X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
בן-ארי. הגישה תצהיר כוזב
[צילום: ליאב פלד]
ניצן. עצימת עיניים
[צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
מקורביה של פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן-ארי, איימו על עו"ד טלי נג'רי, שכיהנה כמשנה שלה (תפקיד בו זכתה במכרז), בנוכחותה של בן-ארי: תפרשי או שנכין עלייך חוות דעת קטלניות ותצאי מהפרקליטות מוכה וחבולה נג'רי הגישה תביעה לבית הדין לעבודה; בן-ארי הגישה בתגובה תצהיר שקרי והכחישה את האיומים, בלי שידעה שהשיחות הוקלטו התצהיר השקרי של בן ארי נחשף כאן לראשונה פרקליט המדינה שי ניצן נתן לבן-ארי גיבוי אוטומטי למרות השקרים
▪  ▪  ▪
מסע נקם
אנשי הביצוע של בן-ארי לסיכול הממוקד של נג'רי היו אלעד רוזנטל ממחלקת משאבי אנוש, שהזמין אותה לפגישה בבית קפה בצומת לטרון כחודש בלבד לאחר שבן-ארי נכנסה לתפקידה. רוזנטל החל לדון בפגישה עם נג'רי על פרישתה מתפקידה בטענת "מיצוי" והציע כי עליה לשקול "פרישה מרצון". נג'רי סירבה ובן-ארי יצאה למסע נקם שבו היא למעשה התעמרה בה, כולל ריקון הדרגתי של סמכויותיה, השפלתה על-ידי הטלת מטלות האופייניות לפרקליטים זוטרים, תוך שבן-ארי דואגת לשתף עובדים אחרים עליהם היא ממונה במהלכים נגד נג'רי. ההתנכלות המשיכה בנידוי מקצועי מכל נושא בעל חשיבות, השפלתה של נג'רי בקרב עובדים אחרים והודעה כי היא נכשלה בתפקידה

בן-ארי מונתה למשנה לפרקליט המדינה
איתמר לוין
נכשל נסיונה של ממלאת-מקום מנכ"ל משרד המשפטים לבטל את התפקיד * בן-ארי, כיום פרקליטת מיסוי וכלכלה, היא הפרקליטה המובילה בתיקי נתניהו
לרשימה המלאה

משה לדור, פרקליט המדינה לשעבר, ושי ניצן, פרקליט המדינה הנוכחי, התעלמו במהלך תקופה ארוכה מתלונות על התנהלותה האנושית המתעמרת לכאורה של עו"ד ליאת בן-ארי, כלפי פרקליטות בכירות שסר חינן בעיניה ולא יישרו קו עם רצונותיה. בשני מקרים, של עו"ד טלי נג'רי ועו"ד יפעת דור, הגיעו התלונות עד כדי תביעות על התנכלות והתעמרות לבתי הדין לעבודה, אבל נסגרו, בסופו של דבר, בהסדרים חסויים ועם פיצויים של מאות אלפי שקלים לכל אחת מהפרקליטות - על חשבון כספי משלם המיסים ובאישור גורמים בכירים מאוד במשרד המשפטים. המידע הבעייתי, כמו גם הגיבוי האוטומטי שקיבלה בן-ארי - על-אף שפעלה באופן הנוגד את החוק, הוסתרו מהציבור.
משרד המשפטים מסרב למסור פרטים על ההסדרים הכספיים וממשיך להטיל דופי בשתי הפרקליטות ולהציג אותן כ"לא מקצועיות", למרות שהן קיבלו לא פעם הערכות כמצטיינות. במשך הסכסוך איתן, הופיעו בכלי התקשורת הנחשבים למקורבים לפרקליטות, כמו רביב דרוקר (ערוץ 10, לימים ערוץ 13), ורויטל חובל (עיתון הארץ), כתבות שפגעו בכל אחת מהפרקליטות בצורה קשה.
בכתבי התביעה התגלו דפוסי התנהלות בעייתיים מצד בן-ארי. על-פי מידע שהגיע לידי הח"מ, ההתנהלות הזו נמשכת עד עצם היום הזה. פרקליטות נוספות שלכאורה נפלו קורבן להתנהלותה של בן-ארי מפחדות להתלונן פן יבולע להן - בדיוק כפי שקרה לעו"ד נג'רי ולעו"ד דור. המוציא והמביא של מדיניות בן-ארי ויד ימינה בפרקליטות במשך שנים ארוכות הוא עו"ד נועם עוזיאל, שדאג להכפיש שוב ושוב את נג'רי ודור, בין היתר עלב בהן בפומבי. בה-בעת שהוא מדבר על מוסר העבודה של הפרקליטות, עוזיאל עצמו נוהג לנגן בגיטרה בחדרו ולשיר בקולי קולות כבדרך שבשגרה, תוך שהוא מפריע לעבודה השוטפת. בידי הח"מ סרטונים המעידים על התנהלותו של עוזיאל. עו"ד עוזיאל סירב להגיב על-כך.
על-פי שני כתבי התביעה, כאמור, הן נג'רי והן דור, סבלו מיחס עוין ומפגיעה במעמדן, לאחר שדור לא תמכה במינויה לתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ונג'רי התמודדה מולה על התפקיד. בן-ארי דאגה לרוקן את תפקידיהן מכל תוכן ולמדר אותן מכל אירוע חשוב - פגיעה קשה במעמדן ויחס פוגעני ומשפיל כשהמטרה היא אחת: לגרום להן להרים ידיים ולעזוב את הפרקליטות.
המקרה של נג'רי חמור במיוחד, משום שבדרך להשגת המטרה, עברה בן-ארי לכאורה על החוק, איימה באמצעות אנשיה על נג'רי, והגישה תצהיר כוזב לבית המשפט, שנחשף כאן לראשונה.

