליח להימלט מגורלו, עולם המודיעין מלא בהצלחות וגם בכישלונות, עד כה המוסד הישראלי הוכיח שידו ארוכה והוא יכול להגיע לכל יעד שהוא מסמן באירן וסביר להניח שמרגע שהתקבל האישור מהדרג המדיני לחסל את קאסם סולימאני הספירה לאחור כבר החלה עד שתושג המטרה.

תאריך:  04/10/2019   |   עודכן:  04/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יהודה שלם
"הימין המטורף", כתב אדליסט, "הוא תערובת של קו פוליטי ניצי, קנאות דתית... המצב כיום מחייב הכרזת מלחמה במייצגי דעה זו תוך ראיית האפשרות של הפעלת כוח בעיניים פקוחות... זהו האויב
עידן יוסף
השר ישרל כ"ץ בעצרת האו"ם: "לעצור את האירנים היום כדי למנוע מלחמה מחר"    הוא פנה בנאומו לרוחאני בפרסית    קרא למנהיגי העולם להכיר בירושלים כבירת ישראל - כפי שעשה טראמפ וביקש לא לסייע לעזה עד שחרור הישראלים
עמוס גלבוע
מה שקרה לפני כשבועיים בשדה הנפט בסעודיה ממחיש את הסיכון הגדול בטילים מדויקים ובתעוזה של אירן    ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס של ממשלה צרה, או מאבקי אגו
איתמר לוין
מכנה את המשטר באירן "אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעולם" וקורא למנהיגיה להתמקד ברווחת ארצם במקום בעידוד הטרור    תוקף בחריפות את מדיניות הסחר של סין
איתמר לוין
ניוזוויק מצביע על הקשרים המתהדקים בין המדינות הנתונות לעיצומים ומכסים אמריקניים - הן במישור הדיפלומטי והן בנסיונות להתגבר עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il