X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שמלתה ונעליה העלו בלבי סקרנות נשית לראות אישה צעירה, חטובה ונאה, הנועלת נעלי גברים כשלגופה שמלת ערב מפוארת שילוב משונה כזה עדיין לא ראיתי, וכבר ציפיתי לקונצרט שיתחיל
▪  ▪  ▪
הדרן שוב ושוב [צילום: פלאש 90]
אשרינו שזכינו [צילום: לאה אינגבר]

הגעתי לאולם היפהפה בי.מ.ק.א. ירושלים להשתתף כצופה בקונצרט הפתיחה: הקונצ'רטי הברנדנבורגים של באך. ידידתי, לאה, קנתה תכניה ותמונתה של לינה טוב-בונט, כנרת ומנצחת מספרד הופיעה על העטיפה, כשהיא לבושה בשמלה מפוארת, כתפיה חשופות, ידיה אוחזות בכינור ולרגליה... נעלי צנחנים גבוהות ופרומות שרוכים!?
שמלתה ונעליה העלו בלבי סקרנות נשית לראות אישה צעירה, חטובה ונאה, הנועלת נעלי גברים כשלגופה שמלת ערב מפוארת. שילוב משונה כזה עדיין לא ראיתי, וכבר ציפיתי לקונצרט שיתחיל. הקהל מילא את האולם עד הכיסא האחרון שבו, ולאה ואני פילסנו דרכנו למרכז השורה החמישית וציפינו בסקרנות לתחילת הקונצרט.
עד שיסתיים "טקס" כיוון הכלים, אספר לכם במספר מילים על תזמורת הבארוק ירושלים - מכנים אותה כ"אם כל הרכבי הבארוק בישראל". כך תוארה תזמורת הבארוק ירושלים, שהיא התזמורת הראשונה בארץ המנגנת מוסיקת בארוק בכלי נגינה תקופתיים, בטכניקות הנגינה שהיו נהוגות באותם הימים ובדרכי הביצוע של היצירות.
התזמורת נוסדה בשנת 1989 על-ידי נגן הצ'מבלו והמנצח, פרופ' דוד שמר, שהוא מנהלה המוסיקלי עד היום. אנדרו מאסטרו מאנגליה, החל משנת 2006 לכהן כמנהל התזמורת לשם כבוד.
התזמורת מקיימת סדרות קונצרטים ברחבי הארץ וכן היא מופיעה בקונצרטים מיוחדים במסגרות שונות: בפסטיבלים ובסדרות קונצרטים, שם היא מציגה את מיטב יצירות מוסיקת הבארוק והקלאסיקה המוקדמת - מקלאודיו מונטוורדי ועד באך, מהיינריך שיץ ועד הנדל ומהנרי פרסל ועד מוצרט. התזמורת שמה דגש גם על פעילות חינוכית ומקפידה לשלב כיתות אומן לסטודנטים, קונצרטים מודרכים לתלמידים ואף קונצרטי תלמידים במסגרות שונות.
כנרת מסעירה
אורחים רבים נמנים על בין אורחי התזמורת, כמה מהם מוזיקאים בולטים מאירופה ומארה"ב ומגדולי מבצעי המוזיקה העתיקה בימינו. התזמורת מקיימת שני פסטיבלים ירושלמיים שנתיים: פסטיבל באך ירושלים, המתקיים בחודש מארס, קרוב לתאריך לידתו של באך, ופסטיבל "פנטזיה קולית", שעליו כתבתי, המביא אל מרכז הבמה את הקול האנושי המתקיים בדרך כלל בקיץ.
הנגנים נכנסו לבמה, הכלים כוונו והמנצחת, לינה טוב בונט היפה, נכנסה בצעד נמרץ וקל לבמה כשהיא מנפנפת בשערותיה הארוכות שגלשו עד מחצית גבה, מחייכת חיוך נקוב גומות ומשתחווה לאות תודה לקול מחיאות הכפיים שלנו. לגופה לבשה שמלת כתפיות צבעונית, ארוכה מבד קמוט. זו האופנה האחרונה בבגדי ערב, כנראה. הפעם, ויתרה על נעלי הצנחנים עטורות השרוכים.