"פרקליטה מצטיינת ומקצועית ביותר"

להלן החשיפה: טלי נג'רי מונתה בשנת 2010 כמשנה לפרקליטת מחוז ת"א מיסוי וכלכלה לאחר 28 שנות שירות מוצלחות בפרקליטות, תוך שהיא גוברת על עו"ד ליאת בן-ארי. היא קיבלה במשך כהונתה מחמאות רבות וכאשר נבחרה לתפקיד המשנה נכתב עליה כי "היא ניהלה את התיקים הגדולים המשמעותיים במחלקה, עמדה בראש צוותים מקצועיים ותרמה רבות לתוצאות בתיקים לרבות חילוט בסכומים ניכרים". בהערכת עובדים נכתב עליה כי היא "מצטיינת, מקצועית ביותר, מנהלת צוותים תקופה ממושכת, מקובלת על העובדים, סמכות מקצועית, נועם הליכות, מנהלת פרשות ענק כראש צוות". אחד המתמחים של נג'רי היה יוני תדמור, היום המשנה של בן-ארי ומי שצפוי להתמודד על תפקידה כפרקליט מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) לאחר מינויה כמשנה לפרקליט המדינה.
בחודש מאי 2012 נבחרה ליאת בן-ארי לתפקיד פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), תפקיד עליו התמודדה גם נג'רי. מאז, סר חינה של נג'רי תוך שבן-ארי מנסה לכפות עליה פרישה מתפקידה כמשנה, ובכך לבטל את בחירתה במכרז. אנשי הביצוע של בן-ארי לסיכול הממוקד של נג'רי היו אלעד רוזנטל, ראש תחום בכיר ניהול בפרקליטות, שהזמין אותה לפגישה בבית קפה בצומת לטרון כחודש בלבד לאחר שבן-ארי נכנסה לתפקידה. רוזנטל החל לדון בפגישה עם נג'רי על פרישתה מתפקידה בטענת "מיצוי" והציע כי עליה לשקול "פרישה מרצון". נג'רי סירבה ובן-ארי יצאה למסע נקם שבו היא למעשה התעמרה בה, כולל ריקון הדרגתי של סמכויותיה, השפלתה על-ידי הטלת מטלות האופייניות לפרקליטים זוטרים, תוך שבן-ארי דואגת לשתף עובדים אחרים עליהם היא ממונה במהלכים נגד נג'רי. ההתנכלות המשיכה בנידוי מקצועי מכל נושא בעל חשיבות, השפלתה של נג'רי בקרב עובדים אחרים והודעה כי היא נכשלה בתפקידה. באורח שיטתי, בן-ארי יצאה לחופשות רבות ותמיד הודיעה כי מי שממלא את תפקידה הם פרקליטים אחרים, רק לא נג'רי, שהייתה המשנה שלה. באורח פלא, ההתנכלויות נפסקו לזמן מה כאשר פרקליט המדינה שי ניצן מונה לתפקידו ובן-ארי הפכה לפתע את עורה בנוגע לנג'רי והרבתה לשבח אותה (ככל הנראה, כדי לרכוש את אמונו של ניצן).

