X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עבדאללה מלך ירדן מתח ביקורת קשה על יחסה של ישראל לירדן והתייחס למשבר הפוליטי הפנימי בה. התערבותו בפוליטיקה הישראלית סותרת את כללי הדיפלומטיה, המלך הירדני מביע כפיות טובה כלפי ישראל ומתעלם מכך שהוא הפר כמה פעמים את הסכם השלום עם ישראל
▪  ▪  ▪
עבדאללה מלך ירדן [צילום: אלסנדרה טרנטינו/AP]

עבדאללה מלך ירדן השתתף ב-22 בנובמבר בפורום של מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב שהתקיים בניו-יורק והתייחס ליחסי הממלכה ההאשמית עם ישראל. משרד החוץ הירדני בחר את הכינוס של מכון וושינגטון כדי שהמלך ישמיע בו את המסרים שלו מכיוון שמדובר באחד המכונים המקובלים על הלובי היהודי בארה"ב והמזדהה עם ישראל.
"היחסים בין ישראל לירדן הם כרגע במצב הגרוע ביותר אי-פעם, חלק מזה נובע מהמצב הפנימי בישראל. אנחנו מקווים שישראל תצליח להגדיר את עתידה בשבועות הקרובים כדי שתוכל, לטובת כולנו, לחזור ולמקד את תשומת הלב במשא-ומתן עם הפלשתינים",אמר המלך הירדני.
המלך עבדאללה הוסיף כי חלק מהבעיות קשורים לעניינים פוליטיים פנימיים: "אני מבין את זה, אבל אני לא מוכן שזה יבוא על חשבון מה שאבא שלי וראש הממשלה רבין השיגו כסמל לתקווה ולהזדמנויות עבור פלשתינים, ירדנים וישראלים".
המלך שב והביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות והדגיש כי זוהי הדרך היחידה להתקדם לקראת שלום: " עתידה של ישראל הוא להיות חלק מהמזרח התיכון אך הבעיה היא שזה לא יקרה באופן מלא אם לא נפתור את הסוגיה הפלשתינית, יהיו כאלה שיגידו מאחורי דלתיים סגורות שאפשר לעשות הכל, אבל בסופו של דבר אם לא נגיע לפתרון של הסוגיה הפלשתינית, לא נצליח להגיע לשותפות שאנחנו שואפים אליה ומגיעה לנו באזור".
דברייו של המלך הירדני באו לאחר שבועיים מהיום שבו החזירה ישראל לירדן את אדמות המובלעות צוהר ונהריים לריבונות מלאה שלה לאחר שהמלך סירב להאריך את הסכם החכירה על האדמות לתקופה נוספת כפי שמאפשר הסכם השלום בין המדינות מ-1994, דבר שגרם למורת רוח רבה בישראל.
המלך עבדאללה לא אמר מי אחראי לכך שהיחסים בין ישראל לירדן הגיעו למצב הגרוע ביותר, אך דברי המלך הם חמורים ונתפסים בירדן כניסיון להפנות אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה נתניהו כמי שדירדר את יחסי ישראל עם ירדן, גורמים ירדנים אומרים כי המלך עבדאללה דחה פעמיים בקשות של ראש הממשלה נתניהו להיפגש עמו.
בדברי הביקורת שלו אומר המלך למעשה לציבור הישראלי, אם תלכו פעם שלישית לבחירות עליכם לבחור במנהיג שמאמץ את פתרון 2 המדינות, דהיינו, לא בבנימין נתניהו שמתנגד להקמתה של מדינה פלשתינית.
פייק ניוז
העיתון "ראי אליום" דיווח ב-23 בנובמבר כי המלך עבדאללה הצביע בבירור על ראש הממשלה נתניהו כמי שהתנכל פעמיים לירדן באמצעות ההכרזה על הכוונה לספח את בקעת הירדן לישראל ובאמצעות ההיענות לקריאות לאפשר ליהודים ברחבת מסגד אל-אקצה ובכך העצים את ההתגרות בממלכה האשמית שהיא האפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים על-פי הסכם השלום.