מקצת שבחים... לינה נחשבת לכנרת מסעירה ומופיעה עם המוזיקאים המובילים בעולם בתחומי הבארוק, מוזיקה רומנטית ומוזיקה בת זמננו מאז היותה נערה. מנעד הרפרטואר שלה רחב וכולל 400 שנים של מוזיקה והיא מקפידה לבצע את המוזיקה בכלים המתאימים. זו הסיבה שהיא שולטת בכינורות שונים כמו: בארוק, קלאסי ומודרני באותה מידה וברטוריקה ובטכניקה של כל אחד מהכלים ומהתקופות.
כמו-כן, מתמחה לינה במוזיקה של יוהאן סבסטיאן באך, בביצוע מוזיקה קאמרית שלו לכינור סולו ואף ניצוח על תזמורות בביצוע יצירותיו של הקומפוזיטור. לינה זכתה בתואר כבוד מיוחד של בית הספר הגבוה למוזיקה בווינה על חיבורה "רטוריקה, סימבוליות והשאקונה של יוהן סבסטיאן באך.
לינה מסתובבת בעולם, מנגנת בכינור, מנצחת ואף מונתה לנציגת קידום התרבות הספרדית על-ידי המשרד לשיתופי פעולה ופיתוח בינלאומי בספרד. היא מנהלת אומנותית, מנצחת וכנרת ראשית של ההרכב "מוזיקה אלכימיקה" שאותו הקימה ואתו מרבה להופיע ברחבי העולם, בשילוב הפקות מוזיקה עם אומנויות כמו: מחול ותיאטרון בובות. תקצר היריעה מלספר על "מעלליה המוזיקליים" של לינה טוב בונט, ואשרינו שזכינו ליהנות מנגינתה בערב זה.
קולות חלילים
אציין עוד מספר נגנים שבלטו בתזמורת, כמו: דני אספזה שניגן בצ'מבלו. דני הוא יליד לה קונצ'ה הסמוכה לטרגונה, ספרד. הוא למד פסנתר בקונסרבטוריונים של טרגונה וברצלונה ואף שלח ידו באדריכלות במכללת E.T.S.A. של ברצלונה. נגינתו הייתה מדויקת ומקצועית. מדי פעם היה מסב ראש ומביט בלינה להתאים את קצב המנגינה בצ'מבלו עם נגינת הכינור שלה, שאצבעותיה ריקדו עליו והקשת ליוותה אותן בהתאם. דני הוא גם פסנתרן ומלחין, נגן אקורדיון ואורח קבוע בתזמורת סימפוניקה דה ברצלונה. כמו לינה, אף הוא מופיע באופן קבוע עם הרכבי מוזיקה עתיקה ובארוק ברחבי העולם. דני ייסד ומנצח על ההרכב "ווספרס ד'ארנדי" משנת 2005.
השתתפו, מלבד הכינורות, הוויולות, הצ'לנים והקונטרבס, שלוש הנשים שחיללו בחליל. הן הזכירו לי את החליל שקיבלתי בכיתה ו', חליל קטן מעץ שבשיעורי מוזיקה למדנו לנגן: "נערה טובה יפת עיניים...". הלב התחמם למשמע קולות החלילים החמים והנעימים והנוסטלגיה צפה ועלתה למול עיניי.
ענבר סולומון ניגנה בחליליות. היא מתמחה בביצוע מוזיקה עתיקה, לצד מוזיקה ישראלית ובינלאומית בת זמננו ואף משתפת פעולה עם מלחינים מישראל, מארה"ב, מיפן, מאנגליה ומארגנטינה. ענבר חלילנית מאוד מוכשרת והופיעה בסדרות קונצרטים ובפסטיבלים בישראל, בגרמניה, בבריטניה ובשוויץ ואף זכתה בתחרות האקדמיה בתל אביב לביצוע מוזיקה בת זמננו. ענבר מופיעה עם תזמורות רבות בעולם ובאמתחתה שני תארים: האחד, בביצוע מוזיקלי מטעם האקדמיה ומוזיקה בנירנברג והשני, במוסיקולוגיה בהצטיינות מהאקדמיה למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב. הישגיה רבים ונגינתה נפלאה.