הביטוח – הקלטות השיחות
״תצאי חבולה ומוכה, נכין עלייך חוות דעת קטלניות״: קטע מהשיחה בין עו״ד טלי נג׳רי לבין עו״ד ליאת בן ארי ועו״ד אלעד רוזנטל. הדברים הוכחשו לחלוטין בתצהיר שהגישה בן-ארי לבית הדין לעבודה
רוזנטל. "הערכת עובד קטלנית"

"לא מגיע לך"
אלעד רוזנטל: "הערכת עובד שלך, הערכת עובד שלך תהיה קטלנית. תקשיבי, בואי אני אתאר לך לאיפה זה הולך".
טלי נג'רי: "אוקיי".
אלעד רוזנטל: "הערכת עובד שלך תהיה קטלנית".
טלי נג'רי: "אוקיי".
אלעד רוזנטל: "תקבלי ציונים למטה מבינוני מכל הפרמטרים של ניהול ובחלק מהפרמטרים המקצועיים. אחר כך הדבר הזה, ישאלו אותנו חברים יקרים ממשרד המשפטים, יגידו מה אתם עושים עם זאת, נגיד שאנחנו מבקשים להעלות את זה לדיון באגף משאבי אנוש. נגיע לדיון, יזמינו אותך לשימוע, תרצי להצטייד בעורך דין, אנחנו נכנסים כבר להליך שהוא לא נעים על השימוע, מתחום דיני העבודה. המערכת תחליט אם מפרישים אותך, כתוצאה משחיקה, כתוצאה מאי התאמה, יש כל מיני פרמטרים מתחום דיני העבודה, ונמצא את עצמנו בבית הדין לעבודה. שאני מניח שאחרי כחלוף שנתיים יש - את יודעת דיני עבודה, זה קשה להעריך, כי המערכת היא אכן, בתי הדין הם 50:50. בחלוף שנתיים את מוצאת את עצמך בחוץ, חבולה מוכה, לא מגיע לך, לא מגיע למערכת. זאת אומרת את - את כאילו נכנסת עכשיו לדיל שסופו לא טוב. אז אני אומר לך, הרי אנחנו לא מעוניינים בזה, לא מגיע לך ולא מגיע לנו. איש לא רוצה לקחת חלק בדבר כזה"

