X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
מוזס. סחטן [צילום: רועי אלימה/פלאש 90]
נתניהו, נסחט [צילום: פלאש 90]
הדס קליין: נוני התקשר ולחץ שאחביא מסמכים בכספת; לאחר מכן הכספת נפרצה לשאלה האם מפחדים מנוני השיבה מירי אדלסון: "בטח. מאפיונר..." מוזס איים על נתניהו בשל החלטת אדלסון להגביר תפוצת ישראל היום: "מה שקורה בהתנגשות בינו לביני אתה אוכל אותה" מילצ'ן ציטט את נוני: תגיד לאדלסון שאני אפסיק להתקיף את ביבי ושרה באותו מינון אם הוא יוותר על סוף השבוע רו"ח פלדמן: נוני מוזס איים באמצעות מילצ'ן על ביבי לסיים מכירת ידיעות אחרונות ללארי אליסון
▪  ▪  ▪
מנדלבליט, נוני לא נחקר על סחיטה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

חפץ. נוני פעל להטריף את נתניהו [צילום: פלאש 90]

החמקן של המדינה
יואב יצחק
תחקיר מקיף וחושפני: על הפרשות האפלות של ארנון מוזס - בעל השליטה בקבוצת ידיעות אחרונות; על שלטון הפחד שהטיל על גורמים בשלטון ובמערכת הפוליטית; על קשר השתיקה בעיתונות; על יחסי הגומלין המושחתים שבין ידיעות אחרונות, המשטרה והפרקליטות * תחקיר מיוחד ב-News1 (לשעבר Nfc) [פורסם ביום 17.10.02]
לרשימה המלאה

יואב יצחק
לפיד קיים בביתו שתי פגישות סמויות עם מילצ'ן, רובין ופאקר לדון בסיוע שביקשו

ארנון מוזס הוא איש מושחת, אלים ומסוכן. הוא פועל כמאפיונר במטרה לסחוט ולכפות עמדותיו. כך נהג כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו. מוזס השתמש בקבוצת ידיעות אחרונות ובעיתונאים בניסיונות חוזרים ונשנים כדי לסחוט שורה של גורמים, וזאת כדי לקדם את מטרותיו האישיות והעסקיות. דברים אלה - בהם עסקנו במשך יותר מ-20 שנה - עולים עתה מחומרי החקירה בפרשת תיק 2000, מעדויותיהם של חלק ניכר מהעדים, ובהם: בנימין נתניהו, שלדון אדלסון, מירי אדלסון, ארנון מילצ'ן, ניר חפץ והדס קליין.
העדויות המובאות בתחקיר זה היו בהישג ידם של כמה עיתונאים. דא-עקא, אותם עיתונאים שפימפמו כמעט ערב-ערב עדויות נגד נתניהו מתוך חומרי החקירה, נמנעו מלהציג בפני הציבור את המידע העומד לזכותו של נתניהו או להגנתו; וכן נמנעו מלפרסם את המידע הנפיץ והמפליל על מעשיהם שם אישים נוספים, ובראשם: ארנון מוזס ויאיר לפיד. ולא בכדי: המטרה - ניסיון לסלק את נתניהו מראשות הממשלה - קידשה את האמצעים וגם את השקרים לציבור.
מחומרי החקירה עולה תמונה מטרידה: במשך שנים רבות פעל מוזס כמעט באין-מפריע, והטיל מורא על אישי ציבור, אנשי עסקים, אנשי משפט, חוקרי משטרה וגם על מו"לים אחרים. התרענו על-כך בתחקיר שפרסמנו ב-2002 (החמקן של המדינה). רבים וטובים נכנעו לאמצעי הסחטנות שהפעיל. בנימין נתניהו, לעומת זאת, דחה את הדרישות ולכן נוני מוזס פעל נגדו, בכל התותחים הכבדים, ובמשך שנים, כדי לפגוע בו ובבני משפחתו.
כתב החשדות מאשים את נתניהו בכך שהמשיך לנהל שיחות עם מוזס כדי למנוע פרסומים שליליים. בכירי התביעה בישראל אומנם קיבלו את עמדותיו של נתניהו, לפיהן: הוא לא התכוון לממש את הודעותיו/הבטחותיו למוזס; לא ציפה לקבל ו/או לתת שוחד; וכי הוא לא התכוון לסייע למוזס להקטין את תפוצת המתחרה העיקרי – עיתון ישראל היום. אך ראשי התביעה, ובראשם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, ופרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ליאת בן-ארי, בחרו בכתב החשדות ליחס לנתניהו עבירה של מרמה והפרת אמונים, בעצם זה שהמשיך, כאמור, את שיחותיו עם מוזס, במקום לקטוע את המשך השיחות.
סוג של דֵּמוֹן
נתניהו מסר שוב ושוב בחקירותיו, כי הוא בחר להמשיך בשיחות שקיים משום שהרגיש מאוים וכדי להגן על עצמו ועל בני משפחתו ועל הליכוד מפני פרסומים זדוניים ושקריים. נתניהו העיד על שורה של שיחות שקיים עם גורמים בכירים, בהם יעקב נמרודי וארנון מילצ'ן, שיעצו לו להמשיך בשיחות במקום לפתוח במלחמה נגד מוזס. אך ראשי התביעה בחרו לראות בנתניהו כמי שביצע עבירה של הפרת אמונים, ולא קורבן עבירה, ונמנעו עד כה מפתיחת חקירה נגד מוזס בגין איומים וסחיטה באיומים.
חומרי החקירה מלמדים על תמונה שונה מזו המוצגת בכתב החשדות. נביא להלן חלק מצומצם מהעדויות, המלמדות על דמותו העבריינית של מוזס: סוג של דֵּמוֹן (שד, שטן, רוח רעה) - סחטן, מאפיונר, איש אלים ומסוכן.

