X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בשל המחלוקת המתמשכת על מימון החומה

סכנת השבתה לממשל האמריקני

המימון לחלק מן הממשל מסתיים ב-21 בנובמבר - ולא ברור האם הבית הלבן והקונגרס יצליחו להגיע להסכמה שתמנע השבתה שנייה בשנת 2019, מדווח פורצ'ן
▪  ▪  ▪
ההשבתה בינואר 2019 [צילום: מאט סלוקום, AP]

ארה"ב ניצבת בפני סכנה של השבתה שנייה של הממשל בתוך פחות משנה – מדווח פורצ'ן. המימון הנוכחי לפעילות הממשל מסתיים ב-21 בנובמבר, ואם לא ישיגו הרפובליקנים והדמוקרטים הסכמה, לפחות חלק ממנו יושבת, כפי שאירע בינואר השנה.
המכשול העיקרי היה ונותר דרישתו של הנשיא דונלד טראמפ לממן את בניית החומה בגבול מקסיקו, לה מתנגדים בתוקף הדמוקרטים. הם גם חוששים, כי טראמפ יחתור לעימות בנושא התקציב, כדי להסיח את הדעת מחקירת ההדחה נגדו, אשר השבוע יחל השלב הפומבי שלה.
גם אם הרפובליקנים יעבירו, בעזרת הרוב שלהם בסנאט, החלטה המאריכה זמנית את המימון לממשל, טראמפ עשוי להטיל עליה וטו אם לא תכלול את מימון החומה. אולם פרשנים סבורים שצעד כזה רק יכביד עליו. פרופ' סטיבן סמית מאוניברסיטת סנט לואיס אמר לפורצ'ן, כי המחיר הפוליטי של השבתה נוספת יהיה גבוה מכדי שטראמפ יסתכן בצעד כזה. "וטו ירגיז את הרפובליקנים בקונגרס וקרוב לוודאי שהציבור יראה אותו כנזק מיותר. זה לא ישפר את מצבו בקונגרס ובקרב הבוחרים", הוא סבור.
ג'וש הנדר מאוניברסיטת ג'ורג'טאון מזכיר, כי שיעור התמיכה בטראמפ ירד בצורה משמעותית בעת ההשבתה הקודמת ופגע במוניטין שלו בקונגרס. הרפובליקנים ממילא נמצאים במגננה בגלל חקירת ההדחה, והדבר הגרוע ביותר מבחינת הנשיא יהיה להרגיז אותם, טוען הנדר, וזה מה שיקרה אם יגרום השבתה נוספת.
השבתה גם לא תשפיע על חקירת ההדחה, שכן רוב העובדים בקונגרס העוסקים בה (אם לא כולם) נחשבים לעובדים חיוניים וחייבים להתייצב לעבודתם. הם ימשיכו לקבל משכורת, גם אם לא במועד, שכן שכרם נקבע בחוק נפרד. רק אם ההשבתה תימשך חודש – תסריט כמעט בדיוני – תהיה לה השפעה על דיוני ההדחה.
נכון לעכשיו, מדווח פורצ'ן, בשתי המפלגות מדווחים על אופטימיות. עובד דמוקרטי בוועדת ההקצבות של בית הנבחרים אומר, כי חברי הסיעה (להם יש רוב בבית הנבחרים) יעבירו כל חקיקה נחוצה כדי להבטיח שהממשל ימשיך לפעול. אם הרפובליקנים או טראמפ לא יבלמו את החקיקה, לא תהיה השבתה – הוא מבטיח. לצד זאת הוא טוען, כי הרפובליקנים מציגים "דרישות קיצוניות" בנוגע למימון החומה, ואם לא יסוגו מהן – לא יהיה מנוס מהארכה זמנית של התיקצוב במקום הסכמה על תקציב שנתי מסודר.
עובד רפובליקני בוועדת ההקצבות של הסנאט אומר מצידו, כי הסיעה מחויבת למימון מלא של הממשל הפדרלי, בלי שום קשר לחקירת ההדחה – גם אם משמעות הדבר היא הארכה זמנית במקום תקציב מלא. "הדבר היחיד שימנע מאיתנו לעשות זאת יהיה אם הדמוקרטים ידרשו להגביל את בניית החומה, בצורה שאיננה קיימת כיום", הוסיף.
פורצ'ן מדגיש, כי הארכה רק תוביל לכך שטראמפ והדמוקרטים ידחו את העימות עד לסיומה, ויצטרכו להתמודד עם הבעיה חודש-חודשיים מאוחר יותר. הקונגרס הוא שקובע את משך ההארכה: החל מחודש בלבד, ובאופן תיאורטי – כלה בשנת התקציב כולה. המשמעות היא המשך התקציב הקיים והימנעות משינויים בו.

תאריך:  11/11/19   |   עודכן:  11/11/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
לא היה "קח ותן" מול אוקראינה? היה כזה, אבל זה תקין לגמרי? זה לא תקין, אבל זו אינה עבירה בת הדחה? הרפובליקנים משנים את ההגנה ככל שהראיות מתרבות
איתמר לוין
טוענת כי מי שהיו שר החוץ וראש הסגל בבית הלבן אמרו שהדבר נחוץ כדי להציל את ארה"ב    וושינגטון פוסט מצטט קטעים מתוך הספר החדש של היילי, כולל תיאור של עימות סוער סביב המדיניות כלפי הפלשתינים
איתמר לוין
סיבות פוליטיות, ביטחוניות וכלכליות ידחפו את שני הצדדים ליחסים קרובים מכפי שנדמה כעת; ובעצם, הן גם מצדיקות הימנעות מן הברקזיט מלכתחילה
איתמר לוין
פסיקותיו של בית המשפט העליון בנוגע לזכויותיהם של ניקסון וקלינטון אינן מבשרות טובות לטראמפ - אבל עורכי דינו טוענים שיש הבדלים, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
מנוע החיפוש מקבל עשרות מיליוני ליש"ט תמורת קידום מודעות המציעות תשואות מפתות - בעוד שבפועל מדובר בהונאות    גוגל מבטיחה להסיר "תכנים חשודים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il