X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טורקיה המשתייכת למחנה "האחים המוסלמים" פועלת ביחד עם קטר להביא למעצרו של מוחמד דחלאן כדי למנוע את השתתפותו בבחירות בשטחים. דחלאן פועל בתיאום עם מרוואן ברגותי העצור בכלא הישראלי כדי להחליף את שלטונו של מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
דחלאן. [צילום: AP]

הסלמה חדשה במאבק של טורקיה נגד בכיר פתח מוחמד דחלאן, בסוף השבוע בעבר פירסמה טורקיה מיזכר משפטי נגד מוחמד דחלאן בטענה כי היה לו חלק בניסיון ההפיכה שנכשל נגד הנשיא ארדואן ב-15 ביולי 2016 וקשר לקבוצת פתהוללה גולן, יריבו הפוליטי המר של הנשיא הטורקי המתגורר בארה"ב, המוגדרת בטורקיה כ"ארגון טרור". כמו-כן הקציבה טורקיה פרס בסך 700 אלף דולרים לכל מי שיסייע במעצרו של מחמד דחלאן שאותו היא מגדירה כ "טרוריסט".
מוחמד דחלאן מיהר להגיב וכתב בדף הפייסבוק שלו: "אני מציע שהנשיא ארדואן ישתמש בכסף הזה לטיפול נפשי לאחר שחלומותיו ושאיפותיו באזור הערבי נגוזו". אוזג'אן תקית, ראש מחלקת החדשות בערוץ הטלוויזיה הטורקי TRT אמר ב-22 בנובמבר לאתר "אלח'ליג' און ליין" כי דחלאן השתתף בפגישה בסרביה עם נציגי ארגוני מודיעין ממספר מדינות חצי שנה לפני ניסיון הנפל להפיכה בטורקיה שבה דנו בהגשת סיוע לקבוצה של פתהוללה גולן ובניסיון ההפיכה עצמו.
שר הפנים הטורקי סלימאן סווילר אמר שהמלחמה של טורקיה נגד ארגון הטרור של פתהוללה גולן כוללת גם זרים שהשתתפו בניסיון ההפיכה כמו מוחמד דחלאן שהינו ממוצא פלשתיני ושעובד באיחוד האמירויות. ב-30 באוקטובר הופיע שר החוץ הטורקי מוולוד צ'אשולו בערוץ אל-ג'זירה וכינה את מוחמד דחלאן במילים "טרוריסט" ו "סוכן של ישראל" והוסיף כי איחוד האמירויות מנסה להמליך אותו במקום מחמוד עבאס יו"ר הרש"פ. מחמוד עבאס הוביל ב-2013 מהלך להרחקתו של מוחמד דחלאן משורות פתח והאשים אותו במעשי שחיתות, דחלאן עבר לאבו דאבי והתמנה ליועצו של יורש העצר.
בית המשפט הפלשתיני למלחמה בשחיתות גזר ב-2016 עונש של 3 שנות מאסר וקנס כספי כבד על מוחמד דחלאן לאחר שהרשיע אותו בגניבת כספי ציבור אך דחלאן טען להגנתו כי מדובר במשפט פוליטי שבאמצעותו מנסה מחמוד עבאס לחסל את יריביו הפוליטיים. טורקיה המשתייכת למחנה "האחים המוסלמים" מנסה לחסל פוליטית את בכיר פתח מוחמד דחלאן לקראת הבחירות בשטחים. קטר ששייכת לאותו המחנה נותנת לה גיבוי במסע הסתה שהיא עושה נגד מוחמד דחלאן בכלי התקשורת שלה.
דחלאן הינו ידידו הקרוב של נשיא מצרים א-סיסי, אויבה של תנועת "האחים המוסלמים", שניתק את הקשרים הדיפלומטיים עם טורקיה וקטר בגלל תמיכתן בתנועה הזו שמוגדרת במצרים כארגון טרור. הטורקים קושרים את שמו של מוחמד דחלאן גם לפרשת רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ובניסיון ריגול בשטח טורקיה לטובת איחוד האמירויות.
טורקיה וקטר מנסות "לשרוף" את מוחמד דחלאן ולהציג אותו כסוכן של ישראל מחשש כי הוא יהפוך לגורם משפיע בתוך השטחים באמצעות הבחירות, דחלאן הודיע באחרונה על כוונתו להתמודד בבחירות וכי יקים רשימה לאומית תחת השם "הזרם הרפורמיסטי".
