ביום שני עומדים הנוהים עדיין אחרי
בנימין נתניהו להפגין מול ביתו של ד"ר
אביחי מנדלבליט בתביעה שגם אם יואשם בעבירות חמורות כשוחד, מרמה והפרת אמונים יניחו לו להמשיך לתפוס בהגה השלטון (זה אותו ביבי שתבע מ
אהוד אולמרט בצדק להתפטר כאשר האשמות כאלה הוטחו בו. כן, אותו ביבי באדרת אחרת).
אילו הפגינו בטענה כי ביבי צודק הייתי משוכנע כי הם טועים, אבל ניחא. אך להפגין שכאשר יש הליך משפטי עם אישום כה חמור הוא יישאר בשלטון ולא תוטל עליו נבצרות? נבצר ממני להבין.
קראתי כי מחר מגיע תורה של פרשת "וירא". עטופים בטלית, או ממרחק בעזרת הנשים, ישמעו הכל כיצד אבי האומה אברהם מתפלמס עם בורא עולם המבקש לחסל עיר שכל כולה חטאים ואין בה משפט וצדק.
אברהם מעז ושואל אותו "התספה צדיק עם רשע"? ומתמקח. האם יחסל את העיר אם יימצאו בה 50 צדיקים? ויורד ל-40. וכן הלאה עד שבשיא הנדנוד הוא תוהה מה יעשה האלוהים אם יימצאו 10, ובורא עולם מבטיח כי במקרה זה לא יהרוס את העיר. אין ענישה קולקטיבית. אבל כידוע לכל קורא הוא הורס את עיר החטאים כי אין בה צדיק.
ואני תוהה, האין בכל הנהגת הימין - הסערים והכצים והארדנים והרגביות והגמליאליות והחוטובליות והלווינים והשטייניצים והדיכטרים והאוחנים והנגבים, והבנטים והשקדיות, אפילו צדיק אחד שיאמר כי אם יש כתב אישום אין כס שלטון? איך זה יכול להיות? ליקוי מאורות. ההתעלמות הזאת מנוגדת לרוח מורשת ישראל והמסורת היהודית ומוסר הנביאים שבשמם יבואו מחר בבוקר כל כך הרבה יהודים בשערי בית הכנסת, ויענו אמן למקרא הסיפור על היעדר הצדיקים.
[
פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]