X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סגן הנשיא לשעבר היה היחיד שהתנגד לחיסולו של בן-לאדן - מנימוקים פוליטיים. כעת הוא תוקף את טראמפ, שנטל את הסיכון והורה לחסל את אל-בגדדי. זה מוגזם, כותב מארק טיסן בוושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
אובמה וביידן בעת חיסול בן-לאדן [צילום: AP]

הנשיא דונלד טראמפ זכאי לקרדיט על הוראתו לבצע את הפשיטה רבת הסכנות שהובילה למותו של אבו בכר אל-בגדדי, כותב מארק טיסן בוושינגטון פוסט. אם המבצע היה נכשל, הוא היה נושא באחריות; תשאלו את ג'ימי קרטר על כשלון הניסיון לחלץ את בני הערובה האמריקנים בטהרן.
האם ג'ו ביידן היה נותן הוראה דומה? קרוב לוודאי שלא, טוען טיסן. סגן הנשיא דאז יעץ לנשיא ברק אובמה שלא לבצע את הפשיטה בה חוסל אוסמה בן-לאדן. ביידן ושר ההגנה, רוברט גייטס, היו היחידים שהתנגדו למבצע, וסמוך ליציאה לדרך נותר ביידן בודד בהתנגדותו. ביידן עצמו אישר, כי בפגישה בחדר המצב אמר לאובמה, כי הוא מייעץ להימנע מן המבצע.
לדברי מארק בוודן, שכתב ספר על חיסולו של בן-לאדן, ביידן אמר לאובמה, כי אם המבצע ייכשל – הוא יכול לשכוח מקדנציה שנייה. כאשר ארה"ב איתרה את האיש שהיה אחראי לפיגועי 9/11, ביידן חשב על פוליטיקה – הדבר האחרון עליו אמור לחשוב המפקד העליון במצב כזה. וכאמור, בסופו של דבר הוא היה הבכיר היחיד שדבק בהתנגדותו.
כעת, במקום לשבח את טראמפ על החלטתו לחסל את אל-בגדדי, ביידן תקף אותו וטען שהמבצע הצליח למרות מעשיו של הנשיא. האיש שהתנגד לחיסולו של בן-לאדן תוקף את מי שהורה לחסל את אל-בגדדי; זה מוגזם, אומר טיסן. והיה זה ממשל אובמה-ביידן שהחלטתו לסגת מעירק ב-2011 היא שהביאה להקמתו של דאעש.
לדברי טיסן, העובדה שאובמה התעלם מהתנגדותו של ביידן, אינה מנקה אותו מביקורת על מדיניותו מול הטרור. אחרי חיסולו של בן-לאדן ציינו רבים את האירוניה בכך שהמידע שאפשר את המבצע, היה חקירות המחבלים שאובמה הורה להפסיק ביום השלישי שלו בתפקיד: המידע החיוני שהוביל אל בן-לאדן הגיע מאחד העצורים שהיו בידי ה-CIA.
באותה מידה, החלטתו של טראמפ ללכת על אל-בגדדי אינה מנקה אותו מביקורת על מדיניותו בסוריה בכלל. חיסולו של מנהיג דאעש לא היה אפשרי בלא המידע שהתקבל מן הכורדים, אותם נטש טראמפ. וכך, לא רק שלכורדים היו 11,000 נפגעים במלחמה נגד דאעש, אלא שהם גם הובילו את האמריקנים למקום מסתורו של אל-בגדדי. מותר לשאול, האם ניתן היה לבצע את הפשיטה בעוד חצי שנה, לאור החלטת הנסיגה של טראמפ.
לכורדים מגיע יחס טוב יותר וארה"ב עדיין זקוקה להם, טוען טיסן. לדאעש יש 18,000-14,000 חברים בסוריה, ועוד 3,000 לוחמים זרים חמושים בסוריה ובעירק. לפני הנסיגה האמריקנית, ביצעו הכורדים מדי יום תריסר פעולות נגד דאעש והם שומרים על 10,000 אנשי דאעש שנלכדו ובהם 2,000 זרים. אל-בגדדי מת; דאעש לא. ארה"ב עדיין צריכה כוחות בשטח – ובעלי ברית כמו הכורדים.

תאריך:  01/11/19   |   עודכן:  01/11/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצביעות של ג'ו ביידן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ג'ו ביידן
שמחה חן  |  1/11/19 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עמוס גלבוע
הופגנה היכולת הצבאית האיכותית האמריקנית, והנחישות להפעילה בצורה ממוקדת לשם קידום אינטרסים אמריקנים שהם בעדיפות; ארה"ב על מפת האזור, היא עדיין לא נוטשת אותו    דאעש ספג מכה קשה, ייחלש, אך בשום אופן לא יתמוטט
איתמר לוין
הארגון ספג מהלומה קשה בתקופה קשה, ועלול לסבול מפיצולים ועזיבות. לצד זאת, מציין וושינגטון פוסט, דאעש דווקא עשוי לצאת מחוזק - אם המנהיג הבא יהיה יותר רציונלי ואולי אפילו ינסה לחדש את הקשר עם אל-קאעידה
אליהו קאופמן
"המדינה האיסלאמית" מתפרקת בימים אלה אבל הרבה סימני שאלה נותרו ויוותרו סביב הופעתה וגניזתה הפתאומית    האומנם ארגון "דאעש" היה באמת ארגון טרור איסלאמי או שמא מדובר כאן בזרוע ששימשה את המערב להנמכת כוחם של הסורים והשיעים במזרח התיכון?
יוני בן-מנחם
גורמי מודיעין עירקיים ומערביים מעריכים כי צפוי גל פיגועי נקם בעקבות מותו של מנהיג דאעש אבו בכר אלבגדדי. ראש הנחש של הטרור הסוני חוסל אך במשטרים הערבים המתונים מקווים הנשיא טראמפ יפעל נגד תנועת "האחים המוסלמים" שממנה צומח הטרור
איתמר לוין
המידע המפתיע לפיו אל-בגדדי מסתתר בשטח שבשליטת אל-קאעידה התקבל לאחר שנעצרו אשתו ואחד משליחיו    מקורות צבא ומודיעין: החיסול הצליח למרות פעולותיו של טראמפ ולא בזכותן; הנסיגה מסוריה חייבה לצאת למבצע מסוכן במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il