העדויות המפלילות - אופיו הפלילי של מוזס

חומרי החקירה מלמדים על תמונה שונה מזו המוצגת בכתב החשדות. נביא להלן חלק מצומצם מהעדויות, המלמדות על דמותו העבריינית של מוזס: סוג של דֵּמוֹן (שד, שטן, רוח רעה) - סחטן, מאפיונר, איש אלים ומסוכן.
עדות ניר חפץ - נוני "חיה מאוד דיסקרטית"
ניר חפץ, שפעל כיועץ התקשורת של משפחת נתניהו, ובעבר אף שימש אחד העורכים הבכירים בעיתון ידיעות אחרונות, מסר על אמצעי הזהירות בהם נוקט נוני מוזס כדי לסכל, ומראש, כל אפשרות להיפרע ממנו. חפץ העיד על התנהלות עבריינית מצד מוזס (18.03.18):
  • חוקר: למה?
    ניר חפץ: כי הוא לא נותן והוא גם נוני לא... אין לו מחשב, הוא לא כותב שום דבר הוא לא חותם על שום דבר. אפילו על חשבונית שהוא חייב אז זה עם עיפרון הוא עושה V. הוא לא חותם. בקיצור זה הוא חיה מאוד דיסקרטית. גם ליברמן יכול ללמוד ממנו... הוא דיסקרטי ממש.
עדותה של הדס קליין - נוני ידע על הכספת, ובוצעה פריצה
הדס קליין, עוזרתו של מילצ'ן, סיפרה בעדותה על שיחות טלפון מוזרות שקיבלה מנוני מוזס ועל מה שאירע לאחר מכן. דבריה של קליין מצביעים על דפוס עבודה של מאפיונר (04.10.17):
  • ... ונוני אמר לו [למילצ'ן, י.י] תן לי את הדס רגע, ואמר לי, הדס את חייבת לתעד את כל כמויות ה... את כל... כמה טלפונים היו לכם היום ותרשמי שימי לך פתק שימי בכספת. עכשיו, אני נוני מכירה אותו הרבה שנים, הכל בסדר... אבל למה שהוא ידע שיש לי כספת בכלל בבית?
    [...]
    אבל הוא דיבר כאילו הוא יודע על זה... הוא אמר לי, אני אומר לך יום אחד אתם תקראו למשטרה. וארנון אומר את שומעת אותו את שומעת אותו? תעשי מה שנוני אומר לך ואני מכירה את ההצגות את ארנון...
בהמשך עדותה מסרה קליין על שיחה נוספת שקיבלה מנוני מוזס:
  • ונוני למחרת בבוקר צלצל אלי... ואמר לי, את עשית את מה שביקשתי ממך? את הכנסת לכספת? עכשיו... אני יגיד לך את האמת לא עשיתי את זה, על הרישום של השיחות אבל אמרתי לו כן בטח בטח... אני דואג לך הדס אני מעריך אותך אני דואג לך.
קליין מסרה לחוקרים, כי זמן קצר לאחר מכן פרצו לביתה. הכספת נגנבה. קליין הפנתה אצבע מאשימה כלפי מוזס – כמי שהיה לו עניין לגנוב את הכספת, ולשים ידו על הרישומים שהיו שמורים, כביכול, בכספת.
עדות מירי אדלסון - מפחדים מנוני
מירי אדלסון סיפרה לחוקרים כיצד ניסה נוני מוזס לפגוע בעיתון ישראל היום, ועל-כך שרבים חששו ממנו ונמנעו מלפרסם מודעות בעיתון ישראל היום (26.06.17):
  • מירי: ... אבל כל פעם הם אומרים אין, אין מודעות וזה. אני יודעת ש... למה אין מודעות, כי נוני מאיים על האחרים כאילו אם הם יפרסמו אצלנו לא יהיה שם...
בהמשך עדותה מסרה על האיומים מצד נוני מוזס על מפרסמים (26.06.17):
  • מירי: בהחלט יכול להיות שהתלוננתי שאנשים לא מפרסמים אצלנו בגלל ה... שהם מפחדים מנוני. כי הוא יכתוב מאמרים רעים עליהם. אנשים באו למחלקת פרסום, המון (מילים לא ברורות) ביקשנו מהם ש... לא יכולים. הם אמרו לנו, ואמרנו להם אתם מוכנים להגיד את זה בקול, שנכתוב את זה, או להגיד למשטרה, לא היו מוכנים.
    חוקר: למה?
    מירי: מפחדים.
    חוקר: מפחדים מנוני?
    מירי: בטח. מאפיונר. לדעתי הוא שולח אנשים.
המידע שמחזיק נוני מוזס נגד עמוס שוקן
באי-כוחו של נתניהו הציגו בפני התביעה שורה ארוכה של פרסומים מהתקשורת, שתכליתם לשכנע: נוני מוזס פועל שנים רבות כמאפיונר וסחטן, ולכן יש לראות בנתניהו – שלא נכנע למוזס - קורבן עבירה.