השתתפה בקונצרט גם דורט פלורנטין, שהיא חלילנית. דורט השלימה את לימודי החלילית לתואר שני בהצטיינות יתרה באוניברסיטת תל אביב, ובתום לימודיה נסעה להולנד והשתלמה בקונסרבטוריון המלכותי בהאג. היא מופיעה במקומות רבים בעולם, מנגנת בהרכבים קאמריים ונמנית עם מייסדי האנסמבלים "מה לה אמרגטס טו", "מצו" ו"דיוינה ינסניה", שעימם היא מופיעה בארץ וברחבי אירופה. מלבד פעילותה המוזיקלית, דורט משמשת כמתורגמנית מיוונית לעברית בלשכת העיתונות, בשגרירות יוון ובמקומות נוספים. יאסו, דורט!
חלילנית נוספת שהשתתפה בקונצרט היא עדית שמר. הבטתי בה, אישה רזה, פניה נקיות מאיפור ושערה הלבן גולש עד למתניה. היא נראתה בעיניי אצילית. עדית שמר מנגנת בחלילים שונים: חלילים מוקדמים מתקופת הבארוק, חליל מודרני וחליל קלאסי ורומנטי, שהדגש הוא על מגינת מוזיקה עכשווית לחליל.
כתיבת פרוזה
יצירות רבות לחליל נכתבו עבורה והיא החלילנית הראשונה של תזמורת הבארוק ירושלים ומופיעה הרבה בישראל, באירופה, באמריקה, כסולנית בהרכבים קאמריים. עדית היא גם מורה מוערכת ומלמדת נגינה בחליל בארוק ובחליל מודרני. מלבד זאת, היא שולחת ידה בכתיבת פרוזה ופרסמה עד עתה שני ספרים. בדרך זו היא משלימה את מעגל היצירה בחייה. לזה נתנה ולזה נתנה ורק לזה לא נתנה...
אין מילים בפי לתאר את האווירה החמימה והנלהבת שלנו כקהל, למשמע היצירות ומחיאות הכפיים הרמות העידו על כך. לא נתנו לתזמורת לעזוב את הבמה ו"דרשנו" הדרן שוב ושוב, עד שנכנעו לבקשתנו.
כל אחד מהנגנים הצטיין בנגינתו, ולינה, המנצחת, הייתה "מאותתת" תוך כדי חיוך ונגינה בכינורה לנגני הקבוצה, מתי עליהם להשתלב בקטעים השונים. היה תענוג לשמוע, וככל הדברים הטובים בחיים, הם מסתיימים מהר עם טעם של עוד! בסוף הערב, עמדו הנגנים בשורה, מחייכים למראה הקהל שעמד על רגליו וחלוקת הפרחים החלה. זרים גדולים יותר חולקו ללינה, לחלילניות. לשאר חברי התזמורת חולקו ורדים אדומים עטופים בצלופן, רק נגן הקונטרבס שישב כל הקונצרט מאחור וניגן, לא קיבל פרח! אני מגישה לו מכאן, ורד יפה עטוף בצלופן עם חיבוק חם לאות תודה, על ההנאה לה זכיתי גם בזכותו בערב זה.

תאריך:  11/11/2019   |   עודכן:  11/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הידד לתזמורת הבארוק החוגגת השנה שלושים שנה להיווסדה!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החדד לתזמורת הבארוק
ןאדלינה קליין  |  11/11/19 15:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
יאיר הינו בן מזל אריה טיפוסי, אלא שבמקום לקחת את התכונות הטובות של המזל, הוא מחצין דווקא את התכונות השליליות ומנסה להיות פרובוקאטור כמעט בכל מחיר
חיים נוי
מחזה על כוחות אופל שחדרו לבובה - משחק משובח בקומדיה שחורה - צוותא
איתן קלינסקי
בסוף השבוע הושחתו כ-20 כלי רכב בכפר הפלשתיני חיזמא וכן התגלו כתובות נאצה על בתים רבים בכפר    לזאת יש להוסיף מקרי השחתת מטעי זיתים כולל הצתות
ארי בוסל
ההכנסה מאותם 3.7 מיליון תיירים שהגיעו לכאן מתחילת השנה, לפי נתוני משרד התיירות, היא כחמישה וחצי מילארד דולרים (כעשרים מילארד שקלים), לא דבר של מה בכך. שרק ימשיכו התיירים להגיע
רפי לאופרט
דמוקרטיה במשבר זהות מורכב - אמת ו"אמת פוליטית" בשיח ציבורי העוסק במאבק בטרור בהוויה של "מציאות מומצאת" (Fake News)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il