נג'רי דאגה לבטח את עצמה באמצעות הקלטות של שתי שיחות עיקריות - האחת, במהלך מאי 2013, יחד עם בן-ארי ואלעד רוזנטל, המוציא והמביא של בן-ארי, אז ממשאבי אנוש במשרד המשפטים והשנייה עם בן-ארי בלבד, במהלך דצמבר באותה שנה.
הנה תמליל חלקי של השיחה הראשונה והמשמעותית, בה מאיים רוזנטל - תוך עצימת עיניים ולמעשה בהסכמתה שבשתיקה של בן-ארי – על נג'רי: אם לא תפרשי, נכין עלייך חוות דעת קטלניות ואת תצאי חבולה ומוכה. למעשה, ביקשו בן-ארי ורוזנטל להדיח את נג'רי, למרות שנבחרה כדת וכדין במכרז ולמרות שאורך הקדנציה הוא בדרך כלל 8 שנים. הטיעונים היו כביכול מקצועיים, אבל השפה והסגנון בשיחה לא השאירו כל מקום לדמיון: אם לא תפרשי, אמר רוזנטל, למעשה "נתפור" לך תיק ובו חוות דעת קטלניות, כך שכדאי לך לפרוש בשקט.
הנה חלקים מהתמליל - כאשר בתחילתו קובצו כמה אמירות של נג'רי על תחושותיה:
  • טלי נג'רי: "אני מרגישה שאתם פוסלים אותי, כי הרי זה לא בגלל איך שאני מתפקדת, למרות שעכשיו אפשר לבנות את הטיעון הזה על זה. אבל מאחר שאתה (אלעד רוזנטל, א.צ), אני אומרת לך שבוע אחרי שליאת (בן-ארי) נבחרה. אז זה לא, זה לא בשל העבודה שהתפקוד שלי כמנהלת לא טובה. אלא שזה אתם למעשה, זאת התחושה שלי, ואני חושבת שזאת האמת. פוסלים אותי כי אני שייכת למשטר הישן. למשטר של אלה. ולכן אני מרגישה שפוסלים אותי..."
    "...אני חושבת שנכנסת (הכוונה לליאת בן-ארי, א.צ) לעבודה ופשוט החלטת שאת לא רוצה שאני אהיה בעבודה. לא שאני אומרת שאני חפה מטעויות, שאין לי מה ללמוד בקשר לניהול. אבל אני חושבת, תראי, את יודעת שאת משדרת שני דברים הפוכים. אני חושבת שלא כפופים לי, את משדרת שבעצם את המנהלת ולא אני, ותבואו אליי. אני שמעתי את זה מפרקליטים ופרקליטות, שכפופות לי..."
    "...שבוע אחרי שליאת בן ארי מונתה באת אליי (הכוונה לאלעד רוזנטל, א.צ) אמרת לי - טלי, אולי את רוצה ללכת הביתה. זאת אומרת, התוכנית הייתה להזיז אותי הצידה, ושאני אתן אופק קידומי לפרקליטים היותר צעירים, זה כבר היה בתכנון. ברגע שליאת נבחרה, והבנתי שזה התכנון שלכם, אבל מה לעשות, אתה יודע, אני, אני נמצאת במשרד, ואני מוכנה לקבל את הביקורת עליי... אני לא חושבת שפרקליטים לא מעריכים אותי. אני חושבת שמשדרים להם מסר כפול, שליאת ואתה יודע, לא משנה, ליאת משדרת מסר כפול. טלי נשארת, מצד שני יש בעיה עקרונית וזה..."
    ליאת בן-ארי: "אני לא מסתירה את זה. אני אומרת שזאת המציאות".
    טלי נג'רי: "בסדר, אבל את לא נותנת לי אפילו את ההזדמנות".
    אלעד רוזנטל: "היית אצל אלה רוביניק מספר שתיים, שנה ומשהו היית אצל מספר שתיים אצל ליאת. עמדת ההנהלה כלפיך היא שאת לא מנהלת טובה, שאת תופסת משרה מאוד בכירה מכדי לשחק איתה. בכירה מכדי שהמערכת תגיד לעצמה. אוקיי, ניתן לה גב כדי ללמוד... זה לא עובד כך. את אמורה להיות כבר בשיא הכשירות לתפקידך כשנבחרת, וחלפו למעלה משנתיים, זאת עמדתנו... זאת עמדתנו".
    טלי נג'רי: "אוקיי".
    אלעד רוזנטל: "עכשיו, אני ממשיך את שיחתנו הקודמת, ואומר לך טלי זה לא נכון. לא בפרקליטות, לא במעמד, לא במצב שנמצאים שתמשיכי לעבוד בפרקליטות. אני לא, אני לא הייתי, לא לא".
    טלי נג'רי: "...אתה בטוח... עליי?"
    אלעד רוזנטל: "...אני אומר לך באמת. אמרתי לך את זה גם בפעם הקודמת, בפעמיים הקודמות".
    טלי נג'רי: "אתה לא אמרת לי, ואתה אמרת, בסדר. אתה לא אמרת".
    אלעד רוזנטל: "היית הרבה יותר עדין. אני מודה, אני הייתי הרבה יותר עדין".
    טלי נג'רי: "תשמע, אני שלושים שנה בפרקליטות. רגע, כשמוניתי, לא, אני לא אלמד אותך היסטוריה".
    אלעד רוזנטל: "בסדר, בסדר".