בכתבה הראשונה שבה דובר, שפורסמה בגלובס (ופורסמה קודם לכן ב-News1), סופר כי בין קבוצת ידיעות אחרונות לבין קבוצת הארץ מתקיים מעין מאזן אימה, ולכן בעיתון הארץ נזהרים בכבודו של מוזס:
  • בידי קבוצת מוזס וכמה מהעיתונאים הבכירים בה מוחזק במשך כמה שנים מידע רגיש ביותר של עמוס שוקן. המידע האמור ידוע היטב למוזס ולמספר 2 ב'ידיעות', חיים רוזנברג.
הפרסום ב-News1 על מסוכנותו של מוזס
בכתבת תחקיר שפורסמה ב-News1, עמד הח"מ על אופן פעילותו הסחטני של מוזס, שפרסם בהרחבה את תביעתה המוזמנת של העובדת ליליאן פרץ, נגד שרה נתניהו:
  • מטרתו של מוזס חדה וברורה: להרוס את מי שהוא רואה בו כאחראי הישיר לעידודו של המיליארדר שלדון אדלסון להוציא לאור את העיתון ישראל היום. עיתונו של אדלסון כבר גורם לפגיעה קשה בידיעות אחרונות ומאיים על מעמדו כמס' 1 בישראל, מה שמביא להקצנה ופתיחת מלחמה גלויה.
בכתבת תחקיר נוספת מוצג מוזס כמי שפעל במשך שנים רבות לפגוע ביריביו העסקיים והפוליטיים, והכל תוך שימוש באמצעי התקשורת שבשליטתו. כך פרסמנו ב-News1, על השימוש שעשה מוזס בפרקליטת המדינה עדנה ארבל, כדי להפליל את מו"ל מעריב דאז, עפר נמרודי:
  • מוזס לא בחל בעבר גם מעשיית שימוש בעיתונו כדי לסבך בפלילים יריבים עסקיים. נזכור נא: באמצעות אנשיו הוא הצליח להפליל את מו"ל מעריב עפר נמרודי, ובמקביל – לסכל את העמדתו (שלו) לדין בגין עבירות פליליות חמורות, בהן עבירות מס, האזנות סתר, עבירות על חוק העונשין ועוד.
    מי שסייעה לו, מחמת חששה מעוצמתו וממסוכנותו, היא פרקליטת המדינה דאז עדנה ארבל, כיום שופטת בית המשפט העליון [בתקופה הרלוונטית, י.י.]. ההבנות היו פשוטות, ואכן קוימו: עיתון ידיעות אחרונות נמנע מפרסום פרשת הפיצויים שקיבלה עדנה ארבל במרמה ובתחבולה (200 אלף ש"ח), ובתמורה נמנעה עדנה ארבל מהעמדת מוזס לדין פלילי. מהבנות אלא נהנו שני עבריינים: ארנון מוזס נחלץ מאימת הדין, ובמקביל הצליח לפגוע בנמרודי-מעריב ולבלום את התפתחותו המסחרית של העיתון המתחרה, ואילו ארבל נהנתה מהגנה תקשורתית שסייעה לקידומה לבית המשפט העליון.
באותה כתבה פרסמנו עוד ב-News1:
  • נוני מתערב במינויים ואף בהחלטות ממשלה, ולא אחת נאלץ שר בישראל לסדר לעצמו היעדרות מישיבת ממשלה, ובלבד שלא יידרש להסביר לנוני ואנשיו מדוע לא תמך בהצעת-החלטה שהובילו נוני ומקורביו. במדינה מתוקנת היה נוני מועמד לדין ומורחק מהתקשורת. במדינת הבננות שבה אנו חיים, נרתעים רבים וטובים מטיפול במוזס. גם התקשורת נמנעת מטיפול במוזס. לראיה: שתיקת התקשורת גם בימים אלה, למרות מעשיו החמורים של נוני.
גם דה-מארקר הזהיר:
באי-כוחו של נתניהו מציגים רשימות נוספות מצד גורמים שונים, כולל אנשי תקשורת, רשימות המלמדות על פעילותו הסחטנית של נוני מוזס. במסגרת זו מובאים פרסומים נוספים מעיתון דה-מארקר:
  • במשך עשרות שנים שלט מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, בדעת הקהל באמצעות העיתון ובהמשך גם באמצעות ynet. העוצמה הציבורית הזאת סייעה לו להשפיע על פוליטיקאים, רגולטורים, אנשי עסקים ומנהלי בנקים. חברי המועדון זכו לסיקור מלטף ורחמן, ואויבי הקבוצה ספגו אש או זכו להתעלמות מופגנת. כולם ידעו את זה, ושמרו על קשר חם עם מוזס — כולל פוליטיקאים כמו אריאל שרון ובניו, חיים רמון, אהוד אולמרט, אביגדור ליברמן וציפי לבני.

