X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המשבר הפוליטי בישראל הוא תולדה מובהקת של משבר הדמוקרטיה הישראלית - החלפת שלטון העם ושיקוף אמת של רצונו, בעולם "האמת המומצאת" באמצעות מערכות שלטון אוטוריטריות ובתקשורת הציבורית. עולם זה מושתת על קונספט "מדינת העומק" (deep state) המבקשת להותיר את הדמוקרטיה הקלאסית כפסאדה, ולהחליפה בפועל בדמוקרטיה מדומיינת הנשלטת על-ידי "מדינת העומק"
▪  ▪  ▪
כחול לבן [צילום: אבשלום שושוני]

אמירות ופרשנויות שניתן למצוא כיום בערוצי השיח התקשורתי המרובים, מגוונים ביותר ונעים בין דברי טעם להבלים. נפח ה"יצירות" עוסק מטבע הדברים בבחירות שהיו, ובאלה שאולי יהיו בעוד זמן לא רב. אחד הכותבים שמצליח להפתיעני לעיתים קרובות, הוא יצחק בן-נר, שכותב במדור ה"דעות" של מעריב. הפתעות אלו מאופיינות בכך שלעיתים נדירות אני מצליח לקשר בין דבריו לבין העובדות. ההטיה הנרטיבית שסביבה הוא כורך את העולם הפוליטי, כביכול, שעליו הוא כותב, הופכת אותו לסוכן נאמן של עולם המציאות המומצאת (fake news).
קראתי לא מכבר את טורו "עמוק בבוץ" (מעריב, 5.11.19). בכותרת המשנה לרשימה כותב בן-נר: "... נתניהו הוא האחראי לשיתוק שעוברת המדינה. ...ראש הממשלה לא עסוק בהקמת ממשלת חרום, אלא בביצור הבלוק ובהליכה למערכת בחירות שלישית". כמה עיוותים, סילופים והטעיות אפשר לכלול במשפט אחד?! - בן נר הוא בוודאי כותב מוכשר, אבל אנליסט חלש. אנסה לפרק משפט זה לקטעים ולהוכיח כמה אבסורדים כלולים בו.
"...נתניהו הוא האחראי לשיתוק שעוברת המדינה" - על סמך מה קובע בן-נר "עובדה" זו? הרי נתניהו לא קיבל 61 מנדטים, כיצד יכול הוא להפעיל את המדינה בגפו? הוא גם לא הורה על השבתת פונקציות חיוניות שונות בכנסת או בממשלה ולא מנע מהן לפעול. מי שהורו על כך הם היועצים המשפטיים לממשלה ולכנסת. בחלקם הקטן הם תולדה של חוקים מפורשים ובחלקם הגדול, פרי פרשנות של היועצים המכובדים, משיקולים השמורים עימם, לאו-דווקא מוסכמים על הציבור. אם כך, מהיכן הקביעה שנתניהו אחראי להשבתה זו?! לבן-נר פתרונים.
"...ראש הממשלה לא עסוק בהקמת ממשלת חרום" - האמנם? האם אפשר להקים ממשלת חרום לאומית ללא השתתפות כחול לבן? למי שזכרונו טרם הפליג למרחבי השיטיון זכור, אל נכון, שכחול לבן היא זו שהודיעה כי לא תשב עם נתניהו. השמאל הקשה נקט עמדה קיצונית עוד יותר - חרם. ליברמן, שותפו הוותיק של הימין (לפי הצהרותיו), החליט, חד-צדדית "לנהל את המדינה" באמצעות "צווי מניעה" שהוא מוציא לעצמו אד-הוק, לפי תנאי מזג האוויר... כשהוא מדבר אומנם על ממשלת אחדות, אך מנסה לכפות אותה על זולתו כפטריארך. עם מי, אם כן, מצפה בן-נר שנתניהו יקים ממשלת אחדות? עם חברי הרשימה המשותפת? שהרי הם עצמם מתנגדים למדינת לאום יהודית.
"אלא - (הוא, רה"מ, עסוק... - ר.ל.) בביצור הבלוק..." - האמנם? מה יש לבצר בגוש פוליטי ותיק וקיים, שהלך ככזה לבחירות האחרונות ולאלה שקדמו להן, הציג לציבור מדיניות באמירה ובמעשה, שהיא המשך מדיניותו של נתניהו ב-10 השנים האחרונות וזכה באמון 22 מנדטים יותר משקבלה כחול לבן? שוב, לבן-נר פתרונים. למעשה, זהו הגרעין היסודי והחשוב ביותר להקמת ממשלת אחדות לאומית, ומי שאינו מבין שכל הטענות המבקשות לפרק גוש זה, עושות זאת מתוך רצון לשנות את אופיה הלאומי של ממשלת ישראל בעשור האחרון, את האג'נדה הביצועית שלה ולהפכה למשהו אחר לחלוטין? איזו סיבה אמיתית יש לראש הממשלה לבחור בדרך זו, לבד מהתאבדות פוליטית?
שגעון גדלות
למעשה, אם כחול לבן מורכבת משלוש מפלגות שצברו יחד 33 מנדטים כשבראשה גנץ אחד ושלושה "נספחים בכירים", מדוע אסור לנתניהו לנהל מו"מ לקואליציה עם קבוצה של 5 מפלגות וללא עודף מוגזם ב"צִ'יפִים"? כלומר, גם כאן הטיעון של בן-נר הזוי או חוטא לאמת. ראש הממשלה הולך בדרך המלך, וחטאו היחיד הוא שאינו נכנע לתביעות הסרק של יריביו הפוליטיים, האידיאולוגיים והאישיים. להערכתי, הבלוק יהיה מוקד הממשלה הבאה שתקום, בין אם תהיה ממשלה קואליציונית נורמלית וסטנדרטית במונחים הישראלים של המושג, או ממשלת אחדות, שהיא אפשרית אם כחול לבן וליברמן יתפכחו משגעון הגדלות הנוכחי שלהם.
(נתניהו עוסק ב-ר.ל.) "הליכה למערכת בחירות שלישית". - זו כבר אמירה מטרידה אפילו כשהיא באה מפיו של בן-נר, שהרי האיש איננו קטין. נתניהו סולד ככולנו ממערכות הבחירות הכפויות הללו. אילו נהג הציבור ביתר אחריות ושיקול דעת בבחירות מספר 2, והיה הופך ממשקיף למשתתף אפשר שהיינו נמנעים מ"הפלונטר" הנוכחי. ראש הממשלה פועל בנתוני המצב הקיים, כשהוא כבול על-ידי חוקי מדינת ישראל והפנטזיות שמנסים לכפות עליו יריביו.
כך ניתן היה לבטא את שאיפותיו הכמוסות של בן-נר והזרם הפוליטי שהוא משקף: "אנו הח"מ, סלתה ושמנה של מדינת היהודים הכמהים זה עשור שנים לחזור לשלטון, ציפינו בבחירות 2019 להפתעה היסטורית מצידו של ראש הממשלה ומנהיג הימין נתניהו, הווה אומר: ויתור על מעמדו ותפקידו כראש ממשלה ללא מאבק, על-ידי כניעה מהירה ומוחלטת למסע ההשמצות וההפללה שאנו מנהלים נגדו ונגד משפחתו מזה קרוב לשלוש שנים, והעברת שרביט המנהיגות לצוות הבלתי-מנוסה מדינית ופוליטית של קבוצתנו (כחול לבן). בעיני רוחנו, התרחיש המתאים למציאות העכשווית, במיוחד על-רקע חוסר הסבלנות במפלגתנו, הוא שעל ראש הממשלה לבחור באחת משתי דרכים: דרכו של שאול המלך בנפלו על חרבו מול הפלישתים, או מנהגן של טרגדיות יווניות בהן הכשלון טבוע בתכונות אופיו של "הגיבור", לא משום שאיננו גיבור ומתאים לתפקיד, אלא על שום שהאלים דרי האולימפוס מאסו בו".

