X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ביבי שיגר את ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת אל יושב-ראש ועדת הבחירות השופט חנן מלצר להודיעו כי ייתכן מהלך צבאי כה גדול שיהיה צורך לדחות את מועד הבחירות
▪  ▪  ▪
נתניהו. הפריז [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

האם ראוי היה לחסל מחבל זדוני כמו בהא בן עטא? בוודאי, ללא ספק. האם נכון היה לעשות זאת לפני שנה כאשר חיסול כזה הוצע על-ידי אביגדור ליברמן, אך בנימין נתניהו מנע? לא יודע. כי אין לדעת מה היה הרקע, שהביא את ביבי להתנגד. ייתכן שהוא נקט צעד נבון. איננו יודעים.
האם חיסול ממוקד הוא אמצעי ראוי לשימוש? בוודאי. האם חוות הדעת של הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן בעד החיסול הייתה עניינית ומקצועית ונקייה מפניות? בוודאי. הם ראויים לאמון מלא. אז מה הבעיה? האמון. האי-אמון.
קוראיי ב"פייסבוק" וב"טוויטר" יודעים כי תמכתי (ועדיין תומך) במדיניות המרוסנת והמאוזנת והאחראית של ביבי כלפי חמאס בעזה. יכול להיות ויכוח אם נהג נכון או טעה בעניינים שונים, אבל בעיקרו של דבר גילה אחריות. ביבי הבין מה מגבלות הכוח ועשה בו שימוש עד גבול האפשרי.
אז מה הבעיה? שתיים, והאחת נקשרת בשנייה. הבעיה הראשונה היא שביבי איבד את אמון חלק ניכר מהציבור. זה קרה כאשר נאם לפני הבחירות באשדוד ועטא ירה רקטה אשר ייורטה, וביבי ירד בכבוד מבימת הנואמים, ואז, כן אז, ביבי חצה את הקווים ויזם מהלך צבאי תקיף וחריג ובלתי מידתי.
זאבים זאבים
ביבי שיגר את ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת אל יושב-ראש ועדת הבחירות השופט חנן מלצר להודיעו כי ייתכן מהלך צבאי כה גדול שיהיה צורך לדחות את מועד הבחירות. מדוע דווקא נוכח טיל שייורט? זה הריח משיקולים פסולים של בחירות (בן שבת כבר היה שליח לרב חיים דרוקמן בעניינים פוליטיים, והשערורייה עברה בשקט).
כאשר ביבי כרך את הרקטה ההיא למערכת הבחירות התעורר חשד לגביו גם בנושא זה כמו בנושאים אחרים. הוא התנהג כאותו רועה שיצא עם הצאן וזעק "זאבים, זאבים", ותושבי הכפר חשו להציל אותו, ולא היו זאבים; ולמחרת חזרה התמונה על עצמה; ובפעם השלישית - כאשר זאבים אכן באו לטרוף את העדר - הוא זעק "זאבים זאבים", ואיש לא יצא להגן על צאנו. הצאן נטרף. אז זהו, מי שזעק אז ז"אבים" לשווא אינו צריך להתפלא שכעת התייחסו אליו בהסתייגות, בספק, בחשד. בדיוק כך.
וביבי ידע כי בעקבות אותה הודעה כושלת על כוונה לדחות את הבחירות לא יאמינו לו, וזה מה שאירע היום. לכן, כדי להקדים תרופה למכה הודיע מראש כי הרמטכ"ל כוכבי וראש השב"כ ארגמן המליצו על החיסול. מה פתאום? אפולוגטיקה. הוא ידע כי בעקבות אותה הודעה על אפשרות של דחיית הבחירות יחשדו בו.
והעניין השני הקשור בנושא זה: ולכן הוא הפריז באורח בלתי סביר בהטלת עוצר על מדינת היהודים כמעט כמו בימי המנדט הבריטי. כאשר ההנהגה בטוחה שהציבור מאמין לה היא נוטלת סיכונים סבירים. אבל כאשר ביבי יודע כי לא מאמינים לו הוא נוקט אמצעי ביטחון בלתי סבירים ומופרזים של שיתוק המשק והמערכות הציבוריות. מבחינה זו במותו גרם טעא נזק כבד לישראל, והשיתוק שכפה ביבי על המדינה הציג אותה דווקא (ובטעות) כאומה חלשה. חבל.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  13/11/2019   |   עודכן:  13/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה בעייתי בחיסול בהא אל עטא
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  13/11/19 10:03
2
מטרידן
יובל.ר  |  13/11/19 12:03
3
מורי  |  13/11/19 15:35
4
TAMACHTI V'ADAYIN TOMECH ETC
Haim Mevin, NYC  |  13/11/19 16:48
5
השטויות והשנאה של דן מרגלית
יצחק מאלקנה  |  14/11/19 03:20
6
חנה קים תארה לי את נסיון האונס
שולה מעפולה  |  14/11/19 08:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עו"ד אברהם פכטר
ככלל - שימוש בעדי מדינה הוא הכרח בל יגונה, כל עוד זה נעשה במשורה, במקרים חריגים ועל-פי דין    עדי מדינה הם שותפים לעבירות, עבריינים, שמקבלים הנחות והטבות תמורת עדותם שמסבכת את חבריהם לעבירה
רפי לאופרט
המשבר הפוליטי בישראל הוא תולדה מובהקת של משבר הדמוקרטיה הישראלית - החלפת שלטון העם ושיקוף אמת של רצונו, בעולם "האמת המומצאת" באמצעות מערכות שלטון אוטוריטריות ובתקשורת הציבורית. עולם זה מושתת על קונספט "מדינת העומק" (deep state) המבקשת להותיר את הדמוקרטיה הקלאסית כפסאדה, ולהחליפה בפועל בדמוקרטיה מדומיינת הנשלטת על-ידי "מדינת העומק"
יוסי אחימאיר
אהוד ברק ייזכר לעד כראש הממשלה שאורך כהונתו היה הקצר ביותר - רק שנה ו-245 יום    מה הוא עולל בפרק זמן זה? ניהל מו"מ עם רב המרצחים ערפאת, והיה נכון למסור לאויב 90 אחוז משטחי יהודה, שומרון ועזה, כולל מזרח ירושלים
איציק וולף
אריה דרעי הבטיח לבני גנץ שיערוב לכך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכבד את הסכם הרוטציה במידה שתוקם ממשלת אחדות
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו בוועידת מקור ראשון: "ישראל ביתנו פוסלת חברי כנסת שחובשים כיפות סרוגות או שחורות, אבל הולכת יחד לממשלה שתהיה תלויה בחברי הכנסת האלה שהם שונאי ישראל"    פנה בנאומו לגנץ ואמר: "רד מהרעיון המטורלל הזה של ממשלת מיעוט, ניהלנו יחד את מלחמת 'צוק איתן' ואחמד טיבי קרא לנו רוצחים. חייבים ממשלת אחדות רחבה".
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il