העדויות המפלילות - הסחטנות מצד מוזס

חוקרי המשטרה בתיק 2000 נחשפו לעדויות רבות, שהצביעו על מסוכנותו של נוני מוזס. מדובר בעדויות דרמטיות ביותר שהיו אמורות להקפיץ את התביעה, ולחייבה לפעול להגשת כתב אישום נגד נוני מוזס לבדו בגין איומים וניסיונות סחיטה באיומים. לא פחות. ראשי התביעה קיבלו לידיהם חומרי חקירה, המלמדים כי מוזס החל להלך אימים על נתניהו כבר משנת 1996 – מעת כניסתו הראשונה של נתניהו לכהונת ראש הממשלה. נציג להלן כמה מהעדויות:
שלדון: נתניהו סיפר לי על הציפיות של מוזס
שלדון אדלסון העיד על אחת השיחות שלו עם נתניהו, ממנו שמע על דרישותיו של מוזס (18.10.18):
  • שלדון: כי... הוא אמר לי ב-1996 שמוזס רצה שהוא יעשה דברים ש... ראשי ממשלה אחרים עשו עבורו. אז, 'אם ראשי הממשלה האחרים עשו עבורי דברים, אני מצפה ממך לעשות דברים עבורי'.
    [...]
    שלדון: וביבי אמר לו 'אז אל תצפה ממני, כי אני לא מתכוון לעשות שום דבר עבורך. אני לא... אתה מקבל את מה שמגיע לך ושום דבר מעבר'.
נוני מוזס מגביר האיומים על נתניהו בעקבות צעדי אדלסון: "מה שקורה בהתנגשות בינו לביני אתה אוכל אותה"
ועוד, בהמשך אותה פגישה, נזעק נתניהו להתחנן על עצמו, אך מוזס מקשיח את עמדותיו:
  • ראש הממשלה: אני לא עשיתי.
    מוזס: מה זה לא עשית? מבחינתי ביבי כל מה שהוא עושה זה אתה.
    ראש הממשלה: אני אומר לך באמת, בהן צדק. מה פתאום! בהן צדק!
    מוזס: בסדר, מה אני יכול לעשות?
    ראש הממשלה: בהן צ...
    מוזס: אתה יודע אנחנו מדברים על זה כבר כמה שנים, שמה שקורה בהתנגשות בינו לביני אתה אוכל אותה.
מירי אדלסון סיפרה בחקירתה, כיצד מוזס אמר לה ולשלדון שכדי להילחם בישראל היום הוא פוגע ויפגע בראש הממשלה. הנה קטע מדבריה (26.06.17):
  • חוקר: ואז מגיעה השיחה של מילצ'ן?
    מירי: כן. כן.
    חוקר: אז בואי ככה...
    מירי: עשיתי הכי מהר, ברגע שקיבלתי, אותי לא יסחטו...
    [...]
    מירי: אותי לא יסחטו. ככה.
    חוקר: מה זאת אומרת (מילה לא ברורה) מבחינתך ביבי זה את, כאילו כשהוא אומר אני אפגע בביבי...
    מירי: (הדוברים מדברים יחד – מילים לא ברורות)
    חוקר: זה אני אפגע בך?
    מירי: תשמע...
    חוקר: (הדוברים מדברים יחד – מילים לא ברורות)
    מירי: זה לא, זה לא, זה לא נעים. תראה, אני מדינת ישראל חשובה לי. הוא ראש ממשלה מכהן. ואז היה בדיוק הסיפור עם אירן.
    חוקר: או-קיי.
    מירי: כן. ולא רציתי שתהיה מהפכה, אבל חוץ מזה גם כן אם יש לי חבר, ומאיימים עלי שיסחטו אותו... שיפגעו בו בגללי, זה, זה עומד על הכתפיים שלי גם כן. אני לא מרגישה בנוח עם זה.
מוזס העביר מסרים מאיימים באמצעות מילצ'ן
ארנון מילצ'ן מסר עדות מפורטת: כיצד השתמש מוזס בעיתונו כדי לפגוע בנתניהו ובבני משפחתו. מילצ'ן סיפר כי נוני מוזס רצה למכור את ידיעות אחרונות בסכום גבוה, לאחר שנוכח כי העיתון ניזוק ונמצא בצלילה מבחינה עסקית – הן בשל הוצאתו לאור של ישראל היום, והן נוכח התחזקות רשת האינטרנט. כאשר נשאל מדוע ראש הממשלה פועל כדי לאתר רוכשים לידיעות אחרונות, השיב מילצ'ן את הדברים הבאים (11.12.16):