תאריך:  12/11/2019   |   עודכן:  12/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדייה בעקבות הזייה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
עיין ערך "קהילה מדומיינת "
תרצה  |  12/11/19 12:16
2
עם בן נר אתה מתווכח?
עמי, ת"א  |  12/11/19 12:54
3
והכותב הוא אדם מדומיין
כותב מדומיין  |  12/11/19 18:59
 
- חוץ מהעלבונות והטיעונים
אברהם 101010  |  13/11/19 12:35
 
- יהיה יותר קצר
כותב מדומיין  |  15/11/19 18:12
4
אז אתה אומר שביבי, שהקדים בחיר
הירונימוס  |  13/11/19 16:13
5
עובדה אחת ששכחת לציין ...
הכל נכון למעט  |  13/11/19 17:36
6
מה עניין מחט לתחת?
אלטע קאקער  |  14/11/19 00:28
7
מקווה שהמדינה ניצלה
אקטואלי  |  14/11/19 02:52
 
- בחירה טובה
רפי לאופרט  |  17/11/19 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
יוסי אחימאיר
אהוד ברק ייזכר לעד כראש הממשלה שאורך כהונתו היה הקצר ביותר - רק שנה ו-245 יום    מה הוא עולל בפרק זמן זה? ניהל מו"מ עם רב המרצחים ערפאת, והיה נכון למסור לאויב 90 אחוז משטחי יהודה, שומרון ועזה, כולל מזרח ירושלים
איציק וולף
אריה דרעי הבטיח לבני גנץ שיערוב לכך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכבד את הסכם הרוטציה במידה שתוקם ממשלת אחדות
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו בוועידת מקור ראשון: "ישראל ביתנו פוסלת חברי כנסת שחובשים כיפות סרוגות או שחורות, אבל הולכת יחד לממשלה שתהיה תלויה בחברי הכנסת האלה שהם שונאי ישראל"    פנה בנאומו לגנץ ואמר: "רד מהרעיון המטורלל הזה של ממשלת מיעוט, ניהלנו יחד את מלחמת 'צוק איתן' ואחמד טיבי קרא לנו רוצחים. חייבים ממשלת אחדות רחבה".
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן: "נכון לשקול פשרות מסוימות כל עוד הן יהיו אפשריות מבחינת תפישת עולמנו וישרתו את מדינת ישראל"    יו"ר הבית היהודי: "לא להדיר אף אחד"
מירב ארד
עוד אמר: "עם ישראל רוצה אחדות, ואנחנו כפוליטיקאים צריכים להקשיב לקול הזה של העם"    על תפקידו כשר החינוך אמר: הגעתי לתפקיד לשנים ארוכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il