X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במרוצת היובל שחלף, נרצחו מעל ל-8 מיליון מוסלמים על-ידי מוסלמים. המשטר הרצחני של עומר אלבשיר בסודן, רצח מעל ל-300 אלף בדרפור בדרום מערב סודן, רובם מוסלמים
▪  ▪  ▪
סונים פקיסטנים [צילום: AP Photo/B.K. Bangash]

יש קונצנזוס שמאחד את כל המוסלמים עלי-אדמות והוא האמונה באל אחד וכי מוחמד הוא שליחו עלי אדמות. "אין אלוהים בלעדי האל ומוחמד שליח האל". לבד מהמכנה המשותף הזה, המוסלמים שסועים וקרועים לגבי סוגיות אין ספור. יש איסלאם סוני ויש איסלאם שיעי. השיעים חלוקים ל-12 כיתות. כך גם לגבי הסונים. יש קיצוניים ויש מתונים, והקיצוניים חלוקים לארגונים שונים ומשונים. יש אחים מוסלמים, ג'יהאד איסלמי, דאעש, בוקו חראם, טאליבן, אל-קאעידה, חמאס ועוד עשרות ארגונים קיקיוניים.
54 ארגונים כאלה קיימים במצרים שנקראים "תכפיריים", משמע: מתייחסים לזולת ככופרים. בקרב השבטים בלוב קיימים עשרות ארגונים כאלה שמורכבים מאנשים בודדים שנושאים נשק. בחלק מארגונים אלה קיימות תפיסות בלתי נתפסות. למשל, חזית השחרור האלג'יראית דגלה ברצח ילדים מוסלמים בנימוק שזה יציל אותם מאבדון ויבטיח להם גן עדן, ואם הם יגדלו בחברה של כופרים, הם יהפכו לחוטאים וגורלם ייחרץ לגהינום.
במרוצת היובל שחלף, נרצחו מעל ל-8 מיליון מוסלמים על-ידי מוסלמים. המשטר הרצחני של עומר אלבשיר בסודן, רצח מעל ל-300 אלף בדרפור בדרום מערב סודן, רובם מוסלמים. נשיא סוריה חאפד', אביו של בשאר אלאסד, רצח מעל לעשרת אלפים מוסלמים בעיר חמא בסוריה בפברואר 1984. הוא גם החריב לחלוטין את העיר העתיקה של חמא על כל מסגדיה.
יסוד המחלוקת שם הוא בין שיעים לסונים. יש שורה ארוכה של נקודות סכסוך בין סונים לשיעים. די בכך להזכיר, שהשיעים טוענים כי הקוראן קבע שהאימאם עלי, מנהיגם הרוחני של השיעים היה צריך להיות יורשו הראשון של הנביא מוחמד וכי הסונים זייפו את הקוראן. השיעים טוענים כי יש לצפות להופעתו של המהדי "המשיח שלהם" שישלים את מלחמת תיקון העולם.
הסונים רואים בכך כפירה שפוגעת במעמדו של מוחמד. לסיכום, השסע העמוק בין השיעים והסונים הוא אחד הקשיים להגשמת הדו-קיום בשלום בין כלל המוסלמים לישראל. בזמננו המשטר השיעי באירן הוא שפועל כדי לסכל פשרה כלשהי בין ישראל לפלשתינים ולשאר הערבים בכלל.
השאלה היא, כיצד יכולה ישראל לתמרן מול המציאות הזאת, וכיצד העולם המוסלמי יכול לאפשר שלום עם היהודים. והאם האיסלאם שנעדר שלום בית יכול לתרום לעשיית שלום עם ישראל? זאת המציאות, ישראל היא המדינה הלא-מוסלמית היחידה שקיימת בלב עולם מוסלמי ענק שמשתרע מהחוף המזרחי של הים האטלנטי ועד הים ההודי.

תאריך:  28/10/2019   |   עודכן:  28/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
לאחרונה נחנך בית הסנדלריה המשוקם בכפר מסריק
דן מרגלית
אני מבין כי ביבי מציע להסדיר לנוני הכנסה כספית תמורת מאמרים אשר יחזקו את שלטונו
עומר מואב
האם מצב שבו משנים את החוק, ומאפשרים עסקות של הטבה שלטונית בתמורה להטיה תקשורתית, לא יפגע יותר בחופש העיתונות?
אלי אלון
אחד האירועים הממלכתיים לאומיים, הבולטים בעשורים הראשונים למדינה, היה "צעדת ארבעת הימים" שהפכה למסורת ונערכה מדי שנה בהשתתפות אלפי צועדים חיילים, גדנ"עים ואזרחים    ב-1968 הצטמצמה לצעדת שלושת הימים ו-ב1974 בוטלה
דן מרגלית
מי בעצם הגן על הדמוקרטיה הישראלית בלי שאולי התכוון לכך? ואולי בלי שנתן את דעתו לכך? דווקא אדלסון שאני כה כועס עליו באורח אישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il