  • ארנון מילצ'ן: כי להערכתו [של ראש הממשלה נתניהו], נוני מוזס יושב בראש הפירמידה הפוליטית שרוצה להפיל אותו ומשתמש בכל כלי התקשורת שהוא קשור איתם כדי להתקיף אותו, ולקדם יריבים פוליטיים כגון יאיר לפיד.
מילצ'ן התייחס בחקירותיו לשיחה אותה תיארו שלדון ומירי אדלסון, ולשיחה עם מוזס שקדמה לה. מילצ'ן סיפר ששלדון עדכן אותו שבכוונתו להכפיל את תפוצת מהדורת סוף השבוע. כשמילצ'ן עדכן את מוזס בהחלטה זו מוזס אמר לו את הדברים הבאים (31.08.17):
  • ארנון מילצ'ן: ...ואז נוני אמר תראה תגיד לו שאני אפסיק להתקיף את ביבי ושרה באותו מינון אם הוא יוותר על סוף השבוע ולא יגביר את התפוצה.
רו"ח פלדמן העיד: מוזס לחץ על נתניהו לקדם עד מוצ"ש רכישת ידיעות אחרונות על-ידי לארי אליסון
רו"ח זאב פלדמן, יועצו הכלכלי של מילצ'ן, סיפר בעדותו על שיחה ששמע בין מילצ'ן לנוני מוזס. באותה תקופה, ומחמת הלחצים שהופעלו עליו, ניסה נתניהו לסייע לנוני מוזס למכור את מניותיו בידיעות אחרונות לאיל ההון לארי אליסון. נוני מוזס דחק בנתניהו להתערב, ומהר, כדי לסגור את העסקה. פלדמן מסר בעדותו (26.09.17):
  • אני הייתי נוכח בחדר בביתו של ארנון מילצ'ן בבית ינאי כאשר ארנון ניהל שיחת טלפון עם נוני מוזס, ושיחת טלפון מקבילה, באמצעות טלפון נוסף, עם רה"מ, וזאת בנושא מכירת ידיעות אחרונות ללארי אליסון. חלקה של שיחת הטלפון היה על רמקול. אני שמעתי בשיחת הטלפון את נוני מוזס לוחץ באמצעות ארנון [מילצ'ן, י.י] על ביבי, לסיים את העסקה עם לארי אליסון, לא יאוחר ממוצאי שבת. השיחה הייתה ביום חמישי. השתמע בשיחת הטלפון שמבחינת נוני, אם המכירה של ידיעות אחרונות לא תסתיים עד מוצ"ש יהיו לכך השלכות קשות מבחינת רה"מ. ההבנה שלי הייתה שנוני יפרסם משהו על נתניהו או משפחתו. אני לא יודע על מה. מה שלי היה קשה שזה היה קטע כמו בסרטים.
בהמשך עדותו אמר פלדמן:
  • "למיטב זכרוני לאחר שהשיחה הסתיימה ארנון ציין שמדובר בפרסום הקשור על בן משפחה של רה"מ. כמו-כן, כאשר מוזס אומר בפירוש שזה חייב להסתיים עד מוצ"ש אני מבין שזה יכול להיות אחת משתיים. או שיש לו קונה אחר, ואני יודע כמעט בוודאות שאין לו קונה אחר, או שזה איום שאם המכירה לא תתבצע הוא יממש את האיום.
ניר חפץ: כך פעל נוני כדי לפגוע בנתניהו ובני משפחתו
ניר חפץ, שחתם על הסכם עד מדינה, מסר לחוקרים כיצד מוזס התעלל וסחט את נתניהו ובני משפחתו באמצעות עיתונאים בידיעות אחרונות וב-ynet. הנה הדברים (28.03.18):
  • אני הייתי הדובר. כל פעם שהייתי מקבל כל יום... אתה מרגיש מתי ידיעות אחרונות יורד לך מהגב ומתי איתמר אייכנר כל יום שולח שלוש בקשות, אפילו צהובות סתם בשביל... שקבוצה כמו ידיעות אחרונות רוצה למרר חיים לראש הממשלה, אתה צריך להבין שזה לא רק מה שאתה קורא בעיתון. הם יכולים לשלוח כל יום עוד שתי פניות לתגובות שמוציאות אותו מדעתו, גוזלות לו שעתיים, אשתו לא מתפקדת, הבן שלו צורח... הם יודעים לעשות את העבודה הזאת. הוא לוקח איזה רכילות מהנהגים, או מאיזה מישהו שהיה ממורמר... הוא שולח (מילה לא ברורה). הוא יודע הם יודעים שהלך לו חצי יום, הלך לו חצי יום. עכשיו, אז שהם רוצים להפריע לו לעבוד הם עושים את זה בשיא המקצועיות. עכשיו אני הייתי על הציר מידע הזה. כל הפניות אלי...

