X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האגודה למלחמה בסרטן
▪  ▪  ▪
[צילום: האגודה למלחמה בסרטן]

ניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן "מיכל" מגיעה ליהוד. הניידת פועלת במסגרת התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד שהוקמה ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן.
הניידת תעמוד לרשות הנשים תושבות יהוד בין התאריכים 7-9.10.07 ולרשות תושבות תל אביב יפו בתאריכים מסויימים בין ה-12.8.07 עד ה-25.10.07.
הניידת מופעלת על-ידי צוות מקצועי של מור - מאר המתמחה בהפעלת שירותי הדמיה ניידים. לבירורים, לוחות זמנים ולהזמנת תור ניתן להתקשר לטלפון 1700-700-277.
בדיקת הממוגרפיה מומלצת לנשים מעל גיל 50 פעם בשנתיים, ולנשים באוכלוסיית סיכון, להן אם או אחות שחלו בסרטן השד מגיל 40 ומעלה, פעם בשנה. לכלל הנשים מומלץ לקיים את הבדיקה בהתאם להחלטת הרופא המטפל.
פרויקט ניידת הממוגרפיה מתקיים בישובים מרוחקים ובמגזרים באוכלוסיה בהם ההיענות נמוכה לבדיקת ממוגרפיה ומטרתה לצמצם פערים בהיענות לבדיקה שבכוחה להציל חיים, גם בקרב נשים המתגוררות בעיירות פיתוח, עולות חדשות, נשים בכפרים הערביים ועוד. בכל עיר וישוב שוהה הניידת מספר ימים או שבועות בהתאם לכמות הנשים בכל מקום.
מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "נגישות גבוהה יותר אל הניידת יחד עם המשך הפעילות ההסברתית בקרב נשים, תוך שימת דגש על מגזרים מיוחדים באוכלוסיה מעלה באופן משמעותי, את שיעור ההיענות של הנשים, וגורמת להן לקחת אחריות על הבריאות ולהוביל להפחתת התמותה כתוצאה מסרטן השד בישראל".
שיעור ההיענות של הנשים בישראל לבדיקת הממוגרפיה, במסגרת התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד שיזמה האגודה למלחמה בסרטן ופועלת בשיתוף משרד הבריאות וקופות החולים, עלה בשנים האחרונות ועומד כיום על כ-55% בממוצע. קיימים פערים של כ-150% בשיעורי ההיענות לבדיקת ממוגרפיה, בין ישובים שונים בישראל. בסה"כ נערכו עד כה בישראל למעלה מ-2 מיליון בדיקות ממוגרפיה, מהן כ-300,000 בשנה האחרונה.
על סרטן השד
סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל. כ-4,000 נשים מאובחנות כחולות בישראל מדי שנה. 1 מתוך כ-8 נשים בישראל עלולה לחלות במהלך חייה בסרטן השד. יחד עם זאת, המחקרים מראים כי כאשר מאבחנים את המחלה בשלביה המוקדמים, כ-90% מהנשים נרפאות מהמחלה, זאת לעומת אחוזים נמוכים של ריפוי בקרב נשים שאובחנו בשלבים המתקדמים של המחלה.
לצורך צמצום פערים אלה יזמה האגודה למלחמה בסרטן את רכישת ניידת הממוגרפיה מטרת פעילות הניידת היא לצמצם פערים ולאפשר לנשים בישובים מרוחקים אלה לעבור את בדיקת הממוגרפיה אשר בכוחה להציל חיים. הבדיקה הינה ללא תשלום כחלק מסל הבריאות, לנשים בגיל המתאים (כלל הנשים מגיל 50 ומעלה, פעם בשנתיים; ולנשים באוכלוסיית סיכון, להן אם או אחות שחלו בסרטן השד מגיל 40 ומעלה, פעם בשנה). הבדיקה בניידת ניתנת לחברות קופות החולים שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות וקופת חולים לאומית, העומדות בקריטריונים על-פי סל הבריאות. מומלץ לכל חברות קופות החולים לפנות לקופה לבירור זכאותן.
