X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אחרי ההנפקה של ענקית הסחר האלקטרוני

אליבאבא עושה שמיניות באוויר

החברה הסינית מקפידה להשתמש ככל הניתן במספר המזל שמונה. אקונומיסט אומר, שהיא תצטרך הרבה יותר מאשר מזל כדי להשיג את היעד הבא: להגיע לשווי של אמזון
▪  ▪  ▪
188 דולר בתום המסחר [צילום: קין צ'ונג, AP]

בעלי חשיבה רציונלית יתייחסו בשעשוע אל אמונתו של אתר הקניות הסיני אליבאבא במספר שמונה – מספר המזל במסורת הסינית. ב-26.11.19 הנפיקה החברה מניות ב-88 מיליארד דולר הונג-קונגי (11.2 מיליארד דולר) בבורסת הונג-קונג, תחת הסימול 9988-88. עם סגירת המסחר, המניות עלו מ-176 דולר הונג-קונגי למספר החשוד 188 דולר.
נניח בצד את המזל, אומר אקונומיסט ומצביע על שלושה יתרונות שמפיקה אליבאבא מן ההנפקה. היא זוכה לנקודות מצד ממשלת סין, בהפגנת אמון בהונג-קונג למרות המהומות הממושכות; היא מאזנת חלקית את הנפקת הענק שלה בניו-יורק ב-2014; והיא מגדילה את הנגישות של משקיעים באסיה בכלל ובסין בפרט למניותיה.
תוך כדי התהליך רשמה אליבאבא עוד ניצחון: היא סגרה את הפער בשווי השוק בינה לבין יריבתה הגדולה בבורסת הונג-קונג, חברת טנסנט. כעת יש לה יעד הרבה יותר שאפתני: להגיע לשווי של אמזון. השווי הנוכחי של אליבאבא הוא 520 מיליארד דולר, לעומת 890 מיליארד דולר של אמזון. הרווח של אמזון עומד על 67% מהמכירות, למעלה מכפליים מזה של אליבאבא. אין לזלזל בשאיפה של אליבאבא, אבל גם האנליסטים האופטימיים ביותר אומרים שזהו יעד לטווח ארוך.
המודלים העסקיים של שתי החברות שונים זה מזה. אליבאבא מספקת פלטפורמה המקשרת בין קונים ומוכרים, ורוב הכנסותיה הן מתשלומי המוכרים תמורת קידום הצעותיהם. אמזון, כידוע, מוכרת סחורות בעצמה; אליבאבא נמנעת מכך, וכך חוסכת הוצאות איחסון ומשיגה שולי רווח גבוהים יותר. אבל מיחשוב הענן שלה, למרות היותו הגדול ביותר באסיה, מניב תרומה שולית לערך החברה כולה – בניגוד למכרה הזהב של אמזון באותו תחום. ועוד: הכנסות אמזון ממכירות מחוץ לארה"ב הן 70 מיליארד דולר בשנה, לעומת 10 מיליארד דולר של אליבאבא מחוץ לסין.
דניאל ז'אנג, אשר מונה בספטמבר למנכ"ל אליבאבא במקום היו"ר הכריזמטי ג'ק מא, מנסה לשנות את החברה על-ידי הפקת ערך מהמידע הרב שברשותה. אולם מדגיש אקונומיסט, עם כל עוצמתה – אליבאבא נתונה לחסדיה של ממשלת סין. לאחר ההנפקה ב-2014 חשפו הרגולטורים הממשלתיים שבאתר שלה נמכרים מוצרים מזויפים, והיא ספגה מכה קשה. ממשלת סין גם אינה מוכנה לאפשר לאליבאבא ולענקי טכנולוגיה אחרים להיכנס לתחום הבנקאות, הנשלט בידי בנקים שבבעלותה. כאשר טוענים הרגולטורים, כי אליבאבא פוגעת בתחרות ההוגנת, בכך שהיא מונעת מן המוכרים לסחור זה עם זה.
נכון לעכשיו נראה, כי הלחץ אינו משפיע על אליבאבא. לדבריה, ענקי ההיי-טק הסיניים רחוקים מאוד מלהיות מונופולים וקיימת ביניהם תחרות עזה ואף יצרית. עם זאת, מדגיש אקונומיסט, הישארות בצד של "הטובים" מבחינת בייג'ינג חיונית להרחבת עסקיה הבינלאומיים של אליבאבא. היא הצליחה להתרחב בדרום-מזרח אסיה, אך אנליסטים מטילים בספק את יכולתה להתחרות נגד אמזון באירופה ובאמריקה, במיוחד בתחום מיחשוב הענן, בשל החשש שמממשלת סין תצליח בצורה זו לשים את ידיה על מידע. אפילו בהונג-קונג עלולה אליבאבא למצוא את עצמה נפגעת מהגל האנטי-ממשלתי.
אליבאבא יצרה בעצמה את מזלה. מאז הוקמה לפני 20 שנה, היא נלחמה בהצלחה בממשלת סין כדי להגיע למעמדה הנוכחי, הכניסה תחרות זרה למדינה וסייעה לעצב מחדש את הסחר האינטרנטי. מבחינה טכנולוגית, היא ניצבת בשורה אחת עם אמזון. אבל הפער הענק בשווי השוק של השתיים מלמד עד כמה היא נמצאת מאחור מבחינה פיננסית. אם באמת יש לה מזל, ההנפקה בהונג-קונג תסייע לה לשנות זאת במקצת, מסיים אקונומיסט.

תאריך:  02/12/19   |   עודכן:  02/12/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אליבאבא עושה שמיניות באוויר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ח = 8 , באת"בש תואם ס' = 15
אף אחד  |  3/12/19 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
הבית הלבן הודיע שלא ישתתף בשימוע הראשון, אך לא סגר את הדלת בפני השתתפות בהמשך    וושינגטון פוסט מדווח על חילוקי דעות בסיעה הרפובליקנית לגבי ההחרמה
איתמר לוין
בוריס ג'ונסון מתייחס לברקזיט בקלות ראש העלולה להיות הרסנית; ג'רמי קורבין מציע סוציאליזם קיצוני ומאפשר לאנטישמיות לפרוח. הבריטים נאלצים לבחור ביניהם
איתמר לוין
אקונומיסט מציין, כי לטראמפ יש תמיכה חזקה בהרבה במפלגה הרפובליקנית מזו שהייתה לניקסון    האם הדמוקרטים יוותרו על ההדחה משום שזה קשה מדי?
איתמר לוין
החלטה שתוקיע את מעשיו של טראמפ בפרשת אוקראינה צפויה לזכות בתמיכה רפובליקנית - אבל הדמוקרטים לא יזוזו כהוא זה מהליך ההדחה, מסביר ניוזוויק
איתמר לוין
המפגינים לא יסתפקו בפרישתו של עאדל עבד אל-מהדי: הם דורשים לשנות את שיטת המשטר כולה, אשר גרמה למדינה לשקוע בשחיתות. התוצאה עלולה להיות הגברת האלימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il