ההמלצה: לקיים שיחות עם נתניהו

כאמור, התביעה מאשימה את נתניהו בניהול פגישות עם מוזס ובהצפת תוך ניצול מעמדו כראש הממשלה ומתן הבטחות תמורת הימנעות מוזס מכתבות שליליות. נתניהו הסביר לחוקרים, שוב ושוב, כי הוא היה אנוס לקיים פגישות עם מוזס במטרה לשמור על גובה הלהבות.
נתניהו אמר לחוקרים, כי הרעיון לקיים דיאלוג מתמשך עם מוזס הועלה בפניו על-ידי כמה גורמים, ובהם מי שהיה יו"ר מעריב יעקב נמרודי, ואיש העסקים אלי עזור, המחזיק בעיתונים ג'רוזלם פוסט ומעריב.
על המלצתו של יעקב נמרודי העיד נתניהו בחקירתו (06.03.17):
  • ראש הממשלה: עכשיו, אני מדבר עם האדון נמרודי כמה שנים לפני זה.
    חוקר: אמ אמ
    ראש הממשלה: הזקן. ואני זוכר.
    חוקר: האבא.
    ראש הממשלה: האבא, האבא, אני לא מסו... אני לא זוכר מה היה הנסיבות... אני לא... אבל, אבל הוא מדבר אתי הוא אומר לי תשמע: אתה לא יודע מי זה האיש הזה, אתה לא יודע למה הוא מסוגל. הוא חיסל אותי. הוא הכניס את הבן שלי לכלא, אני אומר הוא הכניס את הבן שלך לכלא? למיטב ידיעתי זה היה מישהו אחר, כן? הכניס את הבן שלי לכלא, כמעט הכניס אותי לכלא, אתה לא יודע מה זה. יש לו, הוא יכול לקנות עדים, הוא יכול ל... יש לו מהלכים במשטרה, יש לו מהלכים בפרקליטות יש לו מהלכים... הכל. אז אמרתי לו נו אז מה? מה עושים עם דבר כזה? מה עושים עם דבר כזה? אל תהיה חכם, אל תהיה צודק תהיה חכם. תחזיק אותו על (לא ברור), תקיים איתו קשר, תקיים אתו קשר אתם זוכרים את השורה הזאת מהסנדק?... כן? Keep your friends close, keep your enemies closer. קיים אתו שיחה קיים אתו...".
על המלצתו של אלי עזור לנתניהו העיד עזור בחקירתו (11.01.17):
  • חוקר: האם פגשת את נתניהו בשנת 2009?
    אלי עזור: לדעתי פגשתי את נתניהו בסתיו או קיץ 2008. זה היה באופן אקראי במסעדה בגלילות.
    חוקר: פרט אודות הפגישה.
    אלי עזור: אני ישבתי בבית קפה סיטארה בגלילות, ונתניהו ישב במסעדה בשם טורקיז ממול בית הקפה. נתניהו ראה שישבתי שם, הוא שלח מישהו, אני לא זוכר כרגע את שמו, ייתכן שזה היה רוני מאנה, שאמר לי שביבי מבקש לשוחח איתי, הוא לא אמר על מה. סיימתי את הפגישה שלי בבית הקפה, ואז הוא שוב שלח את אותו אדם שאמר לי שביבי מחכה לי. נגשתי לביבי וישבנו לבד לשוחח. ביבי בעיקר הלין על כמה העיתונים רודפים אותו ובעיקר ידיעות אחרונות, לשאלתך הוא לא הזכיר גם את בני משפחתו. הוא שאל אותי אם אני יכול לתת לו עצה איך להתנהג. תשובתי הייתה שהם צריכים לדבר, ליצור דינמיקה של דיבור ושיח".
הנה-כי-כן, ועל-פי העדויות בתיק 2000, נתניהו קיים שיחות עם מוזס על-פי המלצות שקיבל מגורמים המכירים היטב את האיש ואת יכולותיו. תכליתן היתה: לסכל, ומראש, פרסומים שליליים. לגישת נתניהו, הוא פעל מתוך מצוקה וזכותו הייתה לנהל הגנתו בדרך זו.