    טלי נג'רי: "... אז אני עכשיו שנה בתפקיד הזה ואתה אומר שאני לא מצליחה בתפקיד הזה. גם ליאת חושבת שאני ממש לא טובה בתפקיד הזה. אוקיי, בסדר. אני לא מנהלת טובה. נו, אז מה עושים? אז אתם אומרים תלכי הביתה, אתה יודע, יש לי שלושה ילדים, ואני צריכה לפרנס אותם... אני מסבירה לכם שאני לא אלך הביתה, זו העמדה שלי. שלושים שנה הייתי מצוינת, אז עכשיו יש תרבות ארגונית חדשה. אז בואו נמצא פתרון מה עושים?"
    ליאת בן ארי: "איזה פתרון"?
    טלי נג'רי:"אתם אומרים לי תלכי הביתה".
    ליאת בן ארי: "איזה פתרון?"
    טלי נג'רי: "אני לא יודעת, אולי יש תפקיד אחר, לא יודעת מה, ברמה שלי, שאני לא יודעת מה".
    אלעד רוזנטל: "עכשיו, הבעיה היא שברמת בכירות כזאת, יותר קל לי, הרבה יותר קל לי למצוא פתרון בדרגה פחותה. אני אומר לך היום המעבר בינך לדרגת ממונה הוא מאוד קשה... עכשיו, טלי, אם היית באה עם רעיון, אני אומר לך הייתי עושה הכל כדי להגשים אותו, אם היית אומרת רוצים אותי באיזשהו..."
    טלי נג'רי: "אתה חושב שאני הולכת ומחפשת איפה רוצים אותי"?
    אלעד רוזנטל: "תפרשי, אני אומר את זה במצב שבו אחד, את צודקת בסיכום".
    טלי נג'רי: "אתה יודע שזה לא מגיע למשרד או לילדים שלי, לילדים שלי..."
    אלעד רוזנטל: "הבנתי, אבל מה את מעדיפה, שבסוף זה יעשה במהלך יזום של המערכת, יפרישו אותך, הרי את לא רוצה את זה"?
    טלי נג'רי: "מה זה יפרישו, אני לא חושבת שאתם יכולים להפריש אותי".
    אלעד רוזנטל: "בסדר".
    טלי נג'רי: "אם אתה אומר לי, טלי, את יודעת מה, את מאוד לא טובה אבל אנחנו עכשיו נתחיל לנקוט הליכים להפריש אותך".
    אלעד רוזנטל: "אמרתי לך את זה. אני לא הולך סחור-סחור".
    טלי נג'רי: אבל אתה אומר..."
    אלעד רוזנטל: "הערכת עובד שלך, הערכת עובד שלך תהיה קטלנית. תקשיבי, בואי אני אתאר לך לאיפה זה הולך".
    טלי נג'רי: "אוקיי".
    אלעד רוזנטל: "הערכת עובד שלך תהיה קטלנית".
    טלי נג'רי: "אוקיי".
    אלעד רוזנטל: "תקבלי ציונים למטה מבינוני מכל הפרמטרים של ניהול ובחלק מהפרמטרים המקצועיים. אחר כך הדבר הזה, ישאלו אותנו חברים יקרים ממשרד המשפטים, יגידו מה אתם עושים עם זאת, נגיד שאנחנו מבקשים להעלות את זה לדיון באגף משאבי אנוש. נגיע לדיון, יזמינו אותך לשימוע, תרצי להצטייד בעורך דין, אנחנו נכנסים כבר להליך שהוא לא נעים על השימוע, מתחום דיני העבודה. המערכת תחליט אם מפרישים אותך, כתוצאה משחיקה, כתוצאה מאי התאמה, יש כל מיני פרמטרים מתחום דיני העבודה, ונמצא את עצמנו בבית הדין לעבודה. שאני מניח שאחרי כחלוף שנתיים יש - את יודעת דיני עבודה, זה קשה להעריך, כי המערכת היא אכן, בתי הדין הם 50:50. בחלוף שנתיים את מוצאת את עצמך בחוץ, חבולה מוכה, לא מגיע לך, לא מגיע למערכת. זאת אומרת את - את כאילו נכנסת עכשיו לדיל שסופו לא טוב. אז אני אומר לך, הרי אנחנו לא מעוניינים בזה, לא מגיע לך ולא מגיע לנו. איש לא רוצה לקחת חלק בדבר כזה".
    ליאת בן-ארי: "מה, שמפריע לי הרי אפשר למצוא תחומי עיסוק בפרקליטות. אצלנו אני מדברת. נאמר גם את אחראית על המתמחים, את עושה את זה בצורה טובה. נגיד אחראית על הקליניקה, לתת עוד כל מיני דברים"
    טלי נג'רי: "אני חושבת שאני אחראית על הערעורים, טוב. אני חושבת שאני..."
    ליאת בן-ארי: "אבל אם את..."
    טלי נג'רי: "אני חושבת שאני..."
    ליאת בן-ארי: "אבל את לא, את לא מתפקדת כמשנה. אוקיי, כמספר שתיים בפרקליטות. ואז כל מה זה אומר? האם זה אומר שאת תהיי מרוצה מזה, או שאת תהיי ממורמרת על זה שאת לא מספר שתיים?"
    טלי נג'רי: ..."עד היום, ואני נורא מצטערת להגיד לך, עד היום אני רוצה בכתב בדיוק מה הסמכויות שלי..."