מוחמד דחלאן הוא פופולרי מאוד ברצועת עזה ויש לו גם מאחזים חזקים במחנות הפליטים בגדה שאותם הוא מצייד בנשק לקאת קרב הירושה ברש"פ. תנועת חמאס משתמשת בשירותיו כדי לנגח את מחמוד עבאס, לדחלאן יש קשרים טובים עם מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, השניים גדלו יחד במחנה הפליטים ח'אן יונס, ועם מוחמד דף, רמטכ"ל החמאס, שעמו הוא ישב באותו תא בכלא הישראלי.
התיאום עם מרוואן ברגותי
מוחמד דחלאן הינו הידיד הקרוב ביותר של בכיר פתח מרוואן ברגותי המרצה עונש של 5 שנות מאסר עולם בכלא הישראלי על רצח אזרחים ישראלים. השניים מתואמים במאמצים להחליף את שלטונו של מחמוד עבאס וגם מרוואן ברגותי מתכוון לרוץ בבחירות מתוך הכלא הישראלי. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתמהמה בפרסום הצו הנשיאותי המכריז על עריכת הבחירות בשטחים, הצו אמור לפרט את מועד הבחירות לפרלמנט ו-3 חודשים אחריהן את מועד הבחירות לנשיאות.
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ד"ר חנא נאצר, אמור לצאת לרצועת עזה השבוע לפגישה עם הנהגת חמאס כדי לדון עמה בפרטים האחרונים העוסקים בבחירות, כל הפלגים הפלשתינים הסכימו למתווה הבחירות שהציע יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, במקביל התחילה הרש"פ לפעול מול מצרים, ירדן ומדינות האיחוד האירופי כדי שילחצו על ישראל לאפשר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות שהינה תנאי הכרחי לקיומן.
לפני כמה ימים פירסם מרוואן ברגותי איגרת מתוך הכלא הישראלי לרגל 15 שנים למותו של יאסר ערפאת שבה האיץ במחמוד עבאס להתקדם לקראת בחירות ולפרסם את הצו הנשיאותי המכריז רשמית על קיומן.
לברגותי יש גם יחסי איבה כלפי מחמוד עבאס, הוא מאשים אותו כי מנע את שחרורו מהכלא במסגרת "עסקת שליט" ב-2011 וכי הכשיל את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים שאותה הוא הנהיג בבתי הכלא של ישראל לפני שנתיים. הברית הפוליטית בין מוחמד דחלאן לבין מרוואן ברגותי כדי לזכות במאחזי כוח באמצעות הבחירות בשטחים מדאיגה מאוד את "האחים המוסלמים" וטרקיה וקטר מתייצבות בגלוי נגד מוחמד דחלאן, עדיין לא ידוע כיצד יפעל מחמוד עבאס כנגד שני יריביו, אולם, אין להתפלא אם ברגע האחרון הוא ימצא תירוץ כלשהו כדי לבטל את הבחירות בשטחים ולהאשים את ישראל בטירפודן.

תאריך:  24/11/2019   |   עודכן:  24/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עידן יוסף
מפקד הכוחות האמריקניים במזרח התיכון מזהיר כי אירן מתכננת מתקפה גדולה נוספת בסדר גודל של תקיפת מתקן הנפט בסעודיה    הגנרל אמר כי תגבור הכוחות האמריקניים למפרץ נועד למנוע מתקפה כזאת, אך ייתכן שאין בכך די כדי להרתיע
יורם אטינגר
אמנם רוב המוסלמים אינם טרוריסטים, אך רוב הטרוריסטים הם מוסלמים    הם אינם מונחים על-ידי שדרוג רמת החיים, אלא על-ידי ערכים מגלומנים בני 1,400 שנים
אדי כהן
גל המחאות השוטף את לבנון בשבועות האחרונים, הביא להתפטרות ממשלת חרירי ואינו מגלה סמני התמתנות למרות איומיו הגלויים של מנהיג חיזבאללה, עשוי להביא לשינויים מהותיים במערכת הפוליטית הרקובה והמושחתת במדינה
יוני בן-מנחם
רשות השידור של דנמרק דיווחה כי החשוד הוא באסל חסן - אזרח מדנמרק ממוצא לבנוני    שמו עלה בחקירתו של ח'אלד ח'יאט שהואשם בהכנות לפיגוע טרור ונעצר ב-2017
ד"ר ערן לרמן
ניתוח האירועים המהירים בסוריה - הנסיגה האמריקנית, הפלישה הטורקית וחיסול אל-בגדדי - מלמד על האינטרסים המורכבים של כל הצדדים ומציע מספר לקחים מנקודת מבט ישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il