נתניהו: לחקור סחיטה באיומים

חומרי החקירה בתיק 2000 מצביעים על פעילות עבריינית מתמשכת מצד נוני מוזס. היטיב לתאר זאת ניר חפץ, שסיפר לחוקרים על אירוע שבו היה מעורב. חפץ סיפר שהוא פעל בתפקידו כעורך מוסף שבעה ימים של ידיעות אחרונות כדי להוציא לפועל ראיון נרחב עם ראש הממשלה נתניהו. לדבריו, אהוד אולמרט איתר בראיון ציטוט לא מדויק של נתניהו, כאילו הוא זוכר דברים מתקופת המנדט. נתניהו ביקש לתקן את הטעות - משום שהדברים בכלל לא נאמרו על-ידו. אלא שחפץ היה חשוף ללחצים אדירים מצידו של מוזס, מחמת זאת שמוזס רצה לסייע לאולמרט – יריבו הפוליטי של נתניהו – להציג את נתניהו כשקרן.
באי-כוחו של נתניהו מבקשים מהיועמ"ש לגנוז את כתב החשדות נגדו, ולחקור את מוזס שוב בגין עבירות של איומים וניסיונות סחיטה באיומים. "קבוצת ידיעות אחרונות", נטען, "לא התנהלה כמו עיתון. מחומר החקירה עולה שקבוצת ידיעות אחרונות היא בעלת קווים התנהגותיים שמתאימים יותר לארגון פשיעה".

תאריך:  07/10/2019   |   עודכן:  08/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוני מוזס מסוכן, מאפיונר וסחטן; אדלסון: הוא יכול לשלוח אנשים
תגובות  [ 46 ] מוצגות  [ 46 ]  כתוב תגובה 
1
פחד אלוהים-לא אבטל מנוילידיעות ל"ת
מפחד לבטל  |  7/10/19 13:43
 
- }}}ביבי משתמש ביואב יצחק???
תחשבו על זה!!  |  7/10/19 17:52
2
מהות הדברים ידועה ממזמן
לכאורה  |  7/10/19 13:59
 
- }}}מעניין מי הפיל את אתר ניוז1
אולי יואב יצחק?  |  7/10/19 18:17
 
- דבר אחד ברור -יואב צודק .אם
מה שעשתה פרקליטת  |  7/10/19 19:41
 
- }}}איזה גברת?מתכוון לשרה ? ל"ת
שרה לא סיימה תואר  |  7/10/19 23:49
 
- הגברת שהגנה על הסוכן שהחזיק
תמונת רבין בלבוש  |  11/10/19 14:27
 
- }}}אני זוכר את ההסתה ומאיפה...
היא הגיע וגם.....  |  11/10/19 21:44
 
- }}}נוני מוזס צדיק=עדיף ידיעות
למה יואב יצחק??  |  7/10/19 18:37
3
אם זה נכון.
9-9-9.  |  7/10/19 14:11
4
נוני מוזז
שמחה חן  |  7/10/19 14:16
5
מזל שיש את העיתונאי הזה.
7_7_7.  |  7/10/19 14:18
6
יואב יצחק
שמחה חן  |  7/10/19 14:22
7
כל מילה נוספת מיותרת.
7_7_7.  |  7/10/19 14:32
8
אם והאם?:
עוד סתם אזרח  |  7/10/19 14:37
 