התצהיר השקרי
סעיפים שקריים בתצהיר

כשרוזנטל ובן-ארי לא הצליחו להזיז את נג'רי מתפקידה ולגרום לה לפרוש, התגלגל הסכסוך לבית הדין לעבודה: נג'רי תבעה, הפרקליטות ובן-ארי הגישה כתב הגנה, אבל כיוון שבן-ארי לא ידעה על הקלטת השיחות עמה, היא הגישה תצהיר ארוך, בן יותר מ-100 עמודים, ובו הכחישה לחלוטין שהיא או רוזנטל איימו על נג'רי. בסעיף 97 הכריזה בן-ארי בזו הלשון: "אין כל ממש בטענות המבקשת לפיה מר רוזנטל ואני איימנו על המבקשת והטחנו בה כביכול כי 'תצא חבולה ומוכה'. הנכון הוא כי במהלך השיחה שוקף בפני המבקשת בגילוי לב, בכנות וברגישות ככל שניתן את חוסר שביעות הרצון המתמשך מתפקודה כפי שהוא עולה מנקודת מבטי כפי שממונה על עבודתה ועבודת המחוז כולו".
הקביעה השקרית הזו, מהווה לכאורה עבירה פלילית על-פי סעיף 239 לחוק העונשין שקובע כך: מי שביודעין מוסר תצהיר שקר, בין בשבועה או בהן צדק ובין שלא בשבועה ושלא בהן צדק, לפני מי שמוסמך לקבל את התצהיר - דינו - מאסר שלוש שנים.
זו לא הייתה הקביעה הלא-נכונה היחידה בתצהיר של בן-ארי. בסעיף 99 לתצהיר היא קבעה כי "טענת המבקשת כי הודעתי בפגישה כי אהיה מוכנה שהמבקשת תעבוד בתפקיד זוטר, אין לה כל בסיס ויסוד. בניגוד גמור לטענת המבקשת, לא ביקשתי מעולם לפגוע במעמדה של המבקשת כמשנה שלי". זה, כמובן לא נכון, בעליל, ותמליל השיחה רק מוכיח שהן בן-ארי והן רוזנטל ביקשו במפורש לפגוע במעמדה, לגרום לה לפרוש מיד או הציעו לה תפקידים זוטרים, ובלבד שלא תהיה המשנה של בן-ארי.

הסדרים במחשכים
פרקליטות המדינה [צילום: נועם שרביט]

בסופה של ההתנהלות המשפטית נחתם הסדר חסוי שפיצה את נג'רי, על-פי הערכות, במאות אלפי שקלים, על חשבון כספי משלם המיסים הישראלי, בחסות בית הדין לעבודה. בן-ארי למעשה ניצלה ממבוכה רבתי: עדות שהייתה חושפת את תצהיר השקר שלה ואת השיחות המוקלטות שהוגשו לקראת הדיונים. העובדה שהסדרים אלה, גם במקרה של עו"ד יפעת דור, נותרו חסויים, רק מעידה על הפרקטיקה הלקויה בפרקליטות: כל הסדר פיצוי לעובדים שפרשו נותר במחשכים, אין עליו שום ביקורת ואיש לא משלם את המחיר, בוודאי שלא האנשים שגרמו לפיצוי (דהיינו בן-ארי עצמה). מי שמשלם את המחיר זה כל אחד מאיתנו - באמצעות כספי המיסים.

עצימת העיניים של פרקליט המדינה

תצהיר השקר של בן-ארי מעורר עתה שאלות קשות: כיצד קרה שפרקליטה התקדמה במעלה ההיררכיה בפרקליטות עד לתפקיד של משנה לפרקליט המדינה, כשהיא מתכוונת לבטח להתמודד על תפקיד פרקליט המדינה לאחר ששי ניצן יפרוש, בלי שהתלונות האלה יתבררו עד תומן ומבלי שפרשת התצהיר תבורר לעומק. הן פרקליט המדינה הקודם משה לדור והן הנוכחי שי ניצן עצמו עין לאורך כל הדרך, למרות שהמידע היה גלוי. הטענה של בן-ארי כאילו ההקלטות הן עבירות משמעות אינה רלוונטית בגלל חשיבותן.
דעת הח"מ ברורה: פרקליטה שעוברת על החוק, שהתעמרה בעובדות, שהגישה תצהיר שקרי לערכאה שיפוטית, איננה ראויה לשמש בתפקיד כלשהו, בוודאי לא בתפקיד בכיר בפרקליטות.

תאריך:  23/10/2019   |   עודכן:  23/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליאת בן-ארי איימה והגישה תצהיר כוזב לבית הדין לעבודה
תגובות  [ 90 ] מוצגות  [ 90 ]  כתוב תגובה 
1
ליאת בן ארי חלאה
שמחה חן  |  23/10/19 10:35
 
- טול קורה ידידי, יפה שעה קודם.
רון ה.  |  23/10/19 14:24
 
- רון העכברון מייצג את השחיתות
החושף  |  23/10/19 17:52
 
- }}}העברינים פינטו ונימרודי ..
זכו כאן להגנה  |  23/10/19 18:58
 
- איך נפטרים מהם ?
שאלה  |  24/10/19 21:25
 
- באירגוני פשיעה מקובל חיסולים ל"ת
תשובה  |  28/10/19 15:06
 
- שהחלאה תתבע
חחיי  |  24/10/19 16:25
 
- - "טול קורה"? (!!!)
רן קנדי  |  30/10/19 20:11
 
- }}ליאת בן ארי צדיקה.די להכפשות
שיטות יואב יצחק  |  24/10/19 06:29
 
- צדיקה כמנהיגת כנופית פשע ל"ת
בבר  |  28/10/19 15:00
 
- מילים אלו הן בבחינת המעטת גודל
alice  |  26/10/19 13:42
2
הכל מושחת וכולם מושחתים
לכאורה  |  23/10/19 10:44
3
משה לדור....
יש העזתי שצופר...  |  23/10/19 11:24
4
הפרקליטות - קן צרעות
אובד מדינה  |  23/10/19 11:41
5
כת לעומתית כוחנת ואכזרית
רננה  |  23/10/19 11:46
6
מחזקים את ידך יואב יצחק ל"ת
ניר עם  |  23/10/19 12:31
 
