X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ורד כהן עורכת דין משרד בר-און ,כהן, עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

רענן בר-און שותף, עורך דין בר-און, כהן, משרד עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ימי הקניות ברשת, המתהדרים בהנחות ענק, מציגים מחזורים של מיליארדי דולרים. גם בישראל פשטו על אתרי האינטרנט השונים והזמינו מוצרים בשווי מיליוני שקלים. כעת לא נותר אלא להמתין לאספקת המוצרים ולקוות, כי אלה תואמים את המוזמן. מה עושים אם מתעוררת בעיה? איך כדאי לקנות אונליין ב"חגי הקניות" הגדולים ברשת בחודשים נובמבר - דצמבר?
▪  ▪  ▪

המדריך ל"שופינג ברשת"
בדיקת זהות המוכר:
בדקו שמדובר באתר מכירות פעיל, רציני ואמין. אתר מקצועי יספק מידע בדבר שם העסק, כתובת, טלפון, כתובת אי-מייל ופירוט לגבי האפשרויות לביטול העסקה. וודאו מי הגוף המנהל והמפעיל את האתר. אם קשה לאתר מידע זה באתר - הדבר אמור לעורר חשד. לא כדאי לרכוש מוצרים מגופים שאינם מגלים את זהותם. אחרת, לא תהא כתובת לפניותיכם (איחור באספקה, מוצר פגום וכו') וכספכם יירד לטמיון. מומלץ גם לבדוק האם לאתר יש מוניטין כאתר בעייתי. חיפוש קצר ב"ד"ר גוגל" יגלה לכם תלונות על האתר, אם קיימות.
בדיקת המוצר עצמו:
לא מספיק לזהות את המוצר הרצוי, אלא יש לברר את הפרטים המלאים החשובים לנו (כדוגמת דגם המוצר), וכמובן מחיר המוצר, תנאי תשלום ודמי משלוח. יש לבדוק תוקף אחריות למוצר ומי מעניק את האחריות.
זול במיוחד - מעורר חשד:
האתר מציע מוצרים זולים מידי (כדוגמת מכשירי חשמל וסלולריים בסכומים זניחים) - אמור להתעורר חשד. בדקו האם קיימות עלויות נוספות - דמי הובלה, אביזרים המתומחרים בנפרד, האם מדובר בדגם ישן ש"יצא מהשוק" או שמדובר במוצר מתצוגה. מחיר זול במיוחד יכול לשקף בעייתיות בתנאי האחריות והשירות לאחר המכירה, או "סתם" תרגיל עוקץ שמטרתו לגבות תשלום מבלי לספק את המוצר.
אל תשכחו את עלות המשלוח:
מומלץ להשוות לא רק את מחירי המוצרים באתרים שונים (ממש כשם שבחנויות "רגילות" מומלץ להשוות מחירים) אלא במקביל יש לזכור גם את עלות המשלוח, המצטרפת לעלות המוצר. בנוסף, ניתן לבדוק את עלות המשלוח באמצעות חברות שילוח, העשויה להיות זולה יותר מעלות השילוח המוצעת על-ידי האתר עצמו.
קחו בחשבון הוצאות נוספות:
למחיר המוצר הסופי יש להוסיף גם מיסים - מכס, מס קניה ומע"מ. משלוח שמכיל מוצרים בערך כולל של עד 75 דולר - פטור מתשלום מיסים. הפטור אינו חל על מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים. בטבלת המיסים של אתר המכס מתפרסמות עלויות המיסים בהתאם לשווי המשלוח וסוגו. באתר של דואר ישראל מתפרסמות עלויות עמלות ואגרות של חברות השילוח ושל דואר ישראל.
תשלום בצורה בטוחה
חשוב לוודא, שהאתר ממנו בחרתם לרכוש - מאפשר קניה בטוחה. יש לוודא שקיימת באתר אופציית תשלום בעזרת PAYPAL, וכך להימנע מחשיפת פרטי כרטיס האשראי בפני שלל אתרים. התשלום מתבצע ישירות מחשבון ה PAYPAL, ולחנות הוירטואלית אין גישה לפרטים האישיים, מספר חשבון בנק ומספר כרטיס האשראי של הקונה. השימוש ב PAYPAL מונע שימוש חוזר בפרטי האשראי ללא אישור, וכן ניתן לבטל את התשלום אם טרם נפרע - במקרה שלא מקבלים את הסחורה. אתרים המאפשרים תשלום מאובטח, למשל PAYPAL, נחשבים לאמינים יותר מאחרים.
לא לזלזל בסיסמה
כאשר נרשמים לאתר קניות או לשירות תשלומים (ע"ע PAYPAL) יש לבחור סיסמה. מומלץ להשקיע בבחירת סיסמה שאינה פשוטה או קצרה מידי. עדיף לבחור סיסמה בעלת משמעות פרטית ככל הניתן. עוד מומלץ "להשקיע" בשינוי הסיסמה מידי פעם בפעם. כדאי שלא לעשות שימוש באותה סיסמה בכל אתרי האינטרנט, אלא להחליפה, ולהימנע משימוש באותה סיסמה לשירותים שונים ברשת.
היזהרו מ"פישינג":
מיום ליום משתכללות שיטות ההונאה שמטרתן לגנוב את זהותכם הדיגיטלית. יש לשים לב ולהימנע מלהקליק על קישור ולהזין את הפרטים האישיים. אם מגיע אליכם קישור כלינק להזמנת פרטים, הימנעו מלהקליק עליו, אלא היכנסו ישירות לאתר ובצעו כניסה מסודרת.
תיעוד הרכישה:
אחרי שרכשתם, הנפיקו את תיעוד הרכישה ושמרו את אישור הרכישה. כך ניתן יהיה לבדוק את חיוב האשראי. מומלץ גם להשתמש בשירות המאפשר קבלת הודעת אישור לטלפון בכל סיום עסקה, וכך לערוך מעקב אחר כל העסקות שבוצעו.
הגנת הצרכן:
אם אתר האינטרנט איננו בבעלות ישראלית / חברה בעלת נציגות בישראל - אזי חוק הגנת הצרכן הישראלי אינו חל על רכישות מאתרים אלה. אולם גם אם קניתם מאתרים המופעלים על-ידי תאגידים זרים, יש לבדוק האם חלה על הרכישה עקרונות בסיסיים של הגנת הצרכן. כך למשל, לעניין מדיניות החזרות, החלפת מוצרים פגומים, ביטולי עסקה ועוד. אם לא קיבלתם את המוצר, או נתקלתם בהונאה - ניתן לפנות אל החברה ולדרוש את קבלת כספכם חזרה. תמיד מומלץ לקרוא את תקנון האתר ממנו רוכשים ולהתרשם ממדיניות ההחזרות והטיפול בתקלות של האתר. רכישה באמצעות PAYPAL מעניקה כתובת נוספת במקרה של בעיה עם האתר או המוצר.