- ####כהרשו להוסיף:
עוד סתם אזרח  |  9/10/19 21:17
9
כמה טוב שהוחלט להעמיד אותו לדי
הירונימוס  |  7/10/19 14:51
10
עכשיו הכל ברור.
9-9-9.  |  7/10/19 15:17
11
מי יעז לבצע ניקוי אורוות ??? ל"ת
דרושה מהפיכה  |  7/10/19 15:19
12
במילה אחת-שחיתות.
7_7_7.  |  7/10/19 15:19
13
עכשיו תחברו לזה את הצהרתו של ג
ראות  |  7/10/19 15:24
 
- גבי אשכנזי בחברה טובה
מה אתה רוצה?  |  7/10/19 21:49
 
- אז
שמ  |  8/10/19 19:09
14
יואב יצחק - הפסדת קריירה
המפקפק  |  7/10/19 15:42
 
- חונטה משפטית ותקשורתית שותפים
רננה  |  7/10/19 17:37
15
הסחטן נוני
רמי מ.  |  7/10/19 17:18
16
https://news1.co.il/BringHtmlD
שופרית  |  7/10/19 17:25
 
- היא ברחה כי ידעה שירצח אותה
לשפירית   |  7/10/19 21:00
17
ביבי מתייעץ עם נימרודי....
שקוף  |  7/10/19 17:27
18
נתניהו היחיד שלא נכנע למוזס
מייק  |  7/10/19 18:29
19
מי השופט האמיץ שיכניס נוני כלא ל"ת
מעל החוק ???  |  7/10/19 19:26
20
איך לא הוגש נגד מוזס כתב אישום
עמי, ת"א  |  7/10/19 20:16
21
ידוע - ולא מועיל לנתניהו כלל
המובטל בטיטו  |  7/10/19 22:18
 
- כנראה שהחמצתי את הגליון
מייק  |  8/10/19 07:25
22
עבודת קודש
דניאל פרחן  |  7/10/19 23:34
23
לעצור את נוני המסוכן
שלמה תמיר  |  8/10/19 07:40
24
יש לחקור את נוני מוזס על מכירת
גוטליב  |  8/10/19 09:03
25
מוני מוזס, הוא הפרצוף של השילט
עמרסקי  |  8/10/19 13:25
26
נתניהו אשם. אם היה עושה מה ששק
אנה  |  10/10/19 02:11
 
- מה בדיוק עשתה שקד?
אנא עארף  |  11/10/19 22:41
27
מדוע הגיבור הגדול
יוסל  |  10/10/19 02:42
 
- זה לא ברור?
עמי, ת"א  |  10/10/19 11:55
28
אנשיימין,צאו יום יום בהמוניהם
שמחה חן  |  10/10/19 10:39
29
אני לא קורא את ידיעות אחרונות
שי212  |  12/10/19 18:47
30
פרקליטות ויועמ''ש שלא מעמידים
קורןנאוה טבריה  |  13/10/19 07:57
31
מאפיה
מגי  |  27/10/19 23:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-מוזס
עידן יוסף
אשתו של איל ההון שלדון אדלסון: "שרה נתניהו אמרה לי 'אם לאירן יהיה נשק גרעיני וישראל תימחק זה יהיה בגללך"    "כשהיו צורחים, הייתי שומעת קול גבוה, אני הייתי פשוט מורידה את הטלפון, שומעים את הצרחות גם ככה. כשנרגעו הצרחות, יכול להיות חמש-עשר דקות אז הייתי מרימה עוד פעם"
איתמר לוין
שחר בן-מאיר ויובל יועז ישלמו 6,000 שקל לאחר שבג"ץ דחה על הסף עתירה חוזרת שלהם, בה ביקשו להורות למנדבליט לפרסם את תמלילי השיחות בין נתניהו לבין מוזס
עוד פרטים נחשפים משיחות נתניהו-מוזס    ארנון מוזס: "נתניהו ביקש ממני עזרה בהרכבת הקואליציה"
איציק וולף, איתמר לוין
פרקליטי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנו אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבלת חומרי החקירה לצורך היערכות לשימוע    הפניה - באיחור של יותר מחודש - נעשתה לאחר שהגיעו לסיכום עם נתניהו על תשלום מקדמה על חשבון שכר הטרחה שלהם    משרד המשפטים: ככל שהשימוע יתקיים בכוונת היועמ"ש לקיימו בלב פתוח ובנפש חפצה
יואב יצחק
יאיר לפיד העיד בפני חוקרי המשטרה בתיק 2000 גם בענייני ארנון מילצ׳ן, שניהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות; האם ארנון מוזס שקיבל את חומרי החקירה קרא את עדותו ונפגע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il