- מה לא עושים להציל את סגול השער ל"ת
חילקיהו  |  23/10/19 15:53
7
פאקליות המזימה
במיטבה  |  23/10/19 12:39
8
פאקליטות
המזימה  |  23/10/19 13:11
9
זו הפרקליטות במדינת ישראל
דבר אחד ברור  |  23/10/19 13:44
 
- פרקליט המדינה והיועמ"ש
ארגון פשע  |  23/10/19 15:27
10
אוי מה עשיתם... רות רונן 2,  ל"ת
אוסי1  |  23/10/19 14:05
11
צר לי, אבל אני לא מצליח לראות
עמי, ת"א  |  23/10/19 14:13
 
- מה אתה לא רואה
לא מבין אותך  |  23/10/19 15:40
 
- דרוש ועדת חקירה לפרקליטות
אאא  |  23/10/19 15:53
 
- בן ארי חוקרת את נתניהו,
מה לא ברור?  |  23/10/19 15:53
 
- ולגופו של עניין
מר קו  |  23/10/19 22:17
 
- ה"חשיפה" הזו זה ספין של בלפור,
ביביסט טיפש  |  24/10/19 10:21
 
- לא ביבי - לא תחקור ל"ת
המימד החמישי?  |  26/10/19 13:12
 
- זו הבעיה איתכם בשמאל.....
מר קו  |  23/10/19 22:10
 
- אתה כנראה מתעמר בעובדים
אא  |  24/10/19 19:00
12
להדיח אותה לאלתר
הרואה  |  23/10/19 15:01
 
- האמת על בן ארי
ארי02  |  24/10/19 12:43
 
- תגובתה מטרידה(א) ?????
עוד סתם אזרח  |  24/10/19 16:59
13
דרוש ועדת חקירה נגד הפרקליטות
ארגון פשע  |  23/10/19 15:19
14
עכשיו הכל ברור.
Prms-24.  |  23/10/19 15:26
15
כמה טוב שיש עיתונאי כזה.
Prms-24.  |  23/10/19 15:43
16
כל מילה נוספת מיותרת.
Prms-24.  |  23/10/19 15:44
17
פרקליטות מושחתת.
Prms-24.  |  23/10/19 15:47
18
השיר "האם הילה קיבלה בחילה"
א. וינשטיין  |  23/10/19 15:55
19
פרקליטות רקובה עד היסוד
שמחה חן  |  23/10/19 16:59
20
תצהיר כוזב
עו"ד פכטר אברהם  |  23/10/19 17:22
21
אם זה נכון.
Prms-24.  |  23/10/19 17:31
22
אין שום איום בשיחה הזו להיפך
אלונזו  |  23/10/19 17:57
 
- אלונזו, אתה מקורליאונה??
החושף  |  23/10/19 18:55
 
- מתאים לך להיות עבד של ביבי
אלונזו  |  24/10/19 17:41
23
ליאת בן-ארי לדין עכשיו! אלה ה
קורןנאוה טבריה  |  23/10/19 18:14
24
ליאת בן ארי-דיקטטורת האליטה!
אע  |  23/10/19 21:12
25
וזו מונתה לאחרונה, לפני כחודש
אלי נמט  |  23/10/19 21:31
26
משפטפטת
מילדרד  |  23/10/19 21:53
27
התשובה לטוענים שהכל חוקי
לחידודי מילתא  |  23/10/19 21:57
28
לשקר אין רגלים
שולי  |  23/10/19 23:15
29
שום קשר בין ההקלטה לאיום
עו"ד  |  23/10/19 23:16
30
מושחתים נימאסתם
Eli Moshe  |  23/10/19 23:58
 