גורמים יודעי דבר מסרו לעיתון כי ירדן קיבלה "מסר חשוב" מצה"ל, מערכת הביטחון ובמיוחד מהמוסד שבו תקווה כי ירדן לא תתייחס לעמדות של ראש הממשלה נתניהו ומפלגת הליכוד כעמדות המשקפות את יחס ישראל לירדן. את המסר העביר שליח ירדני ובו נאמר שמערכת הביטחון הישראלית מעוניינת שלא ישתבשו הקשרים עם ירדן בגלל התנהלותה של ממשלת נתניהו וזאת כדי להפיג את החששות הירדנים ולהדגיש כי ישראל "לא תתהפך"על ירדן ודורשת להמשיך את הקשר עמה. ספק רב אם מישהו במערכת הביטחון הישראלית העביר מסר כזה לירדן, כנראה מדובר בפייק ניוז, בספין תקשורתי כדי לפגוע ביחסי ישראל ירדן או שמדובר במסר שהעבירו גורמי אופוזיציה בישראל.
בכל מקרה, דבריו של עבדאללה מלך ירדן הינם חמורים בעיתוי הנוכחי, ישראל נמצאת במשבר פוליטי עמוק, ויתכן גם לקראת מערכת בחירות שלישית, ואין זה ראוי שמנהיג מדינה זרה יתייחס למצב הפנימי בישראל ויאשים בעקיפין את ממשלת ישראל והעומד בראשה בקלקול היחסים עם ירדן ופגיעה בתהליך השלום, ידיה של ירדן אינן נקיות בכל הקשור להסכם השלום עם ישראל, היא נתנה לרש"פ דריסת רגל במועצה המוסלמית העליונה המנהלת את הר-הבית והפרה ברגל גסה את הסטטוס-קוו במתחם שער הרחמים בהר-הבית, בכך היא הפרה בעצמה את הסכם השלום עם ישראל שהעניק לה מעמד מיוחד בהר-הבית.
ישראל היא מדינה דמוקרטית והממשלה והעומד בראשה נבחרו באופן חוקי ועל המלך הירדני לכבד עובדה זו, ישראל איננה מתערבת בעניינים הפנימיים של ירדן ובבחירות שם והיא אף מסייעת, בדברים שהשתיקה יפה להם, למלך עבדאללה לשמור על יציבות שלטונו.
התנהגותו של המלך ירדן הינה בגדר כפיות טובה ומנוגדת לכללי הדיפלומטיה, הציבור בישראל מספיק אינטליגנטי לקבל את החלטותיו הפוליטיות בעצמו וסביר להניח שלא יתחשב בדבריו של המלך עבדאללה.

תאריך:  25/11/2019   |   עודכן:  25/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מלך ירדן מתערב בפוליטיקה הישראלית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לפוצץ את הבלונים
עובד 1  |  25/11/19 22:36
2
כשאריה המלך - נחלש, גם הפשפש
בן נאמן  |  27/11/19 00:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
מירב ארד
הוסיף כי "הקבינט קיים על איום הרחפנים כמה וכמה דיונים"    נתניהו אישר כי ידוע שיארן מתכננת לצאת להתקפות נוספות וקרא למדינות נוספות להצטרף להפעלת לחץ על אירן
פרופ' עמיחי כהן
הצהרתו של פומפאו על ההתנחלויות היא חזרה למדיניות של נשיאים רפובליקנים קודמים: הימנעות מקביעה שהן בלתי חוקיות, אך גם ראייה שלהן כבלתי רצויות
דביר מור
רצועת עזה משולה היום לבסיס הגדול ביותר של ציר ההתנגדות האיסלאמי בהובלה ובתמיכת אירן - סה"כ 60 ק"מ מנתב"ג
גרשון הכהן
האיומים האסטרטגיים המתהווים בימים אלה בהשראתה והנחייתה של אירן מחייבים את צה"ל לאמץ ללא דיחוי תפיסה מבצעית חדשה (ובכלל זה התארגנות מחודשת והצטיידות מתאימה) ואת הציבור הישראלי להיערך להתמודדות עם מצבי חרום נוכח איומים חדשים חסרי תקדים. זו המציאות כהווייתה, לא מניפולציה פוליטית
יוני בן-מנחם
תקיפת בכירי הג'יהאד האיסלאמי בעזה ובדמשק הינה מסר לאירן כי לישראל יש מידע מדויק על תוכניותיה לפגוע במטרות במדינה ויכולת מבצעית לסכלן מבעוד מועד. הפעולה הישראלית הינה שלב ראשון בשיקום ההרתעה, ישראל פעלה נכון כשיזמה והפתיעה את הג'יהאד האיסלאמי, יש להמשיך במגמה הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il