תאריך:  05/11/2019   |   עודכן:  05/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
איך נדע האם העגבנייה שאנו מחזיקים היא עגבנייה ישראלית?    משרד החקלאות נותן לכם את כל התשובות על זיהוי עגבניות שתימנענה כל התלבטות מיותרת בחנויות
איתמר לוין
אין-ספור פסקי דין, החלטות של נציב הביקורת על הפרקליטות ודוחות של הסניגוריה הציבורית מלמדים: שוטרים מפרים את החוק והנהלים, וזוכים לגיבוי מצד פרקליטים. הדוגמאות מששת החודשים האחרונים לבדן, מעוררות חלחלה. היחידים שיכולים לפעול בצורה שיטתית נגד התופעות הללו הם בתי המשפט
מיכאל דרקסלר
עודף משקל מגדיל הסיכוי לדלקות מפרקים ניווניות בברכיים    בשנת 2020 תהיה דלקת המפרקים הניוונית (אוסטאוארטריטיס) המחלה הרביעית הכרונית בשכיחותה בעולם
דליה הקר-אוריון
הזמן-כרונוס והאדם ויצירי כפיו, מככבים בתערוכות המוצגות במוזאון ארץ ישראל ברמת אביב: "מיתולוגיות ארץ ישראליות" ו"דטה מיינינג"    התערוכה המעניינת "חומר ורוח" חושפת בפני הקהל הרחב את עולמם של חרשי הנחושת והתושבים
איתמר לוין
ראש הממשלה וחסידיו מפזרים עוד ועוד טענות נגד ההליך נגדו - אך בדיקה מקרוב מוכיחה שאין בהן ממש. הם נראים כמו כדורגלן שלא יכול להתמודד עם הכדור, ולכן מנסה לכסח את הרגליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il