- אלה כל המושחתים שמצאת?
ציוד עזר  |  24/10/19 03:29
31
דורסת אנשים אחרים
דוד המלך  |  24/10/19 00:16
32
מה עם כל ההסדרים
יוסל  |  24/10/19 00:32
33
איזו טהרנות מגוחכת!
אנחנו  |  24/10/19 03:10
34
ליאת בן-ארי סכנה לדמוקרטיה
דן ד  |  24/10/19 08:20
35
צדק צריך גם להראות
אל מנדלבליט  |  24/10/19 08:54
36
פרקליטות מושחתת
רוניה  |  24/10/19 09:09
37
גיבוי מלא מהתקשורת
שוקי26  |  24/10/19 10:42
38
ממש לא משכנע
לחשוף את הבלוף  |  24/10/19 12:46
39
ליאת בן ארי נתפסה על הצהרת שקר
א.א.חיפה  |  24/10/19 13:08
40
ציפורי לא מצביע על שום שקר שלה ל"ת
עוד שופר של ביבי  |  24/10/19 14:28
41
קצה המזלג
המתריע בשער  |  24/10/19 15:26
42
ליאת בן ארי מושחתת
רוני לוי  |  24/10/19 15:58
43
תגובתה מטרידה(ב) ?????:
עוד סתם אזרח  |  24/10/19 17:08
 
- להבהיר אם ונכון:
עוד סתם אזרח  |  25/10/19 13:14
44
בן ארי לחקירה! ביבי למעשיהו! ל"ת
עזרא מנצור  |  24/10/19 22:50
45
הצעה לסדר
יעקב פלסטונאי  |  25/10/19 07:40
46
על סמך עדות השקר של ליאתבןארי
כשלעצמה עבירה  |  25/10/19 07:53
47
ליאת בן ארי לאור תצהיר השקר
מייק  |  25/10/19 08:44
48
מבקר המדינה
בן יהודה  |  25/10/19 14:27
49
ליאת בן ארי_דיקטטור
שמחה חל  |  25/10/19 15:09
50
ממה אנחנו מופתעים מכנופית
צורי  |  25/10/19 16:53
51
פרקליטות
זוהר רחמים  |  26/10/19 13:28
52
מצג - הפרקליטות כארגון פשע ל"ת
חיים ש.  |  26/10/19 16:48
53
מדינת מאפיה במיטבה...
אברהם משה  |  27/10/19 00:14
54
מפחיד שזה לא מפורסם בתקשורת
ארז בר  |  27/10/19 10:26
55
מענין אם הסנשו נפשו אריה גולן
חופש הביטוי  |  27/10/19 18:13
56
פשוט מפחיד!!!
שי 1883  |  28/10/19 13:31
57
שתשלם מכיסה את כספי הפיצוי
חמור ביותר!  |  30/10/19 21:44
58
ליאת בן ארי ושי ניצן פושעים
ששי  |  3/11/19 21:28
59
ליאת בן ארי
עכן  |  10/11/19 17:24
60
ליאת בן ארי
עכן  |  10/11/19 17:24
61
שחיתות
מגי  |  23/12/19 03:00
62
שמאל זו נכות נפשית.
טוםפוז  |  26/04/20 23:37
63
פושעי על בפרקליטות
מגי  |  9/06/20 22:46
64
ליאת בן ארי עבריינית מאפיונרית
לב יהודי   |  6/12/21 17:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
אלעד טל, מבית משפט השלום בנצרת, האריך את מעצרו של חשוד שלא בנוכחותו ומבלי לעיין בחומר החקירה    ביקורת גם על המשטרה, שהביאה את החשוד לביהמ"ש סמוך לכניסת השבת
איתמר לוין
השופטת שרה דותן קובעת שחקירה על אלימות שוטרים בשנת 2012 נוהלה ברשלנות וקיימות "שאלות כבדות משקל ביחס למוטיבציה להגיע לחקר האמת"
איתמר לוין
גזרה רק 81 חודשי מאסר על אדם שהתעלל מינית בילדה בת 12 בביתה    סולברג: הטעות החלה במתחם העונש, שלא הביא בחשבון את העונש המירבי - עשר שנות מאסר
איתמר לוין
40% מן הנאשמים במשך עשר שנים, שהועמדו לדין בפני ההרכב בראשות פינקלשטיין, זוכו בצורה מלאה או כמעט מלאה מאשמת הרצח    מאסר עולם נגזר רק על 21 מבין 83 הנאשמים
איתמר לוין
הגישה לשופט מידע "לעיניו בלבד" ולאחר מכן טענה שמדובר היה ב"תכתובת פנימית" - למרות שבדיעבד התברר שהיה צריך להציגו גם לחשוד    רוזן: יש להגביל את חיסוי המידע רק למקרים בהם אין מנוס ממנו
רשימות נוספות
סמכות בתי הדין לא תורחב  /  איתמר לוין
הסחבת בפרקליטות גדלה אשתקד  /  איתמר לוין
43 חודש בתיק תאונת בנייה  /  איתמר לוין
למי זה בכלל טוב  /  שלומי וינברג
לא יעילות ולא הגינות   /  שלומי וינברג
רשויות העקיפה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il