X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לבקש מהנהגתם הפוליטית לדבר יפה על צה"ל זה כמו לבקש מהחתול לא לילל; האלימות היא מרכיב מובנה בחברה הערבית
▪  ▪  ▪
אלימים [צילום: פלאש 90]

בכוונתי לגעת בכמה נושאים הנוגעים לערביי ישראל (או כפי שרובם מגדירים עצמם: פלשתינים אזרחי מדינת ישראל), שהם, והנהגתם הפוליטית, תופסים אצלנו לאחרונה את הכותרות הפוליטיות.
הראשון הוא אפליה וצביעות. בזמנו צפיתי בכתבה שעסקה באפליה של הערבים. התחום הנדון היה סטודנטים ערביים הלומדים באוניברסיטת תל אביב. לא אפליה בלימודים והקשור בהם, אלא אפליה במציאת מגורים. הכתבה הראתה כי סטודנטים שמציגים עצמם כערבים ומבקשים לשכור דירה בתל אביב, נתקלים בסירוב של בעלי הדירות בתירוצים שונים ומשונים.
אכן, אין ספק שקיימת אצלנו בחברה "אפליה סמויה" נגד ערבים בתחומים שונים. בו בזמן שנואה עלי הצביעות בנושא. באותה כתבה רואינו שתי גבירות מטופחות שישבו בבית קפה בכיכר שוסטר שברמת אביב. פי השתיים היה מלא מרגליות על הערבים המסכנים שסובלים מחוסר שוויון, שזכויותיהם נשללות, שאדמותיהם נשדדות. אזרחים סוג ב.
ואז, אחרי שכל אחת השלימה את דברי רעותה וחיזקה אותם, הן נשאלו לפתע על-ידי המראיין: "תגידו לי, אם תוכלו להשכיר חדר, ויבוא אליכן סטודנט ערבי ויבקש לשכור אותו, האם תשכירו לו אותו"? השתיים הביטו במראיין בתימהון, ופה אחד ענו: "בטח שלא"! המראיין הנדהם בקושי פלט: "למה לא תשכירו"? השתיים ענו ממש בחצי צעקה: "כי הם ערבים"! כל הסבר מיותר.
יכול קיום
השני הוא צה"ל. בתחילת השבוע גער בני גנץ בחברי הכנסת של "הרשימה המשותפת" על הדברים הלא יפים שהם אומרים על צה"ל, וניסה להסביר להם למה לא צריך לדבר ככה על חיילי צה"ל המוסריים החוקרים ובודקים כל טעות של הריגת חפים מפשע. אחמד טיבי, בתשובה, נזף בגנץ והעיר לו שלא יחנך אותם. דברי גנץ היו נכונים, כמובן, לגופם, אבל בעצם ההטפה שלו חמק ממנו דבר מרכזי, מהותי, לדעתי.
צה"ל מגלם אצל חלק גדול בחברה הערבית, ואצל כלל חברי "הרשימה המשותפת", את הזהות הלאומית היהודית, מכל דבר אחר; צה"ל הוא זה שמקנה למדינה היהודית את יכולת הקיום והעמידה שלה; צה"ל הוא הגורם המלכד של החברה היהודית. כל אחד משונאי המדינה היהודית הציונית יודע ומבין את זה. לכן, צה"ל הוא הראשון להיות תמיד מואשם בפשעי מלחמה, לא משנות העובדות. 1,000 שיעורי חינוך לדוברי עברית צחה כמו טיבי או אודה, לא יעזרו כהוא זה. ליבת הזהות הלאומית הפלשתינית היא העוינות לצה"ל וכל מה שהוא מגלם. הוא היהודי שלא מתכופף ויודע, כשצריך, להכות חזק.
השלישי הוא אלימות. כמו שאלף סדרות חינוך לא ישנו את היחס לצה"ל של חברי "הרשימה המשותפת", כך לדעתי גם מיליארדים שיושקעו בחברה הערבית לשם חיסול האלימות, כביכול, לא יועילו הרבה. אולי קצת. מדוע? כי לדעתי (ואולי אני טועה) החברה הערבית היא אלימה ביסודה, בוודאי בהשוואה לחברה היהודית.
בכתבה שראיתי בזמן האחרון נשאל אחד מתושבי אום אל-פחם: "אם אתה רואה במו עיניך שאדם מוכר לך הורג מולך אדם אחר, האם תלך ותמסור עדות במשטרה"? התושב השיב, ללא היסוס: "לא, לא אמסור"! "מדוע"? הוא נשאל והשיב: "כי יבואו ויהרגו אותי, או מישהו מבני משפחתי". צריך להביט רק מסביב על האלימות, על כל צורותיה, הקיימת ברחבי המזרח התיכון. היא הפכה לנורמטיבית. כל מי שמתעלם מכך, בטיעון השדוף של "גזענות", חי לו בעולם הנחמד של השוטים.

תאריך:  21/11/2019   |   עודכן:  21/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה דברים בקשר לערביי ישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רמטכ"ל שסבור שערבי
בן נאמן  |  21/11/19 22:06
2
מאמר נאה ונכון, גם מדוייק. ל"ת
למחבר  |  25/11/19 05:57
3
ההבדל החברתי בין יהודים לערבים
בר אורין  |  14/12/19 13:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
מזיכרונותיו של חכים כמלווה ומסייע לשבטי הבדואים בנגב בשנות החמישים והשישים
ארי בוסל
קיויתי שמנהיגי האומה יתעלו על עצמם, על האגו המנופח שיש להם לכולם, ויצליחו למצוא מכנה משותף, צר שבצרים, ולעבוד ביחד
ד"ר שלמה פרלה
הצהרותיו של הנשיא טראמפ ביחס למעורבות ארצו בנאט"ו, היפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי, סימני היחלשות פוליטית בגרמניה - כל אלה מהווים מצע נוח למקרון להכריז על השאיפה לחזק את הריבונות האירופית, בעיקר בתחום ההגנה, אגב החלשת התלות בארצות הברית
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
הסרט בנוי מפלשבקים לעבר הרחוק והקרוב יותר בילדותו ובבחרותו, כדי להבנות את האישיות המקורית, העצמאית, של הרקדן שהפך לשם דבר בעולם כולו
יוני בן-מנחם
במערכת הביטחון מעריכים כי ;אירן תגיב צבאית כבר בימים הקרובים על התקיפה הישראלית של יעדים סורים ואירנים בסוריה וצה"ל נערך בהתאם. ישראל צריכה ליזום את שינוי כללי המשחק באמצעות הפעלת לחץ צבאי ישיר על נשיא סוריה בשאר אסד כדי שיפעל להוצאתה של אירן משטחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il