על-פי נתוני התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד, שבראשה עומד פרופ' גד רנרט, תואמה תוכנית עבודה שנתית לפעילות הניידת ברחבי הארץ. הניידת מאוישת על-ידי צוות מקצועי של מור-מאר אשר אחראי לביצוע בדיקות האבחון והפענוח. מור-מאר, חברה בקבוצת שירותי בריאות כללית המתמחה בהפעלת שירותי הדמיה רפואיים ניידים באמצעות ציוד חדיש ומתוחכם, ביניהם ניידות MRI ו-T.C. תשובת הבדיקה תישלח לרופא המשפחה של הנבדקת. הודעה אישית על מועד הבדיקה במסגרת ניידת הממוגרפיה תישלח לכל הנשים בגיל המתאים, בכל ישוב אליו תגיע הניידת.
  • (עלות בדיקה באופן פרטי הינה 220 שקל, אולם לא הוכח מדעית כי היא יעילה מתחת לגיל 50).
פעילויות האגודה למלחמה בסרטן בנושא המאבק בסרטן השד בנוסף לתוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד אותה יזמה האגודה למלחמה בסרטן, האגודה מפיקה מדי שנה מסעות הסברה לקידום המודעות לסרטן השד, דואגת לשיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולות בסרטן השד, למימון הקמת מרכזים לבריאות השד, למימון עשרות תקנים של אחיות ועובדות סוציאליות לתיאום הטיפול בסרטן השד, דואגת להדרכה מקצועית לצוותים המטפלים, תומכת ומקדמת את המחקר בנושא סרטן השד.
האגודה למלחמה בסרטן דואגת לשיפור הזכויות של הנשים החולות והבריאות ולשיפור המגע עם הביטוח הלאומי ופועלת להרחבת סל הבריאות. האגודה למלחמה בסרטן הקימה את "יד להחלמה" ארגון של נשים שהחלימו מהמחלה המושיטות יד תומכת לנשים שזה עתה חלו ומוכיחות שגם במאבק הזה אפשר לנצח.
על האגודה למלחמה בסרטן
האגודה למלחמה בסרטן, העמותה ההתנדבותית הגדולה ביותר בישראל, הוקמה בשנת 1952 מאז, היא מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל.
המאבק במחלת הסרטן נוגע לכלל הציבור במדינת ישראל. ההתמודדות עם מחלת הסרטן ממשיכה להוות יעד לאומי ממדרגה ראשונה, ולכן פעילויות האגודה למלחמה בסרטן חשובות ורלוונטיות לכלל הציבור - בריאים וחולים.
היום חיים בישראל כ-120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב. הנתונים מראים שמדי שנה נוספים בארץ כ-23,500 חולי סרטן חדשים, אך הודות לקידום המחקר ושימת דגש על שיפור אמצעי האבחון, הגילוי המוקדם והטיפול, חל גידול משמעותי במספר האנשים הנרפאים מן המחלה ושיפור ניכר באיכות חייהם של המטופלים.
כיום מסייעת האגודה למלחמה בסרטן לא רק לחולה ולמשפחתו, אלא גם למוסדות המטפלים בהם: בתי חולים, מרפאות, מחלקות אונקולוגיות, מחלקות סיעודיות, מערכות השיקום והרווחה וכן מכוני המחקר. פעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו. כמנכ"ל האגודה מכהנת מירי זיו, יו"ר האגודה הנו פרופ' אליעזר רובינזון, נשיא האגודה בני גאון וסיו"ר האגודה ליאון רקנאטי.
האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את הציבור לפנות לטלמידע, שירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום בנושא מחלות הסרטן ודרכי מניעתן בטלמידע 1800-599-995 או באתר האינטרנט הנמצא בכתובת www.cancer.org.il

תאריך:  29/07/2007   |   עודכן:  29/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il