X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ספר מחקרי חדש מביא לראשונה את התפישות הקבליות שהיוו את ראשיתה של תנועת השבתאות את ספר הבריאה כתב נתן העזתי שהיה הנביא של שבתאי צבי ואף תמך בו
▪  ▪  ▪
כתבי יד פזורים [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

ספר הקבלה של נתן העזתי הנביא של שבתאי צבי יוצא לראשונה לאור אחרי מאות שנים ומעורר סערה. לאחר 350 שנה מיום חיבורו, ספר הבריאה עלה על מזבח הדפוס פעם הראשונה. מדובר על מהדורה ביקורתית וניתוח מאת ליאור הולצר, בעל חנות הספרים "הולצר ספרים" במרכז העיר ירושלים.
ספר מחקרי חדש מביא לראשונה את התפישות הקבליות שהיוו את ראשיתה של תנועת השבתאות. את ספר הבריאה כתב נתן העזתי שהיה הנביא של שבתאי צבי ואף תמך בו. הספר יוצא לאור 350 שנה אחרי האירוע המשיחי הדרמטי וחוקרים המבקשים לנתח את מניעו ושיטתו יוכלו לעשות זאת באמצעות המחקר שבפתח הספר. את כתבי היד הפזורים ברחבי העולם ליקט ערך והביא לדפוס ליאור הולצר בפעם הראשונה. מדוע הוא תמך בשבתאי צבי? האם הוא באמת האמין שהוא המשיח ולמה? ומסקרנת גם חידת התאסלמותו של משיח השקר והשימוש הקבלי ברעיונות התנועה.
'ספר הבריאה' שיוצא כעת הוא ספר הקבלה הלוריאני הגדול שבו מפותח בו העניין השבתאי בשיא שלמותו. ספר זה הוא הבניין השלם ורב-המופת של גדול הדור אשר נקבע על-ידי גדולי ישראל כנביא.
זה החיבור המרכזי של התנועה השבתאית לאחר ההתאסלמות שבתאי צבי. החיבור נכתב על-ידי מחולל התנועה, רבי נתן מעזה שהוחזק כנביא על-ידי גדולי ישראל של זמנו וקבע ששבתאי צבי הוא המשיח. בספר, הוא נותן טעם עמוק להתאסלמותו והוא רוצה למנוע התאסלמות המונית בעקבות מעשהו של שבתאי צבי.
'ספר הבריאה', אשר נכתב בשנת 1670 על-ידי אברהם נתן בנימין בן אלישע חיים אשכנזי, המכונה נתן העזתי, הוא רבי נתן מעזה הועתק במספר כתבי-יד ששרדו ומצאו את דרכם למקומות רבים. פרופ' חיים וירשובסקי ז"ל אסף אותם בצורה מורכבת בשנות השלושים והארבעים של המאה העשרים, באוניברסיטה העברית בירושלים. וירשובסקי החל במפעל של עריכה מדעית של החיבור ופרסם חלק קטן ממנו כשבמהלך העבודה עליו הוא נפטר.
כעת, מוגשת לקורא המהדורה המלאה, כשהיא מלווה במחקר שיטתי ומקיף. המחקר מוגש בנפרד מהטקסט המקורי כך שקורא שיבקש לקרוא את הטקסט ללא הניתוח יוכל לעשות זאת בקלות ואם הוא ירצה להתעמק במחקר עצמו הוא יוכל להוסיף על ידיעותיו.
ליאור הולצר: "לא בכל יום יש כזאת זכות והזדמנות גדולה להשיב ספר אבוד לארון הספרים היהודי. מדובר לדעתי על אחד מגדולי הרבנים היהודיים של הדורות האחרונים שהיה דמות הלכתית בקנה מידה רחב ומשמעותי. מדובר על טקסט שאין שני לו ברחבי הספרות העברית, הרבנית והמשיחית".
פרופ' גרשם שלום: "תורותיו (של נתן העזתי) נתגבשו בהדרגה, ועדיין אנו יכולים לעקוב אחרי שלבי ההתפתחות של קבלתו מן הרמזים המעורפלים והמגומגמים של כתביו הראשונים עד לבניין גדל-התנופה ורב-הרושם של שיטתו המושלמת, אשר ביטויה הבשל והמלא ביותר הוא "ספר הבריאה", שנתחבר בשנת ה"א ת"ל (1670)" (שלום, גרשם. 'שבתי צבי'. עמ' 196).

'ספר הבריאה' מאת נתן העזתי. ההדיר וערך: ליאור הולצר. 576 עמודים. כריכה קשה מהודרת. מחיר קטלוגי 179 שקל הוצאת הולצר ספרים.
תאריך:  18/11/2019   |   עודכן:  18/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
או: מי הוא הכובש?    בשולי הכותרות: סער יערוק לכחול לבן?    הכיבוש -המיתוס והמציאות    ולקינוח בקטנה
טל בן-יעקב
אנחנו כחברה ובעיקר חיילנו, נמצאים במצב בלתי אפשרי הכופה עלינו אמביוולנציה נוספת: הזכות הבסיסית להגן על עצמינו, למול השאיפה שלא לפגוע בחפים מפשע
איתן קלינסקי
תגובת רבין לעובדה, שרעייתו היא הנושאת בנטל של עיקר החשדות הייתה הופעה מידית בפני הציבור והודעה על התפטרות
אלכס נחומסון
תסמונת שטוקהולם, רגשי נחיתות מול הפריץ הרודה, השנאה העצמית והאשם העצמי עשו את הבלתי נמנע    מיטב בניהם סובבים בעולם ומפיצים שקרים ועלילות דם בציניות ותמורת אתנן
שאול מנשה
לא ידענו לנצל את ההזדמנות להחזיר את גוש-עציון    ההזדמנות הייתה אחרי 6 הימים, כשהעולם הערבי היה בשוק מוחלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il